Téma: Blackbird nedobíjí
26.6.2022 v 12:22
Zdravím vespolek.
Zdechnul mi Blackbird při vyjížďce.Nejdřív budíky a asi po kilometru komplet.Nabil jsem baterii nastartoval a na kontaktech naměřil 12,4V v jakýchkoliv otáčkách.Koupil jsem nové dobíjecí relé ale zase nic.Dle rád na netu jsem při nastartované motorce proměřil mezi sebou žluté dráty co vedou do altíku a na nich bylo 0.5V
Znamená to že mám objednat nový stator a mělo by to frčet?Je třeba nějaké speciální nářadí potřebné k výměně nebo nějaká záludnost na kterou si dát pozor? Díky všem za konstruktivní odpovědi.
Zdechnul mi Blackbird při vyjížďce.Nejdřív budíky a asi po kilometru komplet.Nabil jsem baterii nastartoval a na kontaktech naměřil 12,4V v jakýchkoliv otáčkách.Koupil jsem nové dobíjecí relé ale zase nic.Dle rád na netu jsem při nastartované motorce proměřil mezi sebou žluté dráty co vedou do altíku a na nich bylo 0.5V
Znamená to že mám objednat nový stator a mělo by to frčet?Je třeba nějaké speciální nářadí potřebné k výměně nebo nějaká záludnost na kterou si dát pozor? Díky všem za konstruktivní odpovědi.
1 reakcí na tento příspěvek Blackbird nedobíjí
a co takhle proslulý honďácký regulátor dobíjení?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blackbird nedobíjí
strakon> To jsem právě už vyměnil i s konektorem který byl vypálený.
před týdnem jsem měl na Blackovi to samý, myslel jsem, že je regulátor v háji. Ale po změření statoru, dával ve všech otáčkách 2,8V, byl po smrti. Po výměně vše OK ... asi se šíří nějaký virus napadající statory na XXkách
Nové těsnění víka a těsnící silikon je samozřejmost.
Naposledy editováno 26.06.2022 13:31:16
Nové těsnění víka a těsnící silikon je samozřejmost.
Naposledy editováno 26.06.2022 13:31:16
2 reakcí na tento příspěvek Blackbird nedobíjí
K výměně statoru nebudeš potřebovat žádné spešl nářadí, ale k výměně rotoru bys ho už potřeboval (stahovák). Takže, pokud budeš měnit jen stator, směle do toho, to zvládneš doma levou zadní, teda pokud nejsi úplné nemehlo. Pozor, budeš muset vypustit olej, tak bych, být tebou, pouvažoval nad výměnou, když už v tom budeš
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blackbird nedobíjí
udinar> není třeba vypouštět olej
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blackbird nedobíjí
dennisCBR> můžu se zeptat jak je to s tím olejem? Měnit ho budu tak jako tak,ale pokud v tom altíku je olej jak bych to udělal bez vypuštění?
A ten altík jsi měřil jak ? On totiž voltmetr má dva rozsahy , jeden pro stejnosměrný proud a druhý pro střídavý . Pokud jsi měřil alternátor rozsahem pro stejnosměrný proud , tak jsi prostě neměřil . On totiž vyrábí střídavý proud , který se usměrní až v regulátoru . Takže znovu a správně .
1 reakcí na tento příspěvek Blackbird nedobíjí
Tady dávám návod na měření dobíjení který jsem si tu kdysi uložil .
Pomucky: multimetr nebo alespon voltmetr na stridave i ss napeti, 12V/30-50W zarovka opatrena kabliky, nabijecka.
Co nebudeme nikdy delat: Nebudeme zkouset merit zkratovy proud baterky a nebudeme za chodu odpojovat baterku !
1. Nabijeme baterku na plnou kapacitu (pripomenu ze Pb akumulator se nabiji 1/10 kapacity, pokud tedy mam 10Ah pak nabijim max 1A). Pokud mame cas muzeme zkusit test kapacity baterky. Na plne nabitou baterku pripojime zarovku. (Pokud mam zarovku 12V/35W, bude mit zarovka odber cca 3A, cvicne si zmerime napeti baterky nemelo by klesnout pod 12V, pokud baterka vydrzi bez zmeny intenzity svetla svitit min 1 hod, budeme uvazovat ze baterka by mohla byt OK. Baterku opet dobijeme.
2. Mezitim co se bude baterka dobijet , zkontrolujeme kabely co vedou do regulatoru (takova vec s chladicem a obvykle dvema konektorama). Do regulatoru prichazi kabely od alternatoru maji stejnou barvu (obvykle zlutou) jsou li kabely 2 mate jednofazovy alternator, jsou li 3 mate trifazovy alternator. Z alternatoru leze stridave napeti.
Odpojte konektor a zkontrolujte jeho stav. Pokud ma vase motka uz neco nalitano , je klidne mozny ze problem je v tomto konektoru, protoze oxidace dela sve. Konektor se da obvykle rozebrat, pokud vemete maly sroubovak nebo jehlu odpacite jazycek tak lze kabel vytahnout zadem konektoru a ocistit.
Stejnou kontrolu provedeme na konektoru na vystupu z regulatoru. Zde pozor na barevne oznaceni kabliku, pokud budete vyndavat kabely z konektoru musi prijit na sve puvodni misto (doporucuji delat pojednom) !!.
Konektor mame ocisteny, baterku snad uz nabitou a pripojenou. Pripojte vystupni konektor z regulatoru (stejnosmerne napeti), ale prozatim nepripojujte konektor od alternatoru. Pripravte si multimetr (voltmetr) , budeme merit napeti alternatoru naprazdno, napeti by melo byt cca 50 V, takze zvolte prislusnny rozsah stridaveho napeti (V~ VAC). Nahodte motorku. Pripojte voltmetr na konektor kabelu vedouciho z alternatoru a zmerte postupne napeti vsech zlutych kabelu proti sobe. Hodnota by mela byt priblizne 50V (na volnobeh), dulezite je aby vsechna napeti byla stejna !.Merime napeti na civkach alternatoru a pokud se napeti na jedne civce vyrazne lisi muzete jasat diagnostiku jste timto dokoncili, jasot utichne az zjistite kolik bude stat novej stator a jakej je vo..er ho vymenit.(Ale pokud jste majiteli vozitka Honda stejne to nakonec bude regulator) .
Pokud mame zmereno naprazdno muzeme pristoupit k mereni pri zatezi. Vemte zarovku s kabliky, a na kazdy hrot multimetru prilozte jeden kablik (predpokladam ze zatocit drat tak aby chvili drzel zvladneme vsici), mereni opakujeme uplne stejne jako v predchozim pripade. Odectene napeti bude vyrazne nizsi (podle prilozene zateze) cca 14-20V. Nezvysujte otacky , 12V zarovka by to nemusela prezit. Vsechna napeti musi byt opet stejna v rozmezi 13-24 V. Pokud se napeti namerene na civkach vyrazne lisi, opet mame problem na statoru alternatoru. Pokud jsou vsechna napeti pod zatezi stejna, muzete jasat alternator to neni.
Vypneme motor, pripojime konektor do regulatoru. Pokud jsou konektory za regulatorem, nechte si regulator odmontovany aby jste se ke konektorum dostali.
Pokud mame vse pripojeno, baterku nabitou, prepneme voltmetr/multimetr na mereni ss napeti rozsah do 20V (V= VDC).
Nahodime motorku a zmerime napeti na baterce, pokud je napeti v rozmezi 13,5-14.9 V jasejte chyba je odstranena a byla pravdepodobne v zaoxidovanych konektorech, vyzkousejte merit napeti v ruznych rezimech vsechna svetla/blinkry a pri vyssich otackach (4-5tis). Pokud pri vsech rezimech mate napeti v pozadovanem rozmezi je vse OK.
Projistotu doporucuji zmerit jeste po radnem zahrati regulatoru, treba po delsi jizde. (Nacate regulatory to obvykle vzdaj po zahrati).
Pokud jste na baterce namerili MENE nez je pozadovane rozmezi typicky 12,6 a mene nedobijite a spotreba se hradi z baterky. Zmerte napeti na vystupnim konektoru z regulatoru (zelena/cervena | modra cervena a podobne kombinace) KONEKTOR NEROZPOJUJEME. Pokud na tomto knektoru namerite pozadovane napeti 13.5-14.9, problem je na vedeni mezi konektorem a beterkou (pravdepodobna oxidace konektory,pojistky, apod) Odstrante oxidaci a zacnete znovu na zacatku odstavce.
Pokud i zde je napeti pod pozadovany rozsah, je regulator v haji. (Pokud mate hondu ja vam to rikal). Bezte na na partsdepot.cz koukenete kolik stoji origo regulator a pak jdete treba sem a objednejte regulator dle vasi motorky.
Pak se vam jeste muze stat, ze budete mit napeti napr jako ja. Bez svetel (pokud je muzete vypnout) 12,8 V s parkovackama 12,7 V a jamile tam soupnete potkavacky jste pod 12,6. JEstli se ptate zdali-se stim da jezdit, tak jo. Ale kazdy tyden to musite dobit a jezdit bez svetel.
Mozna nekoho bude zajimat kdy prestane fungovat zapalovani a motorka se proste zastavi. Tak presne to nevim , ale empricicky zjisteno ze pri 10,4 V to jeste jakztakz jede. (Motorka s karburatorem a elektronicky zapalovanim - testovano na TA600). Kdyz si v tomto momente pustite velky svetla, tak to chcipne, takze bych typoval ze pod 10 V uz ani ranu.
Treba to nekomu pomuze.. a hlavne to nebudu muset porad tukat znovu dokola .
Pomucky: multimetr nebo alespon voltmetr na stridave i ss napeti, 12V/30-50W zarovka opatrena kabliky, nabijecka.
Co nebudeme nikdy delat: Nebudeme zkouset merit zkratovy proud baterky a nebudeme za chodu odpojovat baterku !
1. Nabijeme baterku na plnou kapacitu (pripomenu ze Pb akumulator se nabiji 1/10 kapacity, pokud tedy mam 10Ah pak nabijim max 1A). Pokud mame cas muzeme zkusit test kapacity baterky. Na plne nabitou baterku pripojime zarovku. (Pokud mam zarovku 12V/35W, bude mit zarovka odber cca 3A, cvicne si zmerime napeti baterky nemelo by klesnout pod 12V, pokud baterka vydrzi bez zmeny intenzity svetla svitit min 1 hod, budeme uvazovat ze baterka by mohla byt OK. Baterku opet dobijeme.
2. Mezitim co se bude baterka dobijet , zkontrolujeme kabely co vedou do regulatoru (takova vec s chladicem a obvykle dvema konektorama). Do regulatoru prichazi kabely od alternatoru maji stejnou barvu (obvykle zlutou) jsou li kabely 2 mate jednofazovy alternator, jsou li 3 mate trifazovy alternator. Z alternatoru leze stridave napeti.
Odpojte konektor a zkontrolujte jeho stav. Pokud ma vase motka uz neco nalitano , je klidne mozny ze problem je v tomto konektoru, protoze oxidace dela sve. Konektor se da obvykle rozebrat, pokud vemete maly sroubovak nebo jehlu odpacite jazycek tak lze kabel vytahnout zadem konektoru a ocistit.
Stejnou kontrolu provedeme na konektoru na vystupu z regulatoru. Zde pozor na barevne oznaceni kabliku, pokud budete vyndavat kabely z konektoru musi prijit na sve puvodni misto (doporucuji delat pojednom) !!.
Konektor mame ocisteny, baterku snad uz nabitou a pripojenou. Pripojte vystupni konektor z regulatoru (stejnosmerne napeti), ale prozatim nepripojujte konektor od alternatoru. Pripravte si multimetr (voltmetr) , budeme merit napeti alternatoru naprazdno, napeti by melo byt cca 50 V, takze zvolte prislusnny rozsah stridaveho napeti (V~ VAC). Nahodte motorku. Pripojte voltmetr na konektor kabelu vedouciho z alternatoru a zmerte postupne napeti vsech zlutych kabelu proti sobe. Hodnota by mela byt priblizne 50V (na volnobeh), dulezite je aby vsechna napeti byla stejna !.Merime napeti na civkach alternatoru a pokud se napeti na jedne civce vyrazne lisi muzete jasat diagnostiku jste timto dokoncili, jasot utichne az zjistite kolik bude stat novej stator a jakej je vo..er ho vymenit.(Ale pokud jste majiteli vozitka Honda stejne to nakonec bude regulator) .
Pokud mame zmereno naprazdno muzeme pristoupit k mereni pri zatezi. Vemte zarovku s kabliky, a na kazdy hrot multimetru prilozte jeden kablik (predpokladam ze zatocit drat tak aby chvili drzel zvladneme vsici), mereni opakujeme uplne stejne jako v predchozim pripade. Odectene napeti bude vyrazne nizsi (podle prilozene zateze) cca 14-20V. Nezvysujte otacky , 12V zarovka by to nemusela prezit. Vsechna napeti musi byt opet stejna v rozmezi 13-24 V. Pokud se napeti namerene na civkach vyrazne lisi, opet mame problem na statoru alternatoru. Pokud jsou vsechna napeti pod zatezi stejna, muzete jasat alternator to neni.
Vypneme motor, pripojime konektor do regulatoru. Pokud jsou konektory za regulatorem, nechte si regulator odmontovany aby jste se ke konektorum dostali.
Pokud mame vse pripojeno, baterku nabitou, prepneme voltmetr/multimetr na mereni ss napeti rozsah do 20V (V= VDC).
Nahodime motorku a zmerime napeti na baterce, pokud je napeti v rozmezi 13,5-14.9 V jasejte chyba je odstranena a byla pravdepodobne v zaoxidovanych konektorech, vyzkousejte merit napeti v ruznych rezimech vsechna svetla/blinkry a pri vyssich otackach (4-5tis). Pokud pri vsech rezimech mate napeti v pozadovanem rozmezi je vse OK.
Projistotu doporucuji zmerit jeste po radnem zahrati regulatoru, treba po delsi jizde. (Nacate regulatory to obvykle vzdaj po zahrati).
Pokud jste na baterce namerili MENE nez je pozadovane rozmezi typicky 12,6 a mene nedobijite a spotreba se hradi z baterky. Zmerte napeti na vystupnim konektoru z regulatoru (zelena/cervena | modra cervena a podobne kombinace) KONEKTOR NEROZPOJUJEME. Pokud na tomto knektoru namerite pozadovane napeti 13.5-14.9, problem je na vedeni mezi konektorem a beterkou (pravdepodobna oxidace konektory,pojistky, apod) Odstrante oxidaci a zacnete znovu na zacatku odstavce.
Pokud i zde je napeti pod pozadovany rozsah, je regulator v haji. (Pokud mate hondu ja vam to rikal). Bezte na na partsdepot.cz koukenete kolik stoji origo regulator a pak jdete treba sem a objednejte regulator dle vasi motorky.
Pak se vam jeste muze stat, ze budete mit napeti napr jako ja. Bez svetel (pokud je muzete vypnout) 12,8 V s parkovackama 12,7 V a jamile tam soupnete potkavacky jste pod 12,6. JEstli se ptate zdali-se stim da jezdit, tak jo. Ale kazdy tyden to musite dobit a jezdit bez svetel.
Mozna nekoho bude zajimat kdy prestane fungovat zapalovani a motorka se proste zastavi. Tak presne to nevim , ale empricicky zjisteno ze pri 10,4 V to jeste jakztakz jede. (Motorka s karburatorem a elektronicky zapalovanim - testovano na TA600). Kdyz si v tomto momente pustite velky svetla, tak to chcipne, takze bych typoval ze pod 10 V uz ani ranu.
Treba to nekomu pomuze.. a hlavne to nebudu muset porad tukat znovu dokola .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blackbird nedobíjí
Vítězslav_Máří> I když už jsem stator objednal tak dneska se pokusím vše proměřit dle návodu.Je v tom hodně vědomostí, díky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blackbird nedobíjí
RudanXj> ještě proměřit altik odpojený. Pokud dá proti kostře nějaký odpor je KO, mezi sebou byl měl mit neco kolem 0,2 ohmů. Teda pokud si to pamatuju dobře. Níže odkaz, nám pomohl.
http://m.motoride.sk...klovych-baterii.html
http://m.motoride.sk...klovych-baterii.html
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blackbird nedobíjí
Kočičinka píše: RudanXj> ještě proměřit altik odpojený. Pokud dá proti kostře nějaký odpor je KO, mezi sebou byl měl mit neco kolem 0,2 ohmů. Teda pokud si to pamatuju dobře. Níže odkaz, nám pomohl.
http://m.motoride.sk...baterii.html [/quote]
Vinutí by mělo mít proti kostře odpor právě co největší, nejlépe, když není běžným ohmmetrem (multimetrem) měřitelný.
Pokud jsi měl v háji konektor, doporučuju projít kabeláž až k alternátoru. Já měl na Fku konektory dva, jeden jsem vystřihl a napájel natvrdo zavčas. Druhého jsem si nevšiml a po pár letech se mi pomstil - poprvé po 9ti letech na mašinách mě motorka nechala u cesty, protože dráty u konektory odešly a téměř to nedobíjelo.
2 reakcí na tento příspěvek Blackbird nedobíjí
Tak mě asi není souzený to dát dohromady
Stator mám ale původní kabely mají na konci pět zdířek a na novým jsou jen tři se žlutýma drátama.
A aby toho nebylo málo tak pod nádrží jsem našel totálně usmažený kabely.je to nějakej spoj těch tří žlutých.
Dokázal bych to spájet ale dá se nějak zjistit kterej kam patří?
Stator mám ale původní kabely mají na konci pět zdířek a na novým jsou jen tři se žlutýma drátama.
A aby toho nebylo málo tak pod nádrží jsem našel totálně usmažený kabely.je to nějakej spoj těch tří žlutých.
Dokázal bych to spájet ale dá se nějak zjistit kterej kam patří?
Nejsem jsem si jist, ale nestartuje, takže začnu tím že vyměním stator nebo potom i rotor...
Přitom nejjednodušší, je i cenově, vyměnit baterku, Pokud nemám kámoše s podobnou batkou, na startovací kábly cvaknu baterku z auta. Nastartuju, rozsvítim vše co jde, a pokud dobíjení vrací max. 0,5A, jasné chyba stroje. Dobíjení vrací méně než stroj bere. A nebo...
Přitom nejjednodušší, je i cenově, vyměnit baterku, Pokud nemám kámoše s podobnou batkou, na startovací kábly cvaknu baterku z auta. Nastartuju, rozsvítim vše co jde, a pokud dobíjení vrací max. 0,5A, jasné chyba stroje. Dobíjení vrací méně než stroj bere. A nebo...
RudanXj píše: ... pod nádrží jsem našel totálně usmažený kabely.je to nějakej spoj těch tří žlutých....[/img]
Takze uz vis, co je spatne - prechodovy odpor mezi alternatorem a regulatorem, ktery zpusobil upeceni toho divneho vrabciho hnizda. Budto uplne shorel obal konektoru a zustaly tam jenom ty fastony, anebo to uz nekdo drive "opravoval" a obal konektoru tam vubec nebyl.Kazdopadne te ceka nova kabelaz. Moznych zapojeni je nekolik. Nejcasteji je spojen alterator s regulatorem petipolovym konektorem, ze ktereho ovsem vedou do alternatoru jenom tri draty - tri faze. Zbyle dva draty jsou + a -. Ty vedou k baterii (+) a na kostrici bod nebo taky k baterii (-). Nekdy konstrukteri vymysli neskutecne modifikace - treba + nebo - (nebo oba) byvaji zdvojene a alternator s regulatorem jsou spojeny sedmipolovym konektorem. Nebo je v konektoru jenom + a - ma regulator uzemnene ... variant je hodne. Napovi schema elektroinstalace. Obecna schemata jsou treba tady.
Jeste poznamka: s letovanim opatrne. Lepsi je nakrimpovat tam konektory - staci izolovane fastony, netreba tam cpat ty futraly.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Čtyřkolka 110 čína Honda CBR 1100XX Blackbird | Samotář99 | 9 | 6.1.2024 v 15:41 Samotář99 |
Plasty na moto Honda CBR 1100XX Blackbird | lucipuk1 | 7 | 12.11.2023 v 23:11 lucipuk1 |
Rada před koupí [1, 2] Honda CBR 1100XX Blackbird | Šelmak | 35 | 23.9.2023 v 21:55 dan1024 |
Servisní interval+ pohodlí pro spol... [1, 2] Suzuki GS 500E, Yamaha XJR 1300, MZ ETZ 251, Suzuki ... | Apo-Rider | 32 | 23.9.2023 v 16:43 dettektorr |
Trasenie riadenia Honda CBR 1100XX Blackbird | lucipuk1 | 22 | 5.8.2023 v 15:48 FJRPEPA |