globalmoto_duben_nolan





Téma: 9-10 7 2022 testování motocyklů Jawa v Humpolci
 
8.7.2022 v 12:38
Jedete se někdo kouknout a povozit? Já počítám spíš s nedělí z důvodu lepšího počasí.

https://www.jawa.eu/akce

3 reakcí na tento příspěvek 9-10 7 2022 testování motocyklů Jawa v Humpolci

8.7.2022 v 16:36 | Nahoru | #1
a bude součástí i workshop moto elektriky, svařování rámů a provádění GO motorů?

(reakce na) 9-10 7 2022 testování motocyklů Jawa v Humpolci

8.7.2022 v 16:48 | Nahoru | #2
Johny_Servis> K cemu by ti to bylo? Vzhledem k pristupu dovozce se pocita snad spise s tim, ze si po zaruce koupis novou a ne ze se to budes pokouset opravit

(reakce na) 9-10 7 2022 testování motocyklů Jawa v Humpolci

8.7.2022 v 16:58 | Nahoru | #3
Johny_Servis> jo tak to nevím. Já se chci svézt na Scrambleru a když bude chvilka a bude k dispozici, tak na 350 OHC SPORT. Ale nejvíc mě zajímá Scrambler. V neděli si prostě udělám výlet do Humpolce po okreskách, okouknu Jawy a svezu se. Nic jiného za tím nevidím.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 9-10 7 2022 testování motocyklů Jawa v Humpolci

8.7.2022 v 20:46 | Nahoru | #4
Johny_Servis> Že ty si taky vlastnil Jawu?

1 reakcí na tento příspěvek 9-10 7 2022 testování motocyklů Jawa v Humpolci

8.7.2022 v 21:06 | Nahoru | #5
To skoro každý. Já taky. 639. Žádný zázrak to nebyl

(reakce na) 9-10 7 2022 testování motocyklů Jawa v Humpolci

8.7.2022 v 21:09 | Nahoru | #6
jandaxx> Pak sem napiš dojmy ze Scramblera.

9-10 7 2022 testování motocyklů Jawa v Humpolci

8.7.2022 v 22:48 | Nahoru | #7
Ok, napíšu. To je myslím celkem hezká motorka s použitelným výkonem pro běžný ježdění. Obecně přemýšlím ke GSX-S ještě o další motorce do party. Určitě slabší a trochu jiný styl. Už od loňska se rozhlížím, co koupit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 9-10 7 2022 testování motocyklů Jawa v Humpolci

9.7.2022 v 14:42 | Nahoru | #8
JohnCoat> ano a několik
ono to jednak bylo o těch strojích a jejich mizerné kvalitě a za druhé obecně o mentalitě jawaru, kdy placený servis je v podstatě tabu a šťastný majitel tohoto klenotu musí umět defacto vše sám, protože by se nedoplatil

9-10 7 2022 testování motocyklů Jawa v Humpolci

9.7.2022 v 14:54 | Nahoru | #9
Když přišlo před lety 350OHC, tak jsem byl nadšený. Říkal jsem si že je to super, že se objevila konečně moderní 4 taktní verze mé milované kubatury a v cool retro kabátku stylu 634. Jednoznačně jsem si ji chtěl koupit, pak ale přišli první videa a recenze reálných uživatelů jak s provedením motorek, tak hlavně přístupem Týnce a celkově mé prvotní nadšení ochablo k nule. Pak když jsem to viděl na živo, tak už mě to nijak nenadchlo.
Místo toho se ale objevil enfield meteor/classic 350 a povídá se že by se mohla do Evropy podívat Honda CB350 h'ness . Enfielda jsem byl zkouknout na živo a jsem z něho nadšen, Honda je moje srdcovka, obojí je kvalitou o parník před jawou OHC, cenově meteor stojí o cca 10 tisíc víc, ale za mnohem čistší design to určitě stojí. Podle mě už prostě OHCčku došel dech a minula doba kdy mělo smysl nad tou motorkou uvažovat jednak kvůli super ceně, kterou to kdysi stálo, ale hlavně že nebyla konkurence, která už dnes je a je mnohem lepší.
Od jawy bych dnes uvažoval maximálně tak nad RWM500 endurem, ale zase jen o 5000kc víc a jsme u Hondy CB500x, to pak také nedává moc smysl

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 9-10 7 2022 testování motocyklů Jawa v Humpolci

9.7.2022 v 22:43 | Nahoru | #10
Johny_Servis> Měl jsem 638, a jak jsem viděl to, co jsi vypsal - elektrika, svařování, go motoru - tak to bylo jak přes kopírák. S tím, že i když jsem na ní udělal všechno, srala se dál. Sralo se mi kupodivu i Vape.

Kdyby se to ještě prodávalo za desítku jako dřív, jednu bych si pro srandu zase pořídil.

(reakce na) 9-10 7 2022 testování motocyklů Jawa v Humpolci

10.7.2022 v 14:35 | Nahoru | #11
JohnCoat> Však se to pořád prodává za desítku, ale dnes za desítku v euru

Naposledy editováno 10.07.2022 14:41:55

9-10 7 2022 testování motocyklů Jawa v Humpolci

20.7.2022 v 10:28 | Nahoru | #12
Slíbil jsem, že něco napíši k testovaným motorkám. Nebo takhle, projetým motorkám.
Půlhodinová jízda fakt není test, jen takové rychlé seznámení.

Primárně jsem se chtěl svézt na Jawa Scrambler (by RVM). Kvůli ní jsem do Humpolce jel. Vzhledově se mi motorka hodně líbí. Druhá uvažovaná motorka byla Jawa 350 OHC SPORT. Ta ale nebyla k dispozici. Na projetí jen klasika 350 OHC. Svezl jsem se na ní také, o tom ale zase jindy.
Líbí se mi celková silueta Scramblera, letmáč, vzhled kol s bezdušovými pneu, výfuk. Loni jsem pár týdnů i uvažoval, že bych ji přibral do party na denní ježdění do práce a nějaký ten krátký výlet. Byl jsem se na ni podívat v Liberci.

Krátké dojmy z jízdy a logistiky kolem půjčení:
Registrace na místě během dvou minut, předložena občanka a řidičák. Jízda byla zcela zdarma, bez platby za benzín, bez složení kauce.
Pouze podepsána odpovědnost za stav půjčené motorky. Za to Jawě dík, protože často je potřeba s sebou vozit desítky tisíc na kauci. Jízda omezena na 20 minut, čas ale nikdo moc nehlídal.
Priorita byla, aby se svezl každý kdo chtěl.
Co mi vadilo hned od začátku při sednutí na motorku, jsou nepřirozeně vysoká a široká řídítka. Vzhledem k celkovému posazu na motorce.
Jiný "testovač" nazval řidítka rohy a problém měl naprosto stejný. Nebo vlastně asi větší, protože měřil odhadem 170 centimetrů a ruce měl nahoru trošku čopristicky tzv. na netopejra.
Mám cca 1,83 metru a i přes tuhle výšku jsem měl ruce moc nahoře.
Já osobně bych raději řídítka nějaké nižší a kafáčové ve stylu CFMOTO 700CL-X SPORT.

Pár lidí nemohlo nastartovat, protože i při vyřazeném kvaltu je nutné mít při startování zmáčknutou spojku. Já jsem byl několikátý v řadě, takže jsem startovací fígl pochytil.
Ale i tak jsem startoval nadvakrát. Protože jsem ze svého GSX zvyklý na start assist, kdy jen zmáčknu startovací tlačítko, pustím a motorka si nastartuje jak potřebuje. Tady bylo potřeba držet tlačítko až do roztočení motoru jako za starých dobrých časů.
Druhý problém a to šlo jednoznačně za Jawou, resp. přítomnou obsluhou (za Jawu pan Kraft ještě někdo), byla spojka, která zabírala snad až na posledním centimetru. Za jízdy ji stačilo polechtat prstem a už prokluzovala. Takže můj první rozjezd, než jsem si na záběr zvykl, byl v trochu vyšších otáčkách, než na jaké jsem zvyklý. Po vyjetí z areálu už to na první křižovatce bylo v pohodě. Navíc byla páčka hodně skloněná, takže jsem měl trochu nepřirozeně vykloubenou ruku. Po jízdě jsem pana Krafta na spojku upozornil. Slíbil, že seřídí. Jak dopadlo už nevím.
Třetí věc (nebo spíš vlastnost), která mi vadila, byla řadička.
Na můj vkus dlouhá, moc daleko, moc vysoko. Při každém přeřazení na vyšší kvalt jsem musel zvednout celou nohu, ne jen špičku, jak jsem zvyklý. Nohu mám 45, takže problém určitě nebyl v malé noze / botě. Převodovka následně už bez výhrad, řazení rychlostí měkké, neutrál vždy na první ťuknutí z dvojky. Sklon řadičky by šel vyřešit posunutím o zub, délka těžko.
Jízda samotná v pohodě, odpovídala zaměření a koncepci motorky, kdy se asi stejně víc jak 120 jezdit nebude kvůli chybějícímu větrnému štítku a značnému odporu větru. Poslední co mi vadilo a je to konstrukční záležitost, je boční stojánek. Umístěný moc vzadu za stupačkou. Botou jsem musel lovit vyklápěcí tyčku a koukat, kde vlastně je. To jsem u jiných motorek nezažil. Takové neintuitivní. Ale člověk by si zvykl a po desátém vyklopení asi už neřešil.
Palubní tablet včetně rychloměru a otáčkoměru přehledný, kontrolky jsem viděl dobře. Bylo pod mrakem, takže jaká je přehlednost na prudkém slunci nevím.
Naladění podvozku celkově do cestovna (hlavně když porovnám se svojí GSX, která je dost tvrdá), při plných brzdách se přední vidlice hodně ponořovala.
Jako trasu jsem si vybral takovou zapráskanou trojko - čtyřkovou silnici do Herálce a pak po hlavní zpět do Humpolce. Silnice úzká, pár vesnic, koleje, nějaký zatáčky, v části z nich vynesený bordel z krajnice. Chvilkama byla silnice lehce navlhlá. Na otestování hezká trasa, v jednom místě rybník. Jak na zatáčky, tak potom i kousek zpět po lepší silnici z Herálce na Humpolec.
Motorku jsem netrápil, podepsaný papír "třískneš s tím, hradíš vše" mluvil jasně. Maximálně jsem jel asi 110 - 120. Za zhruba půl hodiny se ani mimo základního oťukání nic moc zjistit nedá. Nejsem Sršeň, abych po dvou minutách jezdil na cizí motorce po zadním a brousil koleno se slovy musíš topit vole.
Motor jel slušně, necelých 50 koní tam asi bude. Přední brzda dobrá, lehce dávkovatelná, zadní brzdila možná lépe, než na mém GSX.
Celkový dojem je tak 65%. Do dojmu nepočítám téměř prokluzující spojku, ale jen to, co souvisí s motorkou. Celkově mi motorka ne úplně sedla a moje prvotní nadšení dost opadlo. Třeba by se můj pohled zlepšil po celodenní jízdě, kdy by trošku spadla nervozita a vzal bych ji na svoji oblíbenou trasu. Nechtěl jsem s motorkou třísknout ať ze své viny, nebo z viny někoho jiného. Těch 170 000,- bych za ni opravdu nedal.

Zájem o půjčení byl obecně značný, k dispozici mimo Scramblera byl Pérák (o toho asi zájem největší), 350 OHC, 300 CL a 500 ADV. Zájemci od někoho místního, co přišel pěšky, po jawaře, adventuristy i silničkáře na supersportech. Přijel jsem okolo desáté, odjížděl asi ve dvě.
K druhé motorce, co jsem si půjčil – 350 OHC taky něco napíšu.

Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist