bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nikasil
29.9.2022 v 15:09
Dobrý den , nechal jsem dělal nový nikasil , tak se chci zeptat jestli takovéhle dírky jsou v pohodě. Moc se mi to nezdá.

Naposledy editováno 29.09.2022 19:31:07

2 reakcí na tento příspěvek Nikasil

29.9.2022 v 18:00 | Nahoru | #1
Úplně sám jsi to asi nedělal, tak nám ještě prozraď, komu se povedla taková polovičatá a ne zcela dokonalá práce? A co to stálo?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nikasil

29.9.2022 v 19:32 | Nahoru | #2

Ariete píše: Úplně sám jsi to asi nedělal, tak nám ještě prozraď, komu se povedla taková polovičatá a ne zcela dokonalá práce? A co to stálo?



JM moto kutná hora
Cena 3900 kč

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nikasil

29.9.2022 v 19:43 | Nahoru | #3
Ariete> Nějaký tip kolik to ták může vydržet ?

1 reakcí na tento příspěvek Nikasil

29.9.2022 v 19:44 | Nahoru | #4
K těm dírkám.
Nikasil je cca 0,1 mm vrstva niklu a v ní jsou krystalky karbidu křemíku. Nikl se rozpouští k kyselinách, takže se celý válec s opotřebeným nikasilem ponoří do kyseliny dusičné, která má správnou koncentraci, aby se nikl rozpouštěl a hliník pasivoval. Když je ta kyselina moc naředěná, vyčerpaná, moc koncentrovaná nebo se zvýší teplota nebo je to v té lázni moc dlouho, tak se začne rozpouštět i hliník. To jsou ty tvoje důlky.
Protože při elektrochemickém pokovení narůstá nikl nejvíc na hranách, mají se hrany kanálů lehce srazit před nanášením nikasilu a taky po nanesení. Když se to neudělá, začnou chytat kroužky a zničí se válec a píst. Sežeň si na to diamantové pilníky a jemně sraz jednu až dvě desetiny po obvodu všech kanálů.. Na hlavním výfukovém kanále dvě desetiny.

(reakce na) Nikasil

29.9.2022 v 20:12 | Nahoru | #5
Ariete> Díky za radu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nikasil

29.9.2022 v 20:21 | Nahoru | #6

Filip116 píše: JM moto kutná hora
Cena 3900 kč


Dali ti k tomu píst? Měli by. Nebo alespoň napsané na papír rozměry válce a doporučit rozměr pístu.
Píšou nikasil do tří týdnů. Takže ta asi skončilo u některého z chemiků ve Strakonicích.

(reakce na) Nikasil

29.9.2022 v 20:27 | Nahoru | #7

Filip116 píše: Ariete> Nějaký tip kolik to ták může vydržet ?


Pojede to určitě, ty kavity jsou malé. K výdrži těžko říct. To záleží spíš na tom, jaké složení se podařilo na povrch válce nanést, jak si pohraješ s těma kanálama, taky jakou pístní sadu a kroužky nasadíš. A jak namažeš a provedeš záběh.

(reakce na) Nikasil

29.9.2022 v 20:40 | Nahoru | #8
Ariete> Píst mi k tomu dali za dalších 2000 kč, rozměry mi do papíru napsali. Píšou že 3 týdny , ale realita je jiná... . Na válec jsem čekal 6 týdnu a po neustálém voláním do firmy mi opakovali, že strašně dlouhou čekají na větší píst.

Naposledy editováno 29.09.2022 20:51:54

1 reakcí na tento příspěvek Nikasil

29.9.2022 v 21:11 | Nahoru | #9
Tak potom vzhůru do práce! Až ten válec doděláš, pořádně ho oper. Normálně ve dřezu, napustíš horku vodu, jar, houbičkou a kartáčkem na zuby vyčistíš z povrchu válce všechno zadřené brusivo. Při skládání dobře namaž píst, válec, ložiska na ojnici. A nakonec zajet jako krosku. Když máš oilmaster, dej do nádrže směs 1:50, bez oilmasteru dej směs 1:25. Z návodu pro KX125 / 2005, kdy už používali nikasil (ale je to stejné jako pro dřívější modely s elektrofúzním povlakem):


Pozor, uvědomil jsem si, že KMX válce měly taky elektrofúzní povlak, který nejde obnovit. Potom rozumím tomu, že s tím bylo víc práce, protože se musí elektrofúzí ovlivněná vrstva obrobit pryč a nanést víc nikasilu, nebo udělat abnormální rozměr. Kolik to má teď průměr vrtání?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nikasil

29.9.2022 v 21:58 | Nahoru | #10
Ariete> Díky moc , cením si tvých cenných rad , jakožto začátečník. Válec má průměr vrtání 54,50.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nikasil

29.9.2022 v 22:07 | Nahoru | #11
Filip116> Takže to museli převrtat. Proto taky mají všechy kanály ostré hrany. A sehnat píst nebylo jen tak. Tyhle rozměry pístů dělá Wossner:

(reakce na) Nikasil

29.9.2022 v 22:21 | Nahoru | #12
Ariete> Hrany jsem přejížděl prstem a úplně, že by byly nějak ostré se říct nedá , ale staly by trochu o zabroušení. Jinak mám píst od mitaki , normální dvoukroužek. Ještě jednou díky za tvé poznatky, moc si toho vážím.

Naposledy editováno 29.09.2022 22:23:59

1 reakcí na tento příspěvek Nikasil

29.9.2022 v 22:43 | Nahoru | #13
Mitaka je nejlevnější, co se dá pořídit. Doporučuji po záběhu, viz. výše, sundat válec a podívat se na píst, jestli někde nedrhne. Nepoužívej smirkový papír, na píst je nejlepší plochý pilník, na válec brusné rouno, vždy ve správném směru podle stop po obrábění. A nakonec vždy vyprat a namazat.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nikasil

30.9.2022 v 09:11 | Nahoru | #14
Ariete> Vědět tohle dřív, tak koupím pist od jiného výrobce.

(reakce na) Nikasil

30.9.2022 v 13:08 | Nahoru | #15
Filip116> https://www.mitaka.co.uk/ není špatná značka, prodával to i Oulehla. Na XR250 jeden z mála výrobců, co dělá oversize písty

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nikasil

30.9.2022 v 15:53 | Nahoru | #16

Filip116 píše: Ariete> Vědět tohle dřív, tak koupím pist od jiného výrobce.


Je to, jak píše Spacy. Mitaka je nejlevnější, ale ne úplně špatná. Oni i na Tchajwanu se naučili tyhle věci dělat. Občas se nějaká špatná reference najde, i kvůli tomu, že se jich prodá 10x víc, než ostatních značek, jako Wossner, Prox, atd. Může být poznat, že píst je těžší, ale u motoru s vyvažovákem, který točí 10.000 rpm max, to není tragedie. Kontrolu a případné doladění míst, kde se dostal válec s pístem do kontaktu, bych doporučil u každé značky.
Spíš mě zarazil stav válce, když jsem se dnes znovu pořádně podíval na tvoje fotky. Nemyslím už ty malé dírky, ale teď tu plošku, která není vyhonovaná, nad přefukem:

To nevypadá dobře. Je to na úrovni hrany výfuku, tak to nemusí mít vliv na výkon ani na životnost. Jednou jsi za to zaplatil, tak by to nemělo vypadat nedodělaně.
Oprava a reklamace by znamenala sejmout nikasil, vyvařit to propadlé místo, obrobit, udělat nový nikasil. Ale soudím jenom podle fotky.

(reakce na) Nikasil

2.10.2022 v 17:16 | Nahoru | #17
Ariete> Dneska jsem dal motor dohromady, párkrát jsem pootocil motorem startovací pákou a zda se mi, že má až moc velkou kompresi , po demontáži hlavy jsem objevil toto , co tam předtím nebylo, takhle to asi vypadat nema co ? ?

Nikasil

2.10.2022 v 17:47 | Nahoru | #18
Prolistuj si nějaký manuál ke dvoutaktu, třeba ke KMX. Zkusí se kroužky bez pístu, v zámku má být mezera 0,15-0,35 mm po celé výšce válce.

Namontuj správně kroužky a píst. Bacha na zámky, ať sednou na aretační kolíčky.

Šipka na pístu míří dopředu, zámky jsou mezi přefukama.
Velmi dobře usaď pojistky pístního čepu do drážek v pístu, na tom už zhavarovala spousta motorů. Pojistné kroužky mají být nové, nedefomované.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Karburátor Kawasaki KMX 125 Kawasaki KMX 125 pharao2003 2 14.4.2024 v 22:10 Slávek-TDM
chybějící informace k pístu Vortex ... Kawasaki KMX 125 Honzas1350 28 1.1.2024 v 11:20 Kohlstein
Jak zajet nový píst . Kawasaki KMX 125 Filtem 7 7.10.2023 v 12:46 džondalegenda
když zařadím motorka chcípne Kawasaki KMX 125 džondalegenda 4 5.10.2023 v 22:05 FatBoy105th.
kmx 125 jiný karburátor Kawasaki KMX 125 Filip116 4 2.10.2023 v 19:03 Filip116


TOPlist