globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Výměna gufera kliky Moto Guzzi Breva 1100
Zdravím přátelé,
bohužel jsem na své Guzzince zaznamenal častou závadu a to, že mi teče gufero kliky pod spojkou. Teda pravděpodobně. Může se ještě jednat o gufero převodovky, nebo zátku vačkové hřídele, ale tak jako tak mám stejný dotaz. Jak s ním ven?
Je nutné sundávat celý motor s převodovkou a kardanem, nebo lze nějak šikovně vytáhnout pouze motor?
A nebo taky, dával jste to někdo do servisu? Kam? Kolik jste tam za to nechali?

Breva 1100

Za další tipy a triky budu moc rád.
Děkuji a přeji hezký zbytek sezóny.

1 reakcí na tento příspěvek Výměna gufera kliky Moto Guzzi Breva 1100

17.10.2022 v 18:43 | Nahoru | #1
Dnes závada odhalena. Naštěstí se se vší pravděpodobností v mém případě nejedná o gufero ať už kdekoli u spojky, ale o lidskou blbost...
Při výměně oleje nalito po horní rysku (teď všichni do mě, že se leje mezi rysky ) a to nalítalo do sání, naplnilo zachytávací trubičku a nějak to prosáklo i ven (konec už byl tvrdej a držel silou vůle.
Takže pokud má někdo podobnej objev oleje, nepanikařte a kouknete se, kolik máte oleje v motoru, kor esi jste ho nedávno měnili, jako já (projevilo se to asi po 500km).
Každopádně zkušenosti s vyndáním motoru by se hodily.

Výměna gufera kliky Moto Guzzi Breva 1100

18.10.2022 v 21:23 | Nahoru | #2

(reakce na) Výměna gufera kliky Moto Guzzi Breva 1100

18.10.2022 v 21:26 | Nahoru | #3
ArtistaCZ>

1 reakcí na tento příspěvek Výměna gufera kliky Moto Guzzi Breva 1100

20.10.2022 v 22:35 | Nahoru | #4
Ahoj, únik motorového oleje je zřetelný pohledem do místa spojení motoru s převodovkou zespoda motorky, kde se nachází otvor, ze kterého je patrný únik oleje. Jedná se o olej motorový, jež uniká kolem gufera klikové hřídele, nebo kolem šroubů jeho víka. Tento únik je téměř neškodný oproti úniku oleje z převodovky, kde unikne olej z gufera hřídele, na které je spojková lamela.
Právě mezi lamelu a přítlačák se tento olej dostane, spojka klouzne a stojíš... U obou variant je třeba sundat zadní kolo, tlumič, kyvku, převodovku...

(reakce na) Výměna gufera kliky Moto Guzzi Breva 1100

22.10.2022 v 16:44 | Nahoru | #5
kuzmič> ahoj ,jak říkáš rozdělávat od zadu ale rozdělání trvalo zhruba 3 hodiny není to nic těžkého jen se musí popustit motor asi o 4 cm zavazí rám motorky jinak převodovku nevyděláš mě praskla lamela spojky dá se to zvládnout svépomocí když máš to správné nářadí a nebojíš se toho.

Výměna gufera kliky Moto Guzzi Breva 1100

18.11.2022 v 14:41 | Nahoru | #6
Zdravím přátelé. Děkuji za rady a fotky!
Vypadá to, že olej z filtrboxu byla jedna věc, ale nebyla to hlavní příčina. Takže mne nejspíš někdy v zimě čeká právě to, co je na fotkách výše. Díky za ně!

Problém je, že olej se mi sráží v rohu vany. V podstatě pod řadičkou. A v otvoru pod spojkou se zdá být čisto. Kudy to tedy zvládá téct?? Asi po té hrance, kterou tvoří vana.
Vše jsem důkladně očistil a už bohužel nevyjel. Po cca měsíci, co je to vše očistěné a odmaštěné je všude sucho. Ani náznak oleje. Takže těsnění vany je v pohodě. Nyní zbývá to gufero nebo těsnění okolo oného víka klikovky, případně zátka vačky. Jenže únik se asi projeví jen za jízdy-z toho usuzuji, že se jedná o gufero. Škoda, že jsem to nikdy nevyfotil.

O jaký olej se jedná netuším. Nesmrdí buď vůbec a nebo úplně jinak, než oba oleje, co v motorce jsou. Takže babo raď...

Jak se k tomu dostanu, tak dám opět nějaké info a fotky pro ostatní.

Zatím díky moc!

Výměna gufera kliky Moto Guzzi Breva 1100

10.2.2024 v 22:09 | Nahoru | #7
Ahoj přátelé a příznivci Moto Guzzi. Po dlouhé době otevírám opět toto téma a snad ho již konečně uzavřu.
Tento víkend jsem se dostal k tomu, abych podruhé vyndal motor z motorky ven a kouknul na zoubek stále unikajícímu oleji.
Před rokem jsem vyměnil gufero a ošetřil zátku vačky epoxidem Bison (do 110°C). Bohužel, buď jsem jednu věc opomněl, nebo špatně nasadil gufero a únik oleje byl stále a dokonce i větší.
Když to člověk dělal už podruhé, šlo to hladce. Ale tentokrát mne to donutilo jít ještě o krok dál a to, vyměnit papírové těsnění pod přírubou klikovky. Ano! Kouknul jsme se do hrudníku této úžasné motorky!
Bohužel, počasí to zatím neumožní, ale i kdyby únik oleje stále byl, nevím co jiného s tím. Každopádně sem napíšu takový nějaký postup práce a nějaký rady, co a jak pro vás ostatní.

Za prvé. Bez přípravků to snad nejde. Bohužel... 3D tiskárna naštěstí vše zachránila, a tak jsem si za pár korun vyrobil cenné nástroje. Centr spojky a dva přípravky na lisování gufera-o tom později.
Za druhé, pokud nemáte motorku kam a na co pověsit, ani se o opravu doma nesnažte... K zavěšení stačily dvě obyčejný kurtny.
Za třetí: Doporučuji si koupit momentový klíč, který je schopen minimálně nastavit 18Nm. Já použil 25Nm s tím, že jsem jej ještě trochu povolil... Maximální moment zde bude 50Nm.
Za čtvrté: Kupte si Loctite 243 a sekundové lepidlo.

Jak začít?_: (držel bych se sledu v jakém píši)
Sundat nádrž, odpojit baterku, vyndat filtrbox, vyndat plast pod pojistkama, odpojit alternátor (plus a buzení), odpojit senzor neutrálu, možná odmontovat odvětrání řemene (u mne nebylo třeba), sundat komplet výfukovou sestavu včetně kolen, sundat z rámu chladič oleje, vymontovat startér, odšroubovat přepadovou trubku z vany, sundat boční kryty se stupačkami, vyndat sání se vstřikováním i vstřikovači (není nutné, ale ulehčí to xx násobně práci).
Pokud jsem na nic nezapomněl, teď bych motorku zavěsil do vzduchu.
Nyní je možné odmontovat stojan, spodní osu která drží převodovku a sundat dva plechy (poznáte je). Sundat zadní kolo a začít rozebírat kyvku.
Nejprve je nutné sundat manžetu. Dále je nutné odpojit tlumič z kyvky. Stačí vymontovat jeden šroub dole. Na levé straně povolit dva imbusy, následně odmontovat bronzovou vložku a poté je možné vytáhnout osu kyvky.
Pozor, možná se Vám také stane, že kardan zůstane v převodovce. Nesnažte se ho vydělat. Práce jde zvládnout i tak a nebudete riskovat poškození kloubů.
Teď ještě odšroubovat tlumič nahoře pod baterkou a odpojit trubky od spojky. Válec není nutné rozdělávat.
Teď už stačí jen pod motor hodit nějaký špalek, na kterém bude motor i s převodovkou sedět a vymontovat motor ven. Nejprve vydělat dva velký imbusy vpředu a sundat ty dva plechy, co drží na motoru matkama. Věřte, že čím více motorku a motor odstrojíte, tím to bude snazší. Místa není nazbyt. Následně už jen osa nahoře na převodovce.
Pro vytažení motoru je nutné motorku na kurtnách zvednout. Zadek trochu více jak předek. Pár pohybu a náklonů a motor vytočíte na špalku proti směru hodinových ručiček ven.
Na vyndání převodovky stačí sundat pár matek kolem dokola a jeden šroub. Převodovka zůstane viset na čepech. Následně by měla jít lehce sunndat.
Paráda, vidíme spojku. Vyndejte dva-tři šroubky a vložte místo nich nějaké jiné, delší! Odmontujte zbytek a postupně povolujte vložené šrouby. Nezapomeňte na to, jinak máte možná jistou vstupenku na zubní...
Vyndejte lamely ven a poznačte si, která strana byla kde, ideálně i párující zuby. Poté už jen stačí vyšroubovat šest šroubů držící koš spojky. Opět, poznačte si, která díra spolu lícovala.
Teď inicializace problému. Buď bude stačit vyměnit jen gufero, nebo budete muset vyndat i přírubu a vyměnit těsnění. Na oba tyto scénáře mám nachystaný přípravek. Teď podruhé ale mohu říci, že výměna gufera mimo motorku byla mnohem snadnější a šetrnější... It's up to you.
Klikovka je zde na kluzném ložisku a příruba má centrovací osazení. Opět si poznačte správnou orientaci příruby. Nesmí se otočit!
Po výměně opět analogicky vše zpět.
Pro usnadnění: Šrouby příruby 25Nm. Koš spojky 48Nm+loctite. Šrouby (asi imbus) startérového kola 18Nm+loctite. Osy co drží převodovku 50Nm+olej.

Při skládání spojky si nalepte pružiny na disk. Tento disk má na sobě vyraženou tečku. Ta se musí srovnat se šipkou na koši spojky. Disk s pružinami stlačte přes přípravek se zubem pomocí šroubu zašroubovaného do klikovky. Jedná se tuším o M12/1,5. Je nutné lamelu stlačit opravdu hodně. Následně je možné vložit lamele. Opět, prostřední by na sobě měla mít tečku-zarovnat. Nyní je možné zpět namontovat startovací kolo.

Pokud budete odstraňovat i přírubu, nezapomeňte si nachystat nějaký klacek a šrouby na podložení klikovky. Nenechte ji viset jen na předním ložisku, ikdyž ona nikam nespadne. Rozhodně motorem neotáčejte!!!
Jinak příruba má ve dvou otvorech závity, tuším M10. Vemte dva klacky co dáte přes celou šířku motoru (dosedaci plocha převodovky), udělejte do nich díru, nasaďte na šrouby matky a dotahovanim matice o klacek (šroub držíte aby se neotáčel) přírubu vysunete ven. Rozhodně se nesnažte přírubu vytlačit pouze šroubováním šroubu do děr. Poničíte si tak za ty v bloku.

Pro složení kyvky je nutné sundat rozvodovku. Čtyři šrouby, co jsou nejvíc stupidně udělaný, pardon Italové, ale už je mám vyměněný za imbusy M10x35-12.9.

Při skládání osy kyvky osu dotáhněte opravdu hodně. Narozdíl od toho bronzovou vložku utahujte s citem. Respektive kontrolujte axiální vůli v ložiskách a odpor kyvné vidlice. Ideální stav je, když axiální vůle zmizí a kyvka má minimální, skoro žádný odpor na pohyb. Rozhodně to pouzdro nervěte na bejka, jinak vám odejdou ložiska. Vše opět zaaretujte dvěma imbusy.

Snad se vším pomůže přiložená fotodokumentace. Podrobnější postup i s fotkami lze najít v dílenské příručce.

Snad Vám tohle ulehčí hodiny hledání na internetu a zmenší strach se do něčeho takového pustit. Je to ale krásně jednoduchá motorka, co je dobře postavená. S nějakou zručností a dvěma páry ruk se není čeho bát.

Modely na přípravky rád pošlu po kontaktování na mail, případně i vytisknu a pošlu poštou. To už se domluvíme.

Tak hodně štěstí a spoustu kilometrů, ahoj!



Naposledy editováno 12.02.2024 00:24:37

Výměna gufera kliky Moto Guzzi Breva 1100

11.2.2024 v 11:28 | Nahoru | #8
Jsi dost dobrý

Výměna gufera kliky Moto Guzzi Breva 1100

11.2.2024 v 19:17 | Nahoru | #9
ahoj napsal parádní postup
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Moto Guzzi Breva 1100 -Kontrolka dá... Moto Guzzi Breva 1100 78ms 6 3.9.2023 v 20:54 78ms
Málo dobíjí Moto Guzzi Breva 1100 motočep 20 9.6.2023 v 20:31 Fueltank
Breva 1100 Moto Guzzi Breva 1100 Causus 4 18.4.2023 v 18:29 dva_hrnce
Kupujem Brevu 1100 - na čo si dať p... Moto Guzzi Breva 1100 micindev 14 23.2.2023 v 23:29 micindev
Kufry na Moto Guzzi Moto Guzzi Breva 1100 Halfrod 10 17.2.2023 v 07:49 Simčo


TOPlist