globalmoto_duben_nolan





Téma: BMW R1100, R1150, Ano A jakou
13.8.2022 v 16:59
Dobrý den.

Blíží se den, kdy budu bez motorky. A už se těším na moment, až budu mít jinou. Nemám moc peněz, takže koukám na youngtimery, nebo prostě něco za 70k. Říkám si, že ted je ta chvíle, užít si pohled na válce, ležící pod kolenama. Najezdím 5000 km za rok, plus jedno rakousko na 4 dny, Moc se mi líbí starý RS, R i RT (to spíš v 1150). Jsem už roky unešen z R1100S, ale to asi není na cestu ve dvou ke Gardskému jezeru. Mám 189 cm, 109 kg, rád bych občas povozil i paní, ktera taky neváží zrovna 50 kg. Budu rád za tipy a rady, například i jestli to vůbec dává smysl, hledat za podobný prachy (je mi jasný, že do toho budu muset po nákupu opět nacpat nějaký Kč, ale taky potřebuju podlahy a omítky, takže musím tak nějak s citem). Děkuji všem.

Více na: https://www.motorka...=forum&ft=226718
Copyright © Motorkari.cz

BMW R1100, R1150, Ano A jakou

Skvělá odpověď, děkuji! 13.8.2022 v 18:30 | Nahoru | #1
Jestli se ti R11S líbí, tak si ji kup. Delší cesta na ní nebude pro batoh o nic míň pohodlná, než na ostatních soudobých bávech (krom RT). Jednou za rok to zvládne na čemkoliv
V rozpočtu bys měl být schopný sehnat solidní kus.

Naposledy editováno 13.08.2022 18:35:33

BMW R1100, R1150, Ano A jakou

Skvělá odpověď, děkuji! 13.8.2022 v 19:37 | Nahoru | #2
Kamarad jel na R1100S Korsiku ve dvou se trema kuframa na jeden zatah. Ale spolujezdkyne mela tech 50kg
Ja na Sku dal max 350km za den a to uz mi kolena rikaly, at se na to vykaslu. Ale mam 192cm. Jinak Sko mi docela vyhovovalo (ma trochu nadvahu a motor taky neni uplnej sportovec), az na ten uhel nohou.

2 reakcí na tento příspěvek BMW R1100, R1150, Ano A jakou

Skvělá odpověď, děkuji! 13.8.2022 v 20:30 | Nahoru | #3
K 1200 RS. Síla, jistota, spolehlivost, jemnost a krouťák. Má to dokonce hydroštely. Sháněj facelift 2002 výš. Výborný kufry. Pravá dobře udělaná mašina. Najezdil jsem s ní 60 tisíc. Nenechá tě ve štychu.

(reakce na) BMW R1100, R1150, Ano A jakou

Skvělá odpověď, děkuji! 13.8.2022 v 21:18 | Nahoru | #4
Eddie83> On ale preferuje Rko a ne Káčko.

Jinak k věci měl jsem obě dvě současně, Sko jsem v květnu nezaviněně rozsekal na kusy a zbylo mi teď jen to RSko.

Objektivně - na tom RSu se jede dálka mnohem lépe. Má to štelovatelný štít, posez není tak radikální a navíc to má štelovací sedačku řidiče na 3 polohy.

Ač jsem většinou jezdil na 1100S, tak paradoxně jsem se lépe cítil na RS.

Jedeš, nastavíš si štít a najednou tam máš 160 a nepřijde ti to, protože štít ten proud vzduchu dokonale odvede mimo tělo a hlavu.

Původně jsem byl rozhodnut po nehodě to RS prodat, ale čím dál tím víc zjišťuju, že ten poctivej ingot, bez moderní elektroniky je vlastně super.

Pokud chceš cestovat, tak ber RS.
S tím můžeš cestovat ve dvou, ale klidně si s ním můžeš dát okresky jen okolo komína.

Fakt neurazí.

(reakce na) BMW R1100, R1150, Ano A jakou

14.8.2022 v 08:59 | Nahoru | #5
Eddie83> Jak píše obdélnik, láká mě boxer, ale K1200 samozřejmě taky sleduju.

1 reakcí na tento příspěvek BMW R1100, R1150, Ano A jakou

14.8.2022 v 09:08 | Nahoru | #6
Boxer je prostě boxer. Káčko není špatné, ale troufnu si říct, že náročnost na údržbu, nebo poruchovost je vyšší, než u boxera.

(reakce na) BMW R1100, R1150, Ano A jakou

14.8.2022 v 10:37 | Nahoru | #7
Obdélník> 60 tisíc Km jsem měnil jen provozní věci a gumy. Jinak neodešla ani žárovka. Při prodeji měla 135 tis. najeto a jezdí do dnes. Tak o spolehlivosti K1200RS něco vím.

BMW R1100, R1150, Ano A jakou

14.8.2022 v 12:18 | Nahoru | #8
právě nevím, jak se mám orientovat v najetých km. Takže vidím, že 100k tady neznamená smrt. Převodovky a spojky - taky si nikdo nestěžuje, což právě vídám u motorek s K motorem, ale myslím až ty ročníky před K1300. Ale jasný, je to kus od kusu, kdo ví, jak se k tomu chovali předchozí majitelé.

2 reakcí na tento příspěvek BMW R1100, R1150, Ano A jakou

14.8.2022 v 21:43 | Nahoru | #9
Mám doma Káčko i Rko. K 1200 GT (stará "cihla" - jako K 1200 RS)........pozor neplést si to s novějším modelem bohužel také označeným K 1200 GT, kde zlobily převodovky. U cihly toho moc nezlobilo.....maximálně posilovač brzd - jde vyhodit a brzdí to skoro stejně - jen přijdeš o ABS. Cestuje se na tom vcelku slušně.
Mám i R 1150 GS........tam už jsem posilovač vyhodil, protože jezdím dost mimo asfalt. Aby alespoň trochu boxer jel, musel jsem provést pár úprav - katalyzátor pryč, otevřený výfuk, otevřené sání a přečipovat Eprom. Přesto všechno to nepovažuji za "cestovní" stroj na dlouhé vzdálenosti. Vibrace a nutnost častějšího řazení při cestování otravuje.
Je ale podstatně přívětivější pro řízení - široká řidítka, vzpřímený posez a oproti káčku větší pocit lehkosti a tím ovladatelnosti.
Co se doložitelnosti týče, jsou to BMW - uvezou hodně a rozdíl mezi prázdným a plným není u těchto strojů tak markantní, jako u jiných strojů.

Na nedostatek místa si bába nikde nestěžuje, jen na Rku jí vadí vibrace. Stejně nejraději jezdí se mnou na Triumphovi, ten jí připadá lehoučký, agilní a zábavný. Čímž jsem ti nepomohl.

Staré Káčko má čtyřválec, hydroštosy, suchou spojku a převodovku s vnitřky jako jsou v Rku. Jen je to stroj, který působí neohrabaně a těžce - když si ale zvykneš, jezdí stabilně jako po kolejích a téměř nic jej nerozhodí. Spotřeba je na Káčku o cca 0,5l vyšší než na Rku, což se vykompenzuje spotřebou oleje - Káčko od výměny k výměně bez dolívání, a do Rka docmrndáš mezi výměnama litřík určitě.

https://www.motorkar...1200-gt-1723652.html Tady je jedna se vším, co potřebuješ k cestování a za slušnou cenu. Vyhřívané rukojeti, vyhřívané sedlo, tempomat, ABS, elektricky polohovatelné plexi, automatické vypínání blinkrů, kufry, tankvak.

Naposledy editováno 14.08.2022 21:59:36

(reakce na) BMW R1100, R1150, Ano A jakou

14.8.2022 v 22:02 | Nahoru | #10
Brůča.> Lépe bych to nenapsal. Jak říkáš. Hydroštely, suchá spojka a jako po kolejích. Krom provozních věcí jsem nic neopravoval. Nejspolehlivější mašina co jsem měl a rád vzpomínám. Následné K1200S byl pravý opak.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW R1100, R1150, Ano A jakou

17.8.2022 v 20:53 | Nahoru | #11
Brůča.> Je pěkná, dokonce kolem toho servisu denně jezdím. Ty km, pokud nelžou, z toho dělají zajímavou nabídku.

(reakce na) BMW R1100, R1150, Ano A jakou

18.8.2022 v 13:03 | Nahoru | #12
miguelitto> Někdy jsou situace, které jsou zvláštní. Já pořídil tu svojí jako desetiletou s nájezdem 10 324km.........a měla ještě originál pneu z výroby. Prostě stroj, který jsem až tak nutně nepotřeboval........jen jsem jej tam nemohl nechat. Postupně jsem dodělal nosič na třetí kufr, přídavná světla, držák mobilu na kterém naviguji, deflektor na plexi, "zahrádku" jak na boční, tak na zadní kufr, tažné na "pávíka" i s jeho namontováním.......prostě induviduální úpravy.
A objel jsem s tím skoro celou Evropu. Dokonce i kousek Maroka. A zvládla ta mašina jak vedra v Africe, tak i chladno v severských zemích. Jen jsem teď zjistil, že mě nevyhřívá sedlo........občas jezdíme trajektem, tak se to mohlo poškodit při vázání - někdy to vážou přes sedlo, což nepovažuji za dobrý způsob.

Jinak tachometr je elektrický - takže se neklepe rafička - a impulsy si bere ze zadního kola od čidla ABS. Má to výkonnější motor ale stejný jako v LT, ale nemá zpátečku. Jinak skoro totožná výbava mimo rádia...........což stějně řešíme přes interkom v helmách..........ale co je výhodou, jsou sundavací kufry. Takže si je odneseš celé buď do stanu, nebo s sebou rovnou na pokoj - což i vlajkové lodi z té doby K 1200LT udělat nejde - tam musíš dokupovat do kufrů tašky a když se chceš povozit jen tak třeba v Alpách, musíš s celou okufrovanou motorkou.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist