bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: BMW F850 GSA - jaké kufry
27.9.2022 v 17:19

Ahoj všem, chtěl jsem se zeptat, která diskuse o BMW je dobrá nebo nejlepší na technické věci, jako např. jaké koupit kufry na F850 GS Adventure a také jiné věci. Nepotřebuji radu typu "zajdi si do BMW/Touratechu a tam koupíš vše, co je nejlepší". Spíš chci vědět, jaké jsou možnosti a vybrat si sám. Ideálně, jestli někdo řešil to samé a z jakého důvodu se pro co rozhodl.

------

Rozepíšu ten můj dotaz rovnou sem.
Tak tedy, myslím si, že bych měl nejdříve koupit boční kufry a pak podle nich topcase. Když už je budu kupovat všechny 3 nové (nebo možná i mírně použité) a nebude nějaký důvod, aby byly rozdílné, tak bych chtěl, aby byly stejné nebo podobné (myslím hliníkové, z venku nenalakované). Ale rozhodnu se až podle nabídek.

Dále si myslím (a opravte mě, jestli se pletu), že u této motorce přicházejí v úvahu tyto 4 technické možnosti:

1. koupit origo kufry od BMW (ani nevím, jestli mají jednu velikost, nebo více velikostí?) Ty kufry jsou s tím jejich mechanismem odepínání a pokud by mi vyhovovala valikost a nebyl by problém v ceně, tak technicky je to nejjednodušší řešení, protože je to jediná možnost, kdy bych neměnil nosiče kufrů.

2. kufry od jiného výrobce se stejným způsobem upnutí, jako má bmw. To ale nevím, jestli existuje, možná že ne. Možná že na to má BMW patent a nedovolí někomu jiného prodávat to samé... ale nevím.

3. kufry od jiného výrobce, s tím, že pravý kufr by byl také s vybráním jako originál (užší kolem výfuku) - v tomto případě si myslím, že budou třeba nové nosiče, aby se do bočních rámečků vlezly "puky" a bylo tam i dost místa na ty "zarážky" trčící z puků. Což u originálních držáků myslím není....Např. Big Husky nabízí takové kufry, jeden s vybráním, i nosiče k tomu, ale jen pro F850 GS, ne pro GSA a zatím nevím, jestli by to pasovalo.

4. kufry od jiného výrobce, s tím, že by kufr byl bez vybrání. Pak by byly ještě 2 možnosti, buď oba dva kufry stejně široké a stejně daleko od středu motorky, to by mezi levým kufrem a zadním kolem byla dost mezera (mám takovou mezeru teď na Stromu 650 a připínám si tam stan, takže jsem ji využil). A nebo velý držák blíže k motorce a levý kufr širší, ale s tím, že při pohledu seshora by horní část kufru, tedy víko, bylo od každého kufru jinak daleko od motorky.

Ještě bych chtěl, aby motorka nebyla celkově širší, než jsem měl doteď Stroma s kuframa (šířku tu ještě doplním). Držáky kufrů jsou u BMW blíže k sobě, než mám u Stroma, ale to je tím, že levý je blíže k motorce. Dále, když neupnu stan mezi kufr a kolo a dával bych jej do kufru, tak by bylo dobré, aby to objem vyvážil (tedy objem starých kufrů na Stromu + objem stanu = objem nových kufrů na BMW a tím, že by současně motorka nebyla širší..... zapeklité, že jo
Je mi jasné, že z některého požadavku budu muset slevit

-----

Jinak stejnou situaci jaké kuifry koupit jsem řešil naposledy v r.2011, když jsem koupil Stroma 650 a nakonec koupil zánovní hliníkové kufry Big Husky, myslím že to jsou EVO 2, asi prostřední velikost. Otvírání na panty jsem nakonec nechal předělat na odnimátelné víka, to nevím, jestli teď bude výběr... - nevím, pokud na kufr sezhora toho upnu hodně, tak jak je to po otevření.... nemám zkušenost. Dále držáky kufrů a padáky jsem koupil od Bartuse a vše mi to bez problému vydrželo do dnes a stále to bezchybně slouží. A to i přesto, že jsem s plnou motorkou několikrát spadl, tedy většinou to bylo při hledání místa na stan někde na trávě ve volné přírodě v malé nebo v nulové rychlosti. Celá motorka spadla na bok a ani jednou nebyl problém Tak i teď si chci vybrat tak, aby nebyl nikdy problém


Předchozí
1 2
Následující

(reakce na) BMW F850 GSA - jaké kufry

3.10.2022 v 21:33 | Nahoru | #31
ynzha> díky, četl jsem si i něco bokem a asi je těch informací nějak moc

1 reakcí na tento příspěvek BMW F850 GSA - jaké kufry

5.10.2022 v 06:23 | Nahoru | #32
Nazdar,
v Brušperku je firma Marselus (www.marselus.com)...možná by se dalo domluvit na individuálním řešení.

Já mám kufry KTM vyrobené od Touratechu hliníkové a super je, že vše otvírám klíčem od motorky (třeba by to uměli taky v BMW). Mínusem je když náhodou moto položíš na bok, tak se ty hliníkové kufry mají tendenci promáčknout.

Nejvíc se mi ale momentálně líbí řešení od francouzské firmy Lone Rider.

Měj se EL

(reakce na) BMW F850 GSA - jaké kufry

5.10.2022 v 08:19 | Nahoru | #33

elovo píše:
Já mám kufry KTM vyrobené od Touratechu hliníkové a super je, že vše otvírám klíčem od motorky (třeba by to uměli taky v BMW). Mínusem je když náhodou moto položíš na bok, tak se ty hliníkové kufry mají tendenci promáčknout.



To jsou stejne kufry jen s logem BMW a ano, zamky ti poskladaji na stejny klic od moto.

BMW F850 GSA - jaké kufry

6.10.2022 v 13:40 | Nahoru | #34
Já bych si po zkušenostech s kufry a bagáží vybral Motorkářův Průvodce
Má různé velikosti kufrů, možno na padáky namontovat i pevné brašny s plotnou (super do offu).

Jako bonus si můžeš vybavit moto u něj i padáky.

Nejlíp mi fungovalo zavolat mu na číslo a probrat to s ním, nacestováno má dost tak už pozná na co se zaměřit.

(reakce na) BMW F850 GSA - jaké kufry

1.4.2023 v 10:30 | Nahoru | #35

ThomasDRZ píše: Roman2bk> Originální z Osmikila na 850 nepasují. Předpokládám, že tam máš originální nosiče, tak bez bastlení buďto originální nebo například polská firma Apduro nabízí kufry s uchycením na OEM nosiče, nabízí i několik velikostí oproti originálním. Cenu za všechny tři kufry mají kolem 24t Kč.



Od podzimu se vracím k tomuto tématu, protože nějaké kufry si už chci vybrat a koupit
Na doporučení nejen tady ThomaseDRZ, ale ještě dalších jsem na podzim zajel se podívat do toho Polska, jak vyrábějí ty kufry APDURO. Není to zas tak daleko, od Českého Těšína 100km, jen bohužel za Bielsko-Bialou se jede špatně, je to samé město a samá vesnice...
Mají tyto stránky - https://www.apduro.pl
Tehdy jsem je nekoupil, ještě jsem ani nebyl rozhodnutý, jestli si motorku nechám nebo ne, ale teď na ní chci zkusit cestovat, takže kufry potřebuji.

Přikládám tedy fotky, jak ty kufry vypadají na mojí motorce.
Boční jsou ty největší, vel XL.




Stříbrný topcase je úzký, tak že jde bez problémů otevřít boční víka kufrů.


Černý topcase je mnohem větší, možná i na 2 přilby, ale nelze otevřít boční kufry



Poslední fotka je rozmazaná, je to pravý kufr ve všech 3 velikostech, liší se to jen v šířce, vždy o 2 cm.


Jak jsem si je tam zkoušel, tak mě hned napadlo, co je pozitivní a co negativní

Jako pozitivní beru:
1. vypadá to dobře (ale to by vypadaly dobře skoro všechny kufry)
2. vypadají pevně, robustně a to jek kufry, tak i ty mechanismy (nedokáži posoudit, jak jiní výrobci)
3. spočítal jsem si, že oproti Stromu je motorka s kuframa užší. A to 100 namísto 108cm (4cm na každou stranu) a to i přesto, že bych bral největší XL kufry a na Stromu mám prostřední. Prostě na BMW jsou kufry blíže k sedadlu

Negativní a nebo divné je:
1. nelze zvolit k těm bočním kufrům zadní velký kufr (topcase vel.XL) a to z důvodu, že pak ty boční kufry nejdou otevřít! (neuvěřitelné.... fakt mě to překvapilo). Prostě je to u BMW F850 daň za to, že ty boční kufry jsou blízko k sedadlu. Tedy jednu fintu na to mají, prostě ten nosič pro zadní kufr zvednou, asi o 15mm (trubičky a delší šrouby), ale problém je ten, že to zvedají celé s rukojetmi pro spolujezdkyni, tedy trochu šikmo (asi 15 mm vzadu a asi 10mm vedle sedadla) , takže se zvednout i ty boční trubky-držáky pro spolujezdkyni a už nyní to je divné, nejen to, že se ty "trubičky" blbě drží a kloužou, ale hlavně to, že jsou dost vysoko, už v základu se dotýkají boků, nebo chcete-li zadku spolujezdkyně (a to je štíhlá). Aby se ty trubičky držely lépe, tak existují takové rukojeti (myslím že za 1500, pak to vypadá jak rukojeti na kole), ale o to více se ty rukojetí "zaboří" do boků, neboli do zadku. Přitom na Stromu je tam mezera mezi držáky a nohama (nebo zadkem) asi 4cm. V tomto to tradiční japonské motorky mají lepší. U BMW šli cestou to posunout do extrému. A nebo je motorka BMW F850 GSA pouze pro jednoho jezdce???
Takže nezbyde, než topcase vybrat menší, aby byl užší.
Místo, aby se do topcasu vlezly 2 přilby, vleze se mi tam jen jedna (jako je foto se stříbrným topcasem).
2. menší nevýhodou je to, že do kufry se mi myslím nevleze stan. Takže jediná možnost vozit jej nahoře. Což je tak trochu na ráně, jako aby mi jej někdy v nějakém městě neukradli. Na Stromu 650 jsem jej vozil připnutý v pmezeře mezi levým kufram a kolem, zabaleným v igelitu. Já vím, takové nepěkné řešení, ale kdo by se s tím drbal
3. ještě za takovou malou nevýhodu beru to, spíš je to taková drobnost, že úchyty na víkách bočních kufrů jsou jen na stranách a poměrně více ke středu, jako že pokud bych si nechal ušít brašny (měkké), které bych vozil pořád, tak prázdné nebudou při náporu větru držet od rohů kufrů, jak to mám na Stromu na kufrech Big Husky, kde jsou očka pro uchycení v rozích (mimo ty hlavní pevnější držáky). Ale to je asi jen drobnost. Řešit by se to dalo přidáním úchytů, aspoň na přední stranu bočních kufrů.

Cena by byla, jak psal ThomasDRZ, asi 24 tisíc za všechny 3 kufry.

Každopádně,
pokud bych chtěl kufry na originál držáky, to z toho důvodu, že kdybych motorku brzo prodával (po roce, po dvou letech) a z toho důvodu bych nechtěl na motorce originál držáky nějak upravovat nebo ničit, nebo předělávat na jiné držáky,
tak mám vlastně nějakou jinou možnost?
Asi ne, že?

A nebo se vykašlat na originální držáky?

Naposledy editováno 01.04.2023 11:07:36

1 reakcí na tento příspěvek BMW F850 GSA - jaké kufry

1.4.2023 v 12:22 | Nahoru | #36
A co takhle podložit jenom topcase? Nebo nechat babu doma a staci ten mensi.

1 reakcí na tento příspěvek BMW F850 GSA - jaké kufry

1.4.2023 v 13:02 | Nahoru | #37
Teoreticky můžeš nechat venku tyčky od stanu a stan dát dovnitř.
A držáky, schválně se mrkni jaký dělá Bartus, ale myslím si že budou taky co nejvíc narvaný k motorce. Ale beztak by je zvládl upravit tak, aby byly dál, pokud ti nevadí šířka. Já jsem je u něj kupoval na Tigera, protože jsem chtěl motorku s kufry co nejužší... Kufry bych nechal udělat 7 nějakýho místního fachmana, je jich u nás víc než dost.

Tak se dívám, že je Bartus nedělá, ani Marselus. Většinou se totiž řeší že originály jsou dost široký, což jak vidím není případ tý 850 GS...

Naposledy editováno 01.04.2023 13:06:22

(reakce na) BMW F850 GSA - jaké kufry

1.4.2023 v 19:32 | Nahoru | #38
ynzha> to mě taky napadlo, ale zespodu topcasu je to zvlášť, zvlášť je ta část dole s těmi "háčky" nebo s těmi částmi, co zajedou do dosiče a zvlášť je na kufru namontovaný ten systém upnutí vzadu se zámkem (páka s háčky a zapínání se zámkem),
je to vidět tady na 3.fotce
https://www.apduro.pl/topcase-system-for-bmw-f-850-gs-adv-2018-p-99.html

To by bylo řešení, "nechat babu doma"
počkej, řeknu jí to a budeš u ní oblíbený
teď vážně, chci prostě cestovat s přítelkyní ve dvou

Stroma jsem měl pořádně nabaleného do vedra
3 kufry, vzdadu 2 petflašky, vepředu na padácích 2 petflašky, další 2 petflašky se daly položit mezi kufr a zadní sedadlo, stan mimo kuf mezi levým kufrem a kolem, no a na všech 3 kufrech věci. Na boční kufry se dá upnout na to všechno ještě i motorkářské oblečení, když se v něm nedá jet

(reakce na) BMW F850 GSA - jaké kufry

1.4.2023 v 19:36 | Nahoru | #39
jirka-mz> Bartuše znám, dělal mi na Stroma jak padáky vepředu, tak nosiče vzadu na ty kufry Big Husky a pokud bych se rozhodl, aby mi někdo udělal nějaké držáky nebo padáky, jel bych zase za ním jako za prvním člověkem
Jen jsem ještě nezavrhl zrušit (demontovat) ty původní nosiče kufrů. Ještě se rozhoduji.
Ty tyčky od stanu, to mě taky napadlo, myslím že se tyčky do kufru vlezou (do uhlopříčky kufru) a stan bych prostě sbalil nějak jinak, aby nebyl tak moc dlouhý...

1 reakcí na tento příspěvek BMW F850 GSA - jaké kufry

2.4.2023 v 02:22 | Nahoru | #40
Ještě se dívám, že ty nosiče mají trochu jiný úhel, než mají nosiče co mám na Tigeru od Bartuse.



Další možnost by mohla být nechat ty kufryu udělat s výřezem posunutým tak aby se daly namontovat níž...

A ještě mě napadá, že když jsem vybíral tak celkem se mě líbily tyhle kufry , mrkni na ně.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW F850 GSA - jaké kufry

2.4.2023 v 19:33 | Nahoru | #41
jirka-mz> Jo jo, tvar kufru (to vybrání) je jedna věc, ale i celkové umístění kufru na motorce, jako nahoru/dolů, dopředu/dozadu, aby to nevadilo jak nahoře a vepředu vůči nohám spolujezdkyně, tak ani dole, při náklonu motorky (tedy těm, co to naklánějí hodně), tak to je taky myslím důležité.

Za odkaz na www.motorkaruvpruvodce.cz díky, stránky jsem ještě neviděl,
a asi myslíš tyto kufry, že jo?
Boční kufry BUMOT Defender EVO pro originální nosiče BMW F850 GS Adventure
https://www.motorkaruvpruvodce.cz/bocni-kufry-bumot-defender-evo-pro-originalni-nosice-bmw-f850-gs-adventure/
Cena je 20 tis.Kč, kladně hodnotím, že na tom eshopu mají dost fotek, že člověk hned vidí, jaký mechanismus uchycení je. Sice jiný, než bmw, ale nemusí se originál bmw nosiče měnit nebo upravovat, jak některých u jiných výrobců kufrů.
To vyklápěné vík směrem ven vidím poprvé, teď nevím, jestli je to dobré i v případě pokud je na kufrech toho nabaleného více (jako přetážené víko kufru).
Díky ale za tip, aspoň vím o dalších kufrech, co by mohly přijít v úvahu.

Jinak mě tam ale zaujal ten toolbox (z důvodu malého místa pod sedlem),
Box na nářadí BUMOT na originální nosiče BMW F850 GS Adventure
https://www.motorkaruvpruvodce.cz/box-na-naradi-bumot-na-originalni-nosice-bmw-f850-gs-adventure/
těch toolboxu je hodně, ale tento jediný nemá objímky kolem hlavního rámečku na kufr (což si myslím, že by mohlo vadit... aspoň ty apduro kufry se nasazovaly na origo nosiče od bmw hodně těsno), ale má je na těch "bočních" trubkách, kde to ničemu nevadí
viz obr.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW F850 GSA - jaké kufry

2.4.2023 v 20:55 | Nahoru | #42
Roman2bk> jo ty myslím. Vypadají dost dobře. Sám jsem nad něma uvažoval, ale nakonec jsem zvolil tuzemskou výrobu. V první řadě jsem zavrhl různý "velkovýrobce". Chtěl jsem prostě poctivý ručně dělaný kufry. Ty od velkovýrobců by cenově byly klidně na dvojnásobku oproti tomu co mám ale kvalita by rozhodně byla o několik tříd nižší.

Já jsem u Průvodce bral padáky Outback a až na to že jsem je musel dost upravovat, někomu to sedne na 100% někomu ne, je to asi kus od kusu, tak jsou fakt parádní a pevný.
Kufry mám od Kibexu. Ještě chci pořešit Toolbox, taky Kibex, akorát musím dojet na ozkoušení, protože mě tam asi bude zavazet podsedlák...

U těch našich výrobců si kufry teoreticky můžeš nechat udělat podle potřeby, asi ne o všech, ale většina tu možnost nabízí.

Naposledy editováno 02.04.2023 20:58:36

(reakce na) BMW F850 GSA - jaké kufry

3.4.2023 v 16:57 | Nahoru | #43

Roman2bk píše: To vyklápěné vík směrem ven vidím poprvé, teď nevím, jestli je to dobré i v případě pokud je na kufrech toho nabaleného více (jako přetážené víko kufru).

Myslím, že by si si zvykol, ja mám Bumoty a som s nimi spokojný, ale fakt je, že som neskúšal milión rôznych značiek. Páči sa mi aj to, že do rovnakého rámu pasujú aj tie ich tašky.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW F850 GSA - jaké kufry

3.4.2023 v 21:29 | Nahoru | #44
jirka-mz> Jo jo, to vím, koupil jsem Big Husky z druhé ruky a upravil mi je tak, jak jsem chtěl (byly otvírací a já chtěl odnimátelné víka). Normálně bych to vzal zase od nich, ale jak jsem už asi psal, nevím jestli si motorku nechám, tak chci zkusit kufry s tím bmw uchycením. Resp. nemám zatím výrazný názor proti.

Metric - Chvíli jsem nevěděl, jak to myslíš, ale už to vidím. Prostě dělají na ty držáky jak kufry, tak stejným připnutím i ty brašny. Pokud je někdo, kdo chce někdy brát hliníkové kufry a jindy (asi do terénu) zase brašny, tak to pro něj může být zajímavé, že obojí pasuje na stejné nosiče.

Ještě k těm kufrům Bumot, vypadají pěkně, to jo. Jen 2 věci mě na první pohled napadly, proč by mi mohly ty Apduro pasovat líp, jsou větší (48 a 43 litrů Apduro vs. 45 a 39 litrů Bumot), dal bych raději přednost větším, ve skutečnosti i s nimi bude F850 užší (100cm šířka motorky s kuframa), než jak jsem měl Stroma 650 s kufry BigHusky střední velikosti, oba stejné, to bylo 108 cm. Prostě na každé straně o 4 cm užší a to i přesto, že jde o větší objem kufrů (v součtu). No a druhá věc, myslím že by vadilo to vyklápění vík, za situace, jak občas ty víka nabalím

Naposledy editováno 03.04.2023 21:51:53

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW F850 GSA - jaké kufry

3.4.2023 v 21:53 | Nahoru | #45
Roman2bk> Sorry, ak som to napísal nezrozumiteľne, presne to som mal na mysli. Aj keď na ďaľšiu motorku si asi kúpim len tie tašky (teda ak to bude niečo, kam Bumot pasuje).

(reakce na) BMW F850 GSA - jaké kufry

3.4.2023 v 22:18 | Nahoru | #46
Roman2bk> třeba Kibex co mám já má možnost otevření třemi způsoby. 1. otevření a vyklopení dozadu, 2. vyklopení dopředu, 3. oddělání celýho víka...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW F850 GSA - jaké kufry

3.4.2023 v 22:37 | Nahoru | #47
Metric> ne, v pohodě, napsal jsi to dobře, jen mi to hned nedocvaklo

jirka-mz - Kibex ještě tedy omrknu. Na první pohled na stránkách není info, na jaké všechny motorky to je. Resp. není tam info, že by dělali kufry s uchycením na ten origo nosič kufrů od bmw, tipuji, že asi ne. Ale omrknu to ještě

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW F850 GSA - jaké kufry

3.4.2023 v 23:27 | Nahoru | #48
Roman2bk> Kibex dávám jen jako příklad. On pravděpodobně pojede na léto do Norska, kam jezdí každoročně, takže bys musel jednat rychle, nebo si pak počkat.
Nejlepší bude domluva přímo s ním, má jak stránky na FB, tak klidně přes WhatsApp...

Jinak výrobců je hodně, rád poradím a přidělám práci s výběrem . Já jsem si s tím prošel 2 roky zpátky. Původně jsem chtěl Rambler, ale než jsem pořídil Tigera, tak skončil. Naštěstí jsem objevil Kibex a ... Tady máš pár těch dalších výrobců.
Adv box , Uksa , ALU Milánek , Moto kufry ST , Marselus , dělal i Berg, nebo tak nějak ale taky ho už nemůžu najít...

Naposledy editováno 03.04.2023 23:29:20

BMW F850 GSA - jaké kufry

4.4.2023 v 00:42 | Nahoru | #49
Já mám horní kufr od Milánka. Zpracování perfektní a domluva též. Pokud vím, nabízí i kufry s výřezem, ale moc jsem to nezkoumal, boční kufry jsem nechtěl.

(reakce na) BMW F850 GSA - jaké kufry

4.4.2023 v 00:46 | Nahoru | #50
jirka-mz> BEGR. Dělal je Zdeněk Bereza , ale už to nějak utlumil.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW F850 GSA - jaké kufry

4.4.2023 v 20:12 | Nahoru | #51
jirka-mz> díky za info, mám zase o čem přemýšlet a co porovnávat....

Jinak ten Berg vím kde bydlí, vezl jsem tam kamaráda, který si nechal u něj dělat kufry. Spokojenost.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW F850 GSA - jaké kufry

4.4.2023 v 21:07 | Nahoru | #52
Roman2bk> ono by se toho našlo víc, něco dělají i Slováci...
Ten Berg měl ještě když jsem to řešil já normální webovky, ale teď to nemůžu najít.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW F850 GSA - jaké kufry

4.4.2023 v 21:17 | Nahoru | #53

jirka-mz píše:
Ten Berg měl ještě když jsem to řešil já normální webovky, ale teď to nemůžu najít.

Ty už nefungují, resp. je na nich něco jiného.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW F850 GSA - jaké kufry

4.4.2023 v 23:26 | Nahoru | #54
Sema> to jsem si všiml, ale otázkou je jestli ještě vůbec vyrábí? Měl hezký kufry, se zajímavým designem.

(reakce na) BMW F850 GSA - jaké kufry

4.4.2023 v 23:34 | Nahoru | #55
jirka-mz> Na bavoráckém fóru psal, že občas něco vyrobí, když má zrovna čas.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290 [1, 2] KTM 1290 Super Adventure, Moto Guzzi V85 TT, BMW F 8... Edien 60 8.3.2024 v 23:39 Metric
Nejnižší cesťák Poraďte Honda XRV 750 Africa Twin, BMW F 650 GS, Honda XRV 6... RockStar1666 20 12.1.2024 v 11:08 docent
Úprava originál držáku navigace BMW... BMW F 750 GS, BMW F 850 GS Adventure Vikou 1 9.8.2023 v 20:02 prof_Ikebara
časovaná bomba jménem ESA [1, 2, 3] BMW F 850 GS Adventure Roman2bk 77 14.7.2023 v 21:45 Navrcc
BMW GS 2013-2019: ovladač pro mobil... BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure, BMW F 850 GS... ulw-czech-s.r.o. 1 6.7.2023 v 08:34 Krutorgrim


TOPlist