globalmoto_duben_nolan




paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Vliv předstihu na detonace při deceleraci
12.6.2022 v 10:20
Čaute, protože jsem se už dlouho ve V11 nehrabal, svrbí mě prsty a je mi asi líto, že to bez problému jezdí, řekl jsem si, že by to chtělo něco zase trochu pokunit.

Zdražil se benzín a tak mě napadlo, že bych v mapě zkusil ubrat benzínu, abych snížil spotřebu a druhé důvod - příjde mi, že by to mohlo víc brzdit motorem při deceleraci. Myšlenka teda byla zkusit upravit palivovou mapu podle vzoru Beetletechu( teda v myslim, ze je to od nej). Tedy dát do prvních dvou sloupců od 2500 ot. do maxima samý nuly. Tak jsem to udělal, nahrál mapu a šel to projet.

Výsledek: Krásně se změkčily přechody při přeřazení nahoru. Předtím tam byla prodleva. Jakože to chvilku nic nedělá a pak to vystřelí kupředu. A z otáček nad 3000 to znatelně víc brzdí motorem (a nemyslim si, ze to je placebo). Což je super. Co není tak super je, že to během brzdění motorem v tom otáčkovým pásmu, kdy mapa přechází z nul na nenulový hodnoty, střílí. Jen lehce. Žádný bomby. Ale střílí. Když ty nuly posunu výš, střílí to výš když níž, tak zase níž. Prostě tam, kde se to mění. A to se mi nelíbí (to střílení).

Nahrál jsem zpět svoji původní mapu, která jako fičí. Ale stejně mi nedá, co tam ten Beetle dělá za kejkle, že mu to nestřílí (odpozorováno z Beetle map a chování na Stelvio a V7). A tak jsem zkoumal dál. Vypozoroval jsem, že Beetle mění i předstih. A to tak, že jak klesají otáčky, postupne přidává oproti origo mapě na předstihu. Největší rozdíl (přidání) má přesně v místě, kdy se nuly mění na nenuly. A od tohoto mezníku zas předstih postupně snižuje blízko původním hodnotám originální mapy.

A otázka zní: Je možný, aby tohle zvýšení předstihu řešilo to střílení?

Na netu jsem našel:

Decelerace nás zajímá jen potud, pokud nevypínáme volnoběžnou trysku pro zamezení přívodu paliva. Protože se směs výrazně při deceleraci ochudí, je vhodné předstih zvýšit, což by mělo zvládnout řízení podle podtlaku (jeho hodnota dosahuje maxima). Zapálit směs ve válci musíme, protože jinak se neshořelé palivo bude hromadit v tlumiči výfuku a později se detonačně zapálí od horkých spalin.



Beztak mi to nedá a vyzkouším to, ale je tu dost moudrých a zkušených hlav. Tak můžeme něco prodiskutovat třeba to i někdo řešil a poradí a nebo potvrdí?

A ještě obrázek na vysvětlenou: To vlevo mám a to vpravo (nebo podobně) si přeju mít



Naposledy editováno 12.06.2022 10:40:21

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv předstihu na detonace při deceleraci

23.6.2022 v 10:09 | Nahoru | #1
geloš> Přiměl jsi mě prohrabat moje muzeum.
Hlava a píst Tatra 603:

Hlava (neobrobená, zmetek) a píst Tatra 613, proti V11 docela futurismus:

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv předstihu na detonace při deceleraci

23.6.2022 v 16:10 | Nahoru | #2

Ariete píše: geloš> Přiměl jsi mě prohrabat moje muzeum.
Hlava a píst Tatra 603:

Hlava (neobrobená, zmetek) a píst Tatra 613, proti V11 docela futurismus:


Souvisí fotky z tvého muzea nějak s daným tématem? Pro laika ani moc ne.
Já vidím u T613 snahu o spalovací prostor k podpoře rozvíření směsi díky squish area (jak se to říká česky?) na straně protilehlé k svíčce.
U Guzzi V11 je to po celém obvodu hlavy, pouze to nedotáhli do konce protože spára má výšku 1,4 - 2,1, dno pístu je ploché, protistrana na hlavě zkosená. Srovnáním hlavy a snížením spáry na 1,0 mm se dá rozvíření podstatně vylepšit. Přidáním druhé svíčky na protilehlou stranu pak hoření směsi dále zlepšuje. 2-ventilové motory Guzzi od roku 2006 mají druhou svíčku sériově, stejně to zavedla také Ducati u Monstra/Multistrady 1000 a 1100.
U Stelvia má hlava úplně jiný design, svíčka je umístěna hezky centrálně, squish area je poměrně velká, jen mě zajímá důvod proč se rozhodli rozdělit objem spalovacího prostoru tak výrazně také do komory ve dně pístu. Nějaké hypotézy?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Technické okénko Moto Guzzi V11 [1 ... 17, 18] Moto Guzzi V11 MaraGuzziV11 533 11.3.2024 v 10:20 Podas
Italské železo v detajlech(mouchy a... [1 ... 10, 11] Moto Guzzi V11 Markus.1 301 14.8.2020 v 23:59 Koudy01
Tachometr Moto Guzzi V11 štylák 0 21.9.2019 v 01:29 štylák
Problém s otáčkoměrem Moto Guzzi V11 Koudy01 3 24.7.2019 v 06:42 Koudy01
Griso vs V11 Moto Guzzi V11, Moto Guzzi Griso 850, Moto Guzzi Gri... Lof87 24 16.7.2019 v 13:37 Koudy01

TOPlist