bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Honda, Kawasaki
Zdravím všechny zkušené. Moc prosím o radu. Jezdil jsem na betce 50. Koupil jsem si před časem cebro 600 rok 1993 a byl jsem unesen z její síly a jak mně pěkně potahala. Ale pak jsem zjistil co vše musím dát do cajku a kolik to asi bude stát. Radil jsem se zde s Vámi a i někdo mi napsal že to hodím do kopřiv. No inu prodal jsem ji. Koupil jsem si úplně novou Hondu cb 125f.Jsem s ní unesen dělám si z ní takového malého cestacka, kufr,brašny,vyšší plexi. úžasná spotřeba do 2 litrů i když to dusim na plno. Už jsem ji zajel. Nikdy ji neprodam myslím si že investice do takové motorky budou nižší na důchod. je mi 57. Ale stále je mi smutno po něčím dospelejsim. Cebro i když jsem od koupě a prodeje ujel snad 400 km mně svou silou, sportovnější a muznosti prostě dostala a je mi smutno. Chci něco na poblbnuti.Prosim o radu, líbí se mi mooc Kawasaki ninja 400, jestli to stačí, nebo honda cbr 650r a nebo honda cb 500x. Chci úplně novou kterou už si taky necham, prostě ke sve 125 nejakeho silnejsiho bratra. A pokud se týká Kawy jaká je kvalita ve srovnání s Hondou. Moc děkuji.

Honda, Kawasaki

Skvělá odpověď, děkuji! 12.8.2022 v 20:13 | Nahoru | #1
No po 125 bude i ta 400 pocitově silná změna. 650 by byla hodně velká změna, ale asi by to byl stroj, se kterým bys vydržel dlouho.
Nicméně tu má jistě hodně lidí zkušenost, že nezůstane u stejné motorky dlouho, zvlášť menších objemů.

Honda, Kawasaki

12.8.2022 v 21:50 | Nahoru | #2
Myslím že je to jedno u které značky budeš.. všechny jsou super.. bavíme se samozřejmě o Japoncích

Honda, Kawasaki

13.8.2022 v 02:10 | Nahoru | #3
ked si mal cbr tak na tvojom mieste by som zase kupil cbr
muzes jazdit aj pomaly a ked chces tak ju vytocis na 12000

Honda, Kawasaki

Skvělá odpověď, děkuji! 13.8.2022 v 02:47 | Nahoru | #4
ten popis je trochu zmatenej, predne z toho co popisujes nebude rozhodne nic "silnejsiho" nebo aspon stejne silnyho nez to cbr z 93 presto ze to bude jakoze novy tudiz relativne "bez prace", ... vyblbnout se da i na dvace, neni to samozrejme na tahani na rovinach nicmene kilo to jede a projet ostrejsi zatacku kilem uz docela slusny blbnuti je a pokud chces silnejsi motorku, sel bych uplne opacnou cestou nez resis, koupil bych jetyho horneta, prace na tom bude, ale pojede to jako tvy prodany cbr a je jich mraky takze to bude za relativne malo (nez se neco zasadnejsiho vysere samozrejme)

1 reakcí na tento příspěvek Honda, Kawasaki

Skvělá odpověď, děkuji! 13.8.2022 v 13:14 | Nahoru | #5
Jde o to, co na nich chceš dělat. Na okresky, pokud stačí, že to na plyn reaguje, i když to není hned peklo pod sedlem, může na 400 stačit, ale pokud chceš mít 125 jako posouvadlo do města, připadá mi 400 moc slabá jako doplněk k tomu. To CB500 má trochu znatelnější zátah a trochu vyšší váhu, ale jinak je to strašně podobně rychlá motorka jako ta ninja 400.
Ninju 650 mám třeba já už 12tou sezónu, takže u japonských dvouválcových 650 rozhodně mohu doporučit nákup na dlouhodobé používání . Když to porovnám se svým 600 GSXR, tak ten dvouvál táhne dole mnohem více, ale zase když to roztočíš, tak to oproti 4hrnku je vydechlina. Co se mi ale na 650 líbí je ta triviální údržba a bytelná stavba. Nehoní se každé kilo, tak je s tím mnohem méně starostí, i když to občas někde položíš.
Pokud jde o kvalitu, jsou na tom všichni Japonci velmi podobně. Ale pokud jdeš vyloženě po silné motorce, nebál bych se sáhnout ani výš. Už přes 10 let má skoro každá motorka palivové mapy, takže není problém koupit něco 800ccm+ (Z900 a MT9 jsou super) a pokud to na začátek bude moc divoké, prostě to tam hodit mapu do deště. I ta šestka po půl roce ukáže své výkonnostní limity, někomu to nevadí, někdo ale začne znovu hledat silnější :) .

Honda, Kawasaki

Skvělá odpověď, děkuji! 13.8.2022 v 13:42 | Nahoru | #6
Můžu porovnat CB125f, CB300, CB500f a CB650.
Dvacu už máš, 650 na můj vkus zbytečně těžká a neohrabaná.
Takže zbývá 300 nebo 500.
CB300 je lehoučká, hravá a jede dostatečně.
Pětikilo je podobný, spotřeba je podobná (rozdíl litr na sto), taky celkem hravá a hodná motorka.
Kawa 400 je něco mezi, ale ta ninja bude úplně nejmíň pohodlná.. pro mladého kluka ok, ve skoro šedesáti bych tohle docela zvážil..

Jinak ta CB300 jezdí za cca 2.7/100.
CB500 když dáš o dva zuby větší rozetu získá lepší pružnost na předjíždění a při klidné jízdě dokáže jet taky za 2.7, ale počítej spíš 3 - 3.5 při normálním používání.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda, Kawasaki

13.8.2022 v 13:49 | Nahoru | #7
Mr.Dreamer> jenže cb650 je čtyřválec..
Do 6 tis.ot to je hodný, skoro bych řekl zdechlejsi než ten dvouválec.
Pak to chytne saze, ale to už letíš na dvojku přes kilo, kopneš za tři a máš tam stopade.
Naopak pokud se bude soplit 90-100 na šestku, tak každé předjetí bud rozmyslet nebo jít o tři kvalty dolů. A při klidné jízdě se pod 5/100 nedostanes.

Mě ta 650 prostě vyhovuje nejméně, to už je mi ta ER6 sympatičtější, i když stejně jako 500 je v nízkých otáčkách nervózní a ve městě zas kolikrát řešíš, jestli půlit dvojku spojkou nebo tam cpat jedničku.
To pětikilo mi proti ER6 přijde v tomhle o fous lepší.

A 650 je to jedno úplně, dáš šestku, zavřeš plyn a ona jede 28km/h na volnoběh a neprotestuje..

Já bejt na jeho místě, tak se na tom všem svezu a neptám se ostatních

Honda, Kawasaki

13.8.2022 v 13:51 | Nahoru | #8
Jo a co mě na nové CB125f vyloženě sere je to, že proti starším modelům (2016 vs 2021) nemá sklápěcí stupačky řidiče.
To je prostě kus tyče a na konci jsou nasazený gumy pod nohy.
Úplně jak Jawa21..

Tady zrovna dle mého ušetřili na nejméně vhodném místě, páč je to dost o hubu..

Naposledy editováno 13.08.2022 13:57:43

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda, Kawasaki

13.8.2022 v 14:38 | Nahoru | #9

dva_hrnce píše: Mr.Dreamer> jenže cb650 je čtyřválec..
Do 6 tis.ot to je hodný, skoro bych řekl zdechlejsi než ten dvouválec.
Pak to chytne saze, ale to už letíš na dvojku přes kilo, kopneš za tři a máš tam stopade.
Naopak pokud se bude soplit 90-100 na šestku, tak každé předjetí bud rozmyslet nebo jít o tři kvalty dolů. A při klidné jízdě se pod 5/100 nedostanes.

Mě ta 650 prostě vyhovuje nejméně, to už je mi ta ER6 sympatičtější, i když stejně jako 500 je v nízkých otáčkách nervózní a ve městě zas kolikrát řešíš, jestli půlit dvojku spojkou nebo tam cpat jedničku.
To pětikilo mi proti ER6 přijde v tomhle o fous lepší.

A 650 je to jedno úplně, dáš šestku, zavřeš plyn a ona jede 28km/h na volnoběh a neprotestuje..

Já bejt na jeho místě, tak se na tom všem svezu a neptám se ostatních



Psal jsem japonské 650 DVOUVÁLCE , CB 650/hornet jsem nezmiňoval, určitě ta motorka je pro někoho dobrá, ale mě ten motor naprosto nesedne. Nikde není silnej, nikde není slabej. Jediná tahle cestovnější 4válcová šestka, která fungovala dobře ve vysokých otáčkách, byla F4, úžasný stroj. Nová CBR 650F pak byla hrozné zklamání, protože to úplně ztratilo tu dravost (pro někoho to je určitě bezva motorka).

Jinak ty 650 dvouválce, ať už V nebo řadové, dole táhnou skvěle. Pokud ti to netáhne plynule od volnoběhu, je s tou motorkou něco špatně. Jasně, nenajdeš tam plný výkon, ale o tom tady nemluvíme. Nedovedu si představit, že by CB 500 někoho déle než půl roku oslovovala svou "silou, sportovním projevem a mužností", to už i Ninja 400 je dravější. Proto jsem právě říkal, že možná i dvouvál 650 bude časem slabý, ale nic slabšího mi nedává smysl jako cokoli jiného, než mezistupeň.

Jinak souhlas, když je možnost si každou projet, je to nejlepší. Ale i když všechny sežene k vyzkoušení, bude těžké odhadnout, jaký pocit z nich bude mít za rok, jaký za 5. Kupovat si motorku na dlouhodobé používání je vždy záludné.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda, Kawasaki

13.8.2022 v 14:44 | Nahoru | #10
Mr.Dreamer> jj, já vím že jsi psal dvouválce.. ale tazatel zvažuje CBR650 a to dvouvál není.
Jinak naprostý souhlas se vším, nic ve zlem, to jen ty jsi mu dal další alternativu a já jen upřesnil tento co chce je 4V.

Neříkám že netáhnou od volnoběhu, ale kdyz necháš spadnout řadový dvouvál na volnoběh na druhý rychlostní stupeň a pak to nakrmis, tak já osobně mám pocit, že se chce klikovce vyskočit ven.. ten 4V si tuhle situaci přebere úplně jinak.

Záludné to možná je, já si před 15 lety koupil moto na které jsem se předtím ani nesvezl a mám ji pořád, navíc mě pořád baví a popravdě nevím, za co bych to dnes vyměnil (pokud bych neměl zbytečných 500tis.Kč + a nechystal se objet svět na cenduru..

Ed: tobě možná nic slabšího smysl nedává, já bych ve věku 60+ na nějaké courani se okolo komína po okreskach zase asi nepotřeboval nic víc než tu CB500..
Ale to bude dost individuální, ty jsi závodník

Naposledy editováno 13.08.2022 14:47:18

(reakce na) Honda, Kawasaki

13.8.2022 v 14:58 | Nahoru | #11

dva_hrnce píše: Mr.Dreamer> jj, já vím že jsi psal dvouválce.. ale tazatel zvažuje CBR650 a to dvouvál není.
Jinak naprostý souhlas se vším, nic ve zlem, to jen ty jsi mu dal další alternativu a já jen upřesnil tento co chce je 4V.

Neříkám že netáhnou od volnoběhu, ale kdyz necháš spadnout řadový dvouvál na volnoběh na druhý rychlostní stupeň a pak to nakrmis, tak já osobně mám pocit, že se chce klikovce vyskočit ven.. ten 4V si tuhle situaci přebere úplně jinak.

Záludné to možná je, já si před 15 lety koupil moto na které jsem se předtím ani nesvezl a mám ji pořád, navíc mě pořád baví a popravdě nevím, za co bych to dnes vyměnil (pokud bych neměl zbytečných 500tis.Kč + a nechystal se objet svět na cenduru..

Ed: tobě možná nic slabšího smysl nedává, já bych ve věku 60+ na nějaké courani se okolo komína po okreskach zase asi nepotřeboval nic víc než tu CB500..
Ale to bude dost individuální, ty jsi závodník



No, já právě reagoval na požadavek "silou, sportovním projevem a mužností". Já nejvíce kilometrů za rok najedu na dváce skútru a tu samou 650 kawu mám už v garáži 12 let. Bral jsem to tak, že na Hondy koukal, protože je zná, ale ptal se i na další Japonce.

Honda, Kawasaki

13.8.2022 v 15:00 | Nahoru | #12

2 reakcí na tento příspěvek Honda, Kawasaki

Skvělá odpověď, děkuji! 13.8.2022 v 20:50 | Nahoru | #13
Ta tazatelova 125 je něco jako skůtr pro rohlíky. To by pro mě nebyla motorka, protože na motorce chci rozhodovat o tom, kde se v provozu budu pohybovat. Je to o možnosti udělat si bezpečnostní rezervu od idiotů, které poznáš během po 500m nebo během první zatáčky.
Osobně bych začal třeba lehkou CB500x, což by suplovalo ten skůtr a umožnilo klidné cestování. K tomu nějakou nahotinu na zablbnutí, vypuštění přetlaku.
60 už mě taky bylo...

(reakce na) Honda, Kawasaki

14.8.2022 v 00:52 | Nahoru | #14
Ano máš zcela pravdu, hlavně od idiotu pryč. Rychlost až tak nemusím jsem si uvědomil ale aby to šlo více od spodu. tedy asi ten 4hrnek ne ale spíše dvouvalec. A tu nahotinu si myslel třeba tu ninju 400. Jak jsem koukal na videa tak na dvojku pěkné zrychlení z nuly na sto.

(reakce na) Honda, Kawasaki

14.8.2022 v 00:53 | Nahoru | #15
rousini> Ano máš zcela pravdu, hlavně od idiotu pryč. Rychlost až tak nemusím jsem si uvědomil ale aby to šlo více od spodu. tedy asi ten 4hrnek ne ale spíše dvouvalec. A tu nahotinu si myslel třeba tu ninju 400. Jak jsem koukal na videa tak na dvojku pěkné zrychlení z nuly na sto.

Více na: https://www.motorka...p;pgr=1#goto10465244
Copyright © Motorkari.cz

2 reakcí na tento příspěvek Honda, Kawasaki

14.8.2022 v 01:01 | Nahoru | #16
no hele a a nebo.. kdyz teda zatah od spoda, a funglovku, co treba duke 390 ? se starym cebrem to rovnocenne srovnat nejde, nicmene dole to potahne tak nejak "podobne" (s tim rozdilem ze cbr pak od osmi az desiti vejs poleti jak raketa, ale nevim jax na tom jezdil, kolik otackovyho spektra si vyuzival atd..)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda, Kawasaki

14.8.2022 v 01:13 | Nahoru | #17
kerut> no nevyuzival, měl jsem respekt, mám rád rychle zozjezdy ale dlouho jet třeba 150 mně abych pravdu rekl nelaka, nebo lépe řečeno nepotřeboval jsem to, nebyl jsem na dalnici.Tak že cebro jsem jen lechtal.

(reakce na) Honda, Kawasaki

14.8.2022 v 01:23 | Nahoru | #18
kekris> ktm 390 jo super líbí se mi a cena je stejná jako u ninjy 500. To by mohlo stačit. mockrát děkuji .

(reakce na) Honda, Kawasaki

14.8.2022 v 01:25 | Nahoru | #19
kerut> kekris> ktm 390 jo super líbí se mi a cena je stejná jako u ninjy 400. To by mohlo stačit. mockrát děkuji .

(reakce na) Honda, Kawasaki

14.8.2022 v 01:43 | Nahoru | #20
kekris> aha, jasny, ted uz to dava docela smysl.. no hele mel bys uvazit, jestli jit do relativne maly motorky ktera potahne od spoda, ale na "blbnuti" ti postupne nebude stacit (a pokud k tomu dojde bude lepsi poridit neco jezdenyho a strelit to pak zase dal) , nebo dat druhou sanci vetsimu ctyrvalu, kterej potahne od spoda diky obsahu jakz takz taky, a naucit se ho casem drzet v otackach kde tahne jeste dal a vic.. tak jako tak kdyz to ctu rekl bych funglovku nekupuj a pockej kam se posunes za rok, za dva..

Naposledy editováno 14.08.2022 01:45:46

Honda, Kawasaki

14.8.2022 v 06:37 | Nahoru | #21
Aby se někdo za rok dva někam výrazně posunul, tak by musel v provozu najet minimálně 15tis.km ročně nebo začít jezdit na okruh nebo navštěvovat nějaké motoskoly.

Drtivá většina lidí co si koupí motorku v tomhle věku ji má jen proto, ptz chce, jezdí s velkým respektem a nikam se moc neposouvá. Čili poserpruhy i po pěti letech.. A na to mu ten Duke nebo CB500 (CB300) stačí až až.. A idiota potkáš i v protisměru, pak na výkonu nezáleží, spíš na tom, jak lehkou / těžkou motorku máš pod sebou a jak umíš reagovat..

Naposledy editováno 14.08.2022 06:38:04

Honda, Kawasaki

14.8.2022 v 07:39 | Nahoru | #22
Těch možností je hodně, Duke 390 mě taky napadnul.
Jestli toho moc nenajezdí, tak bych bral jednu mašinu zn. univerzál (levný provoz, rozumný výkon, možnost delší klidné jízdy a zároveň i dodatečnou výkonovou rezervu pro výše popsané situace). Tady je rozumným minimem něco jako Trident sport, Tracer, Versys, Vstrom.
Pokud by to měly být mašiny dvě, tak třeba i slabší cesťáček CB500X a k tomu naháče/polokapotu dle osobních sympatií s výkonem nad tou Hondou, aby to dávalo smysl.
Osobně bych na nové mašině nelpěl (ztráta hodnoty, nutnost drahých garanček, vyřešení případných reklamací a dovybavení motorky). Nebo si takhle ošéfovanou už koupíš v bazaru...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kontrolka mazání - výměna oleje [1, 2] Kawasaki Ninja 400 Thomas18 35 Dnes v 00:02 Weisner
N400 neni priestor pre motolekarnicku [1, 2] Kawasaki Ninja 400 Barbar23 44 6.3.2023 v 12:57 Maxipes_Fík
Pomoc s výběrem moto pro ženu Kawasaki Ninja 650, Suzuki GSX-S750, Kawasaki Ninja ... Prsk0 13 4.3.2023 v 17:04 Krleš70
Prva jadza na ninja 400 Kawasaki Ninja 400 Barbar23 18 3.3.2023 v 19:50 Ozzy_
Zabehnutie N400 Kawasaki Ninja 400 Barbar23 29 25.2.2023 v 17:55 marna


TOPlist