bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: F650 gs (twin) vs Transalp 700 - bezproblémová údržba, spolehlivost, s...
Zdavím zkušenější motorkáře. Začínám a chci kupovat novou motorku na cestování plus občasné cesty do práce (ty do 50km) a výběr jsem zúžil na BMW F 650 GS (twin, tedy dvouválec s 800cm3) a Hondu Transalpa 700. Suzuki 650 V-strom jsem vyřadil kvůli zanechání možnosti lehčího offroadu.

Jelikož jsem technický antitalent rád bych se zeptal, zda lze říci, který z těchto strojů je spolehlivější, má obecně bezproblémovější údržbu a levnější náklady na servis (je my jasné, že záleží na koho kdo by mi dělal servis narazím, autorizovaný vs neautorizovaný atd.). Jinýma slovama, co mě míň sežere na následných nákladech

Z toho co se ke mně zatím dostalo jsou oba stroje držáky, s tím, že BMW má téměř o 2x menší spotřebu (cca 3,5 vs 6,5).

Pouze si chci douzavřít obrázek, který z těchto strojů nakonec vzít, takže ostatní kritéria výběru už mám vnitřně víceméně hotovy a zde mi jde pouze o ty následný náklady Díky za veškerý podněty.


Naposledy editováno 18.09.2022 16:00:29
Předchozí
1 2
Následující

(reakce na) F650 gs (twin) vs Transalp 700 - bezproblémová údržba, spole...

20.9.2022 v 18:27 | Nahoru | #31
titus> O XT jsem taky uvažoval, ale oproti normálnímu Stromu (v 650) je tam rozdíl okolo 70 - 90 000 (samozřejmě záleží co a z jakýho ročníku porovnáváme) a oproti tomu BMW GS 650 twin cca o 30 000 dražší (jasný jsou to o pár let novější modely). Ale asi mám tedy Stroma (v XT) zpátky v rozhodovacim procesu

(reakce na) F650 gs (twin) vs Transalp 700 - bezproblémová údržba, spole...

20.9.2022 v 18:33 | Nahoru | #32
TomasNBK> No titus mi právě vrátil Stroma (v XT) do rozhodovacího procesu i když nevim jestli pro začátek volit motorku až takhle v řádech za mě dražší (i když chci aby mi chvíli vydržela před vyježděním na trochu něco silnějšího). Jinak furt u mě vede ten f 650 GS (2009) s těsnym závěsem Transalpa 700

F650 gs (twin) vs Transalp 700 - bezproblémová údržba, spole...

20.9.2022 v 19:11 | Nahoru | #33
Kubajz36> To je těžký, vyber zkrátka to kam tě srdce táhne a na co máš Alespoň tak budu postupovat já u dalšího stroje a míň koukat na to "kdy se co má vysypat". Když se podíváš na Pavla Pondělíka co neuvěřitelnýho dal se Stromem, až po šílence co najezdill na malém GS 600000 km-seznam co vše za tu dobu měnil -->zde<-- Mimochodem u něj vidím, že rozvody dělal jen jednou, ale projel neuvěřitelných 22 tisíc litrů benzínu Ani s jednou mašinou co tu padla nešlápneš vedle.

edit: Tak oprava, už dal --> 800k a rozvody selhaly

Naposledy editováno 20.09.2022 19:24:04

F650 gs (twin) vs Transalp 700 - bezproblémová údržba, spole...

20.9.2022 v 22:21 | Nahoru | #34
Vzal bych plnotučnou GS800ku (pokud nemas min nez 175cm) a nebo tygra 800 , z nabizenych pak nevidim důvod menit vstroma za transalpa (nic proti transalpoj) ale 700ka je takova oplacana, vykonu nepobrala a je to celkove takova labuti pisen cely rady trandaku

F650 gs (twin) vs Transalp 700 - bezproblémová údržba, spole...

21.9.2022 v 19:52 | Nahoru | #35
Za mne z těch dvou taky tu třetí Tedy Vstrom, ale fakt to XT. Klidne ten dvojokej model, ten je stejně nejhezčí
Jel jsem všechny tři a Vstrom nejlepší motor a z těch tří se mne XT nejvíc líbí, tedy ten starší typ. A tam by měla být cena snad jen lehce nad BMW a TA

F650 gs (twin) vs Transalp 700 - bezproblémová údržba, spole...

21.9.2022 v 21:34 | Nahoru | #36
Koukni na nějaký zajímavý inzerát, přijeď, sedni na motorku a uvidíš která ti padne na první dobrou vhledem k výšce postavy. Řešil jsem stejný výběr pro návrat k motorkám. Nakonec cenově vyhrála Yamaha XT 600 e, která byla jednoduchá do terénu, ale na silnici pro jízdu ve dvou nic moc. V minulosti proběhl srovnávací test Transalpa, Stroma 650 v časopise motocykl a V-Strom byl taky dobrá volba, proto bych ho doporučil do výběru také. Pokud chceš jezdit na malou spotřebu a hlavně po silnici, koukni třeba na Honda CB 500 x se spotřebou 3,2 l - 3,6 l (mám odzkoušeno). Mám tuto Hondu momentálně v garáži od loňského května a letos jsem na ni najezdil 10 tis.km a celkem v pohodě pro jízdu sólo (ve dvou to je na kochačku, koně tam trochu chybí), ale pro začátečníka dobrá volba. Tady máš taky zajímavé články z testu..

https://www.motorkar...-transalp-23580.html
https://www.autorevu...650v-transalp-duel_3

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) F650 gs (twin) vs Transalp 700 - bezproblémová údržba, spole...

22.9.2022 v 20:03 | Nahoru | #37

KubaLC8 píše: Jako začátečník bych rozhodně nešel do 21 předního kola ale max 19. Rozhodně jako začátečník nebudeš jezdit takovej off aby jsi tu 21kolo strpel na ukor chování na silnici.
Chybu neuděláš ani jednou. spotřebou budou stejně, šel bych do vstroma 650



Nějak nevidím problém v 21"kole na silnici..můžeš vysvětlit,rozvést nebo je to jedna paní povídala.Osobně s kombinací 21",17" nemám vůbec problém.Na mnohem starší motorce se starším podvozkem.

(reakce na) F650 gs (twin) vs Transalp 700 - bezproblémová údržba, spole...

23.9.2022 v 08:11 | Nahoru | #38
Doctoropulos>

1 reakcí na tento příspěvek F650 gs (twin) vs Transalp 700 - bezproblémová údržba, spole...

27.9.2022 v 10:36 | Nahoru | #39
Co je na tom k nepochopení? zkus si zajet pár rychlých zatáček se střídáním pravá levá s 21 předním kolem a pak se 17kou.
Snad ten rozdíl poznáš.....

(reakce na) F650 gs (twin) vs Transalp 700 - bezproblémová údržba, spole...

27.9.2022 v 15:36 | Nahoru | #40

KubaLC8 píše: Co je na tom k nepochopení? zkus si zajet pár rychlých zatáček se střídáním pravá levá s 21 předním kolem a pak se 17kou.
Snad ten rozdíl poznáš.....



Nevím nepřijde mi zas takovej průser.Pokud chceš na rychlé zatáčky.Volil bych úplně jiné moto.Na pohodové ježdění i po českým tankodromu 21"super a pokud se nepletu tuhle má z daného jen GS ale 800.

F650 gs (twin) vs Transalp 700 - bezproblémová údržba, spole...

27.9.2022 v 20:12 | Nahoru | #41
91564 km BMW F 650GS r.v. 2008 a furt to jezdí

(reakce na) F650 gs (twin) vs Transalp 700 - bezproblémová údržba, spole...

29.9.2022 v 04:01 | Nahoru | #42
Vlnič> nebyly ty problémové motory 2008-2010? Mám 2011 a vypošťák na imbus. Co vím tak tam ještě hodně topily altiky a většinou kolem 50tis km odešly.

F650 gs (twin) vs Transalp 700 - bezproblémová údržba, spole...

29.9.2022 v 12:25 | Nahoru | #43
21 je na silnici při svižně jídle horší než 17, mezi 17 a 19 jsme rozdíl ani nepoznal. Na horší silnici 19 lepší než 17. Ale nejvíc dělají stejně pneu. Když dá pneu 50/50 tak pak je to skoro jedno, stejně na tom nepojede žádnou palici

F650 gs (twin) vs Transalp 700 - bezproblémová údržba, spole...

30.9.2022 v 21:32 | Nahoru | #44
jezdím Mitas E-07, většinou ve dvou a někdy si dáváme i kolegy na silničních moto
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Problém Transalp XL 700V - po zahřá... Honda XL 700V Transalp MartyR 11 17.4.2024 v 22:14 lifik
Chladič na BMW co nestojí 15 000kč BMW F 650 GS RAMIR 28 10.4.2024 v 11:09 ja1
Vymena sedla BMW F 650 GS 720102 9 3.4.2024 v 06:51 Gahan37
Válečné motorky, zvuková kulisa BMW F 650 CS, BMW F 650 ST, BMW F 650 GS, BMW F 650,... tigerhareram 10 3.3.2024 v 13:33 karavanista
Počasí v Bosně začátkem května + ti... [1, 2] Honda XL 700V Transalp Kratas14 46 6.2.2024 v 11:45 Radek2107


TOPlist