globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Motorka pro dojíždění do práce a jak začít tipy/zkušenosti
Ahoj,

potřeboval bych vaše zkušené rady.

Bydlím nedaleko Prahy a řeším primárně dojíždění do práce, tj. 30 km.
Bohužel spoje MHD jsou nevyhovující a doprava autem ve špičce zabere cca hodinu.

Sázím na to, že průjezdnost na motorce bude rychlejší, standardně cesta mimo špičku trvá cca 30 minut. Zároveň mě to svým způsobem láká.

Bohužel mám aktuálně pouze skupinu B. Prohledával jsem fórum a moc možností není.
Dostačující motorky s automatem, např. zmiňovaná Gilera DNA 125 je prakticky nedostupná.

Potřebuji stroj, který zvládne přejezd přes dálnici, Pražský okruh a Jižní spojku.

Vychází mi to tedy tak, že mi nezbude nic jiného než si udělat řidičák na motorku, předpokládám, že skupina A1 by měla být plně dostačující.

Autoškoly se předpokládám třeba není třeba bát, je tak? Na motorce jsem nikdy neseděl.

• Jaký stroj lze do začátku doporučit? Počítám, že něco, co by mi stačilo pro mé potřeby v rámci skupiny B dosažitelné není.
• Co všechno je spojeno s počáteční investicí?
• Autoškola bude předpokládám k tomu, aby mě naučila základní dovednosti

Jaký je váš obecný pohled? Máte vlastní zkušenosti s průjezdem Prahy na motorce? Jsou řidiči ohleduplní? Přeci jen mám trochu obavu, protože v autě je člověk více chráněný…

Díky za váš názor/zkušenost.

Automobilista


Naposledy editováno 12.06.2022 18:11:20
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka pro dojíždění do práce a jak začít tipy/zkušenosti...

13.6.2022 v 15:39 | Nahoru | #31

CRF1000 píše: PlusOne> nebo tu novou 750 ccm



Ta se mi líbila, ještě když se jmenovala Integra.
Ale kvůli tomu by musel dělat řidičák. Což se stopětadvácou nemusí, a do (hlavně) města (a příměsta) mu to bude bohatě stačit - navíc zjistí, jestli chce vůbec jít dál.

Jo, a jedna věcná pro zakladatele - v autoškole tě za 13 vyučovacích hodin (pokud se teda něco zásadně nezměnilo), nenaučí VŮBEC NIC!!! Leda tak připraví ke zkouškám. Počíst si o tom, jak to probíhalo před šesti lety u mě, můžeš v mém profilu (moto Yamaza FZ6N)

Naposledy editováno 13.06.2022 15:49:59

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka pro dojíždění do práce a jak začít tipy/zkušenosti...

13.6.2022 v 16:15 | Nahoru | #32
PlusOne> ja mam s tím dojížděním zkušenost...do Prahy je nejlepší litrová Afrika nebo 750 XADV...přes kostky koleje retardéry atd to letí jako z praku....na světlech se přede mne pokaždé proderou poslíčci s pizzou na 50ccm mrdkách, blikne zelená a ztrácí se v zrcátku...já jezdím do práce asi 14 km přes 3 vesnice silnicí 2. třídy....kdysi mi stačila 50 ccm jawetta nebo 50ccm Betka, pak se provoz zahustil a upgradoval jsem na 200 ccm piaggio, a později na 500 ccm 29 kW jednovál Piaggio Beverly...provoz je dnes tak hustý že když nechci jet v dlouhé koloně plechovek za kamionem nebo cisternou, musím svižně předjíždět....a na to 125 nestačí...ani 250....minimálně 300 cm stříkačky a výš...tím pětikilem bych nechtěl jezdit po dálnici, papírově to dává 160, ukazuje to 160 ale nad 120 se na tom už necítím dobře....takový skůtr je spíš do města nebo mezi města...

když si koupíš 125 tak na ten chybějící výkon přijdeš bud po několika hodinách, dnech , nejpozději po několika týdnech....pak to můžeš prodat se ztrátou a shánět něco většího....
Takže nech si poradit udělej si řidičák a kup si něco nad půl litru minimálně 2 válec...a pokud jde o ten skůtr je trochu náročnější na údržbu než motorka bez variátoru, Integra sice vypadá jako skůtr ale má dct převodovku a pohon zad. kola řetězem...odpadá řemen válečky spojka polořemenice atd,,,,

https://www.motorkar...integra-1744070.html

Naposledy editováno 13.06.2022 16:20:07

3 reakcí na tento příspěvek Motorka pro dojíždění do práce a jak začít tipy/zkušenosti...

13.6.2022 v 19:21 | Nahoru | #33
To by mě docela zajímalo, jak vy, kteří dojíždíte na motorce s řetězem, řešíte jeho údržbu. I když ho nemažu, musím ho čistit. Pokud jezdím dálnice, tak se mi nemazaný řetěz, i X kroužky zahřívá, takže na delší přejezdy to není. V těch zmiňovaných 160 už to je znatelně teplé, jeden se mi rozletěl, další povolil. Navíc má nemazaný řětěz tendenci rezivět, obzvlášť když jezdím na jaře a na podzim, když se solí. No a navíc je nemazaný hlučnější. Když ho mažu manuálně, tak je nevýhoda, že ho musím mazat, což se při nájezdu 15tkm za rok nasčítá. Scotoiler zase vždy trochu cáká, možná má třeba ta integra tak dobře krytý řetěz, že to nevadí, nebo to někdo umí naladit lépe, než co jsem kdy viděl a zkoušel já.

Každopádně variátor je pohoda, údržba jednou za 20-40t km, jen shodíš kryt, vyměníš válečky a řemen, práce na hodinu a pak se o to zase několik let nemusím starat...

(reakce na) Motorka pro dojíždění do práce a jak začít tipy/zkušenosti...

13.6.2022 v 21:47 | Nahoru | #34
Mr.Dreamer> snadno, upgradoval jsem na motorku s kardanem

Když jsem používal Suzu na cesty do práce, 30km jedna cesta, stačilo to jednou za týden trochu stříknout. Pořádně odmastit a namazat tak jednou za měsíc.

(reakce na) Motorka pro dojíždění do práce a jak začít tipy/zkušenosti...

13.6.2022 v 21:50 | Nahoru | #35
CRF1000> Má to něco do sebe. Kolega měl dlouho velké A, a dlouho nic. Pak koupil nějakou dvoustovku Hondu, jenže jak je rozměrnější, tak měl pocit, že ji trápí. Vloni přesedlal na 650 Burgmana, a nemůže si vynachválit. Jenže maxík už není moc skútr do města....

Motorka pro dojíždění do práce a jak začít tipy/zkušenosti...

13.6.2022 v 23:13 | Nahoru | #36
Záleží dost na tom, kudy jedeš, po jakém povrchu a v jak hustém provozu.
Pokud se potřebuješ svižně a bezpečně protahovat mezi auty, chce to něco lehkého obratného. Pokud během toho krosíš díry, podélné nerovnosti asfaltu, kanály a další bordel potřebuješ enduro. Mě se do práce nejlíp jezdí na 250ccm enduru. Nemám ale po cestě dálnici ani státovku.
Pokud ale potřebuješ svižně zrychlit mimo obec abys snadno a bezpečně předjel auto jedoucí přes 80, na to už 250ccm nestačí. Tyhle motorky nad 80 a na dálnici už jen bezpečně drží tempo s auty, nic víc. Ochrana proti počasí je na enduru jedině oblečení.
Skůtr je sice dobrej proti počasí a na manévrování, ale má horší ovladatelnost a malá kola spolu se slabým odpružením nezvládají pražský motokros. - velmi záleží, jaký povrch máš po cestě.
Velká motorka je dobrá na dálnici, ale pro protahování se kolonama je těžkopádná a široká.

Motorka pro dojíždění do práce a jak začít tipy/zkušenosti...

14.6.2022 v 06:12 | Nahoru | #37
Dojíždím podobně. Pro začátek bych zkusil ten skůtr 125, časem uvidíš, jak ti to vyhovuje, posílit můžeš vždycky. Taky jsem dojížděl dva roky na 125, dá se to v pohodě.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka pro dojíždění do práce a jak začít tipy/zkušenosti...

14.6.2022 v 08:18 | Nahoru | #38
Mr.Dreamer> kdo si chce dělat údržbu variátoru doma, musí si pro větší skůtr koupit přípravek fixaci variátoru, ten jinak při sundávání nezastaví, nebo alespoň pneumatický utahovák...momentový klíč k řádnému utahování matice variátoru která je na klice ( u beverly 165 Nm) atd...a něco málo o tom vědět...mne je 60 a přiznám se že mi už nebaví neustále rozebírat a sundávat ty plasty.....když dělám kontrolu a seřízení ventilů mám šroubky a plasty po celé garáži...je to na půl dne...z toho je jen 15 minut na samotné seřizování...

na motorce řetěz myju na 3 x, poprvé použiju kettenmax - přípravek k čištění....podruhé to ještě přejedu kartáčkem s petrolejem a potřetí vystříkám sprejem na čištění řetězu z Lidlu.....nechám oschnout odvětrat a pak mažu sprejem zn. motorex...

Naposledy editováno 14.06.2022 08:25:12

(reakce na) Motorka pro dojíždění do práce a jak začít tipy/zkušenosti...

14.6.2022 v 08:21 | Nahoru | #39
Mr.Dreamer> já měním spolu s válečky i vodítka...a válečky nenechávám 20 tis protože po 5-6 tis se na nich postupně vytvoří malé plošky která mají vliv na plynulost pohybu.....mimochodem kvůli tomu už 2 rokem používám "posuvníky" dr. pulley a ty kontrolovat nebudu

(reakce na) Motorka pro dojíždění do práce a jak začít tipy/zkušenosti...

14.6.2022 v 12:04 | Nahoru | #40

CRF1000 píše: Mr.Dreamer> kdo si chce dělat údržbu variátoru doma, musí si pro větší skůtr koupit přípravek fixaci variátoru, ten jinak při sundávání nezastaví, nebo alespoň pneumatický utahovák...momentový klíč k řádnému utahování matice variátoru která je na klice ( u beverly 165 Nm) atd...a něco málo o tom vědět...mne je 60 a přiznám se že mi už nebaví neustále rozebírat a sundávat ty plasty.....když dělám kontrolu a seřízení ventilů mám šroubky a plasty po celé garáži...je to na půl dne...z toho je jen 15 minut na samotné seřizování...

na motorce řetěz myju na 3 x, poprvé použiju kettenmax - přípravek k čištění....podruhé to ještě přejedu kartáčkem s petrolejem a potřetí vystříkám sprejem na čištění řetězu z Lidlu.....nechám oschnout odvětrat a pak mažu sprejem zn. motorex...



CRF1000 píše: Mr.Dreamer> já měním spolu s válečky i vodítka...a válečky nenechávám 20 tis protože po 5-6 tis se na nich postupně vytvoří malé plošky která mají vliv na plynulost pohybu.....mimochodem kvůli tomu už 2 rokem používám "posuvníky" dr. pulley a ty kontrolovat nebudu



Klíč na variátor stojí méně, než řemen, momenťák také není drahý a má mnoho využití. Ty rázové utahováky také klesly na ceně, kdo má kompresor, je v pohodě, ale koukal jsem, že i elektrické jsou celkem dostupné. Plašky na válečkách strašně ovlivňuje, jak dlouho držíš rychlost. Já klidně najedu přes 30tkm bez plošek, ale výměna válečků a řemenu není pracnější, než řetězovka, většinou je to jen jeden kryt, žádné odstrojování. To vůle ventilů mi připadají 10* náročnější a u většiny motorek tam je, jak říkáš, kupa odstrojování.

PlusOne píše: Mr.Dreamer> snadno, upgradoval jsem na motorku s kardanem

Když jsem používal Suzu na cesty do práce, 30km jedna cesta, stačilo to jednou za týden trochu stříknout. Pořádně odmastit a namazat tak jednou za měsíc.



jj, tak to máme koukám všichni podobně. To mazání a čištění není likvidační, ale na každodenní používání je to pro mě otrava. Klidně bych i snížil rychlost, abych ho tak nezahříval, kdyby to znamenalo, že nemusím mazat, ale vždy mám pak problémy se rzí. Potřebovali bychom nový deauville, ideálně třeba pětikilo, o něco méně plastů, ale zachovat ochranu proti větru, nebo klidně to udělat na styl integry, na té mi vadil vážně hlavně ten řetěz. I řemen by byl lepší řešení :( .

Motorka pro dojíždění do práce a jak začít tipy/zkušenosti...

14.6.2022 v 12:18 | Nahoru | #41
Já mám kardan, nemám problém.

Některé ty skůtry se taky dělají na velkých kolech, je to fakt lepší na špatné silnice.

Motorka pro dojíždění do práce a jak začít tipy/zkušenosti...

14.6.2022 v 13:02 | Nahoru | #42
Já motorku vždycky do půlky utopím někde v blátě, tam to směs písku vody a bahna pěkně vyčistí a v garáži to proleju převoďákem a je to ve vůni. Nebo ne?

Ale k tématu - na dojíždění do práce podle mě nejlepší volba ten skútr. Hlavně díky ochraně proti okolním podmínkám, chceš-li jezdit co nejvíce. Být tebou to zkusím.
125 cc skútr pro tebe znamená nejméně peripetií a když zjistíš, chci moto, uděláš papíry - nebo začneš dělat se skútrem již v garáži ...

V posledních letech je hodně profláklá ta Honda PCX 125. Jsou i poměrně v inzerci, ale skoro mi přijde, že rozdíl ceny není tak velký proti novotě. A z vlastní zkušenosti můžu říct, že koupě novoty má svoje jasná pozitiva ... (otázka jestli budou skladem)

Motorka pro dojíždění do práce a jak začít tipy/zkušenosti...

14.6.2022 v 14:05 | Nahoru | #43
Nikde nepíše, kolik na to má vyhrazeno, jestli počítá i s koupí vybavení atd. - byť toho na skútr nepotřebuješ tolik, bundu, rukavice, nějakou otevřenou přilbu a urban tenisky bych minimálně doporučil - takže se docela špatně radí... jestli jezdí část po dálnici, hledal bych plnotučný 125ccm skútr (tzn. těch 11 maximálně možných kilowatt), s co největšími koly.

mRKEF píše:
125 cc skútr pro tebe znamená nejméně peripetií a když zjistíš, chci moto, uděláš papíry - nebo začneš dělat se skútrem již v garáži ...



Hlavně tu dvácu může v podstatě hned koupit a jet... nevím, jak na tom jsou AŠ kapacitně, ale i pokud by začal dělat A-čko teď, jedno v jaké podobě, není moc reálná šance, že se do konce roku ještě stihne projet. Kupovat moto na podzim, nebo zimu, dává smysl jedině tehdy, pokud člověk už nějakou moto má, jinak se na ní chodí celou zimu do garáže akorát natěšeně dívat... vlastní zkušenost

Naposledy editováno 14.06.2022 14:10:12

(reakce na) Motorka pro dojíždění do práce a jak začít tipy/zkušenosti...

14.6.2022 v 14:21 | Nahoru | #44

automobilista píše: Ještě jsem našel tip na Honzu Forza.

Jinými slovy já bych si do začátku mohl pořídit jakýkoliv skůtr 11 kW s automatem a pokud by mě to chytlo, tak časem mohu přejít na motorku (když si udělám A).
Problém je, že ty skůtry moc nevypadaj :/



Ta Gilera sice vypadá jako motorka, ale je to taky jenom skútr. Vzhled neřeš, pohodlí je to, o co tu jde, a to na tom DNAčku nebude kdovíjaké - posaz jak na motorce, nízká řídítka, váha na rukách.... vážně bych se na to vykašlal.
Na Trubce najdeš spoustu videí k vybranému modelu, např. k té zmiňované Forze:

BTW to podle mě není vůbec ošklivej skútr, a jednu dobu jsem ho strašně potřeboval... bohužel na to nikdy nedošlo...

Naposledy editováno 14.06.2022 14:25:09

1 reakcí na tento příspěvek Motorka pro dojíždění do práce a jak začít tipy/zkušenosti...

15.6.2022 v 03:47 | Nahoru | #45
Jen čistě pro doplnění ... s Bčkem se dá jezdit taky na těch velkých naklápěcích tříkolkách (třeba MP3 400/500), pokud to má nožní brzdu. To už vcelku slušně jede, proporce jako větší skútr, nezanedbatelně vyšší bezpečnost (brzdná dráha, mokrá dlažba, koleje), trochu jiné chování než klasická motorka, ale nemotorkář to asi ani nepozná. Pro někoho, kdo doteď hobloval jen čtyři gumy možná ideální varianta.
A ještě jedna poznámka. Pro někoho, kdo nemá vůbec žádné zkušenosti, bude i hbitá 125 v kolonách vcelku nahovno. Vídám takové "motorkáře" v Praze denně. Buď se na tom klepou hrůzou někde u obrubníku, nebo naopak jedou, jak kdyby pro ně neplatily fyzikální zákony a zachraňují je v podstatě lidi kolem v plechovkách, které tím samozřejmě extrémně serou. Čest výjimkám a třeba messíkům, ti taky jezdí jako prasata, ale ti to většinou fakt umí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka pro dojíždění do práce a jak začít tipy/zkušenosti...

15.6.2022 v 08:01 | Nahoru | #46
v Praze je to také o řidičích...7 z 10, když vidí v zrcátku motorku, nemá problém trochu uhnout sranou a motorka nebo skůtr může projet středem kolon...proč to neudělají i ti 3, to je k zamyšlení...

(reakce na) Motorka pro dojíždění do práce a jak začít tipy/zkušenosti...

15.6.2022 v 08:43 | Nahoru | #47
CRF1000> A jeden z 20 nebo 30 ti naopak schválně najíždí tak, aby tě blokoval. Každý čtvrtý z těhle dementů ještě vztekle zatroubí, když ho i přes to dokážeš předjet.

raid> Když mi bylo 20, o prázdninách jsem si vydělával jako poslíček na motorce. Zpětně nechápu, jak jsem to přežil bez nehody.

Motorka pro dojíždění do práce a jak začít tipy/zkušenosti...

15.6.2022 v 14:53 | Nahoru | #48
Žena jezdí od jara do podzimu cca 25km do práce na X-Maxovi 250i a říká, že od kila to nemá potřebnou dynamiku na bezpečné předjíždění. Hlavní výhoda tohoto skútru je ve velikosti kol a prostoru pod sedlem. Vyhřívané hefty jsou mimo léto nutností, počítej taky s nákupem výbavy (helma, boty, kalhoty, bunda, rukavice). Helmu doporučuju integrální s pinlockem, oceníš ho s prvním chladným ránem, rukavice "letní" a "zimní".
Pořiď 125 skútr na velkých kolech a vyhýbej se dálnici. Kolikrát je ve výsledku rychlejší a zábavnější jet delší, zato klikatou trasou. Naučíš se aspoň trochu jezdit a pokud Tě to chytne, uděláš si áčko a přechod na velkou motorku bude jednodušší.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Gilera DNA 125 Gilera DNA 125 Broud 12 19.8.2021 v 21:25 Alan
Gilera DNA Gilera DNA 125 Ellion 7 26.11.2020 v 17:07 Massakra
125ccm 11kw, automat Gilera DNA 125 JohnyObr 7 5.12.2019 v 21:05 Kohlstein
kde sehnat gilera dna 125 Gilera DNA 125 Kertézs 1 13.10.2018 v 21:02 LenaGD
Existuje to 125ccm Gilera DNA 125 Marinak70 4 5.6.2018 v 15:42 Hippieguy


TOPlist