globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan paolo_novy Přidat reklamu

Téma: DFI service code 62 - subthrottle valve actuator - riešenie
21.8.2022 v 09:04
ahoj všetkým, mal som na servise Zeda 750 ktorý ukazoval kód 62 - subthrottle valve actuator, čo je vlastne ako keby podtlakové šupátko na karbošoch ale toto je na FI systéme, takže je ovládané krokovým motorom (to je ten subthrottle valve actuator) cez RJ - tak odozva ako na plochom šupátku .

Lankom ovládaš hlavné klapky, ktoré majú svoje TPS a na základe tejto informácie RJ vyhodnotí koľko je treba otvoriť pomocné klapky. Na kontrolu má druhý potenciometer (rovnaký ako TPS, ďalej sTPS).
chyba 62 sa ukazovala za chladného rána, nad 4.000 or/min, motor bežal normálne, bez núdzového režimu. V manuáli sa dočítaš, že sa to celé mení, celé sanie s motorom v zahraničných fórach píšu, že pokiaľ nemáš núdzový režim tak sa s tým musíš naučiť žiť.
prišiel som na toto:
...po tom čo som všetko rozobral a premeral, za tepla a za studena, všetko v tolerancii. To bola prácička teda :-/ pomerať všetko keď vieš že nič nenájdeš.

hodnota pre sTPS sa trošku mení v závislosti na teplote, počas chladu ukazuje nižšie hodnoty, za tepla vyššie. Takže som nastavil sTPS v úplne zatvorenej polohe na spodnú hranicu rozsahu (spodnú 1/3), teda aby pri otvorení sekundárnych klapiek ukazoval vyššiu hodnotu, pri studenom motore, ale enviroment okolo 25°C.
PS: čo ti nikto nepovie je, že keď otáčaš tými klapkami proti krokovému motoru, tak používaš dosť veľkú silu a niekoľko krát sa motor snaží dorovnať polohu proti tvojmu prstu. Netreba sa toho báť, ale vydáva to zvuky ako keby si to kazil.
Za niekoľko jázd od vtedy sa chyba už neukazovala, takže sa zdá že problém je vyriešený.

1 reakcí na tento příspěvek DFI service code 62 - subthrottle valve actuator - riešenie

21.8.2022 v 09:47 | Nahoru | #1
No to je teda systém, jako by ho vymyslelo BMW
Mohli ty šoupata ovládat podtlakovou membránou jako v CV karburátoru. Mohli místo toho hlavní klapku ovládat elektricky jako v autech. Udělali kombinaci spojující nevýhody obojího. Stejně je to tam jen aby nešel dát plný plyn v nízkých otáčkách (hlavně kvůli emisím).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) DFI service code 62 - subthrottle valve actuator - riešenie

21.8.2022 v 10:13 | Nahoru | #2
Deadman> Co ja vim tak sekundarni klapky maji snad vsechny japonske motorky az do te doby kdy se preslo na drive by wire. System bez sekundarnich klapek maji jen prvni rocniky vstrikovani, u suzuki treba gsxr srad kolem 1997 a treba T\L1000 … Gsxr k1 uz ma sekundarni klapky.

Je to obdoba CV karburatoru

(reakce na) DFI service code 62 - subthrottle valve actuator - riešenie

21.8.2022 v 10:51 | Nahoru | #3
assassin> ale odozva plynu je skôr ako na flat slide.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kawasaki Z750 - Motorový olej 5100 ... Kawasaki Z 750 ERINN 1 9.3.2024 v 16:39 Slávek-TDM
Přerušovač blinkrů Kawasaki Z 750 AdamSnopek 7 1.9.2023 v 13:52 CBRlitrRR
Bliká imo- závada s kódem 63 Kawasaki Z 750 Marťas410 24 20.8.2023 v 22:19 Martinek866
Kawasaki z750 2011 Kawasaki Z 750 YZFLukyn 1 15.5.2023 v 13:24 Krautkopf
Držák lešení Kawasaki Z 750 Tisemák 2 25.3.2023 v 14:41 parezi

TOPlist