globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vyvažování-Pneuservisáci prosím o radu
Na svojí Jawě 350/638 se snažím v maximální míře provádět servisní úkony sám.
Z nudy, dlouhé chvíle a touhy po poznání jsem koupil statickou vyvažováčku. Měl jsem pocit, že mi motorka trošku vibruje od předního kola, aniž by byl poškozený ráfek. Pneu je nová Mitas H-03.
Vždy jsem slyšel, že se tyto motorky nevyvažují. Ale nedalo mi to-poněvač nevím proč na Yamaze mám gumy vyvážené a na Jawě nee.
Takže výzva-zkusím vyvážit, poučen videji na youtube. Bez problémů jsem našel nejtěžší místo kola a naproti jsem přidával závaží. Dostal jsem se na těžko uvěřitelnou hodnotu přes 100g, než bylo kolo staticky luxusně vyvážené. To se mi nezdálo a proto jsem závaží sundal a otočil jsem plášt vůči ráfku s podezřením, že se mi potkalo nejtěžší místo kola s nejtěžšim místem gumy. Znovu jsem vyvážil a ušetřil jsem jen 15g. Zkusil jsem takto staticky vyvážené kolo projet a chovalo se to ještě debilněji. Tak velké závaží zase dělalo při větší rotaci paseku. Takže jsem tam nechal jen nějaký kompromis-tuším 40g a je to tak nějak ok.
Chtěl bych to pochopit! Proč je statické vyvažování? Proč je dynamické vyvažování? Které je lepší, nebo důležitější? Proč se motorky typu Jawa a Mz se špicovými koly, duší údajně nevyvažují?
Podotýkám, že s Yamahou budu dál jezdit do MotoMira, ale princip mi vrtá hlavou.

2 reakcí na tento příspěvek Vyvažování-Pneuservisáci prosím o radu

4.8.2022 v 22:50 | Nahoru | #1
No právě že to závaží bys musel dat mimo osu (na ráfek), páč za špice to dynamicky nevyvážíš (teda jako možná jo, páč špice nejsů v rovině, ale cik cak).
To šmatlání vyvozují ty dynamické síly, keré sů mimo osu souměrnosti kola, vzniknou až při jeho otáčení.
Já dávám závaží enom na špice - výhoda je, že pásky olůvka se dajů používat do aleluja. A když je závaží malé, jednoduše se přidá.
Na Zetoru sem musel dat tolik olova, až sem se lekl. Na druhé straně - kdybych ho tam nedal, tak nejezdím, ale nejspíš poskakuju.
Motorka je ČZ 175 (teda 180), což je opravdu rychlý stroj...nicméně i na něm má vyvážení smysl.

Naposledy editováno 04.08.2022 22:53:06

(reakce na) Vyvažování-Pneuservisáci prosím o radu

4.8.2022 v 22:54 | Nahoru | #2

Zdenalbenal píše: No právě že to závaží bys musel dat mimo osu (na ráfek), páč za špice to dynamicky nevyvážíš (teda jako možná jo, páč špice nejsů v rovině, ale cik cak)...



Tomu celkem rozumim. Cetl jsi muj prvni prispevek v tomto tematu?
CHapu to tedy tak, ze jsi v onom zavesu dynamicky nikdy nevyvazoval? Pokud vyvazoval, tak jak prosim?

(reakce na) Vyvažování-Pneuservisáci prosím o radu

5.8.2022 v 11:15 | Nahoru | #3
Zdenalbenal> Ten brzdovej kotouč je teda dost připravenej na broušení či výměnu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 350/638 Zapalování a seřízení... Jawa 350/638 Jirka-Tajsn 3 23.2.2024 v 09:17 Eddie83
ukrajinské vape zapojení do svazku [1, 2] Jawa 350/638 radys02 37 24.9.2023 v 18:22 krizak66
Svíčky-JAWA 350/638 Jawa 350/638 Boss.trx850 9 5.8.2023 v 17:01 pech.
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 ddhu 18 21.5.2023 v 11:27 papiboy
JAWA 350/632, 638 výfuky krátké - d... Jawa 350/632, Jawa 350/638 hurikans 8 4.5.2023 v 11:42 mito7


TOPlist