globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vliv předstihu na detonace při deceleraci
12.6.2022 v 10:20
Čaute, protože jsem se už dlouho ve V11 nehrabal, svrbí mě prsty a je mi asi líto, že to bez problému jezdí, řekl jsem si, že by to chtělo něco zase trochu pokunit.

Zdražil se benzín a tak mě napadlo, že bych v mapě zkusil ubrat benzínu, abych snížil spotřebu a druhé důvod - příjde mi, že by to mohlo víc brzdit motorem při deceleraci. Myšlenka teda byla zkusit upravit palivovou mapu podle vzoru Beetletechu( teda v myslim, ze je to od nej). Tedy dát do prvních dvou sloupců od 2500 ot. do maxima samý nuly. Tak jsem to udělal, nahrál mapu a šel to projet.

Výsledek: Krásně se změkčily přechody při přeřazení nahoru. Předtím tam byla prodleva. Jakože to chvilku nic nedělá a pak to vystřelí kupředu. A z otáček nad 3000 to znatelně víc brzdí motorem (a nemyslim si, ze to je placebo). Což je super. Co není tak super je, že to během brzdění motorem v tom otáčkovým pásmu, kdy mapa přechází z nul na nenulový hodnoty, střílí. Jen lehce. Žádný bomby. Ale střílí. Když ty nuly posunu výš, střílí to výš když níž, tak zase níž. Prostě tam, kde se to mění. A to se mi nelíbí (to střílení).

Nahrál jsem zpět svoji původní mapu, která jako fičí. Ale stejně mi nedá, co tam ten Beetle dělá za kejkle, že mu to nestřílí (odpozorováno z Beetle map a chování na Stelvio a V7). A tak jsem zkoumal dál. Vypozoroval jsem, že Beetle mění i předstih. A to tak, že jak klesají otáčky, postupne přidává oproti origo mapě na předstihu. Největší rozdíl (přidání) má přesně v místě, kdy se nuly mění na nenuly. A od tohoto mezníku zas předstih postupně snižuje blízko původním hodnotám originální mapy.

A otázka zní: Je možný, aby tohle zvýšení předstihu řešilo to střílení?

Na netu jsem našel:

Decelerace nás zajímá jen potud, pokud nevypínáme volnoběžnou trysku pro zamezení přívodu paliva. Protože se směs výrazně při deceleraci ochudí, je vhodné předstih zvýšit, což by mělo zvládnout řízení podle podtlaku (jeho hodnota dosahuje maxima). Zapálit směs ve válci musíme, protože jinak se neshořelé palivo bude hromadit v tlumiči výfuku a později se detonačně zapálí od horkých spalin.



Beztak mi to nedá a vyzkouším to, ale je tu dost moudrých a zkušených hlav. Tak můžeme něco prodiskutovat třeba to i někdo řešil a poradí a nebo potvrdí?

A ještě obrázek na vysvětlenou: To vlevo mám a to vpravo (nebo podobně) si přeju mít



Naposledy editováno 12.06.2022 10:40:21

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv předstihu na detonace při deceleraci

18.6.2022 v 11:12 | Nahoru | #1
assassin> ...."chudá směs hoří déle" - zřejmě převratný objev některých dnešních samozvaných "ladičů", který zcela zásadně změní fungování spalovacího motoru, zatímco u "zastaralých" karburátorových konstrukcí byla chudá směs vždy v prví řadě příčinou detonačního spalování se všemi nežádoucími znaky z důvodu naopak tak rychlého hoření až detonace - inu doba pokročila a fyzikální zákony se zřejmě mění zcela zásadně !!! P.S. mmj. lze dnes z různých příspěvků vypozorovat, že řada motorkářů, jak si říkají, má dnes motocykl nejen k ježdění, ale často také k hrabání se v něčem, čemu rozumí napůl, k čemuž jim současná nesmyslně komplikovaná, zbytečná a drahá technika skýtá nepřeberné množství příležitostí, kdy konstruktéři tvrdí, že je to nutnost v zájmu ekologie, která chudinka se krčí někde na konci a kdy v reálu běží hlavně o to, aby s každou prkotinou bylo nutno navštěvovat servis, kde se zájemce od dalších "odborníků" mmj. dozví, že na př. dvaapůlmtetrákový BMW GS , Afrika Twin a pod. jsou motocykly na silnici i do terénu, aniž by někdy na podobném přístroji sami v terénu kdy seděli a hravě tedy troubí do světa podobné nesmysly !!!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv předstihu na detonace při deceleraci

18.6.2022 v 18:45 | Nahoru | #2
400xr> Ale on ma assassin pravdu. Prilis "chuda smes" opravdu hori dele, nez stechiometricka. Stejne ale taky prilis "bohata smes" hori dele, cili pomaleji nez stechometricka.
V literature se doctes, ze rychlost laminarniho (podzvukoveho, deflagracniho) horeni je primo umerna teplote cela plamene. Viz adiabaticka teplota plamene.

U prilis chude smesi mas prebytek kysliku a dusiku ktery se neucastni spalovani, ale musis ho ohrivat --> chladnejsi horeni --> pomalejsi deflagrace.
Naopak u prilis bohate smesi ti prebyvaji uhlovodiky, ktere se neucastni horeni, ale musis je ohrivat --> chladnejsi horeni --> pomalejsi deflagrace.
Proto bude nejvyssi teplota cela plamene a tedy rychlost horeni nejvyssi pobliz stechiometrie.
Z empirie vyplyva, ze u dnesnich benzinovych motoru co jezdi na E5 je max. rychlost spis kolem lambda 1.05-1.1.

Prvni obrazek z googlu na dotaz "flame speed based on lambda".


btw: Detonacni spalovani apriori predpokladat coby primy dusledek vysoke rychlosti horeni...to je silne zavadejici a nespravna uvaha.

Naposledy editováno 18.06.2022 18:49:05
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Technické okénko Moto Guzzi V11 [1 ... 17, 18] Moto Guzzi V11 MaraGuzziV11 536 13.4.2024 v 16:28 JVK
Italské železo v detajlech(mouchy a... [1 ... 10, 11] Moto Guzzi V11 Markus.1 301 14.8.2020 v 23:59 Koudy01
Tachometr Moto Guzzi V11 štylák 0 21.9.2019 v 01:29 štylák
Problém s otáčkoměrem Moto Guzzi V11 Koudy01 3 24.7.2019 v 06:42 Koudy01
Griso vs V11 Moto Guzzi V11, Moto Guzzi Griso 850, Moto Guzzi Gri... Lof87 24 16.7.2019 v 13:37 Koudy01


TOPlist