globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Stále černá svíčka na dvouválci SUZU-GS500E
Zdravím všechny místní borce! Jdu si sem pro radu znalých.
Koupil jsem si jako svou první motorku GS500E, avšak mám problémy s karburací. Motorka se mi po delší jízdě začala dusit a chcípat ve volnoběhu. Nakonec i chod motoru nebyl úplně plynulý ve výkonu, že to občas zaškublo a pak zase jelo, kdy většinou pomohlo přidat plynu. Ukázalo se, že svíčky už byly staré a jedna úplně černá jak uhel. Po výměně svíček jezdila motorka tak 100km dobře, ale pak se to opět zhoršilo a ukázalo se, že jedna svíčka už byla zase úplně černá. Nechal jsem v servisu karburátor UZ vyčistit, částečně seřídit a sám jsem se vrhl do seřízení po projížďkách tím stavícím šroubem pro jednotlivý karbec. Stačilo ale jen dojet ze servisu domů a jedna svíčka byla zase úplně černá. Zkoušel jsem tedy ochudit směs na daném válci.
Základní nastavení je 2,5 otáčky sřoubem uvolnit od dorazu na obou karburátorech. Nyní jsem na jednom válci, kde mám černou svíčku, utáhl o 2 celé otáčky (tedy udělal směs daleko chudší), avšak po delší projížďce je svíčka zase černá a motor už zase začíná lehce kulhat při volnoběhu - takže stejný jako předtím. Na volnoběh se však zdála motorka dobrá, zejména když se svíčka očistila a vrátila po tom lehkém "poladění" šroubu sytosti.
Nyní jsem zjisitl, že je chyba ochudit směs pouze na jednom válci a u druhého to nechat. Opravdu je potřeba mít bohatost na obou stejně?
Moje hlavní otázka ale je: Proč se mi furt špiní ta svíčka, až to nejede? Teče tam ještě navíc olej, který se tam pak pálí a dělá neplechu? Nebo co jiného to může zapříčinit? A jak se takové věci řeší?
Díky moc za Vaše rady!

Stále černá svíčka na dvouválci SUZU-GS500E

Skvělá odpověď, děkuji! 17.8.2022 v 10:59 | Nahoru | #1
Protože máš moc bohatou směs a tím šroubem nastavíš směs jen na volnoběh nebo těsně nad ním. Pak už je to záležitost hlavní trysky, jehly, emulzní trubice a hladiny benzínu v plovákové komoře.
A protože jsou tam Mikuni BST 33 (pokud vím), tipnu si, že je vyběhaná emulzní trubice a ošoupaná jehla jako u všech Mikundi. Čištění nemá cenu, je potřeba tyhle dva díly obou karbech vyměnit (jsou drahý jak prase) a stejně se za čas zase vychodí.

Stále černá svíčka na dvouválci SUZU-GS500E

17.8.2022 v 11:06 | Nahoru | #2
Tim "sroubem sytosti" (pilot screw) stelujes bohatost pri volnobehu. Bohatost od volnobehu vys se steluje polohou jehly a velikosti hlavni trysky.

Stále černá svíčka na dvouválci SUZU-GS500E

17.8.2022 v 12:17 | Nahoru | #3
MeCool: já bych vsadil BeBe sušenku na to, že nemáš v pořádku hladinu v karburátorech... pohledej tady téma Suzuki a jehlový ventil karburátoru...

3 reakcí na tento příspěvek Stále černá svíčka na dvouválci SUZU-GS500E

Skvělá odpověď, děkuji! 17.8.2022 v 17:21 | Nahoru | #4
Na kterém válci se ti to děje? Na levým? GS500E ovládá z levého karburátoru podtlakem palivový kohout. Přes membránu. Když je po letech membrána v kohoutu po smrti, může propouštět benzín z jedné komory kohoutu do druhé, kde nemá co dělat. Podtlak je tam značný, když je klapka na volnoběh zavřená. Motor pak tou hadicí přisává benzín zcela mimo regiulační prvky karburátoru, takže můžeš kroutit čím chceš, furt to bude bohatý. Řešil jsem něco podobnýho u staré yamahy. Zkusil bych příslušnou hadici mezi levým karbem a menbránovou komorou kohoutu zaškrtit peánem a zkusit chod motoru na polohu PRI, jestli ji kohout má. Případně na náhradní zdroj paliva.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stále černá svíčka na dvouválci SUZU-GS500E

17.8.2022 v 19:04 | Nahoru | #5
JwKS_Pavel> hele to je dobrej hint, navic se da snadno otestovat. Staci tu tenkou hadicku z kohoutu sundat, nasadit jinou (idealne dlouhou pruhlednout a ohnoutdo ucka) a udelat podtlak usty. Kdyz se v hadicce ukaze benzin, je to jasny.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stále černá svíčka na dvouválci SUZU-GS500E

17.8.2022 v 22:51 | Nahoru | #6
JwKS_Pavel> Ahoj Pavle, díky moc za radu. Jo, děje se to na levém válci. Pokud jde o kohout, kterým se přepíná zároveň i REServa, tak jsem si u něj i všiml, že poté, co mi došel benzín a já přepl do RES, tak i nadále motorka cukala a chovala se jak kdyby nebylo benálu. Nedivil bych se tedy vůbec, kdyby byl už špatný. Zítra zkusím tvůj postup na checkunutí, kohout pozici PRI má. Jen mi prosím poraď; jak by to mělo, resp. nemělo vypadat, až budu zkoušet chod na PRI?
Moc všem děkuji za ochotu!

(reakce na) Stále černá svíčka na dvouválci SUZU-GS500E

18.8.2022 v 00:07 | Nahoru | #7
MeCool> V poloze PRI je kohout prostě otevřený. Nezávisle na tom, jestli je v sání podtlak = běží motor.
Tím, že zaškrtíš podtlakovou hadičku k ventilu zabráníš nechtěnému přisávání benzínu přes membránu ve ventilu.
Mělo by se to chovat normálně.
Jen to nenechávej na PRI po vypnutí motoru. Pokud ti dokonale netěsní jehlové napouštěcí ventilky v karburátorech, tak ti může natéct přes karburátory benzín do válců a do oleje.

(reakce na) Stále černá svíčka na dvouválci SUZU-GS500E

18.8.2022 v 07:41 | Nahoru | #8
MeCool> Přesně to popsal _unq_. Poloha PRI slouží k zaplavení karburátorů při servisu nebo delší odstávce, aby se nemuselo čekat na podtlakem ovládané kohouty a čerpadla a nemusela se dlouhým startováním trápit baterka. Důležitý je zároveň zaškrtit tu podtlakovou hadičku, aby se vyloučil průsak do levého karbu.

(reakce na) Stále černá svíčka na dvouválci SUZU-GS500E

18.8.2022 v 07:46 | Nahoru | #9
Slávek-TDM> S tou průhlednou hadičkou si příliš nepomůžeš. Průsak benzínu není zase tak masivní (jinak by ses nepotýkal s obohacením směsi, ale rovnou se zalitím daného válce) a v prostředí podtlaku, kterej v hadici je, se jakýkoliv průsak okamžitě mění na výpary. Takže nejlepší je tu hadičku stáhnout z karburátoru a zkusit natáhnout podtlak z kohoutu hubou. A hned víš, na čem jsi

Jen pro doplnění, totéž jsem potkal na DR800, jen s tím rozdílem, že nešlo o podtlakem ovládaný kohout, ale o pumpu (ano, o tu pumpu, která na bigu nikdy nezlobila, ale ekobenzíny jí uměj zničit). Zde navíc oba karby sypou do jedný popelnice, takže bylo dost složitý na to přijít a dlouho mě to školilo... Budiž to užitečnou informací ostatním.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stále černá svíčka na dvouválci SUZU-GS500E

18.8.2022 v 14:28 | Nahoru | #10
JwKS_Pavel> Hustý! Trefil si to. Uškrtil jsem tu "Vacuum Hose" co vede mezi levým karbem a kohoutem kleštěmi, nastartoval a motorka krásně držela volnoběh. Schválně jsem zkusil hadičku pustit a motorka se začala okamžitě dusit až chcípla v rámci sekund.
Trochu mě ale překvapuje, že motorka běžela déle i na volnoběh, když jsem kohout vrátil do klasické polohy ON a stále držel zaškrcenou hadičku. Myslel jsem, že jakmile uškrtím tu hadičku, tak motor poběží pouze na PRI. Nebo to je v pořádku? Ptám se jen proto, jestli to nesignalizuje další problém na tom kohoutu.
Každopádně moc díky, objednávám si novou membranu do toho kohoutu!

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stále černá svíčka na dvouválci SUZU-GS500E

Skvělá odpověď, děkuji! 18.8.2022 v 16:25 | Nahoru | #11
MeCool> Tak to je fajn, že je vyřešeno! Normální to je, protože v plovákových komorách karbů je poměrně dost benzínu na to, aby na volnoběh chvíli vydržely krmit motor palivem. Ta nová membrána by to měla vyřešit. Jen nakonec nezapomenout vrátit šroub bohatosti na stanovený počet otáček.



Ještě maličkost - nevím, jak to má tahle suza v kohoutu řešený, ale yamahy tam měly ještě pístek s O-kroužkem. Ten bych vyměnil taky, jestli tam je, ale na daný problém nemá pístek s OR vliv. Spíš by protékal benzín.

Naposledy editováno 18.08.2022 16:27:51

(reakce na) Stále černá svíčka na dvouválci SUZU-GS500E

18.8.2022 v 16:40 | Nahoru | #12
JwKS_Pavel> Moc díky za tvoje rady. Týden teď na to nebudu moct sáhnout, ale pak to vyměním a ještě dám vědět. Na ON s zaškrcenou hadičkou jsem to nechal tak minutku běžet, takže to asi ještě stačilo z těch komor, jak píšeš.
Šroub bohatosti jsem vrátil ještě před testem. To abych věděl, jak se chová volnoběh, když hadičku zaškrtím.

(reakce na) Stále černá svíčka na dvouválci SUZU-GS500E

Skvělá odpověď, děkuji! 18.8.2022 v 23:47 | Nahoru | #13
JwKS_Pavel> suzy mají pistek s O-krouzkem spojeny s membránou - kupuje se to jako jeden kus...
Jen ještě poznámka pro tazatele - do zadní podtlakové komory v kohoutu vede malá dírka - přivadi do té komory atmosférický tlak - je to divný,ale je to tak...ta dírka je fakt malá,kdyby byla větší, tak kohout nebude fungovat...doporučuju ti tu dírku při té generálce kohoutu vyčistit - protáhnout ji drátkem z drátěného kartáče...když se totiž po čase ucpe bordelem, tak se ti po vypnutí motoru kohout totiž nezavře - v podtlakové komoře je totiž pořád podtlak - benzín přes karby nachcije do motoru...

(reakce na) Stále černá svíčka na dvouválci SUZU-GS500E

25.8.2022 v 12:21 | Nahoru | #14
JwKS_Pavel> Hlásím, že oprava byla úspěšná. Výměna membrány a těsnění okolo membrány pomohla. Membrána vypadala OK, ale to těsnění bylo hodně za zenitem. Odteď má volnoběh už zase pěkný chod a nechcípá to na udušení. Díky!

Stále černá svíčka na dvouválci SUZU-GS500E

25.8.2022 v 15:28 | Nahoru | #15
Vyset se na barvu svicky. Poučky ředitelů vzducem chlazenych jaw, jsou dnes pase. Ono i to cihlově červená barva mívalo vyjímky 'za letního dne, rozpálené jak kamna, to vytáhni a sleduj'.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
GS500 Suzuki GS 500E -PG- 12 Včera v 14:40 Krautkopf
Něco málo teče Suzuki GS 500E Dejwidos 18 10.4.2024 v 15:59 DrDNA01
zdechá na křižovatkách Suzuki GS 500E svava 25 9.4.2024 v 19:46 svava
Výměna brzdové kapaliny Suzuki GS 500E Nexartesus 20 1.4.2024 v 20:21 šmudla
Klouzání spojky při vyšších otáčkác... Suzuki GS 500E SimsonS51Enduro 3 31.3.2024 v 08:31 dewwil


TOPlist