Rad bych se vás zeptal na váš názor, jak dlouho trvá takový servis u moto dealera. Moje nova Kawasaki Z900 potřebovala dle servisního sešitu servis po ujeti 1000 km. Podle faktury mi servis naúčtoval olej, filtr a drobný spotřební materiál. Co mě ale zaráží je, že jim tento servis trval 2 ? hodiny. Vypustit olej, vyměnit filtr a nalit novy olej nemůže přece trvat tak dlouho. Sice jsou tam další úkony, ale vše je jen vizuální.
Myslíte si že 2 a 1/2 hodiny je přiměřený čas na takovýto servis?
Naposledy editováno 17.07.2022 17:43:05
Naposledy editováno 18.07.2022 20:08:35
3 reakcí na tento příspěvek 1000 km servis u dealera
A pokud si servis naúčtuje práci za 2,5 hodiny a mechanik na tom dělá jen hodinu,něco je špatně...buď normy,nebo mechanik něco ojebe,aby měl delší svačinu,cigárko atp.Jak někteří píšou že kde je ostatní práce jako administrace,úklid,nájem,nářadí atd.,to by mělo být započteno už v sazbě za hodinu.
Naposledy editováno 19.07.2022 12:29:05
4 reakcí na tento příspěvek 1000 km servis u dealera
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 1000 km servis u dealera
Takže ještě jednou děkuji
Od některých se to tady dalo očekávat, u jiných, kterých si myslím, že jsou dost inteligentní, aby používali laciné argumenty, že je potřeba účtovat víc, protože se servisem je spojena administrativa a další věci, trochu překvapilo. Protože je jasné, že cena servisní hodiny má být tak vysoká, aby pokryla i tyto záležitosti. Případně má zavést administrativní paušál za zpracování zakázky. Ne že obecně řečeno pracuji hodinu, napíšu ale dvě a půl. Dost smutné čtení včera a dnes.
Tazatel se ale samozřejmě měl zeptat rovnou u prodejce, jak to je. Tady se jako obvykle věští z křišťálové koule.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 1000 km servis u dealera
1 reakcí na tento příspěvek 1000 km servis u dealera
Naposledy editováno 19.07.2022 21:57:56
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 1000 km servis u dealera
Kubák píše: “Normohodina je jednotka náročnosti práce, která se liší od astronomického pojetí hodiny. To je taková abstraktní hodnota, na kterou se váže cena a získávají se náklady na opravy. I když, automobilkou deklarovaná hodnota normohodiny se realitě často neshoduje.”
Zbytecna a matouci jednotka. Kdyz vim, ze za servis v 1000km, chci penez jako za 2,5 hodiny, ale trva ve skutecnosti jen jednu hodinu, tak do faktury napisu zakaznikovi "servis v 1000km" a ne "2,5 hodiny"
Naposledy editováno 19.07.2022 22:14:21
tušíš asi matně, že dělám obchod a sazby, hodinovky, vyjednávání a dohady se zákazníkem mi nejsou daleko. Cena je samozřejmě vždy důležitej faktor. Co je zásadní, aby obě strany byly spokojený, pak cena pozbývá na důležitosti. Co je taky zásadní, aby si obě strany v tom vztahu udržely "důstojnost", nic naplat i obchod, poskytování služeb v sobě nese nějaký pravidla "slušného chování". Je to furt o principech ať už prodáváš auta za 1 - 3MIO a necháš zákazníka sedět 5min. v autě v únoru před dealerstvím, protože otvíráš v 8:00 (a přes výlohu na něj čumíš), nebo mu napíšeš 2,5h práce a ON TAM SEDÍ a vidí jak dlouho to stojí venku a kdo kdy na tom dělal. Tady jde fakt jen o nějaký, řekněme divadlo.
- měli to zatáhnout do servisu a nic by se nedělo
- měl napsat položka " servis při 1000km - 2750CZK" a nic by se nedělo
ale business dělají detaily. Podle mě tyhle věci z tebe pak dělaj profíka, kterej dosáhne svýho, všichni jsou spokojení a odcházejí se vztyčenou hlavou.
Měl jsem svýho času tendence poučovat a "školit" zákazníka, ale to nikam nevede - ukol AUTORIZOVANÝHO servisu (při jejich sazbách a profesionalitě jakou by autorizák měl mít) je poskytnout zákazníkovi dojem, že za svý peníze dostal "hodnotu"
Jsi si jist, že v tomto případě servis uspěl ? A přitom je v podstatě všechno dobře, motorka oservisovaná, zákazník ani nežehrá na cenu, ta je myslím na autorizák poměrně solidní. Jde o tu pachuť ...
Osobně si dělám tyhle věci sám (to zas pro ty co budou říkat, že jsem nikdy nic na mašině nedělal) a je mi jasný, že s tou mašinérií kolem to nejde dělat za 60min. Ale o to tu asi primárně nešlo...
Naposledy editováno 20.07.2022 08:44:06
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 1000 km servis u dealera
Je to šedesátník co si dojel na servis...a kurva je to věcí servisu, že se s ním nebaví a neřekne " jéé... jak se vám na tom jezdí a není s tím nějaký problém ? Chcete kafe? A co takhle něco vyzkoušet, nechcete se svízt?" Proč píšeš že není...takhle se dělá přeci obchod ...lidi dělaj vazby... zákazník si přece nemusí tyhle věci zařizovat. Obchod, pokud je dobře vedenej, ho má lákat...
Jak můžeš napsat že za to servis nemůže... ufff... bavíme se o autorizáku, ne Vencovi z Dolní Kalný
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Pneu pro Kawasaki Z900 [1, 2] Kawasaki Z900 | zahadnytajemny | 34 | 2.2.2024 v 13:33 docent |
Z900 - rozvody, ventily Kawasaki Z900 | zahadnytajemny | 9 | 24.10.2023 v 23:51 SuperSic58 |
Kawasaki Z900 2023 Self-Diagnosis Kawasaki Z900 | Jirrri | 2 | 27.8.2023 v 21:56 Jirrri |
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... | pajovka | 101 | 14.6.2023 v 06:32 t_freedom |
Výběr moto Yamaha FZ1 N, Yamaha MT-09, Kawasaki Z900, Triumph S... | ondrastoud | 22 | 12.6.2023 v 08:30 jawatar |