Téma: NT1100 přípojka k baterii
28.7.2022 v 19:26
1 reakcí na tento příspěvek NT1100 přípojka k baterii
Žádná záruka nepadne. Pojistku tam dej určitě.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NT1100 přípojka k baterii
jandaxx píše: Žádná záruka nepadne. Pojistku tam dej určitě.
právě že ne, ztratilo by to smysl, v případě možného nouzového startu přes externí baterii by se stejně spálila, a možnost zkratu je vyloučena ( krátké vedení, vedení vede jen kolem plastu )
pawli>
Co shoří to neshnije .
Záruku neztratíš ale moto možná jo,jaký máš startovací proud, jaký průřez vodiče, jakou má izolace tepelnou odolnost ?
Jaká je pravděpodobnost že budeš potřebovat startovat externí baterkou?
Pokud bych dělal něco podobnýho tak + co nejkratší a max zaizolovaný, nejdál po tu gumovou kšandu.
Co shoří to neshnije .
Záruku neztratíš ale moto možná jo,jaký máš startovací proud, jaký průřez vodiče, jakou má izolace tepelnou odolnost ?
Jaká je pravděpodobnost že budeš potřebovat startovat externí baterkou?
Pokud bych dělal něco podobnýho tak + co nejkratší a max zaizolovaný, nejdál po tu gumovou kšandu.
pawli> Psal jsi o el. přípojce, ne el. přípojce pro nouzové startování. Předpokládal jsem pro nabíjení aku, připojení USB nabíječky a podobně.
Pro nouzové startování bych zdroj připojil rovnou na akumulátor kvůli minimalizaci ztrát a ne přes tyhle dráty. Ten průřez asi nesnese desítky ampér.
Mám podobně vyvedenou přípojku k řídítkům pro připojení USB nabíječky
A pojistku mám téměř u baterky. Pojistka tam je už proto, že je tažený kabelem s jednoduchou i když dost silnou izolací. I když to mám dobře připáskovaný tak nikdy nevím, jestli se časem někde kabel nežvejkne. Žvejkneš nechtěně kabel sedačkou někde k rámu a je hotovo. Ale sám jsi pánem svého osudu.
Edit: je pravda, že jsem si nevšiml těch krokodýlů u stojánku. Fakt bych nečekal, že někdo bude přes takové vodiče startovat. Tedy moje chyba, jinak ale platí, co jsem napsal.
Naposledy editováno 28.07.2022 22:36:49
Pro nouzové startování bych zdroj připojil rovnou na akumulátor kvůli minimalizaci ztrát a ne přes tyhle dráty. Ten průřez asi nesnese desítky ampér.
Mám podobně vyvedenou přípojku k řídítkům pro připojení USB nabíječky
A pojistku mám téměř u baterky. Pojistka tam je už proto, že je tažený kabelem s jednoduchou i když dost silnou izolací. I když to mám dobře připáskovaný tak nikdy nevím, jestli se časem někde kabel nežvejkne. Žvejkneš nechtěně kabel sedačkou někde k rámu a je hotovo. Ale sám jsi pánem svého osudu.
Edit: je pravda, že jsem si nevšiml těch krokodýlů u stojánku. Fakt bych nečekal, že někdo bude přes takové vodiče startovat. Tedy moje chyba, jinak ale platí, co jsem napsal.
Naposledy editováno 28.07.2022 22:36:49
Ten prurez vypada v pohode, mam podobny pripojky v motorkach s 10AWG vodici a jako vypomoc uplne v poho, nastartuju to i ciste pres tyhle vodice. Samo, zahreji se, tece pres ne 100+A .. ale za tu chvilku se neohreji vic nez co by mohlo uskodit silikonove izolaci (tam ale pozor s chemii, benzinem treba)
Co se bezpecnosti tyka - zajisteni proti zkratu (mechanicke poskozeni) to je kazdeho boj… ja se toho nebojim.
Nestartuju teda pres 2m vodice, do toho XT konektoru v motorce pripojim rovnou lithiovou externi baterku…
Naposledy editováno 28.07.2022 22:39:14
Co se bezpecnosti tyka - zajisteni proti zkratu (mechanicke poskozeni) to je kazdeho boj… ja se toho nebojim.
Nestartuju teda pres 2m vodice, do toho XT konektoru v motorce pripojim rovnou lithiovou externi baterku…
Naposledy editováno 28.07.2022 22:39:14
1 reakcí na tento příspěvek NT1100 přípojka k baterii
Ty konektory budou XT60. Snesou maximálně krátkodobě necelých 90 ampér. Takže ty to asi +- utáhnou. Nouzově to asi bude fungovat, lepší je ale pořádný startovací kabely připojit rovnou na baterku a kostru.
1 reakcí na tento příspěvek NT1100 přípojka k baterii
Může být. Používám XT 60. Jen jsem odhadl podle velikosti.
1 reakcí na tento příspěvek NT1100 přípojka k baterii
nechápu smysl podobných bastlů......u Hondy nehrozí žádné nouzové startování
Jakoze jsou lepsi ty levny krokosvorky ktere jsou beztak pripojene k te powerbance horším konektorem nez je to XT?
Zvlastni, ze to vzbuzuje takove reakce, vzhledem k tomu jaky bastry vídám v některých motorkach uz z fabriky
Naposledy editováno 30.07.2022 20:30:03
Zvlastni, ze to vzbuzuje takove reakce, vzhledem k tomu jaky bastry vídám v některých motorkach uz z fabriky
Naposledy editováno 30.07.2022 20:30:03
1 reakcí na tento příspěvek NT1100 přípojka k baterii
Je to pohodlnější a navíc na cestě další zdroj energie a nikoho k tomu nepotřebuješ. Startoval jsem s tím X aut a žádný problém v tom nevidím
1 reakcí na tento příspěvek NT1100 přípojka k baterii
Startovací powerbanku od Baseusu vozím preventivně v autě. Baterka stará 6 let, člověk nikdy neví. Motorka stará 2 roky, tak snad baterka ještě vydrží. První sezónu jsem jí jednou v zimě nabil, letos jsem se na to na radu Assassina vyprdl, že to není třeba. Motorka po čtyřech měsících stání chytla okamžitě. Ale zase s sebou vozím kompresor a k němu zdroj ze třech li-ionek 26650. Ty myslím tak 60 ampér nouzově dají, tak by to asi chytlo.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NT1100 přípojka k baterii
foxdive> Tak to je uplne jinej level nez to XT90
1 reakcí na tento příspěvek NT1100 přípojka k baterii
Pokud to propojení chcete pořádně dělají se profi SC konektory pro trvalé zatížení, používají se spoustu let v aku zařízeních.
www.battery-import.cz/silove-konektory-2/konektor-2-polovy-175a-24v-cerveny-sc175/
Pro nastartování, krátkodobě větší proud by asi stačil méně dimenzovaný konektor.
www.battery-import.cz/silove-konektory-2/konektor-2-polovy-175a-24v-cerveny-sc175/
Pro nastartování, krátkodobě větší proud by asi stačil méně dimenzovaný konektor.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NT1100 přípojka k baterii
kratkej01> Tyhle jsem pouzival driv a po testovani jsem presel na XT. Ty kontakty jsou sice predepnute ocelovou pruzinou, ale kontaktni plocha neni moc velka…
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NT1100 přípojka k baterii
assassin píše: kratkej01> Tyhle jsem pouzival driv a po testovani jsem presel na XT. Ty kontakty jsou sice predepnute ocelovou pruzinou, ale kontaktni plocha neni moc velka…
Plocha se nezdá velká ale pokud se to občas rozpojí a nenechá zoxidovat tak to funguje spoustu let.
kratkej01> To funguje, jen je ten konektor skoro stejne velkej jak baterka co pouzivam v MX motorkach
Foxdive: no ze ten samej nebo lepsi konektor plus vodice a pripojeni na baterku ockem je velky spatny, bastl a riziko … ale cinska powerbanka, s podobnym konektorem a pripojenim na krokosvorku je top reseni…
Foxdive: no ze ten samej nebo lepsi konektor plus vodice a pripojeni na baterku ockem je velky spatny, bastl a riziko … ale cinska powerbanka, s podobnym konektorem a pripojenim na krokosvorku je top reseni…
1 reakcí na tento příspěvek NT1100 přípojka k baterii
Ale nee, nic jsem neříkal o velkým špatným jen že mě ta powerbanka přijde lepší řešení z důvodů viz výš, když ti někde chcipne baterka a nemáš nikoho poruce tak ti ten kabel sám o sobě motorku nenastartuje navíc si s tím nabijes mobil, intercom atd, nebuď jedovatej
Foxdive> Tak ja to nemyslim nijak zle, ono se to z textu blbe pozna predpokladam, ze dotycnej vozi nejakou modelarskou baterku a pouziva ji stejnym zpusobem. Jen to cele poskladal sam doma, nejspis za min penez a s lepsima parametrama.
Naposledy editováno 31.07.2022 13:22:30
Naposledy editováno 31.07.2022 13:22:30
Samo, je to zivej nejistenej vodič a pri jeho prodreni hrozi zkrat - stejne jako treba u vodice k startovacim rele nebo od nej ke starteru. Tento vodič je take napojen naprimo k baterce a kdyz se prodre tak velky spatny. Tzn staci zabezpečit, ze se tahle situace neprihodi.
Pro potreby nabíjení je mozné přidat pojistku do propojovaciho vodice mezi konektorem v motorce a nabijeckou…
Pro potreby nabíjení je mozné přidat pojistku do propojovaciho vodice mezi konektorem v motorce a nabijeckou…
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NT1100 přípojka k baterii
foxdive píše: Je to pohodlnější a navíc na cestě další zdroj energie a nikoho k tomu nepotřebuješ. Startoval jsem s tím X aut a žádný problém v tom nevidím
.....jo, ale když si tak na to pohodlí, tak si nezapomeň ještě přibalit imbusové klíče abys ses dostal ke kontaktům aku ( pokud nemáš přípojku )
Naposledy editováno 01.08.2022 08:05:48
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Aerodynamika- cestovní moto KTM 890 Adventure, Honda NT1100, Suzuki V-Strom 800DE | JAVR | 30 | 16.2.2024 v 10:28 NUTELIER |
Aerodynamika- cestovní moto KTM 890 Adventure, Honda NT1100, Suzuki V-Strom 800DE | JAVR | 0 | 28.12.2023 v 11:47 JAVR |
Montáž padáků Honda NT1100 | mrazíček | 20 | 17.10.2023 v 07:04 Gahan37 |
CF MOTO 800 MT Touring vs Honda NT 1100 [1, 2, 3] CF Moto 800MT, Honda NT1100 | Hugo006 | 83 | 11.8.2023 v 16:01 oldyno |
Dukla - Mazurský jezera - Gdaňsk - ... Honda NT1100 | Michal-S | 8 | 4.7.2023 v 17:11 pk52 |