bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Moto v kubatuře 200-400ccm
Hledám neco v téhle kubatuře, s výkonem cca 20-30 koní, ekonomická na provoz a jednoduchá na údržbu, střední vahou okolo 150kg suchá, spíš retro nebo ultramoderní, ne závodní. Chtěl bych jí primárně na ježdění do práce cca 30km a po okolí 10km. Mam normální áčko řidičák, výška 185, 80kg, jezdil bych spíš na pohodu.
Co jsem tak zatím našel, tak je Royal Enfield Meteor 350 (dost těžká) a Yamaha XSR 125 (malý výkon) a Honda CB300R (už celkem drahá na pořízení a provoz). Prodává se tady něco spolehlivého, o trochu výkonnějšího a za rozumné penize? Koukal jsem na další modely, ale všechno je distribuce jen Indie apod. ( Honda Hornet 200 apod.)
Připadá mi, že tenhle segment praktických motorek je tu téměř mrtvý. Buď je to A1 "pro začátečníky" a teenagery, nebo potom objem 500+, kde už provozní náklady začínají pripominat auto...

Moto v kubatuře 200-400ccm

6.9.2022 v 11:56 | Nahoru | #1
A proto existují skútry.

Naposledy editováno 06.09.2022 11:57:00

Moto v kubatuře 200-400ccm

6.9.2022 v 12:00 | Nahoru | #2
Přesně tak. Na 30km přesuny pořiď Beverly 300.

Moto v kubatuře 200-400ccm

6.9.2022 v 12:57 | Nahoru | #3
ne každý chce variátor a posez skútra. Nových je v nabídce dost, ale zájem-prodejnost většinou malá, takže horší nabídka ojetých. A funglovku používat jako dojíždědlo-parkovadlo je škoda. Více se teda prodávají retro žebrované jednoválce (jawa, enfield, benelli), ale vzducháče snáší hůř jízdu bez prohřátí (zase se nepokazí chlazení). Pak se dobře prodávají moderní malorážky pro A2 mladé, takže aspoň 26kw. A někdo v chladu ocení i plnokapotáž "supersportů", které nemívají velký předklon trupu(až na ktm). Jinak tyhle kategorie jsou všechno rozpočtovky z asie, ty soudobé dost složité a nic moc spolehlivost ("japonec" navíc drahé ND).

tady mám počty kolik toho jezdí v čr k 1.lednu z těch nejslabších "dvěpade": https://www.motorkari.cz/tema/?t=181760

Moto v kubatuře 200-400ccm

6.9.2022 v 13:16 | Nahoru | #4
https://www.motorkar...350-ohc-1745110.html

...já vím, je to spíše čína.

https://www.motorkar...skladem-1730836.html

https://www.motorkar...skladem-1778742.html

https://www.motorkar...br-300r-1766365.html

...mírně jeté, kapota výhoda v dešti!

Mraky CF Moto a Voge kolem 100 000,- nové. Já mám jenom problém s naháčem, kam není pomalu kam dát ani nosič...

Ten typ na 300 skůtr je bohužel na dojíždění po okreskách lepší nápad, než to vypadá.

Moto v kubatuře 200-400ccm

6.9.2022 v 13:48 | Nahoru | #5
starsi YBR 250,CBF 250

Moto v kubatuře 200-400ccm

6.9.2022 v 14:50 | Nahoru | #6
co yamaha sr400?

Moto v kubatuře 200-400ccm

6.9.2022 v 16:52 | Nahoru | #7
Podívej se na nabidku Zontes, když se podíváš i na živo a zjistíš i zkušenosti majitelů i v zahraničí, tak je to dost zajímavé. U Royal Enfieldu bych neváhal nad Himalayanem. Ve skútrech taky najdeš, je to zábava a ještě i praktická při delších cestách. Je to o tom i kolik do toho chceš dát. Nabídka je slabá, protože výrobci nechtějí ať si to kupuješ, je z toho malý vývar tak to sem ani nedovezou a poptávka taky není nejvyšší, protože po desitkach let Jawa......

Moto v kubatuře 200-400ccm

6.9.2022 v 21:00 | Nahoru | #8
Skútry jsou ekonomické oproti autům, ne oproti motorkám, oproti motorkám jsou spíše praktické. Na posouvání po městě je variátor pecka a nevadí, že užírá výkon a přidává spotřebu. Navíc mají skútry velmi těžká rám, protože nemůže mít příčku mezi podsedlákem a krkem, takže ve výsledku jsou těžší a přenesou méně výkonu na zadní kolo.

PS: Ročně najedu na skútru 10-15t km.

Moto v kubatuře 200-400ccm

7.9.2022 v 10:35 | Nahoru | #9
Už spomenuté YBR ,CBR 250,
alebo SR 400.
SR mám, ľahučká,nenáročná,ale dosť retro.
Niekomu by mohli vadiť vibrácie vo vyšších otáčkach,ja ich naopak obľubujem.
Iba nakopávačka. Zasa pre niekoho mínus,pre mňa plus.
Ale striekačka.Studená chytá na druhý pokus,potom už na šup. Výkon sa dá zvýšiť ľahko a zadarmo o 3 kone oproti sérii. Spotreba asi 4l,max. Tichá ,v sérii.
Ale vzhľadom na tvoju výšku...treba vyskúšať.

Naposledy editováno 07.09.2022 10:37:17

Moto v kubatuře 200-400ccm

7.9.2022 v 13:21 | Nahoru | #10
Co Honda CRF250L, případně Rally? Je to hodně univerzální, jeli jsme na tom teď 2000km terénem po Polsku, vloni asi 1600km Alpy, na dojíždění do práce taky super. Pokud jedeš někde i kus městem, tak je to neuvěřitelně obratné a spotřeba 2-3l/100km. Potkal jsem pár lidí, co to měli půjčené na pár dní na ježdění po Thajsku apod. a říkali že motorka super, ať už to byly holky nebo chlap 190cm, 100kg+, ten jen říkal že by to chtělo na něho tvrdší podvozek.

Naposledy editováno 07.09.2022 13:24:26

Moto v kubatuře 200-400ccm

7.9.2022 v 15:36 | Nahoru | #11
Honda Integra, samozřejmě 750 kvůli většímu prostoru pro kolena...starší 700 tam má místa méně.....
ekonomická spolehlivá dobrá ochrana proti větru dešti...bezproblémový pracovitý oslík....

Naposledy editováno 08.09.2022 09:06:02

Moto v kubatuře 200-400ccm

8.9.2022 v 17:22 | Nahoru | #12
Vitpilen nebo Svartpilen 401

1 reakcí na tento příspěvek Moto v kubatuře 200-400ccm

8.10.2022 v 21:41 | Nahoru | #13
Voi-Ta:
sice píšeš že Meteor 350 je dost těžký, ale možná by stálo za to někde u prodejce zkusit, protože mně přijde pocitově lehčí než jsou papírové hodnoty.
Motorky v tomto segmentu jsem vystřídal Jawa 350OHC, Yamaha SR, Benelli Imperiale a Meteor 350 mi ze všech sedl nejlépe. Jinak s ohledem na spotřebu taky dobré, od nova jsem několikrát tankoval a počítal průměr - výsledek vždy cca 2.8/100

(reakce na) Moto v kubatuře 200-400ccm

9.10.2022 v 12:03 | Nahoru | #14
golfVII> A jaká u nich při spotřebě 2.8 byla zábavnost?

Moto v kubatuře 200-400ccm

9.10.2022 v 12:08 | Nahoru | #15
Ďuk 390?

Moto v kubatuře 200-400ccm

10.10.2022 v 13:58 | Nahoru | #16
Meteor 350 je těžký jen papírově. Vykašlal bych se na parametry, udělal výběr TOP motorek a jel je vyzkoušet. Zrovna RE mají každou chvíli testovací dny a i když tam zajedeš mimo ně, za pár korun (nebo zdarma) si můžeš motorku projet. Meteor 350 jsem koupil po zkušenostech s maxiskutry Honda ADV 350 a Xmax 300. Oby zmíněné byly lehčí. Jenomže Meteor 350 má těžiště dost nízko, je velmi dobře ovladatelný a posez je také nízko. Hmotnost jak u 170 kilový motorky. K tomu fajn zvuk, malá do městského provozu a spotřeba do 2.5 l.

Moto v kubatuře 200-400ccm

10.10.2022 v 14:49 | Nahoru | #17
Enfielda (a je jedno, co od nich) bych doporučil rozhodně vyzkoušet předem - jsou to specifický motorky, co můžou nadchnout, ale i opačně
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Klasika nebo scrambler do 100 tisíc [1, 2] Royal Enfield Interceptor, Benelli Leoncino 500, Hon... jincom 49 8.1.2024 v 10:47 Pítrs888
Royal Enfield - FuelX Lite / Decat ... Royal Enfield Himalayan, Royal Enfield Meteor 350 callowsick 5 8.10.2022 v 08:15 Johny_Servis
Zavazadla na klasické motorce [1, 2, 3] Royal Enfield Meteor 350 Johny_Servis 61 26.10.2021 v 22:20 Borntobewild


TOPlist