globalmoto_duben_nolan





Téma: Padesátka v manuálu
 
7.9.2022 v 10:34
O víkendu žena zahodila Koťátko do škarpy plný šípků. Překvapivě se to obešlo beze ztrát, jen s dobnými škrábanci, který šly zaleštit. U obou.

Dospěl jsem ale k závěru, že by se měla učit jezdit na něčem jiným, než na devadesát let starým celkem unikátním veteránu. Takže bych chtěl pořídit padesátku, stavbou normálního motocyklu, plně manuální, se spojkou a řazením. (Ne skútr, ne automat.)

Trochu jsem narazil. Ono není moc co na výběr. Našel jsem jen Romet Ogar 50, Kentoya Mopedo 50 a nějaký Ranger Classic 50 (což mi přijde identický jak ta Kentoya). Jasně, všechno je to čajna, ale tyhle námitky bych rovnou skočil. V týhle kategorii bude těžko něco jinýho. Nějaký další návrhy, zkušenosti?

Edit: pionýr, mustang, simson a podobný socialistický srágory fakt ne! To už mi nikdy nesmí do baráku.

Naposledy editováno 07.09.2022 10:52:03
Předchozí
1 2
Následující

Padesátka v manuálu

7.9.2022 v 10:40 | Nahoru | #1

Padesátka v manuálu

7.9.2022 v 11:00 | Nahoru | #2
Pokud nejezdí do zahraničí, tak co 125 ať už Honda SuperCub nebo Honda Dax. Řazení je nohou včetně neutrálů, ale spojka je automatická. Z veteránů Vespy dvoutaktní s řazením na riditkach, ale je to drahe docela a sehnatelne jen Německo, Itálie, Anglie

Padesátka v manuálu

7.9.2022 v 11:03 | Nahoru | #3
Ještě třeba taky Rieju MRT 50 enduro/motard, ale to může mít vysoké.

1 reakcí na tento příspěvek Padesátka v manuálu

7.9.2022 v 11:07 | Nahoru | #4
si nějak nerozumíme. potřebuju plně manuální ovládání, aby se naučila pracovat se spojkou, řadit. a žádný veterán, nic cennýho. prostě když to při učení dojebe, tak pokud se jí při tom nic nestane, fajn, hodíme to do šrotu. když motorka přežije, taky dobrý, bude s čím jezdit pro rohlíky. papíry má jen na auto, takž padina je nutná. o výkon vůbec nejde, v tomhle případě je méně více.

Padesátka v manuálu

7.9.2022 v 11:08 | Nahoru | #5
Tu Vespu myslim konkretne 50 PK HP, dělalo se to až do 1999, v Německu a Itálii seženeš snadno. Dílů na to jsou hromady ať originál nové nebo tuning od hromady firem se podívej třeba na SIP Scooter Shop (dodávky do ČR bez problémů a i prodejci Piaggio od nich berou). I v základu to jezdilo tak cca 70. Co z toho jde udělat za střely je šílené. Žena bude mít stylovku praktickou, řazení mít bude a ty dalšího veterána ale s dostupnými díly https://www.museopi.../1-vespa/36-50-pk-hp

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Padesátka v manuálu

7.9.2022 v 11:12 | Nahoru | #6
sardel> To zní jako že ty chceš aby se naučila se spojkou. Otázka je jestli ona se chce naučit Jezdit na moto se naučí i na skútru a pak může snadněji si udělat aspoň A1 pokud vůbec chce. Chápu snahu využít AM obsažené v řidičáku na plno, ale výrobci a dovozci na tohle dlabou a s požadavky jako ABS, Euro 5 a podobně je zázrak, že v tom udělá někdo ještě skútr. No tak nebo tak z toho vyznívá nejlépe ta Vespa PK, najít co nejnovější, bez úprav a je to. Normální stroj s levnými díly a snadným servisem co poslouží léta běžného ježdění a ne veterán co se vytáhne jednou za rok.

Padesátka v manuálu

7.9.2022 v 11:17 | Nahoru | #7
Kolem 2000 EUR ten hranatější a lepší model https://m.mobile.de...&ref=quickSearch Nic lepšího asi nesezenes si myslím. Ani Ivo Kaštan už nic nema v nabidce od Skyteam, tam bylo 50ccm plno, ty by jsi taky sehnal v inzerci u nás nebo v okolních státech. Tady k nam se to vozilo až do EURO 4, od EURO 5 už ne

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Padesátka v manuálu

7.9.2022 v 11:21 | Nahoru | #8
puffybodie> ano, chci aby se naučila se spojkou. ano, ona to chce taky. aby právě mohla jezdit se svým devadesátiletým veteránem.

a já zas naopak nechci další střep, ve kterým se budu muset hrabat. a nechci jezdit přes půl evropy pro tréninkový motocykl určený v podstatě na odpis.

až (jestli) se naučí obstojně používat manuál, bude mít stylovku mnohem větší, než nějakou ojetou vespu.

Padesátka v manuálu

7.9.2022 v 11:26 | Nahoru | #9
V tomhle objemu se dají koupit 2T endurka. Třeba v Rakousku na tom mlaďoši hodně jezdí. Nějaký Derbi, Rieju, CPI, Yamaha DT 50. Něco je i na bazošu...ale nevím, jestli to splňuje podmínku stavby normálního motocyklu.

Padesátka v manuálu

7.9.2022 v 11:29 | Nahoru | #10
nerozumim tomu, ale onehdy jsem narazil na toto a to by se mi jako zacinajicimu hodne libilo. Ale nemam tuseni o spolehlivosti... https://www.motorkari.cz/motobazar/motorky/beta/beta-rr-motard-50/beta-rr-motard-50-1740714.html


Edit: Ted koukam, ze to asi bude kilowatove a rychlostne mimo becko ridicak - tak jako bych nic nerekl

Naposledy editováno 07.09.2022 11:42:52

(reakce na) Padesátka v manuálu

7.9.2022 v 11:37 | Nahoru | #11
sardel> Tak v tom případě jen to Rieju nebo ta Beta. Při jízdě na poli se to stejně naučí nejlépe.

Edit: jo a ta Derbi. Prostě v téhle kubatuře a s řazením už zůstalo jen enduro/motard. S tím už se nikdo nebude babrat, když i v Indii bude od roku 2025 vše se spalovakem do 125ccm zakázáno k prodeji nové.....

Naposledy editováno 07.09.2022 11:40:37

Padesátka v manuálu

7.9.2022 v 12:32 | Nahoru | #12
já bych třeba jawu mosquito úplně nezatracoval, jen to chce vychytat karburátor

Padesátka v manuálu

7.9.2022 v 12:32 | Nahoru | #13
Jawa Betka a podobné. Svýho času se to prodávalo v supermarketech (např. v Globusu) nejenom jako Jawa (taky Yuki, Kentoya atd.).
Má to stupačky, ne plošinu, spojku normální, 4 kvalty, je to 50ccm a počítám, že to seženeš za pusu.

1 reakcí na tento příspěvek Padesátka v manuálu

7.9.2022 v 12:52 | Nahoru | #14
Já teda nevím, ale ten veterán může řídit s řidičákem "B"?

Padesátka v manuálu

7.9.2022 v 12:55 | Nahoru | #15
Derbi senda r nebo sm
Když se to podařilo, jezdilo to i 90

Padesátka v manuálu

7.9.2022 v 12:55 | Nahoru | #16
"seženeš za pusu" ... no, ono toho v inzerci právě moc není. nebo v různým stádiu rozkladu. což zas nepřekvapí, v týhle kategorii se asi nedá moc očekávat slušná ojetina.

zatím mi z toho vychází kentoya. což je v podstatě taková betka. šourům a servis nemám daleko, možná se tam zajedu juknout. net ke zkušenostem mlčí. nenašel jsem nic závadnýho, ale ani vyloženě pochvalný recenze.

motard by asi nevadil, ale šestikvalt (což už samo o něčem vypovídá), RR, a 90 litrů už se mi líbí podstatně míň.

E: nepotřebuju aby to jezdilo 90!

Naposledy editováno 07.09.2022 12:56:48

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Padesátka v manuálu

7.9.2022 v 12:57 | Nahoru | #17
mito7> může. já jsem jí to dovolil. ale nemůže ho házet do škarpy.

Padesátka v manuálu

7.9.2022 v 12:58 | Nahoru | #18
Kolik to pojede záleží víš na čem .

1 reakcí na tento příspěvek Padesátka v manuálu

7.9.2022 v 13:01 | Nahoru | #19
Koukám že většina nepochopila požadavek na manuální a horem dolem tlačí auto nebo poloautomaty. Koupil bych toho rometa, nebo Ranger nebo fighter či jinou čínu. Je to levný a případné škody tě mrzet nebudou. Tenhle ležatý motor je kopie Hondy Monkey/Cub atd. a je již lety prověřený.

edit
tady jsem našel ještě jednoho ojetého

Naposledy editováno 07.09.2022 13:04:29

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Padesátka v manuálu

7.9.2022 v 13:36 | Nahoru | #20
Humusus> njn, nejlevnější z týhle číny je nakonec ta kentoya. nevím proč, ale přijde mi víc "renomovaná" než nějakej "ranger". i když je to všechno stejnej čínskej šitek. ale maj aspoň kamennou prodejnu a nějaký servisní zázemí.

jj, ten ogar asi vypadá slušně. jenže břeclav... nic proti břeclavi, ale když takhle objedu pár inzerátů, nakonec zjistím, že by bylo levnělší koupit novou plečku. o času a případných dalších servisních výdajích nemluvě. pořád si myslím, že v týhle kategorii nemá smysl kupovat ojetinu, leda by byla extremně levná.

(reakce na) Padesátka v manuálu

7.9.2022 v 13:49 | Nahoru | #21

sardel píše: mito7> může. já jsem jí to dovolil. ale nemůže ho házet do škarpy.


V tom případě jí můžeš dovolit řídit cokoliv, tak proč vybíráš. Já myslel, že chceš aby to mohla řídit legálně.

Legálně může řídit jen: "pionýr, mustang, simson a podobný socialistický srágory"

Naposledy editováno 07.09.2022 13:52:00

1 reakcí na tento příspěvek Padesátka v manuálu

7.9.2022 v 14:15 | Nahoru | #22
Vím že to nechceš, ale říkám to znovu - Simson
Kit na 70ccm a v rodině nastane nirvána. A za pár let to prodáš ještě dráž, než jsi to kupoval. Bo Simson a náš podivně pokroucený trh....
Teda z tohohle pohledu by ještě lepší byl dachl, ale to už je fakt taková mrdka, že se to nedá doporučit ani ze zlomyslnosti.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Padesátka v manuálu

7.9.2022 v 14:38 | Nahoru | #23
raid> vítej karásku, chyběls nám chlapče zvídává
ne, nechci to slyšet. protože mám jakýs pojem o tom, co to znamená provozovat starou srágoru. byť bych ji koupil třeba i po "exklusivní renovaci". to je dokonce možná ještě horší varianta. o prachách, který do toho zahučí, ani nemluvě.
ne, nechci, prostě nechci. užil jsem si jich až nad hlavu. mám mentální blok.
jako třeba jednadvacítka, jo? ses posral v síni, ne? na tý jsem najel hezkých pár desítek tisíc. no, najel... nevím, jestli se to dá nazvat jízdou. spíš očistec. dodnes mám silný dávivý reflex, když tu mrdku někde vidím. máš ty vůbec ponětí, jak mi bylo v taclovicích?! jedna přede mnou, jedna vedle...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Padesátka v manuálu

7.9.2022 v 14:55 | Nahoru | #24
sardel> Ta Kentoya vypadá že je jen jedna v Liberci. A na to je jediná rada, okamžitě to kup, protože další už nikdo nedoveze

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Padesátka v manuálu

7.9.2022 v 15:05 | Nahoru | #25

sardel píše: raid>

máš ty vůbec ponětí, jak mi bylo v tachlovicích?! jedna přede mnou, jedna vedle...



nemyslíš vlastní motorku a manželku, že ne?

(reakce na) Padesátka v manuálu

7.9.2022 v 15:24 | Nahoru | #26
puffybodie> asi budu muset. doufal jsem ale, že tu někdo bude mít zkušenost s tímhle prskoletem. no nic...

(reakce na) Padesátka v manuálu

7.9.2022 v 15:24 | Nahoru | #27
raid> vole

1 reakcí na tento příspěvek Padesátka v manuálu

7.9.2022 v 15:26 | Nahoru | #28
Hele nechci vam tu do toho kecat, ale ty vase nadhery, jako Simson a dokonce i Pionyr a samozrejme ani ta Sarolea nesplnuji podminku pro AM (tedy B) ridicak. Nemaji totiz omezenou rychlost do 45kmh... a nezachrani to ani fakt, ze ta Sarolea a Pincl udelaji pade jen s vetrem v zadech a z kopce. Proto jsem nakonec couvnul s tou Betou, i kdyz z kvalitativniho hlediska je to ze vsech tech ksindlu zde ve vlakne nejlepsi (a nejspis jedina) motorka.

jen pro jistotu citace zakona:
§ 80a Skupiny vozidel
(1) Do skupiny
a) AM jsou zařazena motorová vozidla s konstrukční rychlostí nepřevyšující 45 km.h
1. dvoukolová se zdvihovým objemem spalovacího motoru nepřevyšujícím 50 cm nebo s výkonem elektrického motoru do 4 kW,

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Padesátka v manuálu

7.9.2022 v 15:27 | Nahoru | #29
sardel> když ti nevadí že ta kentoya je vzhledově moped (tím myslím že nemá nádrž mezi nohama). Ojetý 1 2 3
Díly do motoru jsou zaměnitelný a koupíš je i na netu v obchodech pro pitbiky.

(reakce na) Padesátka v manuálu

7.9.2022 v 15:40 | Nahoru | #30
DrDNA01> minimálně u tý kentoyy (tvl, jak se to skloňuje? ) udávaj 45

nicméně, přiznávám, že jsem to neštudoval, nezajímal se, neb jsem "neomezený" na všechny strany a žiju (asi) v bludu, že to vždycky bylo tak, že pincek, simson, obecně padesátky se mohly řídit s papírama na auto... týká se to i papírů dělaných v devadesátkách?
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist