globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Motorka nezatáčí, vlní se na rovině
8.10.2022 v 19:28
Ahoj bando, poslední dobou jsem dost v nervu z toho že mi motorka nezatáčí (GSX 1400)
Když to vezmu pěkně od začátku
Motorku jsem koupil cca před rokem od druhého majitele. Byla už zima takže jsem neměl možnost jí projet a to byla chyba... Když jsem motorku přivezl, zazimoval jsem jí a těšil jsem se na léto. Předchozí majitel tvrdil že je naprosto OK že je nebouraná atd... Měla najeto kolem 42tis. a opravdu vzhledově jako nová i když se člověk podíval ze všech úhlů.
Někdy v květnu když jsem jí bral vapkou jsem si všiml že pravý zadní tlumič je ohnutý. A už mi začalo docházet proč mi to v zatáčkách tak nesedí.
Takže jsem do ní začal sypat peníze. Poslal jsem zadní tlumiče na repas+rovnání (7500,-), přední jsem si zrepasoval sám(3000,-). Už ale když jsem dělal přední jsem si všiml malé vlnky která byla vidět opravdu jen na světle nebo lehce při přejetí prstem. Taktéž pravý tlumič... No už jsem to ale neřešil a namontoval to... Přední guma byla zánovní takže jsem dal jen novou zadní(4500,-). Tlaky v pneu jsou OK (předek 2,5, zadek 2,5). No je jasný že ta motorka je bouraná, a teď co s tím ?
Když jedu po rovině nedrží vůbec směr. jako by se do mě zboků střídavě opíral vítr, a do zatáček je to šílený. Párkrát se mi už opravdu zatajil dech když jsem málem vyjel ze zatáčky, dříve jsem měl bandita a jezdil jsem až na hranu, teď mam poserpruhy asi 4cm...
Lámu si hlavu s tím co dál s motorkou ? Dát novou přední gumu ? Udělat krk řízení ? prodat ?? Rád bych moto poslal někam na měření ale už mě to opravdu unavuje. Nacpat do motorky dalších X tisíc jen aby jela jak má.
Pokud znáte někoho kdo by se na to dokázal podívat budu velmi rád (jižní čechy)
A prosím neukamenujte mě tu
Vše se zatím učím, za rady budu moc rád a klidně doplním víc info.
Díky a kolama dolů !


Motorka nezatáčí, vlní se na rovině

10.10.2022 v 14:45 | Nahoru | #31
Na rovinu, je to motorka stará 15-20 let. Kolik z nás ji má ve stavu "nikdy padená"?

Takže bych předpokládal, že padená byla. Vždyť na ni řešil ohly zadní tlumič, pokud si pamatuju. A pokud je to ona, tak to muselo dostat ránu celkem slušnou na prdel.

Naposledy editováno 10.10.2022 14:45:40

Motorka nezatáčí, vlní se na rovině

10.10.2022 v 17:43 | Nahoru | #32
Nevím jestli jsi se díval už na ten krk řízení, ale já mám bandita, a jenom povoleny krk dělá pěknou neplechu... jezdím s ním hodně po Praze a za dva roky jsem ho utahoval dvakrát... Motorka se sice nevlnila, ale do zatáčky nebo všeobecně při zatáčení to bylo hodně moc velky dobrodružství... a cítíš to hned a víš že je něco špatně...Spíš mě udivuje že ti nejde srovnat to zadni kolo podle rysek... a máš tam ten centimetrovy rozdíl.... já když rovnam kolo tak na ty rysky moc nedám... nastavím si napnutí retezu, a pak tocim kolem a prostě nesmí plavat a házet, kntroluji jak u gumy tak na zadni rozetě... zrovna dnes jsem to řešil mam novou rozetu a řetěz, ktery se mi povolil, tak jsem ho musel dotáhnout... nastavím si ty jemné dorazy vůli retezu točit kolem, a když se točí rovné dotáhnu to... takhle z té jedné fotky se to poznat nedá kde je problém... a taky by to mohlo být nevyvážený kolo... nebo trefený ráfek...

Naposledy editováno 10.10.2022 17:47:46

(reakce na) Motorka nezatáčí, vlní se na rovině

10.10.2022 v 19:31 | Nahoru | #33
HornisGSX> Máš pravdu, chladič je nějakej pokroucenej, jako by dostal ránu zespod.
jinak jak psal "Frames" s tou strunou rozhodně vyzkouším.

1 reakcí na tento příspěvek Motorka nezatáčí, vlní se na rovině

11.10.2022 v 08:21 | Nahoru | #34
Ahoj! Nejsem zdaleka expert, ale s nezatáčející a přetáčející se motorkou jsem si teď užil pěknou anabázi. Výsledek pátrání po výměně úplně všeho v předku bylo přetažené ložisko krku. Kuželíkové. O třičtvrtě otáčky. Takže zkus nejen utahovat, ale i povolovat. S předním kolem ve vzduchu nebylo nic poznat, řidítka se otáčela volně, ale za jízdy se motka nesrovnala a pocitově to bylo jako bych měl vůli ve všech ložiscích co na motorce jsou. Jakoby to "kradlo" motorku zpod zadku. Zkus a uvidíš. Byla to teda pakárna všechno rozebrat, povolit, zase složit brýle, řidítka, jít to projet a znova a znova, ale po hodině je bajk jako nový. Jo a podle momenťáku to bylo utažené správně....

1 reakcí na tento příspěvek Motorka nezatáčí, vlní se na rovině

11.10.2022 v 09:53 | Nahoru | #35
OT: Dneska se nevplatí kupovat starší moto, pokud to není od nějakého známého cos měl na očích. Nedávno jsem byl v jednom motoshopu, kde byli totalky dvě Hondy CB1000R Neo. (Dovoz) Starší chlapek tam svařoval krk řízení. Dneska se ty dvě Hondy prodávají jako zánovní, po prvním majiteli v ČR a nic najeto. Údajně i serviska a kupovano v ČR.

(reakce na) Motorka nezatáčí, vlní se na rovině

11.10.2022 v 09:59 | Nahoru | #36
Pemik89> a dřív to tihle lháři dělali jinak? Nebo jsou dnes nové motorky levnější? Asi ne.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka nezatáčí, vlní se na rovině

11.10.2022 v 14:08 | Nahoru | #37

gtrcbf píše: Ahoj! Nejsem zdaleka expert, ale s nezatáčející a přetáčející se motorkou jsem si teď užil pěknou anabázi. Výsledek pátrání po výměně úplně všeho v předku bylo přetažené ložisko krku. Kuželíkové. O třičtvrtě otáčky. Takže zkus nejen utahovat, ale i povolovat. S předním kolem ve vzduchu nebylo nic poznat, řidítka se otáčela volně, ale za jízdy se motka nesrovnala a pocitově to bylo jako bych měl vůli ve všech ložiscích co na motorce jsou. Jakoby to "kradlo" motorku zpod zadku. Zkus a uvidíš. Byla to teda pakárna všechno rozebrat, povolit, zase složit brýle, řidítka, jít to projet a znova a znova, ale po hodině je bajk jako nový. Jo a podle momenťáku to bylo utažené správně....



Nemusis to zkouset. Normalne se to utahne na moment a po kompletnim dostrojeni meri silomerem. Pak pripadne dotahnes nebo povolis. Je to tak popsane i v servisnim manualu vcetne fotek a hodnot.
A opravdu staci pul otacky moc nebo malo a je to jina motorka.

E: Jinak kdyby zakladatel tematu potreboval tak silomer mohu zapujcit. Krasny skolni, nekalibrovany, ale jinak plne funkcni.

Naposledy editováno 11.10.2022 14:27:48

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka nezatáčí, vlní se na rovině

11.10.2022 v 16:06 | Nahoru | #38
V_i_c_i> Siloměr = Váha na zavazadla, nebo se pletu ?

(reakce na) Motorka nezatáčí, vlní se na rovině

11.10.2022 v 16:29 | Nahoru | #39

Dbednarik píše: V_i_c_i> Siloměr = Váha na zavazadla, nebo se pletu ?



Jen pokud si to dokážeš přepočítat

Motorka nezatáčí, vlní se na rovině

11.10.2022 v 20:24 | Nahoru | #40
Vaha na zavazadla ti moc nepomuze. Ta je malo citliva a navic bude az na nejake hodnoty ktere te nezajimaji. Stejne tak vahy na kapry apod.
Original je to spring scale katalogove cislo 09940-92720
Jinak potrebujes rozsah 200-500 gramu. Ja v tomhle rozsahu sehnal jen ten skolni. A byl oser ho tenkrat vubec nekde koupit. Jo a je zelenej.
V manualu najdes na strane 6-31 jak se to zkousi. Kapitola Steering Tension Adjusment

E: https://www.ebay.co...-92710-/233436937566

Naposledy editováno 11.10.2022 20:27:51

Motorka nezatáčí, vlní se na rovině

11.10.2022 v 20:31 | Nahoru | #41
Nebo vezmeš zavazicko a přes nějaké malé ložisko třeba ze staré vrtačky ho pouzijes jako siloměr.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka nezatáčí, vlní se na rovině

11.10.2022 v 20:38 | Nahoru | #42

Dbednarik píše: V_i_c_i> Siloměr = Váha na zavazadla, nebo se pletu ?


Když máš přední kolo v luftě a nethnou nikde žádné bowdeny a hadice, tak musí jít řízení ze střední polohy bez zadrhávání po sebemenším impulsu, dokonce i bez kola jenom vahou vidlice.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka nezatáčí, vlní se na rovině

11.10.2022 v 20:43 | Nahoru | #43

Ariete píše: Když máš přední kolo v luftě a nethnou nikde žádné bowdeny a hadice, tak musí jít řízení ze střední polohy bez zadrhávání po sebemenším impulsu, dokonce i bez kola jenom vahou vidlice.



Ne. Ta síla je jasně definovaná.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka nezatáčí, vlní se na rovině

11.10.2022 v 20:52 | Nahoru | #44
PetrL3> Snad moment, ne? Když už. A kromě toho mám pravdu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka nezatáčí, vlní se na rovině

11.10.2022 v 20:56 | Nahoru | #45

Ariete píše: PetrL3> Snad moment, ne? Když už. A kromě toho mám pravdu.



A co slovo paka? To ti nic nerika? Takze podle me ne, nemas. Tahle hodnota co jsem uvedl plati na konci standardnich riditek. Takze u vidlice ta sila bude pořtreba mnohem vetsi ty momente.

E: A proc hledat na youtube videa jak to nekdo dela, kdyz manual to jasne uvadi nechapu….

Naposledy editováno 11.10.2022 20:57:59

(reakce na) Motorka nezatáčí, vlní se na rovině

11.10.2022 v 20:58 | Nahoru | #46

Ariete píše: PetrL3> Snad moment, ne? Když už. A kromě toho mám pravdu.



Výrobce zná délku ramene, definuje místo uchycení a stanovuje sílu.

Tys ten manuál evidentně neviděl, ale hlavně, že si seš jistej

1 reakcí na tento příspěvek Motorka nezatáčí, vlní se na rovině

11.10.2022 v 21:09 | Nahoru | #47
Za dva dny budu mít snad nové přední pneu, už sám opravář říkal že ta pneu se mu moc nezdá tak budu doufat že to bude zakopanej pes (alespoň z části)
Našel jsem pěkné video jak měří geometrii motorky, to by mohlo také dost odhalit. Video zde ( )
Až projedu novou gumu uvidím co dál. Poslední srazy ještě nějak dojezdím a pak bych se vrhnul do výměny ložisek (krku, přdního a zadního kola, kyvky)
Líbí se mi jak se toto vlákno rozjelo a děkuji všem za velmi přínosné odpovědi.
Pokud nechcete zbytečně zasekávat vlákno napište mi do zpráv.
Ještě jednou díky! další pokroky sem do budoucna rád napíšu a nafotím.

(reakce na) Motorka nezatáčí, vlní se na rovině

11.10.2022 v 21:31 | Nahoru | #48
Dbednarik> Mě teda akorát přijde trošku úchylné ty pravítka opírat o pneu. A to ještě o pneu která je evidentně po smrti. Metoda to možná špatná není, ale to provedení se mi moc nelíbí. Ale jen osobní názor.

(reakce na) Motorka nezatáčí, vlní se na rovině

11.10.2022 v 22:07 | Nahoru | #49
V_i_c_i> Ta vaše Suzuki metoda má takových much, že bych to ani nezkoušel. Jednak rozsah té síly, ukazovat to může dva a půlkrát víc nebo míň, a furt je to v pohodě, způsob odečítání na tom siloměru je taky dost divoký, vůbec to neřeší rychlost pohybu a moment setrvačnosti řízení a nakonec je to stejné pro všechny Suzuki bez ohledu na šířku řidítek.
Nejhorší, když v takových manuálech pak čtou lidi, kteří nerozumí anglicky, vidí akorát utáhni matici na moment, tak to vezmou momenťákem, aby to měli přesně, ale už nedočtou dál, že je to jenom pro vymezení vůlí a dolisování kroužků / misek, a že po utažení se musí matice povolit. A protože je v závitech vůle, může dojít na opětovné povolování po utažení kontramatky nebo středového šroubu.
Dřív to psali i u Suzuki do manuálů správně:

Motorka nezatáčí, vlní se na rovině

11.10.2022 v 22:13 | Nahoru | #50
Kdyby to chtěl fakt někdo měřit a měl mincíř do cca 5 kg, tak ten může zaháknout za trubku teleskopu Honda metodou. Na tom menším rameni mají odpory v ložisku dělat něco mezi 1 kg až 1,5 kg.

Motorka nezatáčí, vlní se na rovině

11.10.2022 v 22:18 | Nahoru | #51
Tak alespoň jsi si mohl dát tu práci a najít správný manuál když už jsem ti dal i stranu
Ale dám ti radu, čím víc v hovně šlapeš, tím víc smrdí

E: A myslím, že tohle zvládne i tatar bez angličtiny....

https://www.manualsl...html?page=231#manual

E2: Ale protože se rád stále vzdělávám, tak bych se rád dozvěděl něco o těch mouchách této metody co v Hamamacu inženýři vymysleli....

Naposledy editováno 11.10.2022 22:25:51

1 reakcí na tento příspěvek Motorka nezatáčí, vlní se na rovině

12.10.2022 v 20:11 | Nahoru | #52
Koukam, ze k moucham se asi nic nedozvim a budu odsouzen to delat dal silomerem podle manualu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka nezatáčí, vlní se na rovině

12.10.2022 v 22:13 | Nahoru | #53
V_i_c_i> Muchy jsem ti vypsal, ne?
Celé to vypadá, že se tvoji inženýři z Hamamacu chytli všeobecné poučky pro kuličková ložiska s kosoúhlým stykem, která říká, že se mají na radiálně zatíženém hřídeli axiálně předepnout, aby kuličky nevycestovaly z ideální polohy a nezmenšila se tak jejich styková plocha s kroužky, protože to ovlivňuje životnost a ohřev. Jenže tahle poučka není univerzální pro všechna ložiska a všechna použití. V řízení jde především o minimalizaci odporů. Stejně tak si nikdo soudný nepřitáhne konusy na kole, aby to pak neušlapal, ale seřídí je s minimální vůlí, aby oska nedrhla při otáčení prstama.
Ty pasivní odpory ze Suzuki manuálů odpovídají zatížení ložiska vahou zhruba 100 kg. To nepřidá na obratnosti ani neohrabané krávě.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka nezatáčí, vlní se na rovině

12.10.2022 v 22:42 | Nahoru | #54

Ariete píše: V_i_c_i> Muchy jsem ti vypsal, ne?
Celé to vypadá, že se tvoji inženýři z Hamamacu chytli všeobecné poučky pro kuličková ložiska s kosoúhlým stykem, která říká, že se mají na radiálně zatíženém hřídeli axiálně předepnout, aby kuličky nevycestovaly z ideální polohy a nezmenšila se tak jejich styková plocha s kroužky, protože to ovlivňuje životnost a ohřev. Jenže tahle poučka není univerzální pro všechna ložiska a všechna použití. V řízení jde především o minimalizaci odporů. Stejně tak si nikdo soudný nepřitáhne konusy na kole, aby to pak neušlapal, ale seřídí je s minimální vůlí, aby oska nedrhla při otáčení prstama.
Ty pasivní odpory ze Suzuki manuálů odpovídají zatížení ložiska vahou zhruba 100 kg. To nepřidá na obratnosti ani neohrabané krávě.



Četl jsi si vůbec ten odkaz co jsem ti sem k diskutované moto dal? Pokud u této moto bude mít řízení malý odpor, respektive menší než je doporučeno, tak se rozhodně nebude chovat tak jak má. Toť má osobní zkušenost. A netahej sem manuály k jiným motorkám. Protože třeba podle toho co jsi sem dával ty, je to manuál k nějakému SS. Ty jsou z výroby osazeny tlumičem řízení, který ti tento odpor zajistí a mimo jiné řeší i spousty jiných problémů které by jsi bez něho měl.
A tahat sem osy z kol je další úplně zcestná myšlenka. Tam se totiž používají také různé druhy ložisek a konstrukcí atd...
Ale chápu, měl jsi potřebu přispět příspěvkem...

Naposledy editováno 12.10.2022 22:43:12

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka nezatáčí, vlní se na rovině

12.10.2022 v 23:06 | Nahoru | #55
V_i_c_i> Kdepak supersport. Je ze čtyřicet roků starého manuálu k Suzuki GN250. Přečti si pořádně poslední řádky v tučně vytištěném odstavci.
Řízení má mít co nejmenší odpor, protože čím je větší, tím víc plave motorka ze strany na stranu, ...
... až nakonec nejsi ani schopen projet zatáčky v pořadí, jak jdou za sebou. (To je pro utahovače na moment, který vidí v manuálu, ale nedočtou to do konce, kde se píše, že následně se má matice povolit a utáhnout třeba jenom prstama).

(reakce na) Motorka nezatáčí, vlní se na rovině

12.10.2022 v 23:13 | Nahoru | #56
Ariete> ty se furt točíš na utažení a následném povolení, ale to ti tu nikdo přeci nerozporuje. Bavíme se snad o tom, jak čeknout chod řidítek a že výrobce stanovil odpor, kterej to má mít. Ale ty se tu přeš, jakože to víš líp než inženýři v Suzuki. 22 let starej manuál pro konkrétní motorku trumfuješ 40 let starým manuálem pro úplně jinou mopedo-motorku.

Ale my se tu nebavíme o GN250.

Naposledy editováno 12.10.2022 23:15:50

Motorka nezatáčí, vlní se na rovině

13.10.2022 v 08:20 | Nahoru | #57
To nema cenu….

Motorka nezatáčí, vlní se na rovině

13.10.2022 v 12:06 | Nahoru | #58
Vyříkejte si to prosím v soukromé zprávě, každej má jinej postup a vždy to má své klady a zápory. Jsem vděčný za vaši radu a sám si vyberu tu která mi bude víc vyhovovat.
Díky !

(reakce na) Motorka nezatáčí, vlní se na rovině

13.10.2022 v 21:34 | Nahoru | #59
Dbednarik> tohle mi dělalo cebro když sem měl moc dotažený ložisko krku řízení,bylo to jako když tě někdo fackuje rovně se na tom jet nedalo,jak vožralej levá pravá a furt dokola trochu sem povolil a dobrý.

1 reakcí na tento příspěvek Motorka nezatáčí, vlní se na rovině

19.10.2022 v 21:21 | Nahoru | #60
Tak dneska jsem prubnul novou přední gumu. Takže předek mam teď 99% zadek asi 85%. Jízda se o něco zlepšila, motorka je taková stabilnější. Zadní kolo jsem tentokrát nerovnal podle latí k přednímukolu, ale podle čárek + kontrola posuvkou.
Je to znát ale stále to není ono. Při rychlejší jízdě kolem 140 už je cítit jak se chce motorka vlnit. Moje dnešní maximálka byla asi 180 a to už jsem se fakt bál že se to začne vlnit a slítnu. Stačilo na to jen pomyslet a už šel mráz po zádech. Rychleší zatáčky celkem jdou, nemam už takovej strach že to nevytočim protože jde lím zalehnout ale pomalé zatáčky jsou furt problém...
Takže bude tak i tak následovat rovnání brýlí a nové ložisko v krčku...

Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Model Suzuki GSX 1400 Suzuki GSX 1400 SuzukiGSX14000 4 17.3.2024 v 09:38 dedek65
vysoké plexi na gsx 1400 ? kdo to m... Suzuki GSX 1400 george1983 11 4.3.2024 v 15:44 Danny350
ukazatel zařazené rychlosti suzuki ... Suzuki GSX 1400 Tatrman 11 4.2.2024 v 07:50 Anti
GSX 1400 škubání [1, 2] Suzuki GSX 1400 Moty1 56 22.7.2023 v 18:28 PEPA12N
Tichá helma do 10t - zase a zase [1, 2] Suzuki GSX 1400 grooll 31 20.6.2023 v 13:55 Koudy01

TOPlist