bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vyvažování-Pneuservisáci prosím o radu
Na svojí Jawě 350/638 se snažím v maximální míře provádět servisní úkony sám.
Z nudy, dlouhé chvíle a touhy po poznání jsem koupil statickou vyvažováčku. Měl jsem pocit, že mi motorka trošku vibruje od předního kola, aniž by byl poškozený ráfek. Pneu je nová Mitas H-03.
Vždy jsem slyšel, že se tyto motorky nevyvažují. Ale nedalo mi to-poněvač nevím proč na Yamaze mám gumy vyvážené a na Jawě nee.
Takže výzva-zkusím vyvážit, poučen videji na youtube. Bez problémů jsem našel nejtěžší místo kola a naproti jsem přidával závaží. Dostal jsem se na těžko uvěřitelnou hodnotu přes 100g, než bylo kolo staticky luxusně vyvážené. To se mi nezdálo a proto jsem závaží sundal a otočil jsem plášt vůči ráfku s podezřením, že se mi potkalo nejtěžší místo kola s nejtěžšim místem gumy. Znovu jsem vyvážil a ušetřil jsem jen 15g. Zkusil jsem takto staticky vyvážené kolo projet a chovalo se to ještě debilněji. Tak velké závaží zase dělalo při větší rotaci paseku. Takže jsem tam nechal jen nějaký kompromis-tuším 40g a je to tak nějak ok.
Chtěl bych to pochopit! Proč je statické vyvažování? Proč je dynamické vyvažování? Které je lepší, nebo důležitější? Proč se motorky typu Jawa a Mz se špicovými koly, duší údajně nevyvažují?
Podotýkám, že s Yamahou budu dál jezdit do MotoMira, ale princip mi vrtá hlavou.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyvažování-Pneuservisáci prosím o radu

22.7.2022 v 20:48 | Nahoru | #1
Ariete> Ten prispevek od Zdenalbenal je ta metoda, kterou jsem mel na mysli. Takhle se staticky vyvazovaly uzke rotory uz v predminulem stoleti nebo i driv. Na zaklade staticke vychylky za klidu.

Ten druhyodkaz -mito7- uprimne nechapu. Jednak ten retez prece nezaruci prumet osy hridele kola do bodu uvazu (coz je z hlediska kinematiky kulova vazba v ktere maji byt jedine stupne volnosti). Respektive je uvaz nekde pobliz vrchi hrany kola, takze dost nestabilni stav a zaroven urcite bude znatelna vule mezi lozisky a retezem. Takze za klidu se to snad vyvazit prakticky neda a pokud ano tak velmi slozite.
No a za rotace (rotujici kolo je na jednom z obrazku v odkazu, plus pouziti koule coby spodni opory nahrava vyvazovani za rotace) to prozmenu bude chtit nejak zaridit identifikaci extremnich bodu. Takze idealne stroboskop a znacky na pneu. Nebo krida a velky grif. Trochu zvlastni zpusob pro staticke vyvazeni.
Dynamicky mi to smysl nedava uz vubec, protoze sice clovek tak nejak zhruba zjisti vektor hlavni osy setrvacnosti z normaly roviny ustaleneho rotujiciho kola vuci normalne rovine uvazu, ale nevi jak moc je ta osa decentralizovana - jake relativni hodnoty ma ta dvojice ekvivalentnich nevyvazku jez je treba dodat. Dokazal by mi to nekdo vysvetlit prosim?

Naposledy editováno 22.07.2022 20:53:17

(reakce na) Vyvažování-Pneuservisáci prosím o radu

22.7.2022 v 22:14 | Nahoru | #2
Dawe02> Já jsem to Mitovi nijak nerecenzoval, jestli mu to správně funguje, jenom jsem si všiml, že to nemá úplně ve shodě s fotkama od Zdenála.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 350/638 Zapalování a seřízení... Jawa 350/638 Jirka-Tajsn 3 23.2.2024 v 09:17 Eddie83
ukrajinské vape zapojení do svazku [1, 2] Jawa 350/638 radys02 37 24.9.2023 v 18:22 krizak66
Svíčky-JAWA 350/638 Jawa 350/638 Boss.trx850 9 5.8.2023 v 17:01 pech.
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 ddhu 18 21.5.2023 v 11:27 papiboy
JAWA 350/632, 638 výfuky krátké - d... Jawa 350/632, Jawa 350/638 hurikans 8 4.5.2023 v 11:42 mito7


TOPlist