globalmoto_duben_nolan





Téma: Gumy na balkán s přejezdem po dalnici - hq701 ktm690
 
16.9.2022 v 13:25
Zkoušli jsme (cestovní styl, žádný relý, nebo dakar)

"silniční gumy" pro suchy cesty
pro přesun i ježdění na místě
...shinko adventure trail 804/805 docela vydržela a záběr je fakt nic moc, na blátíčku nefunguje
...continental tkc 80 twinduro proti shinko teda moc nevydrží a záběr taky nic moc, na blátíčku nefunguje

"univerzální gumy" tak trochu i do lehkého blátíčka (připadá mi, že ty gumy vydrží +- stejně, pár set km nehraje roli)
životnost tak 3-4 tisíce km, pak už pořádně nefunguje , takže na místě nahodit, zajezdit si a pak se na ní vrátit domů
...mitas e09 , předek e10 - nemají boční špunty, takže trochu ujíždí
...mitas mc23 rockrider- má boční špunty a je srovnatelná s mt21, vydrží o trochu víc než mt21, ale zase tak dobře nedrží
...pirelly rally mt21 - zatím mi vychází jako nejlepší kompromis, cena, výdrž, pro sever a místní balkánské použití,
ale ve 40° se regulérně podrthávají špunty, kolega otestoval na jihu a docela byl zklamán

máte ještě něco jiného, ověřeného, co by se dalo použít

chci teď vyzkoušet michellin tracker, ale zatím netuším kolik km vydrží, než se sjede do 30 vzorku, pak už považuju gumu za nefunkční mimo suchej povrch (u univerzálek je to 3-4 tkm cestovním stylem)


Naposledy editováno 16.09.2022 13:26:10

1 reakcí na tento příspěvek Gumy na balkán s přejezdem po dalnici - hq701 ktm690

22.9.2022 v 06:29 | Nahoru | #31
Brůča, koukám, že ses chytil na špek. Jako já, ale pak jsem prozřel a mám lehklej jednoválec a jsem maximálně spokojenej. Dá se na tom i do Albányje ve dvou, taková lehká projížďka a dál s tebou stejně nikdo nepojede. Všechno na 180 kilo je mimo dobrý cesty nepoužitelný, teda jestli nejseš masochista. Pak můžeš i na multistrádě.

Ariete, není pokus o superuniverzální gumy, jen o kompromis. Když nemáš ostrou, tak stejně nemůžeš do terénu, zůstáváš na cestách tak jako tak. No a přezouvání drapáku má jedno minus, musíš se vracet stejnou cestou a to je nuda.

(reakce na) Gumy na balkán s přejezdem po dalnici - hq701 ktm690

22.9.2022 v 08:30 | Nahoru | #32
ZdendaZB> Něco jsem v pravěku najezdil s jednoválcem a stále mám v paměti, jak to bylo zoufalé. Dobré na poklidný přesun, ale když chtěl člověk něco předjet, motor se trápil a motorka působila dojmem, že je v zásuvce a probijí. A v garáži mám jednoválec, dvouválec, tříválec i čtyřválec , takže srovnání z první ruky.
Dnes už to nemusí být tak markantní, vývoj jde kupředu a tak bude nutné si nějaké svezení na novém jednoválci vyzkoušet, než jej odepíšu.
Já se právě na velké trochu "zklidnil" - ne, že bych se neválel, ale většinou ji zahodím v nízké rychlosti právě na hmotnost. Takže už nejsou zranění typu utržené manžety, prasklá kloubní lůžka, operace kolen a pod.
Mám spíše problém, že neumím dost dobře vyhodnotit, co je pro tento typ stroje ještě sjízdné, a co už ne. Občas nechápu, kam je schopné se to vyškrábat, a občas skončíš v "blbé" louži, kam se to "přicucne" do bláta a vykopávám to půl dne. Pro tuhle těžkou krávu je nejlepší strategie.........stále v pohybu.

Někde jsem koukal na tvoje fotky brodů. Ty "rašelinové", kde je sice průzračná voda, ale tmavé dno tak, že jej stejně bez "osahání" nevidíš jsou megazrádné. A cesta jako koryto, kdy je to okolo neprůjezdné kvůli stromům, větvím a podmáčení, tak ta dokáže také pořádně vyšťavit. Také jsme jednou jeli asi čtyři kilometry skoro celý den - a stejně jsme tam motorky nechaly a šli pěšky pro lesáky - jeli jsme kolem, tak jsme věděli, kde pracují. Nakonec jsme motorky dolovaly až ráno.........v noci přišla bouřka, tak jsme alespoň přespali u nich v suchu.

Gumy na balkán s přejezdem po dalnici - hq701 ktm690

22.9.2022 v 10:03 | Nahoru | #33
Já jsem se taky odklonil od jednoválce s udrnčeným motorem na tříválec, prozřetelnost mě zradila. Jezdil sice jak ďábel po silnici, ale mimo dobrý cesty utrpení a to měl jen 215 kilo, dokonce jsem ho vážil, protože zlí jazykové tvrdili, že to není pravda. Jenže po dvou náročnějších cestách jsem pochopil, že to nejde, je to příliš těžký, pořád se spojkuje, spojka vydržela jednu cestu, s bídou. Trialový pasáže na kamení a bahnitý průjezdy jí docela rychle odrovnaly. Jenže ani nový ktm 790 po odlehčení a nemalý finanční injekce moc nepomůže s konečnými 204 kily. Nad 170kilo je všechno moc těžký.

A když se člověk nevydá cestou vydechlejch jednoválcovejch cestovních strojů s malými zdvihy, ala swm superdual, nebo jak se to jmenuje, nebo nedejbože nekoupí veterána ala xt, dr, ale vydá se tou správnou a jedinou možnou cestou, tak skončí u HQ nebo KTM. Ajp se ukázalo nakonec docela nespolehlivý a nic jinýho s výkonem na asfalt u nás není. No a popravdě, 75 koní jede i na silnici parádně, na tu hmotnost motorky to na silnici předjíždí jako nic. Potom mimo silnici balada, sice to není ostrý, ale když to zapadne a shodí se tašky a stroj se řádně odlehčí tak to je nebe a dudy. Tam kde jsem s tigrem umíral, tady pořádně zatlačím, nadzvednu zadní kolo, poposunu přední kolo a už se to sune. Navíc vibrace z řidítek a do stupaček defakto nejsou, ve srovnání se starými rachtáky. jediný mínus, že fouká, ale za to ježdění v "terénu" ochrana proti větru na silnici nestojí. Teď jsem to vyzkoušel. Sice jsem jel do MM 5 dní místo 3.5 dne (700 versus 1000 denně po asfaltu), který bych strávil na víceválci s plastama, ale zato tam jsem si kvalitně zajezdil a mohl si dovolit cesty, který bych jinak musel vypustit a celá projížďka by tím ztratila smysl. (brody, kamenitý výjezdy).

Gumy na balkán s přejezdem po dalnici - hq701 ktm690

22.9.2022 v 10:10 | Nahoru | #34
Ono odhadnout i s relativně lehkou motorkou je takový riskantní, protože máš pocit, že projedeš všude, ale opak je pravdou. Vysoký sedadlo, těžiště nahoře, nohy jsou vždycky krátký, když nemáš spuštěnej tlumič a všude samá díra a klouzavej povrch, když se šlapeš na zem. A v kopci se zase zahrabeš, nebo zastavíš, páč adheze zadního kola je na nule a už se pořádně nerozjedeš a musíš se trápit při tlačení.

Brody naopak, kdybys pořádně četl, tak do takovejch se musí jedině na plnej kotel ve stupačkách a všechno přeskákat a přeletět. A rašelinový jsou vůbec nejlepší takový to jemný bahýnko na dně mezi kamenama dobře drží stopu Předpokládám, že to znáš z vlastní zkušenosti

Naposledy editováno 22.09.2022 10:13:15

(reakce na) Gumy na balkán s přejezdem po dalnici - hq701 ktm690

22.9.2022 v 20:19 | Nahoru | #35

Ariete píše: Další pokus o nalezení univerzální supergumy? Normální je dojet do destinace na silničních gumách (tj, včetně těch, které mají v katalogu 80/20 až 20/80), tam přezout na drapák, a na zpáteční cestu nahodit opět na ty silniční, nebo dojet ty drapáky.



Presne tak. Toto by malo byť napísané v každom návode.

1 reakcí na tento příspěvek Gumy na balkán s přejezdem po dalnici - hq701 ktm690

22.9.2022 v 21:48 | Nahoru | #36
No a že to tak všichni dělají, že.

(reakce na) Gumy na balkán s přejezdem po dalnici - hq701 ktm690

23.9.2022 v 20:17 | Nahoru | #37
ZdendaZB> Všichni hledají tu univerzální supergumu, ze které ubyde na dálnici milimetr na 5000 km, nebude hlučet, v náklonech bude jak přibitá a nakonec odjede Šestidenní v tempu vítěze. Když se nechceš vracet stejnou cestou, dej na přesun přiměřeně ojetou šunku a na místě ji hoď třeba do kopřiv.

Gumy na balkán s přejezdem po dalnici - hq701 ktm690

23.9.2022 v 22:28 | Nahoru | #38
Hele nehledám supergumu, jen kompromis, Psal jsem to hned na začátku a rovnou jsem napsal představu - výběr.
Spíš mi šlo o srovnání těch vybranejch a třeba by měl někdo další variantu. Přestože je fórum sice divoký, přesto mi už přineslo hodně cenejch poznatků a rad.

Varianta se spálenou gumou je tutová, i kdybych tam nepřezouval na krosovou gumu ale na univerzálku mt21. Tisíc kiláků se negativně podepíše i na univerzálce, natož na "krosový" ala trekr.

A hlučení vůbec neřeším, protože vítr ve stovce hučí mnohonásobně víc než guma a vozím špunty. Nejen do nosu.

Gumy na balkán s přejezdem po dalnici - hq701 ktm690

26.9.2022 v 16:33 | Nahoru | #39
Michelin Tracker (přední) a Mitas C-02 (zadní) jedu už asi třetí sadu. Myslím, že tak 20 tkm jsem najezdil od koupi motorky. Vůbec ty pneu nešetřím a občas i nějaký obchvat nebo kousek po dálnici vezmu (tak na 15 min) třeba i 140kmh když mám náladu, spíš myslím, že trpí víc zadní při rychlé jízdě. Ale jak by to vypadalo třeba po pár hodinách neřeknu, ale na okreskách jezdím běžně i 110. Jezdím je lehce podhuštěné, přesný tlak nevím, řídím se hmatem
Tady porovnání jakým způsobem ubývájí špunty na Trackeru. A ano ten Tracker je docela dost měkký, ale nemizí to vepředu tak rychle, ale samozřejmě radši brzdit víc zadkem.
https://www.motorkar...0x600__type_jpg_.jpg

Gumy na balkán s přejezdem po dalnici - hq701 ktm690

26.9.2022 v 17:57 | Nahoru | #40
Objednal jsem tracker Řecko a Albánie ho prověří.

Kolik ti vydržel kilometrů tak do třetiny aby byl ještě použitelné reálně mimo silnici ? A jak je na tom ve srovnání c 02 ?

Naposledy editováno 26.09.2022 17:58:32

Gumy na balkán s přejezdem po dalnici - hq701 ktm690

26.9.2022 v 18:54 | Nahoru | #41
Těžko říct. Ono to vepředu nemizí tak rovnoměrně, když se podíváš na tu moji fotku, tak prostřední a boční špunty jsou po několika tisíc km furt použitelné, ty prostřední očividně dostávají nejvíc zabrat při brždění ve městě.
Ale zadní C-02, to je asi jasné, to mizí rovnoměrně a asi jak se to dostane k polovině a ty špunty vyhladí, tak to někdy klouzne do boku.
Koukám do svých poznámek a asi je kilometrově měním nakonec podobně kolem 5 tisíc km, než se rozhodnu než už je to v terénu na nic, ikdyž na silnici a šotolině je to další 2 tkm dobré. V chladnějších měsících měním častěji, v letních méně. Nicméně pro dobré poježdění v terénu odhaduju tak 3 tisíce km.

Gumy na balkán s přejezdem po dalnici - hq701 ktm690

26.9.2022 v 19:02 | Nahoru | #42
A srovnání vzadu tracker c02 a třeba mt21 ?

1 reakcí na tento příspěvek Gumy na balkán s přejezdem po dalnici - hq701 ktm690

26.9.2022 v 19:25 | Nahoru | #43
Dozadu bych Tracker nedával, podle je mě na to moc měkký. Ale zkus poptat uživatele Beranidlo, ten je vzadu jezdí opakovaně.
https://www.motorkar...etail&ddid=80562
https://www.motorkar...etail&ddid=78299
Ale i tak myslím, že C-02 je dozadu hodně dobrá pro lehčí stroje, jen jako nová trochu plave na silnici, když se prudce rozjedeš nebo jedeš pilu na hodně klikatých okreskách, ale jinak ji jen chválím.
Měl jsem i MC23 vzadu a ta mi na silnici přišla lepší než C-02, vlastně úplný ideál na silnici a šotolinu, ale pak v mokrém terénu horší, někdy nejistá.
MT21 nemám na žádné moto otestované.

EDIT:
Když se i koukneš jakým způsobem se sjíždí C-02 vzadu ... prostě bytelné špunty podle mě
https://www.motorkar...0x600__type_jpg_.jpg

Naposledy editováno 26.09.2022 19:32:25

Gumy na balkán s přejezdem po dalnici - hq701 ktm690

26.9.2022 v 19:35 | Nahoru | #44
c02 nedělají 140 18

ten trekr zkusím, moje motorka váží i se mnou cca 300 kilo tak se ukáže

a mc23 rockrider je podle Jara podobná jako mt21 pirelli

Naposledy editováno 26.09.2022 19:37:38

(reakce na) Gumy na balkán s přejezdem po dalnici - hq701 ktm690

26.9.2022 v 19:42 | Nahoru | #45
Pedl> Ten má ban a co se ke mně doneslo, tak se nehodlá s nikým bavit nejmíň do února.
Jinak Trackery mají opravdu relativně měkkou kostru a na LC4 přitíženou o metrák krámů bych je nedával. Ani na CRF250L / CRF 300L moc dlouho nevydržely . Co tam má Fic6 ?

Gumy na balkán s přejezdem po dalnici - hq701 ktm690

26.9.2022 v 19:48 | Nahoru | #46
Ariete> Hmm škoda, ale aspoň z jeho deníku, fotek něco poznat jde.

No asi většina těch špuntovních pneu má měkkou kostru. Ale třeba MC23 má hezky pevnou kostru jak cestovní pneu vs C-02 (která má snad pevnější špunty než kostru).

ZdendaZB> Škoda, s těma rozměrama je to furt na pikaču u každé motorky.

Naposledy editováno 26.09.2022 19:49:06

Gumy na balkán s přejezdem po dalnici - hq701 ktm690

26.9.2022 v 20:20 | Nahoru | #47
Na LC4 patří hlavně gumy příslušné váhové kategorie. Např. Mitas EF-07 se žlutým pruhem:

https://www.mitas-mo...terra-force-ef-super

Gumy na balkán s přejezdem po dalnici - hq701 ktm690

26.9.2022 v 20:46 | Nahoru | #48
Už som spomínal, že kamoš otočil Čiernu Horu na C02 a sám sa čudoval, že tá guma v pohode vydržala.
... a vraj majú crossové gumy profil rovnejší (na behúni) ako enduro gumy, ktoré sú viac oblúkové - čo mi príde logické, ak sú aj na asfalt. A všetci asi vieme, že jak sa nám zjazdí stred, potom to už odchádza pomalšie, jak je ten behúň rovnejší.
No a jak sú tie krosové v profile viac rovné, tak ten stred zákonite neodchádza tak rýchlo, ale opotrebováva sa to rovnomerne po šírke.

Toľko teória, chcelo by to niekoho s praxou.

Ale má to pointu v tom, že obúvať krosové do určitého počtu km (napríklad otočiť Alánsko) sa asi vyplatí.

Mne na asfalte z MT21 (zadnej) po prvých 1000km ubudne aj 4-5 mm, čo je pomerne dosť. Síce sa vrátim domov po 4000 a sú takmer polovičné, ale čo potom s polovičnou gumou? Len niekde na dojazd. Naproti tomu, ak mi krosová vydrží len tých 4000km (posledných 1000km je len dojazd domov po asfalte a to môže byť aj hladká) a tá guma je za polovičnú cenu tak asi nie je čo riešiť, nie?
Samozrejme, teraz hovorím o blízkych destináciách s nájazdom 4-5000km.

Gumy na balkán s přejezdem po dalnici - hq701 ktm690

26.9.2022 v 21:35 | Nahoru | #49
Hele testnu ten trekr, nic lepšího jsem zatím neobjevil a jak jsem psal, 300 kilo, přezuju na místě a budu pravidelně měřit mm a pojedu bez akcelerace a budu hodně tlačit.

Jaro má vyjímečně pravdu, i když je to čistej maďar, což je defakto čistokrevnej turek. Takže máme na fóru vopravdovýho turká, alláhu akbar. A uvidíme.

Poloviční guma je tak dobrá na krosení kolem baráku a pak tranzit někam. Jinak je naprd, proto to chce nějakou odolnější skoro mx gumu. Na 1-2 tkm na místě a pak domů. Ale na Kavkaz, nebo Ural to nepůjde použít, tam jsou věší nájezdy, jestli člověk nechce měnit 2x.

Gumy na balkán s přejezdem po dalnici - hq701 ktm690

13.10.2022 v 10:37 | Nahoru | #50
tak trekr jsem netestnul, páč mi ho exoti poslali jinam a zjistil jsem to naposlední chvíli

takže jsem jel novýho mc23 ale zfouknutýho na 1,6atm a oproti standardním 2,2atm to podstatně méně drncalo, jinak jsem rozdíl nepoznal, ale určitě tam byl, protože to říkal sám Velký Trialista a on se vyzná
každopádně guma se při tom tlaku nevyzula ani při 110 kilometrový rychlosti na dálnici

Gumy na balkán s přejezdem po dalnici - hq701 ktm690

17.10.2022 v 12:24 | Nahoru | #51
hele a co tyhle gumy, zkoušel někdo ?
mají i tam i jiný typy a cena je docela dobrá, ale u nikoho jsem to neviděl

https://www.moto-kva...-70-soft-dot-09-2021

Gumy na balkán s přejezdem po dalnici - hq701 ktm690

17.10.2022 v 12:45 | Nahoru | #52
A pak jsem ještě na těch stránkách našel nějakej anlas, ale to jsem v životě ani neslyšel

Gumy na balkán s přejezdem po dalnici - hq701 ktm690

17.10.2022 v 14:21 | Nahoru | #53
jezdíme si přítelkýní poklidně všude možne po Evrope na Mitaskách E-07, ted mi to nějak vychází na 22000km, 80% s těch cest je ve dvou, někdy máme i dlouhý přesuny po dálnici, letos třeba 2x |||||600km, vždycky jsem jezdil Mitasky, paráda, ale gumy jsou o tom, kdo jak jezdí....

2 reakcí na tento příspěvek Gumy na balkán s přejezdem po dalnici - hq701 ktm690

17.10.2022 v 14:42 | Nahoru | #54
na asfalt jsou e07 určitě dobrý, kdysi jsem je jezdil taky, ale jak je trochu měko tak je konečná
sice se dá, ale je to utrpení, člověk pořád lyžuje a moc se nadře

Naposledy editováno 17.10.2022 14:43:03

(reakce na) Gumy na balkán s přejezdem po dalnici - hq701 ktm690

17.10.2022 v 14:59 | Nahoru | #55

ZdendaZB píše: na asfalt jsou e07 určitě dobrý, kdysi jsem je jezdil taky, ale jak je trochu měko tak je konečná
sice se dá, ale je to utrpení, člověk pořád lyžuje a moc se nadře


zajímavý, občas předjedem solo motorky, většinou v zatáčkách a přítelkyně mi chrápe na zádech

(reakce na) Gumy na balkán s přejezdem po dalnici - hq701 ktm690

17.10.2022 v 15:02 | Nahoru | #56

ZdendaZB píše: na asfalt jsou e07 určitě dobrý, kdysi jsem je jezdil taky, ale jak je trochu měko tak je konečná
sice se dá, ale je to utrpení, člověk pořád lyžuje a moc se nadře


v bahně nepředjíždím nikoho, to jezdím jinak, přítelkyně už nespí

Gumy na balkán s přejezdem po dalnici - hq701 ktm690

17.10.2022 v 15:02 | Nahoru | #57
jak jsem napsal, na asfaltu jsou dobrý, pro zajetí na suchou louku nebo do suchýho lesa na noc bohatě stačí, ale tím končí jejich použitelnost mimo dobrý cesty
a určitě to nejsou gumy do albanistánu na krosení

Gumy na balkán s přejezdem po dalnici - hq701 ktm690

17.10.2022 v 15:18 | Nahoru | #58
výžto píšu, s přítelkyní nekrosím, já si ji vždycky chci dovez celou, jen lehký off a jinak silnice, jinak mi omlátí její helmu o moji lebku , no prostě na ty naše hrátky jsou ty mitaky skvěly
jinak si jezděte ne čem chcete
mám tu hrubky, ale opravovat je nebudu

Naposledy editováno 17.10.2022 15:19:46

Gumy na balkán s přejezdem po dalnici - hq701 ktm690

17.10.2022 v 16:01 | Nahoru | #59
nekrosíš máš e07, to je jasný, na tom se shodneme krosíš, e07 nestačí a hrubky neopravuj, nebyl bys pak drsnej

1 reakcí na tento příspěvek Gumy na balkán s přejezdem po dalnici - hq701 ktm690

17.10.2022 v 16:31 | Nahoru | #60
hele a ještě taková úvaha, zrovna dneska jsem to viděl,
vepředu něco jako trekr, vzadu něco jako mt21 a člověk si hrozně liboval, výdrž obou zhruba stejná, zato trakce předku mnohem lepší

a když nepotřebuju, aby mi předek vydržel 2x tolik, tak proč to tak nenakombinovat ??
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist