"silniční gumy" pro suchy cesty
pro přesun i ježdění na místě
...shinko adventure trail 804/805 docela vydržela a záběr je fakt nic moc, na blátíčku nefunguje
...continental tkc 80 twinduro proti shinko teda moc nevydrží a záběr taky nic moc, na blátíčku nefunguje
"univerzální gumy" tak trochu i do lehkého blátíčka (připadá mi, že ty gumy vydrží +- stejně, pár set km nehraje roli)
životnost tak 3-4 tisíce km, pak už pořádně nefunguje , takže na místě nahodit, zajezdit si a pak se na ní vrátit domů
...mitas e09 , předek e10 - nemají boční špunty, takže trochu ujíždí
...mitas mc23 rockrider- má boční špunty a je srovnatelná s mt21, vydrží o trochu víc než mt21, ale zase tak dobře nedrží
...pirelly rally mt21 - zatím mi vychází jako nejlepší kompromis, cena, výdrž, pro sever a místní balkánské použití,
ale ve 40° se regulérně podrthávají špunty, kolega otestoval na jihu a docela byl zklamán
máte ještě něco jiného, ověřeného, co by se dalo použít
chci teď vyzkoušet michellin tracker, ale zatím netuším kolik km vydrží, než se sjede do 30 vzorku, pak už považuju gumu za nefunkční mimo suchej povrch (u univerzálek je to 3-4 tkm cestovním stylem)
Naposledy editováno 16.09.2022 13:26:10
1 reakcí na tento příspěvek Gumy na balkán s přejezdem po dalnici - hq701 ktm690
Ariete, není pokus o superuniverzální gumy, jen o kompromis. Když nemáš ostrou, tak stejně nemůžeš do terénu, zůstáváš na cestách tak jako tak. No a přezouvání drapáku má jedno minus, musíš se vracet stejnou cestou a to je nuda.
Dnes už to nemusí být tak markantní, vývoj jde kupředu a tak bude nutné si nějaké svezení na novém jednoválci vyzkoušet, než jej odepíšu.
Já se právě na velké trochu "zklidnil" - ne, že bych se neválel, ale většinou ji zahodím v nízké rychlosti právě na hmotnost. Takže už nejsou zranění typu utržené manžety, prasklá kloubní lůžka, operace kolen a pod.
Mám spíše problém, že neumím dost dobře vyhodnotit, co je pro tento typ stroje ještě sjízdné, a co už ne. Občas nechápu, kam je schopné se to vyškrábat, a občas skončíš v "blbé" louži, kam se to "přicucne" do bláta a vykopávám to půl dne. Pro tuhle těžkou krávu je nejlepší strategie.........stále v pohybu.
Někde jsem koukal na tvoje fotky brodů. Ty "rašelinové", kde je sice průzračná voda, ale tmavé dno tak, že jej stejně bez "osahání" nevidíš jsou megazrádné. A cesta jako koryto, kdy je to okolo neprůjezdné kvůli stromům, větvím a podmáčení, tak ta dokáže také pořádně vyšťavit. Také jsme jednou jeli asi čtyři kilometry skoro celý den - a stejně jsme tam motorky nechaly a šli pěšky pro lesáky - jeli jsme kolem, tak jsme věděli, kde pracují. Nakonec jsme motorky dolovaly až ráno.........v noci přišla bouřka, tak jsme alespoň přespali u nich v suchu.
A když se člověk nevydá cestou vydechlejch jednoválcovejch cestovních strojů s malými zdvihy, ala swm superdual, nebo jak se to jmenuje, nebo nedejbože nekoupí veterána ala xt, dr, ale vydá se tou správnou a jedinou možnou cestou, tak skončí u HQ nebo KTM. Ajp se ukázalo nakonec docela nespolehlivý a nic jinýho s výkonem na asfalt u nás není. No a popravdě, 75 koní jede i na silnici parádně, na tu hmotnost motorky to na silnici předjíždí jako nic. Potom mimo silnici balada, sice to není ostrý, ale když to zapadne a shodí se tašky a stroj se řádně odlehčí tak to je nebe a dudy. Tam kde jsem s tigrem umíral, tady pořádně zatlačím, nadzvednu zadní kolo, poposunu přední kolo a už se to sune. Navíc vibrace z řidítek a do stupaček defakto nejsou, ve srovnání se starými rachtáky. jediný mínus, že fouká, ale za to ježdění v "terénu" ochrana proti větru na silnici nestojí. Teď jsem to vyzkoušel. Sice jsem jel do MM 5 dní místo 3.5 dne (700 versus 1000 denně po asfaltu), který bych strávil na víceválci s plastama, ale zato tam jsem si kvalitně zajezdil a mohl si dovolit cesty, který bych jinak musel vypustit a celá projížďka by tím ztratila smysl. (brody, kamenitý výjezdy).
Brody naopak, kdybys pořádně četl, tak do takovejch se musí jedině na plnej kotel ve stupačkách a všechno přeskákat a přeletět. A rašelinový jsou vůbec nejlepší takový to jemný bahýnko na dně mezi kamenama dobře drží stopu Předpokládám, že to znáš z vlastní zkušenosti
Naposledy editováno 22.09.2022 10:13:15
Ariete píše: Další pokus o nalezení univerzální supergumy? Normální je dojet do destinace na silničních gumách (tj, včetně těch, které mají v katalogu 80/20 až 20/80), tam přezout na drapák, a na zpáteční cestu nahodit opět na ty silniční, nebo dojet ty drapáky.
Presne tak. Toto by malo byť napísané v každom návode.
1 reakcí na tento příspěvek Gumy na balkán s přejezdem po dalnici - hq701 ktm690
Spíš mi šlo o srovnání těch vybranejch a třeba by měl někdo další variantu. Přestože je fórum sice divoký, přesto mi už přineslo hodně cenejch poznatků a rad.
Varianta se spálenou gumou je tutová, i kdybych tam nepřezouval na krosovou gumu ale na univerzálku mt21. Tisíc kiláků se negativně podepíše i na univerzálce, natož na "krosový" ala trekr.
A hlučení vůbec neřeším, protože vítr ve stovce hučí mnohonásobně víc než guma a vozím špunty. Nejen do nosu.
Tady porovnání jakým způsobem ubývájí špunty na Trackeru. A ano ten Tracker je docela dost měkký, ale nemizí to vepředu tak rychle, ale samozřejmě radši brzdit víc zadkem.
https://www.motorkar...0x600__type_jpg_.jpg
Ale zadní C-02, to je asi jasné, to mizí rovnoměrně a asi jak se to dostane k polovině a ty špunty vyhladí, tak to někdy klouzne do boku.
Koukám do svých poznámek a asi je kilometrově měním nakonec podobně kolem 5 tisíc km, než se rozhodnu než už je to v terénu na nic, ikdyž na silnici a šotolině je to další 2 tkm dobré. V chladnějších měsících měním častěji, v letních méně. Nicméně pro dobré poježdění v terénu odhaduju tak 3 tisíce km.
1 reakcí na tento příspěvek Gumy na balkán s přejezdem po dalnici - hq701 ktm690
https://www.motorkar...etail&ddid=80562
https://www.motorkar...etail&ddid=78299
Ale i tak myslím, že C-02 je dozadu hodně dobrá pro lehčí stroje, jen jako nová trochu plave na silnici, když se prudce rozjedeš nebo jedeš pilu na hodně klikatých okreskách, ale jinak ji jen chválím.
Měl jsem i MC23 vzadu a ta mi na silnici přišla lepší než C-02, vlastně úplný ideál na silnici a šotolinu, ale pak v mokrém terénu horší, někdy nejistá.
MT21 nemám na žádné moto otestované.
EDIT:
Když se i koukneš jakým způsobem se sjíždí C-02 vzadu ... prostě bytelné špunty podle mě
https://www.motorkar...0x600__type_jpg_.jpg
Naposledy editováno 26.09.2022 19:32:25
Jinak Trackery mají opravdu relativně měkkou kostru a na LC4 přitíženou o metrák krámů bych je nedával. Ani na CRF250L / CRF 300L moc dlouho nevydržely . Co tam má Fic6 ?
No asi většina těch špuntovních pneu má měkkou kostru. Ale třeba MC23 má hezky pevnou kostru jak cestovní pneu vs C-02 (která má snad pevnější špunty než kostru).
ZdendaZB> Škoda, s těma rozměrama je to furt na pikaču u každé motorky.
Naposledy editováno 26.09.2022 19:49:06
https://www.mitas-mo...terra-force-ef-super
... a vraj majú crossové gumy profil rovnejší (na behúni) ako enduro gumy, ktoré sú viac oblúkové - čo mi príde logické, ak sú aj na asfalt. A všetci asi vieme, že jak sa nám zjazdí stred, potom to už odchádza pomalšie, jak je ten behúň rovnejší.
No a jak sú tie krosové v profile viac rovné, tak ten stred zákonite neodchádza tak rýchlo, ale opotrebováva sa to rovnomerne po šírke.
Toľko teória, chcelo by to niekoho s praxou.
Ale má to pointu v tom, že obúvať krosové do určitého počtu km (napríklad otočiť Alánsko) sa asi vyplatí.
Mne na asfalte z MT21 (zadnej) po prvých 1000km ubudne aj 4-5 mm, čo je pomerne dosť. Síce sa vrátim domov po 4000 a sú takmer polovičné, ale čo potom s polovičnou gumou? Len niekde na dojazd. Naproti tomu, ak mi krosová vydrží len tých 4000km (posledných 1000km je len dojazd domov po asfalte a to môže byť aj hladká) a tá guma je za polovičnú cenu tak asi nie je čo riešiť, nie?
Samozrejme, teraz hovorím o blízkych destináciách s nájazdom 4-5000km.
Jaro má vyjímečně pravdu, i když je to čistej maďar, což je defakto čistokrevnej turek. Takže máme na fóru vopravdovýho turká, alláhu akbar. A uvidíme.
Poloviční guma je tak dobrá na krosení kolem baráku a pak tranzit někam. Jinak je naprd, proto to chce nějakou odolnější skoro mx gumu. Na 1-2 tkm na místě a pak domů. Ale na Kavkaz, nebo Ural to nepůjde použít, tam jsou věší nájezdy, jestli člověk nechce měnit 2x.
takže jsem jel novýho mc23 ale zfouknutýho na 1,6atm a oproti standardním 2,2atm to podstatně méně drncalo, jinak jsem rozdíl nepoznal, ale určitě tam byl, protože to říkal sám Velký Trialista a on se vyzná
každopádně guma se při tom tlaku nevyzula ani při 110 kilometrový rychlosti na dálnici
mají i tam i jiný typy a cena je docela dobrá, ale u nikoho jsem to neviděl
https://www.moto-kva...-70-soft-dot-09-2021
2 reakcí na tento příspěvek Gumy na balkán s přejezdem po dalnici - hq701 ktm690
sice se dá, ale je to utrpení, člověk pořád lyžuje a moc se nadře
Naposledy editováno 17.10.2022 14:43:03
ZdendaZB píše: na asfalt jsou e07 určitě dobrý, kdysi jsem je jezdil taky, ale jak je trochu měko tak je konečná
sice se dá, ale je to utrpení, člověk pořád lyžuje a moc se nadře
zajímavý, občas předjedem solo motorky, většinou v zatáčkách a přítelkyně mi chrápe na zádech
ZdendaZB píše: na asfalt jsou e07 určitě dobrý, kdysi jsem je jezdil taky, ale jak je trochu měko tak je konečná
sice se dá, ale je to utrpení, člověk pořád lyžuje a moc se nadře
v bahně nepředjíždím nikoho, to jezdím jinak, přítelkyně už nespí
jinak si jezděte ne čem chcete
mám tu hrubky, ale opravovat je nebudu
Naposledy editováno 17.10.2022 15:19:46
1 reakcí na tento příspěvek Gumy na balkán s přejezdem po dalnici - hq701 ktm690
vepředu něco jako trekr, vzadu něco jako mt21 a člověk si hrozně liboval, výdrž obou zhruba stejná, zato trakce předku mnohem lepší
a když nepotřebuju, aby mi předek vydržel 2x tolik, tak proč to tak nenakombinovat ??