globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Royal Enfield 865ccm
Dobrý den, mám menší dilema a žádám o radu nebo pomoc, stačí i názor. Vlastním Royal Enfield Interceptor 650 a všiml jsem si u Hitchcocka možnosti předělat si defakto svépomocí svého Enfielda na 865 ccm, balík se jmenuje Big Bore kit. Ovšem nevím, zda je možné v ČR takhle zasáhnout do motoru a defakto zvětšit objem a výkon. V Anglii a Australii podle videí to asi problém není. Jak je to prosím u nás doma v čechách ? Prošel bych pak s papíry na technickou kontrolu ? Samozřejmě nemusel bych to asi hlásit a vzhledově nikdo nic nepozná, byl by to ale nejspíš technícký i pojistný podvod.
Vím že kamarád si koupil kdysi nějakou kapotovanou Kawu a sundal kapotáž, udělal z ní naháče a už neprošel.
Děkuji za odpověďi
Předchozí
1 2
Následující

Royal Enfield 865ccm

9.7.2022 v 12:18 | Nahoru | #1
No z logiky vecí je jasné,že zdvihový objem na STK nikto nepozerá,nemerá,nekontroluje...a technik prt vie ako vyzerajú tie alebo oné válce...Takže toto by ma vôbec netrápilo...Skôr sa treba zamerať na technické prevedenie...
A podvod to je..?
Ale ako povedal klasik
"Buď v klidu,na to ten náš socialismus nechcípne"

Naposledy editováno 09.07.2022 12:21:06

Royal Enfield 865ccm

9.7.2022 v 13:07 | Nahoru | #2
hele POV je v kategorii do 600 a pak nad ne? tzn pokud nemas omezeny papiry a nebo nemas povinne ruceni v levnejsi kategorii diky mensimu objemu tak to zadnej podvod neni. je to sice uprava co z toho dost mozna udela vozidlo nezpusobile... ale...

Royal Enfield 865ccm

9.7.2022 v 14:10 | Nahoru | #3
Tebe mrzí že to jezdí... Viď?

Royal Enfield 865ccm

9.7.2022 v 14:12 | Nahoru | #4
bez dodatečného schválení je to nelegální...nežijeme v austráílii...pokud to chceš řešit legálně, s doklady k vyměněným dílům a stručným popisem provedených úprav zajedeš do jedné z českých technických zkušeben necháš si vystavit protokol popisující provedené úpravy a pak s tím zajdeš na úřad...vše ostatní je nelegální a nezákonné

Royal Enfield 865ccm

9.7.2022 v 14:23 | Nahoru | #5
tady ale řešíte píčoviny. Nikdo nepozná ani prd, osobně jsem předělal jednu motorku na vyšší objem a s kamarádem jsme překopali pár aut na větší motory. Podstatné je, aby vzhled zůstal zachován a stále je to samozřejmě nelegální a moc dobře si ani neumím představit jak by to legalizovat šlo. Hlavně to nikde nehlas, ani na pojišťovnu (jakože pro jistotu), protože oni si s tím stejně neporadí a beztak pokud je vozidlo technicky nezpůsobilé (a to s větším motorem je), tak stejnak je na něho výluka v pojistných podmínkách a ačkoliv by bylo pojištění zaplaceno, tak fakticky pojišťovna plnit nebude.

Naposledy editováno 09.07.2022 14:24:44

1 reakcí na tento příspěvek Royal Enfield 865ccm

9.7.2022 v 16:19 | Nahoru | #6
no svépomocí... pokud se podíváš na stránky výrobce, tj. S&S cycle, tak zjistíš, že to není jen o BB kitu. Současně se má vyměnit vačka, spojka, ojnice, řídící jednotka, výfukový systém atd. atd.
válce mohou zůstat původní, vložka se jen zafrézuje. takže vzhledově nepozná nikdo nic. druhá verze, značně dražší, je vzít kit i s válcema. ovšem i ty vypadaj vzhledově stejně.
vzhledem k tomu, že pak pomalu zdvojnásobíš výkon, přestane logicky stíhat podvozek a je nutný zainvestovat do odpružení, brzd atd.

ergo, nějaká STK je ten úplně nejmenší problém.

pak je otázka, jestli než něco takhle draze tunit, není lepší koupit výkonnější motorku ve stejném stylu, třeba dvanáctku triumpha.

schůdnější je BB750, tam jsem měl připravený i rozpočet, ale nakonec na realizaci nedošlo. ovšem i tak to není úplně triviální záležitost...

1 reakcí na tento příspěvek Royal Enfield 865ccm

9.7.2022 v 16:40 | Nahoru | #7
Na to bych se ani nevyprd, akorát to dokurvíš. Když chceš víc síly, pořiď větší motorku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Royal Enfield 865ccm

9.7.2022 v 16:41 | Nahoru | #8
sardel> Psal jsem i lidem do Anglie, např. na YouTube Agent01Orange. Dle jeho zkušenosti s touto motorkou. Podvozek, tlumení i brzdy stíhají a není vyloženě nutné je měnit. Samozřejmě to ale není od věci mít je výkonnější. Rám jako takový od Harris Performance to taky zvládá.

Bohužel má odpověď už byla zmíněna nahoře. Legálně to pořádně nelze provést v čr a podvod riskovat nebudu. I kdyby se nahodou něco někdy na silnici stalo a nebyla to má vina jako v případě mého strýce že mu auto nedalo přednost, pojistka by byla neplatná. Tudíž není co řešit a musím se podívat po jiné motorce. Tak nějak jsem s tím počítal, ale doufal, že to lze nějak obejít. Enfield jako takový je skvělý a s výkonem +/- 65 koní by byl pro mne zcela idealní a dostatečný.

Triumph Thruxton 900 a nebo Honda CB 1100 jsou mé alternativy.

1 reakcí na tento příspěvek Royal Enfield 865ccm

9.7.2022 v 16:44 | Nahoru | #9
Děkuji všem za odpověď a názor, především pak Sardelovi, Johny_Servis, CRF1000, assassin a Rick_James .

PS: Doufám, že se letos znovu uvidíme na srazu Sardel

Naposledy editováno 09.07.2022 16:46:26

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Royal Enfield 865ccm

9.7.2022 v 16:59 | Nahoru | #10
Alceste> otázka je, co si představit pod pojmem "zvládá". z mýho pohledu sériový odpružení sice jakože zvládá, ale spíš teda ne. natož s dvojnásobným výkonem.

jj, rám je asi v poho, ale zbytek... krom toho, vždyť i u toho hičkoka máš napsáno:

Before fitting the bigbore kit you should look at replacing the front exhaust pipes and silencers for a less restrictive version.
With fitment of this kit, the fuelling will need to be controlled, we recommend the use of a Dynojet Power Commander in which we can supply a suitable base map.
To maximise the benefit of the bigbore kit you need to consider the following:
Clutch upgrade
Performance Camshaft
Free flow exhaust system
Air Filter Retainer

prostě originál system tu 850 neuživí. nebo uživí, ale blbě... a 850 se všema nutnýma dalšíma úpravama nemá 65 koní. to je výkon na zadním kole. na motoru to bude něco kolem 80.

a sry, upřímně, nechápu, proč seš v zrovna v tomhle případě tak vyplesklej z "legálnosti". to je až to úplně poslední... jedině, že by tvé jméno bylo mirek dušín, to pak jo!

E: nevím, spíš ne. jsem takový "nekomerční" typ a způsob i místo srazu je tak nějak mimo moji ... ech, náturu. každopádně hlášenej nejsem.

Naposledy editováno 09.07.2022 17:06:56

(reakce na) Royal Enfield 865ccm

9.7.2022 v 17:11 | Nahoru | #11
sardel> Roury a laufy jsou samozřejmostí. Ty základní jsou těžké a roury když se podíváš na průřez doslova dusí motor. Mají vzor plástve pro omezení proudu a toku vzduchu. Defakto když by se vyměnila Dynojet a roury za otevřené za nějaké lehčí výfuk, už jen tím určitě získám pár koní a otáčky. Filtr už mám od prvních km od DNA. Vše už jsem měl několikrát v košíku a připravený objednat. Co se financí a provedení týče nebyl nikdy problém. Co mne děsí je kdyby mne někdo nedal přednost jako mému strýci, pojistka by mi byla k ničemu. Proto jsem hledal legální cestu, to tzv uplně poslední. K čemu by mi pak byla vytuněná motorka na které bych nemohl legálně jezdit.

Naposledy editováno 09.07.2022 17:16:43

2 reakcí na tento příspěvek Royal Enfield 865ccm

9.7.2022 v 17:27 | Nahoru | #12
promiň, ale už tím, že jsi vyměnil roury (a vyhodil katy - fujtajbl!) jsi spáchal těžký hřích a hlavně učinil motocykl nelegalním! a to je samozřejmě celkem snadno okometricky poznat. na rozdíl od převložkování nebo výměny vačky. i ten filtr je špatně, jak ti jistě vysvětlí byrokrat CRF1000. ergo už vůbec nerozumím tvým obavám o legálnost...

stejně není legální zásah/výměna ŘJ.

o rourách mi nic nevykládej, vím o nich až moc. otevřený sání, laufy, koncovky, vyblokovanej SAS (taky důvod k okamžitý popravě) ti udělaj nějakých 6 koní a 5 nm. měřili to u JT. nehledě na vyhlazení křivky a jak se krásně motor sbírá do otáček.
viz můj profil

myslím, že to moc prožíváš. to já, s vykuchaným motorem, jinými rozměry pneu, vopičárnama typu tlumič řízení (taky nelegální) bych si musel rovnou prohnat hlavu kulí!

Royal Enfield 865ccm

9.7.2022 v 17:30 | Nahoru | #13
pro zajímavost, rozpočet na BB750 (ten má tak kolem těch 65 koní). třeba by to mohlo zajímat i někoho dalšího. akorát je už skoro rok starej, takže se dá důvodně očekávat, že ceny budou znatelně vyšší.

BIG BORE KIT 750 ccm: cena kitu 19.182,-
Šrouby na hlavu s podložkami (vždy se mění) 8ks: cena 1.545,-
Přefrézování a přelisování vložek big bore kitu: 6.000,-
Vačka S&S HIGH PERFORMANCE: cena 4.983,-

Doporučený S&S filtr: 2.240,- plus držák: 830,-

Práce: 5.940,-

Celkem cena s prací a materiálem: 40.720,-

Co se týče optimalizace palivové mapy, U BB 750 není nutná, ale doporučená:
Power commander V.: 11.054,-
Doladění mapy na motorové brzdě: 5.000,-

(reakce na) Royal Enfield 865ccm

9.7.2022 v 17:47 | Nahoru | #14
sardel> Špatně jsi mne pochopil, ještě jsem mimo vzduchového filtru nic na Své moto neudělal. Vše si připravoval a studoval. Dokonce jsem kontaktoval kluky z Vintage, prý už si to u nich někdo v čr dokonce nechal udělat. Ale jak říkám, vše to zatím bylo připravené na papíře. Nechtěl jsem vyhodit spousty peněz do luftu pro něco co by pak jen stálo. DNA a S&S filtr je stejná věc, jen ruzný vyrobce, detail v porovnání se zbytkem eventuálních změn. Ano prožívám to, neboť mám svého Enfielda rád a rád bych si ho nechal. Bohužel si nemohu dovolit momentálně 2 motorky. Proto celá ta diskuze jak to provést legálně. Tudíž bude muset Enfield jít a udělat místo pro další

Royal Enfield 865ccm

9.7.2022 v 18:12 | Nahoru | #15
Ja len proste nechápem preco riesite nieco legalne a nelegalne...
Ved predsa to,ze mas vacsi objem sa neda v podstate nijak zistit...
Nezisti to policajt,nezisti to poistovna,nezisti to technik na STK..
Vies to len ty...a ten kto ti to robil...
Ide len o to,aby to niekto urobil seriozne a nepokazil ti motorku...

Royal Enfield 865ccm

9.7.2022 v 20:05 | Nahoru | #16
A co hlavně? Jezdit ilegální rychlostí na motorce nikomu nevadí, ale jezdit s rozdílným objemem ano? Trochu zvláštní ne? A netvrďte mi tu někdo, že chcete zvýšit výkon z 35 kW na já nevím kolik, aby se s tím jezdilo 90/130.

Objem nikdy nikdo neřeší. Když na Čize nebo Džáwě udělám výbrus, je to pak ilegální? No není.

Kde se zjistí, že ten motor už tak nepřišel od výrobce a nejedná se tak o výrobní vadu?

Naposledy editováno 09.07.2022 20:13:57

(reakce na) Royal Enfield 865ccm

9.7.2022 v 20:10 | Nahoru | #17
sardel> naštěstí nejsem autorem EU nařízení / směrnic pro schvalování vozidel...s největší pravděpodobností je to i tvůj poslanec, kterého každé 4 roky poctivě volíš...takže byrokratem jsi v podstatě i ty sám, protože toto zlo podporuješ

Naposledy editováno 09.07.2022 20:13:22

Royal Enfield 865ccm

9.7.2022 v 22:41 | Nahoru | #18
Objem motoru nikdo při nehodě zjišťovat nebude, okem nezjistitelné, STK ví úplný hovno a to samý poznají i likvidátoři pojišťovny... Jedině na udání by se tím zabývali... Jste z toho moc vyplesklí... Víte kolik motorek s BigBore kitama u nás jezdí? Skoro každý 10. HD... Jinak je nelegální i použití PWCR a jiných řídících jednotek... QS, atd... Píčovin z Aliexpress, polovina věci z M-Style (Čína bez homologace), třeba na páčky jsou v Rakousku vysazení, nesklopné stupačky na přepákování, světla, blinkry atd... Prostě v detailu je legální pouze motorka jak vyjede z krámu, jakýkoliv zásah do výkonu, rámu, tlumení, ovládání, brzd a jiných dílů bez příslušných homologací je nelegální, takže kdo to nemá upraveno s homologacemi tak by neměl vyjet do provozu... Tudíž každej druhej...

Royal Enfield 865ccm

9.7.2022 v 23:04 | Nahoru | #19
Kdo se boji, sere v sini .....

Ale jinak souhlasim zcela s nazorem, ze kdo chce vetsi vykon, vzdycky je jednoduzsi a bezpecnejsi cesta koupit si vykonejsi motorku.
Treba nez na okruhu tunit sestku, tak koupit litra, Nez sypat prachy do starsiho litra, tak koupit novejsiho. Atd atd.

Edit: nez tunit Enfielda, tak koupit Bonevilla

Naposledy editováno 09.07.2022 23:04:52

Royal Enfield 865ccm

10.7.2022 v 13:11 | Nahoru | #20
Já si myslím, že Alceste si tady ze čtenářů dělá prdel!

Royal Enfield 865ccm

Skvělá odpověď, děkuji! 10.7.2022 v 15:25 | Nahoru | #21
ještě takovou malou, zcela zbytečnou poznámku. přestavba interceptora na 750 asi nebude až tak mimo mísu. na dajakém "chytrém webu" jsem vyčetl, že původně byl konstruován jako sedm pade. což má i logiku, neb by tak navazoval na původní model ze začátku sedmdesátých let. teprve v průběhu vývoje se z "papírových důvodů" (A2, E4) přistoupilo k downgrade na těch podivných 650, s tím, že vznikla mezi RE a S&S jakás dohoda, že budou dělat 750 kity. což by i odpovídalo, protože ty byly dostupné v podstatě od počátku prodeje RE twinů, teprve později přišel BB860.

tedy z technického hlediska se spíš jedná o "návrat" k původ koncepci motocyklu, tak jak byl zamýšlen, nikoli "vytunění". proto jsem se o BB750 zajímal a Alcesteovi doporučoval. ovšem stran legislativy už je to pak na osobní (zbytečné) předposranosti toho kterého soudruha...

1 reakcí na tento příspěvek Royal Enfield 865ccm

10.7.2022 v 18:54 | Nahoru | #22
Tak si kup Street twina

Royal Enfield 865ccm

10.7.2022 v 20:25 | Nahoru | #23
Kdysi jsem měl Sportstera 883. Překopal jsem ho na 1203, žádný papírování neřešil a v naprostým klidu jsem s ním absolvoval několik STK a jednu pojistnou událost.

Ale souhlasím s názorem, že podobný přestavby moc smysl nemají.
Po předělání motoru jsem musel řešit spojku a primár. Potom brzdy. Potom odpružení. Potom jsem chtěl řešit polohu stupaček a výfuku, abych získal větší volnost náklonu, a tehdy mi konečně došlo, že se celou dobu pokoušim rozdojit mrtvou kozu, takže jsem Sportstera poslal do světa a koupil si funkční japonskou motorku

1 reakcí na tento příspěvek Royal Enfield 865ccm

10.7.2022 v 21:28 | Nahoru | #24
Jojo, to mi připomíná, jak jsem chtěl na Triumph Legend nasadit chlupatý gumy a udělat z něj scramblera. Nakonec jsem koupil enduro
Nechceš si za podobné love koupit anglickou motorku?

(reakce na) Royal Enfield 865ccm

11.7.2022 v 09:49 | Nahoru | #25
stnd> ech, triumph je anglickej úplně stejně jako RE.

(reakce na) Royal Enfield 865ccm

12.7.2022 v 14:53 | Nahoru | #26
Alceste> Proč pojistný podvod? Od 500 ccm do nekonečna je povinné ručení stejné

2 reakcí na tento příspěvek Royal Enfield 865ccm

18.7.2022 v 08:46 | Nahoru | #27
Lidi už to nemusíte řešit, případ uzavřen . Než abych se s prominutím sral do motorky a byrokracie a 100 lidí 100 názorů, řekl jsem si to co tu už párkrát padlo. Pořídit rovnou silnější motorku.

(reakce na) Royal Enfield 865ccm

18.7.2022 v 09:16 | Nahoru | #28
Alceste> člověče, ty už máš vlastní názor.... :-P

(reakce na) Royal Enfield 865ccm

18.7.2022 v 12:23 | Nahoru | #29

Alceste píše: Lidi už to nemusíte řešit, případ uzavřen . Než abych se s prominutím sral do motorky a byrokracie a 100 lidí 100 názorů, řekl jsem si to co tu už párkrát padlo. Pořídit rovnou silnější motorku.



IMHO zdaleka nejrozumnejsi reseni ....

(reakce na) Royal Enfield 865ccm

18.7.2022 v 13:12 | Nahoru | #30

Pemik89 píše: Tak si kup Street twina



spíš Speed Twina ne? Se Streetem by si výkonově moc nepolepšil...
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Royal Enfield Interceptor - Royal Enfield Interceptor matmat 9 19.2.2024 v 14:02 dasto
Klasika nebo scrambler do 100 tisíc [1, 2] Royal Enfield Interceptor, Benelli Leoncino 500, Hon... jincom 49 8.1.2024 v 10:47 Pítrs888
Royal Enfield Interceptor - táhne d... Royal Enfield Interceptor Mammoth 5 8.7.2022 v 14:36 Mammoth
Pohodová motorka na výlety Royal Enfield Interceptor, Moto Guzzi V7 Stone, Moto... Peter_96 29 12.6.2022 v 15:51 Peter_96
Bonneville T100 vs Interceptor Triumph Bonneville T100, Royal Enfield Interceptor TomasLee 15 4.3.2022 v 19:02 Joepepek

TOPlist