Začalo to tak že jsem jednoho krásného dne vytáhl babettu, která se nechtěla rozjet (jako, kdyby měla neutrál) po rozšlapání se chytla dvojka a normálně jela. Po sundání krytu spojek se na stojanu s trochu přibržděným kolem roztočil řemen, ale nemělo to snahu zabírat zadním kolem. Hned mě napadla volnoběžka a po pár hodinách hledání na Googlu jsem si byl skoro 100% jist. Jediné, co mě zarazilo bylo to, že babettka má ujeto necelé 3 tisíce... Smířil jsem se s tím, že mě čeká půlení. Sehnal jsem si novou volnoběžku, přípravek na půlení, všechny nové těsnění a gufera. Pustil jsem se do toho. Všechno šlo jak má.
Teď mám motor vejpůl a volnoběžka se zdá v pohodě (protočím ji jen v jednom směru), ale vím, že pracuje ve vyšších teplotách a motor má přeci jen větší sílu, než já v rukách. I tak jsem ji teda vyměnil. Všechno jsem vyčistil a už jsem se chystal motor zase složit, ale v tom mi kamarád řekl, že při půlení jsem určitě hnul s klikou a musím ji nechat seřídit a vyvážit, vyměnit ložiska + mám nechat změřit válec, jestli není na výbrus.
Moje otázka zní: Je to fakt potřeba? Snažil jsem se postupovat co nejopatrněji, abych nic nezničil (samozřejmě jsem jen hodně velký amatér). Druhá věc je kolik má ten motor najeto...
Mimochodem, jsem druhý majitel a babetta asi 15 let nejezdila. Taky se mi zdá, že se v tom ten přede mnou šťoural, bylo vidět že šrouby na karterech už někdo někdy povoloval - tudíž už ten motor taky rozpůlil a možná na něm udělal i nějaké to GO...
Díky za všechny odpovědi
2 reakcí na tento příspěvek Babetta a půlení motoru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Babetta a půlení motoru
Johny_Servis píše: a nezapomeň že nová ložiska se vždy lisují/naklepavaji jen přes vnější kroužek. Překvapilo mě, kolik lidí neví tuto triviální zásadu...
Když se kartry pořádně ohřejou na elektrické plotýnce a ložiska se vytáhnou z mražáku, tak se do nich většinou nemusí klepat vůbec.
1 reakcí na tento příspěvek Babetta a půlení motoru
Díky
1 reakcí na tento příspěvek Babetta a půlení motoru
Původní myšlenka byla udělat to co nejlevněji, možná bych sice mohl najít nějakého "odborníka," ale už jsem jednou narazil na Mistra, co mi s kladivem udělal v motoru větší paseku než bych dokázal já sám...
Jinak samozřejmě ohřát kartery v troubě (to má manželka/máma/tchýně vždycky radost) a ložiska z mrazáku a funguje to skoro vždy bez násilí. Spíš naopak když se ložiska protáčí, tak to teprve začíná zábava. Buď se to lepí (kdo z příležitostných kutilů to lepidlo ale má?) nebo se "popíše" vnější kroužek loziska vyjiskrovackou (to funguje až překvapivě dobře)
Lepsi nez to pak zase rozebirat.
Jsi v prdeli. 'Po 6 hodinách v Googlo jsem si jist....
....
Nesvítila kontrolka, tak celý jsme na zakázku upravený soustrojí, 20 let bezchybně fungující soustrojí,í s úpravami místních PLC programovačů, rozebrali, i s koncálky a čidly, některé jsme znovu seřídili, taky některé kabely Franta měnil, celozávodní dovolená končí za 37 hodin a 15 minut kde máme tu chybu? #!
...
Ser na city, celou tu babetku rozlož na prvočinitele, pak ji zase slož podle výrobního manuálu, a podle výrobního mamuálu proveď ověření tolerancí, vadné díly pak vyměň.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Lakování Babetty 210 Babetta 210 | Mira- | 19 | Dnes v 21:04 Krautkopf |
nefunkční tachometr babetta 210 Babetta 210, Babetta 225, Babetta 215 | pitbikeros | 4 | 12.4.2024 v 21:25 pitbikeros |
Babeta 210 vyčištění nádrže Babetta 210 | Bluecz98 | 7 | 12.4.2024 v 21:12 pitbikeros |
Babetta vynechava, už nevím co s tím Babetta 210 | Martinkun | 6 | 12.4.2024 v 09:09 JAVR |
Postih za jizdu na babette bez rp Babetta 210, Babetta 207, Babetta 225 | Babetta-Sam | 10 | 12.4.2024 v 08:02 ramlik |