Téma: MZ 125 sm - motor
26.7.2022 v 12:35
Zdravím, na mojí MZ 125 sm (r. v. 2002) se mi přednedávnem, zničehonic při rychlosti asi 50km/h, sekla kliková hřídel a po celém motoru byly rozsypaný kousíčky ložisek.. No teď mám velký problém s tím, že vůbec nemohu sehnat díly.. Tak jsem se rozhodl zkusit pohledat celý motor.. Projel jsem již všechny možné obchody, bazary v česku, německu a polsku včetně ebayu a všeho.. Našel jsem pouze možnost si ten motor udělat na zakázku z německa, ale za 3000 € , což je totální nesmysl a dál si nevím rady.. Budu velice rád za každou radu, či Vaší zkušenost.. děkuji
tohle je fakt smutný, řešil jsem něco podobného se stacionárním motorem Jikov, který poháněl snad nějaké čerpadlo nebo tak něco a nedalo se to vyřešit a naopak pokud bych to chtěl řešit čínskými motory Lifan tak těch je všude 3 půlky a doslova za hubičku. že budou díly na MZ nedostatkové by mě teda nenapadlo
1 reakcí na tento příspěvek MZ 125 sm - motor
Teď to mám zrovna rozdelane. Tam ložisko vůbec nemá být. Má tam být šál
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MZ 125 sm - motor
Holomraz12 píše: Teď to mám zrovna rozdelane. Tam ložisko vůbec nemá být. Má tam být šál
1) nejdřív si ujasni pojmy - ložiska jsou kluzná (obsahující "šály" ) a valivá (kuličková, válečková atd.)
2) Jestli tam patří kluzný ložisko tak proč se jako opravná sada pro mz 125 2000-2008 nabízí to na obrázku níže?

a odlehčená verze

Naposledy editováno 18.10.2022 22:57:19
No na ebay a podobně.
Akorát koukám že to možná není tak jednoduchý.
V německu schuller nabízí výměnou repas kliky s origo ojnicí za 321euro nebo s "prox" ojnicí (která podle obrázku vypadá jako ta z ebay) jenže u toho píšou že je to o 1,5mm delší.
To je asi to vysvětlení proč v těch motorech někdo našel kluzný a někdo valivý ložisko.
"Prox"ojnice je s valivým a je třeba pak použít ty těsnění na obrázku aby se kompenzovala délka ojnice.
Taky tam zmiňujou nutnost kompenzovat boční vůle pomocí podložek (jestli to někdo předtím vyměnil a nevymezil ty vůle tak to možná dojelo právě na to).
Naposledy editováno 19.10.2022 19:07:47
Akorát koukám že to možná není tak jednoduchý.
V německu schuller nabízí výměnou repas kliky s origo ojnicí za 321euro nebo s "prox" ojnicí (která podle obrázku vypadá jako ta z ebay) jenže u toho píšou že je to o 1,5mm delší.
To je asi to vysvětlení proč v těch motorech někdo našel kluzný a někdo valivý ložisko.
"Prox"ojnice je s valivým a je třeba pak použít ty těsnění na obrázku aby se kompenzovala délka ojnice.
Taky tam zmiňujou nutnost kompenzovat boční vůle pomocí podložek (jestli to někdo předtím vyměnil a nevymezil ty vůle tak to možná dojelo právě na to).
Naposledy editováno 19.10.2022 19:07:47
1 reakcí na tento příspěvek MZ 125 sm - motor
Jeden o koze, druhý o voze.
Ložiska na hlavních klikových čepech jsou kluzná, ojniční ložisko je jehlové.
Ložiska na hlavních klikových čepech jsou kluzná, ojniční ložisko je jehlové.
Ariete píše: Jeden o koze, druhý o voze.
Ložiska na hlavních klikových čepech jsou kluzná, ojniční ložisko je jehlové.
Ee, taky jsem měl za to že je tam valivý na ojnici ale origo je tam kluzný.
Jenže do toho začali montit v rámci repasí varianty s valivým (buď zmíněný "prox" nebo cosik z 200ccm motoru ze čtyřkolek honda).
1 reakcí na tento příspěvek MZ 125 sm - motor
Tak druhy pokus. Vybrousil jsem ojnicni na 37.028 a cep na 30.000. Sehnal ložisko 30x37x16 a je to
Naposledy editováno 24.10.2022 14:51:55
Naposledy editováno 24.10.2022 14:51:55
1 reakcí na tento příspěvek MZ 125 sm - motor
Jestli je to originál ojnice původně pro kluzný ložisko (čemuž nevěřím pač od pohledu je na tom oku nějak moc materiálu) tak ten povrch nebude zrovna optimální pro valivý ložiska a to samý v případě čepu. Navíc, původní ojnice měla vnitřní průměr 32,7mm, jestli se tam ubralo 2mm tak good luck.
Jestli je to už měněný za něco jinýho tak to bude stejnej problém protože tyhle součásti mívají na funkčních plochách nějakou povrchovku (zpravidla nitridace) aby to něco vydrželo. To tím zbroušením vzalo za svý.
Jestli je to už měněný za něco jinýho tak to bude stejnej problém protože tyhle součásti mívají na funkčních plochách nějakou povrchovku (zpravidla nitridace) aby to něco vydrželo. To tím zbroušením vzalo za svý.
1 reakcí na tento příspěvek MZ 125 sm - motor
Nemá ta ojnice na sobě nějaký nápisy? Germáni tam zpravidla dávali kat. číslo.
Naposledy editováno 24.10.2022 21:54:58
Naposledy editováno 24.10.2022 21:54:58
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MZ 125 sm - motor
combust> Jj něco tam je ale už odlite
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MZ 125 sm - motor
[img]
Naposledy editováno 24.10.2022 22:32:31
Naposledy editováno 24.10.2022 22:32:31
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
MZ 125 SM pravděpodobně nedobiji ba... MZ 125 SM | Lukernys | 2 | 3.2.2025 v 01:02 Johny_Servis |
MZ 125 SM MZ 125 SM | Thingamabob | 1 | 5.6.2024 v 14:22 JerryTheRay |
Barva svíčky - je směs chudá nebo b... MZ 125 SM | Dave03 | 10 | 8.5.2023 v 11:52 Milad |
motorka obcas startuje obcas ne MZ 125 SM | _Shorty_ | 1 | 3.5.2023 v 06:45 SOUSEDRH9 |
Pomoc motorka nestartuje MZ 125 SM | _Shorty_ | 7 | 18.4.2023 v 20:52 _Shorty_ |