Rad bych se vás zeptal na váš názor, jak dlouho trvá takový servis u moto dealera. Moje nova Kawasaki Z900 potřebovala dle servisního sešitu servis po ujeti 1000 km. Podle faktury mi servis naúčtoval olej, filtr a drobný spotřební materiál. Co mě ale zaráží je, že jim tento servis trval 2 ? hodiny. Vypustit olej, vyměnit filtr a nalit novy olej nemůže přece trvat tak dlouho. Sice jsou tam další úkony, ale vše je jen vizuální.
Myslíte si že 2 a 1/2 hodiny je přiměřený čas na takovýto servis?

Naposledy editováno 17.07.2022 17:43:05
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 1000 km servis u dealera
Kubák píše: Koudy01> To se bude dobre ucetne vykazovat
Uplne normalne. Kdyz ti montuji okna, taky mas ve fakture praci uvedenou v metrech nebo kusech. Stejne tak u fasady. A ty jednotky odpovidaji realite. Neni to tak, ze by zednik u tebe byl 100 hodin a pak ti dal fakturu: "Byl jsem tu sice 100 hodin, ale cenim si te prace na 250 normohodin, tak je ve fakture 250. Dekuji uctive za zaplaceni a priste si me pozvete zas."
Jak uz jsem psal driv. Ja mam ve fakture ze servisu smichany oboje dohromady. Jak praci v normohodinach tak cenu za ukony. Coz je uplnej kockopes. Chcou aby to nejak vyslo, tak si tam naperou nejakou vymyslenou jednotku casu, ktera neodpovida casu



Naposledy editováno 20.07.2022 06:33:13
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 1000 km servis u dealera
dan1024 píše: jandaxx> vzdy se tu zastavas lidi, kteri ostatni za laicke nazory nebo dotazy "kamenuji". vetsinou s Tebou souhlasim, ale tady pan byzysman je fakt tezce mimo
V téhle diskuzi mi nejvíc vadí zbytečné osobní útoky. Ostatně jako v každé třetí, páté, desáté. Mám si dát práci je tady z těch x stránek vypsat, nebo je vidíš sám? Myslím že to není potřeba. On se normálně zeptal, má nějaký názor. Někteří reagují normálně, napíši svůj nesouhlasný názor a vysvětlí proč. No a někteří jako obvykle volí cestu urážek. Takže fakt není problém, když někdo napíše, že za litr je to neefektivní činnost. Ale dealer má rovnou napsat, že servis stojí dva a půl litru. Pokud teda na motorce nedělalo víc lidí.
Pravda je, že se to tazateli rozleželo v hlavě až po roce. Což je chyba. Stejně tak si měl všimnout, že mu lempl v servisu nedal razítko do servisky.
Teď jsem byl s motorkou v servisu po dvou letech. Najeto necelých 22 000. Za servis jsem dal 3 800. Normální cena. Asi. Motorku jsem tam dal ráno, odpoledne vyzvedl. Nepitval jsem, jestli na ní někdo dělal 3 hodiny, nebo pět hodin.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 1000 km servis u dealera
assassin píše: jandaxx> Mohl bys mi vysvětlit jak je ta likvidace v cene noveho oleje? Mam dobrého kamaráda co ma servis a dela vse jak se ma a to odpadové hospodářství ho zrovna stoji balik, tak to by me zajimalo jak to jde delat v “v cene oleje”
Mám známého s vlastním autoservisem. Vyjetý olej vrací nějaké firmě, která ho dál zpracovává. Tuším jako topný olej. Takže ho to nic nestojí, dokonce za každý litr něco dostává, nebo dříve dostával. Říkal před lety. Dostane papír, ten založí do účetnictví a z jeho pohledu je to legální záležitost.
Jasně že má určité náklady se skladováním, logistikou atd. To nerozporuji.
Protože to jiný servis může mít jinak, neměl jsem napsat, že je to v ceně nového oleje, ale může být v ceně nového oleje. Třeba je to celé nelegální záležitost. Jak jsem "nakoupil", tak prodávám.
tušíš asi matně, že dělám obchod a sazby, hodinovky, vyjednávání a dohady se zákazníkem mi nejsou daleko. Cena je samozřejmě vždy důležitej faktor. Co je zásadní, aby obě strany byly spokojený, pak cena pozbývá na důležitosti. Co je taky zásadní, aby si obě strany v tom vztahu udržely "důstojnost", nic naplat i obchod, poskytování služeb v sobě nese nějaký pravidla "slušného chování". Je to furt o principech ať už prodáváš auta za 1 - 3MIO a necháš zákazníka sedět 5min. v autě v únoru před dealerstvím, protože otvíráš v 8:00 (a přes výlohu na něj čumíš), nebo mu napíšeš 2,5h práce a ON TAM SEDÍ a vidí jak dlouho to stojí venku a kdo kdy na tom dělal. Tady jde fakt jen o nějaký, řekněme divadlo.
- měli to zatáhnout do servisu a nic by se nedělo
- měl napsat položka " servis při 1000km - 2750CZK" a nic by se nedělo
ale business dělají detaily. Podle mě tyhle věci z tebe pak dělaj profíka, kterej dosáhne svýho, všichni jsou spokojení a odcházejí se vztyčenou hlavou.
Měl jsem svýho času tendence poučovat a "školit" zákazníka, ale to nikam nevede - ukol AUTORIZOVANÝHO servisu (při jejich sazbách a profesionalitě jakou by autorizák měl mít) je poskytnout zákazníkovi dojem, že za svý peníze dostal "hodnotu"
Jsi si jist, že v tomto případě servis uspěl ? A přitom je v podstatě všechno dobře, motorka oservisovaná, zákazník ani nežehrá na cenu, ta je myslím na autorizák poměrně solidní. Jde o tu pachuť ...
Osobně si dělám tyhle věci sám (to zas pro ty co budou říkat, že jsem nikdy nic na mašině nedělal) a je mi jasný, že s tou mašinérií kolem to nejde dělat za 60min. Ale o to tu asi primárně nešlo...
Naposledy editováno 20.07.2022 08:44:06
1 reakcí na tento příspěvek 1000 km servis u dealera
- Všechno je o důvěře. Buď tomu servisu věříš nebo ne. Proč? Protože není v principu možný servis kontrolovat. Na kontrolu potřebuješ znalosti a čas a kdybys měl znalosti a čas, jaký má mechanik, tak si to všechno můžeš dělat sám a budeš to mít zadarmo (mít nářadí je ten nejmenší problém).
- Pokud jsou opravdu z Kawasaki stanovené úkony a časy na kontrolu, tak máš v principu fixní cenu a nemá cenu jí řešit. Tuhle cenu si akceptoval už při koupi motorky (stejně jako požadavek na to, že se ty garančky vůbec musí dělat).
Kolem a kolem mi cena garančního servisu po 1000 km v řádu 1/100 pořizovací hodnoty stroje, v autorizovaným servisu, nepřijde až tak strašná.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 1000 km servis u dealera

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 1000 km servis u dealera
Chápu, že ne každej servisák to má rád, ale já se často jako zvědavej šel podívat na to, co bylo špatně, nebo jak vypadá mašina. Pokud jede servis na rovinu, jen to upevní vztahy. Blbý je, když tě lakujou jak maj všechno rozebraný a dělaj na tom a ty pak jedeš náhodou kolem, stavíš se a mašinu vidíš vcelku v chodbě

Ale tohle má svý z obou stran... chápu docela obě strany.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 1000 km servis u dealera
Krom toho, z těhle techniky neznalejch businessmanů, co dávaj svý X6 na servisy a nemaj ani ponětí, maj servisy asi nejlepší vatu (kór pokud je kára na operák)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 1000 km servis u dealera

Dělá se to z více důvodů, hlavní jsou předvídatelnost a prokazatelnost. Když přijde zákazník s tím, že má rozbitý to nebo tamto, nebo že potřebuje vyměnit olej, udělat pravidelnou prohlídku, vyměnit světlo atd., tak se koukneš do normohodinového ceníku a zákazníkovi řekneš, že to bude stát 2.000,- Kč a bude to trvat dvě hodiny. Zákazník ví čas a cenu, ty víš, kolik na tom tvůj mechanik stráví a naplánuješ mu zakázky. Když to udělá rychleji, je to ok.
Ale je docela běžné, že na věci strávíš víc času, než říká norma, zejména pokud jde o havárky, poškození, bouračky, protože prostě nevíš, co všechno je špatně a proto, že normohodinové ceníky často určuje nějaký expert od stolu a někdy jsou prostě nereálné.
Druhá věc je, že podle normohodin můžeš účtovat pojišťovnám a vyhnout se neplnění nebo krácení pojistného plnění. Aby si servisy nevymýšlely extra hodiny a netahaly z pojišťoven prachy za extra "hodiny práce" (a pojišťovny to logicky nesporovaly), účtuje se podle poškození převedeného na normohodiny/normoúkony. Pokud normohodina říká, že ti mají vyměnit olej za dvě hodiny a servis to dělá pět hodin, pořád tě to bude stát 2000,- Kč. Protože je to norma. A protože je to norma užívaná v celé sítí té které značky, pojišťovny to respektují.
Třetí je, že se podle toho taky sleduje výkon mechaniků. Když ti pravidelně dělá věci s normou 2 hodiny 5 hodin, je něco blbě. Typicky s tím mechanikem.
A má to i vedlejší efekty, jako například když někdo někomu zbourá motorku a ten s motorkou bude chtít náhradu škody za opravu, která bude třeba 50.000 Kč, je to cena určená podle norem a ceníků, nic vymyšleného nebo smyšleného, tím pádem je to něco prokazatelného, přezkoumatelného, něco co ti dává právní jistotu při sporu.
A věř mi, že kdyby normohodiny neexistovaly, ten olej by ti měnili klidně 5 hodin a všech pět by ti vyúčtovali.
Naposledy editováno 20.07.2022 09:37:35
t_freedom píše: Bozo> ...s tou důvěrou je to tak.
Chápu, že ne každej servisák to má rád, ale já se často jako zvědavej šel podívat na to, co bylo špatně, nebo jak vypadá mašina. Pokud jede servis na rovinu, jen to upevní vztahy. Blbý je, když tě lakujou jak maj všechno rozebraný a dělaj na tom a ty pak jedeš náhodou kolem, stavíš se a mašinu vidíš vcelku v chodbě
Ale tohle má svý z obou stran... chápu docela obě strany.
Jenže to jseš ty. Většina lidí v této zemi výslovně vyžaduje být obelhávána

No a když se někdo ozve, tak mu řeknou, že kňučí.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 1000 km servis u dealera



FiZzeR > njn, já myslím že to všechno má původ někde trochu jinde. Degenerací služeb z doby za totáče.
" mrdám to, první tři telefony budu mlžit a když dojde na lámaní chleba, pošlu dotyčnýho do prdele ...co by vlastně chtěl, kokot "
Proto jezdí hodně lidí z pohraničí kupovat a servisovat do Německa a Rakouska, stále i dnes. Nikdo nechce být v zásadě obelhávanej, já jsem při prodeji nikdy nelhal, nic nezatajoval, ale pokud to majorita lidí ( protože tak fungovali věky) dělá, stává se to normou.
Naposledy editováno 20.07.2022 09:55:39
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 1000 km servis u dealera
Uplne normalne. Kdyz ti montuji okna, taky mas ve fakture praci uvedenou v metrech nebo kusech. Stejne tak u fasady. A ty jednotky odpovidaji realite
Ty budeš zákazník snů, faktura- Oprava motoru....Materiál 350 000, Práce 90 000, Celkem 440 000. Zaplatíš bez keců,protože jasně odpovídá provedené práci?2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 1000 km servis u dealera
Mimísek píše: Koudy01> Ty budeš zákazník snů, faktura- Oprava motoru....Materiál 350 000, Práce 90 000, Celkem 440 000. Zaplatíš bez keců,protože jasně odpovídá provedené práci?
A 2,5 hodiny za hodinu prace taky jasne odpovida provedene praci?
Jakej je rozdil ve fakture mezi prace 90000 a 200 hodin 90000? Zadnej. Pokud ovsem nestojis vedle a nevis, ze to trvalo 100 hodin. Pak je lepsi napsat "prace" jako "200 hodin", ne?
Normohodiny at si pisou interne a nebo kdyz nekoukam pres rameno. Chapes ten rozdil v ukovani duvery jen tim, co je napsany na fakture? Uz je tu zminej asi tisickrat.
Naposledy editováno 20.07.2022 10:01:51
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 1000 km servis u dealera



1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 1000 km servis u dealera


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 1000 km servis u dealera
t_freedom píše: Koudy01> ...jsem rád že přebíráš mou pochodeň "přechytralýho debila "
v pohodě

Já vím, že se nedomluvíme. Ale mám silně vyvinutou vůli vysvětlovat pořád dokola stejnou věc stále jinými slovy.
Naposledy editováno 20.07.2022 10:11:37
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 1000 km servis u dealera
Opět asi ti uniká smysl " úspěsnýho člověka v obchodu"... ihned vidíš člověka za vodou... ale třeba je to tak, že má široký portfólio lidí co s ním dělají business a věří mu. To přeci apriori neznamená že tu ukazuje jak je bohatej. Chce tím říct, že on si podobný chování ke svým zákazníkům nedovoluje, protože on sám ho vidí jako přinejmenším "divný"
Koudy01 píše: v pohodě
Já vím, že se nedomluvíme. Ale mám silně vyvinutou vůli vysvětlovat pořád dokola stejnou věc stále jinými slovy.
... vítej bratře








1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 1000 km servis u dealera

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 1000 km servis u dealera
Naposledy editováno 20.07.2022 11:09:55
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 1000 km servis u dealera
jenže tady si to většina opět vykládá jako útok, že se panáček předvádí atd... co z toho vyvozuju já je úplně jedno, když vidím ty reakce těch co z toho vyvozujou absolutně něco jinýho než napsal...
Taky tu někdo psal, že pokud je všechno normovaný, pak se dá všechno nacenit téměř do koruny. V tomhle mi hlava nebere, že mi autorizák Volvo nikdy nic na korunu něřekl a vždy mlžili "...když to všechno půjde dobře a nebude se muset nic řešit ..." atd. Chápu to u garážníka, neautorizák kterej si vyskládá v hlavě, co všechno bude muset sundat a pak nandat, nastavit atd...tam když mi řekne něco přibližnýho, neceknu...
Příjde mi, že si často dost kryjou záda... když to vychází časově do mínusu, nic se neděje, účtuje se... ale když se něco posere a najednou to nevychází a je tam hodin víc, rádi to najednou začnou zohledňovat. To si třeba já ve svý praxi nemůžu vůbec dovolit. neexistuje

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 1000 km servis u dealera



2 reakcí na tento příspěvek 1000 km servis u dealera
To že každej kdo dělá za hodinovku zaokrouhluje čas spíš nahoru je asi jasný a logický. :)
Instalatér vám tak nebude účtovat 10 minut, i když reálně tu rouru za 10 minut utěsnil.

Ono taky když sedíte jako zaměstanenc v práci, tak nepracujete 8h, ale reálně třeba jen 6h, když se odečte WC, kuřpauzy, kafepauzy, svačina atd., přesto jste placeni za 8h.

Jinak samozřejmě z obchodního pohledu je opticky/marketingově lepší mít hodinovku třeba 790,- a účtovat 2h, než mít hodinovku 1500,- a účtovat hodinu...

Naposledy editováno 20.07.2022 11:32:54
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Dovoz z Francii Kawasaki Z900 | Kiyoshi | 23 | 13.3.2023 v 07:35 CRF1000 |
Vyndani katalyzatoru Kawasaki Z900 | Davoos | 18 | 9.3.2023 v 12:26 JardelT |
Volné nýty na kotouči z900 [1, 2] Kawasaki Z900 | Davoos | 36 | 10.1.2023 v 12:49 Davoos |
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... | pajovka | 100 | 6.12.2022 v 20:44 MartasUS |
Kawasaki Z900 70k/35kw - graf výkonu Kawasaki Z900 | zahadnytajemny | 11 | 15.11.2022 v 10:46 zahadnytajemny |