Podařilo se mi koupit Jawu 350/640 a chystám na evidenčku- viz můj předchozí dotaz -

Budu se snažit ji dávat do kupy a protože se mi na ní libí dvoukomorové výfuky, potřeboval bych se trošku zorientovat v této problematice. Momentálně jsou v inzerci, ale za hrozné prachy. Asi je to komodita, která se ani v replice nevyrábí ????
Nemáte povědomí o možnosti koupi těchto výfuků?
Děkuji
Za reakce
Marec
Naposledy editováno 14.09.2022 21:36:52
1 reakcí na tento příspěvek Dvoukomorové výfuky Jawa 350/640
Naposledy editováno 15.09.2022 05:46:59
Koudy01 píše: Je to nedostatkovy zbozi a co si tak matne vybavuji, kdyz jsem se o ne kdysi zajimal, tak koncovky nesly poradne vycistit, kdyz se zanesly. Nekdo to predelaval samodomo na absorbcni tlumeni. Delala to i nejaka firma. A mozna i ta stejna firma (tk moto? Nebo tak nejak) vyrabela i jiny koncovky - uz absorbcne tlumeny.
Ano, Tomáš Kasalický - TK Moto v Úžicích.
O replice střední části výfuku nevím. Zkus se podívat na stránky jawamania, možná tam zjistíš více.
1 reakcí na tento příspěvek Dvoukomorové výfuky Jawa 350/640
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dvoukomorové výfuky Jawa 350/640
2stroke píše: Jestli to chceš kvůli výkonu, tak tě asi zklamu, že ti to dodá navíc tak max půl poníka...designove? - no dejme tomu, nicméně 640 zrovna etalonem krasy není, ale tak to je na výběru každého soudruha...njn, bohužel socialistické stroje jsou teď v kurzu, podle toho se odvíjí i cena...za me - klasické chromované doutníky, lépe se čistí a lépe se v tom mění ty klingeritova těsněni...
A to ty výfuky udělali jen tak pro design? Proč to nenaladili?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dvoukomorové výfuky Jawa 350/640
mito7 píše: A to ty výfuky udělali jen tak pro design? Proč to nenaladili?
Protože to dělala Jawa

Pokud se dobře pamatuju, tak ten hlavní důvod, proč ke konci produce přešli na dvoukomorový výfuky, byl, že původní už neplnily hlukový normy.
Jinak pokud se k nim odpovídajícím způsobem naladí karburátor (vyhodí clonka + patřičný natryskování), dostaneme z motoru takovej typičtější dvoutaktní projev - o něco zdechlejší dole, o něco živější nahoře - rozdíl každopádně neni nijak dramatickej.
Kruciální otázka zní - má smysl snažit se posunout křivku točivýho momentu do vyšších otáček zrovna u motoru, kterej ve vyšších otáčkách příšerně vibruje?

Naposledy editováno 15.09.2022 16:14:09
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dvoukomorové výfuky Jawa 350/640
mito7 píše: A to ty výfuky udělali jen tak pro design? Proč to nenaladili?
Jestli jsou prázdné, tak jsou i naladěné (i tak mizerně, to je na těch tvarech vidět). Bohužel s rezonanční délkou, podle fotek, asi 1 metr, jsou naladěné na asi 6500 rpm, s minimem kolem 4200 rpm, takže dřív než 5000 rpm zaberou, motoru dojde dech.
Zdroj grafu http://www.rmk.cz/upravy/vlk/tramp.html

Podobně tady: http://www.rmk.cz/u...nza/upravyhonza.html
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dvoukomorové výfuky Jawa 350/640
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dvoukomorové výfuky Jawa 350/640
Ladit můžeš, ale když se ti kvůli nízkým otáčkám nevleze dlouhý výfuk na motorku, tak spácháš něco, co nemá negativní vliv v 3500 rpm, na otáčkoměr cosi vyznačíš, aby to bylo "economy" mezi 70-90 km/h na čtverku. Devět z deseti držitelů Jawy jsou sráči, kteří to nad ty 4000 stejně nikdy nevytočí, pro ně by bylo ladění na škodu.

Jedno řešení ale existuje .

Zvuk luxusní,Ale ta příšerná převodovka s jakoby vysokootáčkovým a vibrujícím motorem ...
Měl jsem tam teda původně motor ze 639 vibrovalo mi to do rukou i do nohou..
řešil jsem závažíčka do řídítek a silenbloky z puků do stupaček-To dost pomohlo ale ten charakter motoru mi nevyhovoval.
Na svezení mám ještě ten litinový motor typ 632 v cz 350 .Což je vlastně typ 634 z 12 V alternátorem.A je to mnohem lepší ten motor je takový klidnější,A vibrace úplně minimální proti tomu hliníkový mu.Na veteránskou jízdu lepší
Ta poslední 472 už má hliníkovou kyvku uloženou mosazný ch pouzdra, takže se to nekroutí jak ta 640ka,
Naposledy editováno 17.09.2022 12:46:36
Naposledy editováno 20.09.2022 16:46:25
2 reakcí na tento příspěvek Dvoukomorové výfuky Jawa 350/640
Jako prostě se na to cítíš, tak to kup, laskej a mazli. Dvoukomorové výfuky nejsou, protože už ve stavu zrodu to bylo zboží pouze pro hodně zkušené uživatele testované několika členy Svazarmu.
A ty koníky. ..
Mno, jak předeslali předchozí, ono to nebrzdí, kroutí se jak užovka, nesvítí a drží stopu tak akorát přiměřeně výkonu motoru. Vejfukama to začíná, pokračuje korkem v klikovce, sraženou hlavou, 'jemně' pilníkem líznutejma kanálama, zkurvené, končívá: Mno a nakonec jsem to, ve velké bedně raději poslal dál... .
Jo a ten obrázek znám i z originálu vyrovnáš výkonove hup, ale kdy v reálu totok potřebuješ? Stojí ti to laborování opravdu za to? Mě je 60, když jsme to dokurvili, nevadí za flašku rumu, máme možnost znovu a lépe.
Ale dnes!?
Tak tohleto si před koupí dobře promysli. A za další, po tolika letech, je kua pravděpodobné, že to co dnes ke koupi je, už někdo z nás jemným pilníkem líznul, tam potom neplatí žádné poučky z knihovny mých otců, tvých asi dědů.
mito7 píše: Ariete> Takže v Jawě přesto, že se dlouhé desítky let zabývali výrobou dvoutaktních motorů, tak nikdy neobjevili možnost ladit výfuk.
Jawa si posledních cca 50 let motory nevyráběla, ale nakupovala. Všechny. V posledních letech se pokoušejí
si vyrábět dvoutakty, které jsou trochu vylepšené janečkárny, co byly vymyšleny za minulé války, moc se jim to nedaří aby to vůbec fungovalo, cpou tam náhražky a podle toho to vypadá... Takže tohoto kulhavého osla ještě ladit, to od nich, když o motrech nic neví, nemůžeš očekávat... Těch pár motorek co prodávají jako set na přestavbu, tak z nich jsem s doutníkama neviděl ani jednu a to se to ty české wergly zajímám celkem dost...
Tudíž zkušenosti skončily někde mezi kejchačkou a panelkou, kde motor dojebali a pak už je dál nedělali...
Tzn. zkušenosti nula... Klasická přehlídka nesmyslů, neschopnosti a zoufalství jménem Jawa...
ČZ472 je o parník lepší, byť rozhodně není bez chyby.
Naposledy editováno 22.09.2022 11:15:38
Julip2 píše: A takovej kacířskej dotaz: Řekl jsi Evidenčku. Jawa. A není to u evidenčky, čirou náhodou šumafuk?!
Jako prostě se na to cítíš, tak to kup, laskej a mazli. Dvoukomorové výfuky nejsou, protože už ve stavu zrodu to bylo zboží pouze pro hodně zkušené uživatele testované několika členy Svazarmu.
A ty koníky. ..
Mno, jak předeslali předchozí, ono to nebrzdí, kroutí se jak užovka, nesvítí a drží stopu tak akorát přiměřeně výkonu motoru. Vejfukama to začíná, pokračuje korkem v klikovce, sraženou hlavou, 'jemně' pilníkem líznutejma kanálama, zkurvené, končívá: Mno a nakonec jsem to, ve velké bedně raději poslal dál... .
Jo a ten obrázek znám i z originálu vyrovnáš výkonove hup, ale kdy v reálu totok potřebuješ? Stojí ti to laborování opravdu za to? Mě je 60, když jsme to dokurvili, nevadí za flašku rumu, máme možnost znovu a lépe.
Ale dnes!?
Tak tohleto si před koupí dobře promysli. A za další, po tolika letech, je kua pravděpodobné, že to co dnes ke koupi je, už někdo z nás jemným pilníkem líznul, tam potom neplatí žádné poučky z knihovny mých otců, tvých asi dědů.
Z toho jsou potom ty příběhy nevypočitatelného chování, rozporu s předepsanými seřizovacími hodnotami, těžko odbouratelné - nepříjmené projevy.
To jsou potom ty dotazy, kdy tazatel uvede: "Všechno mám v pořádku a jede to blbě /nejede to vůbec" No nemáš to v pořádku... Jen se někdy těžko hledá co a proč...
1 reakcí na tento příspěvek Dvoukomorové výfuky Jawa 350/640

Naposledy editováno 22.09.2022 12:03:20
1 reakcí na tento příspěvek Dvoukomorové výfuky Jawa 350/640
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dvoukomorové výfuky Jawa 350/640
JohnCoat píše: Ty vole, nechci tady dělat obhájce Jawy, ale zrovna u svojí 638 jsem si na vibrace fakt stěžovat nemohl. Když je ten motor dobře udělanej tak nevibruje zase tolik. To spíš ČZ byly vyhlášený vibrátory. A ani ten pověstný rám se mi nekroutil. Možná to bylo tím, že jsem nejezdil Mitas, a že sem neměl vůli v kyvce. Jako jinak to byl sráč, vo tom ani potom, ale zrovna tyhle dvě věci sem měl u svý mašiny fakt v klidu
Mitas už nikdy, tolik vyloženě nadných pneu v posledních letech nevyprodukoval nikdo... A dřív to uměli, jezdil jsem H03 na číze dlouhodobě a nebyly s nima problémy... Ale pak to začalo, nedolitky, vadné kordy, házení, nevývažky.... Hnus....
Stav podvozku je samozřejmě základ toho, aby se to chovalo alespoň tak, jak může... 98% lidí ho má v bordelu, ani o tom neví...
laďa-prášil píše: Pokud někdo chce ladit 350, doporučuju začít karburátory a ne výfukem...
zde
Jako můžeš si pomoct třeba v přechodech, možná to o něco líp nakrmí... Ale když to má časování spíš na stabilák než na závoďák, tak samotné karbce z toho raketu neudělají, ať jsou jakékoli...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dvoukomorové výfuky Jawa 350/640
Fyro píše: pech.> jaký dáváš pneu místo mitasek?
Oblíbil jsem si Heidenau K33 / K34, sice vypadají jako by byly z Ruska, ale fungují velmi dobře a ty dezény se vzhledově hodí k našim starobylým strojům.
Reklamoval jsem příliš mnoho vadných Mitasek, už jsem od nich nechtěl ani ventilek...
Na silné stroje dávám Dunlop....
Naposledy editováno 23.09.2022 17:02:12
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 350/640 Jawa 350/640 | barticek88 | 6 | 21.3.2023 v 20:36 udinar |
Přihlášení motorky Jawa 350/640 | martingrey | 18 | 1.2.2023 v 15:47 CRF1000 |
Seznam dílů JAWA 640 Jawa 350/640 | martingrey | 3 | 2.1.2023 v 06:09 JardaZ. |
Přepis motocyklu v rozloženém stavu Jawa 350/640 | Marec222 | 30 | 15.9.2022 v 00:17 Julip2 |
Dvoukomorové výfuky Jawa 350/640 Jawa 350/640 | Marec222 | 0 | 14.9.2022 v 20:36 Marec222 |