Zdražil se benzín a tak mě napadlo, že bych v mapě zkusil ubrat benzínu, abych snížil spotřebu

Výsledek: Krásně se změkčily přechody při přeřazení nahoru. Předtím tam byla prodleva. Jakože to chvilku nic nedělá a pak to vystřelí kupředu. A z otáček nad 3000 to znatelně víc brzdí motorem (a nemyslim si, ze to je placebo). Což je super. Co není tak super je, že to během brzdění motorem v tom otáčkovým pásmu, kdy mapa přechází z nul na nenulový hodnoty, střílí. Jen lehce. Žádný bomby. Ale střílí. Když ty nuly posunu výš, střílí to výš když níž, tak zase níž. Prostě tam, kde se to mění. A to se mi nelíbí (to střílení).
Nahrál jsem zpět svoji původní mapu, která jako fičí. Ale stejně mi nedá, co tam ten Beetle dělá za kejkle, že mu to nestřílí (odpozorováno z Beetle map a chování na Stelvio a V7). A tak jsem zkoumal dál. Vypozoroval jsem, že Beetle mění i předstih. A to tak, že jak klesají otáčky, postupne přidává oproti origo mapě na předstihu. Největší rozdíl (přidání) má přesně v místě, kdy se nuly mění na nenuly. A od tohoto mezníku zas předstih postupně snižuje blízko původním hodnotám originální mapy.
A otázka zní: Je možný, aby tohle zvýšení předstihu řešilo to střílení?
Na netu jsem našel:
Decelerace nás zajímá jen potud, pokud nevypínáme volnoběžnou trysku pro zamezení přívodu paliva. Protože se směs výrazně při deceleraci ochudí, je vhodné předstih zvýšit, což by mělo zvládnout řízení podle podtlaku (jeho hodnota dosahuje maxima). Zapálit směs ve válci musíme, protože jinak se neshořelé palivo bude hromadit v tlumiči výfuku a později se detonačně zapálí od horkých spalin.
Beztak mi to nedá a vyzkouším to, ale je tu dost moudrých a zkušených hlav. Tak můžeme něco prodiskutovat


A ještě obrázek na vysvětlenou: To vlevo mám a to vpravo (nebo podobně) si přeju mít


Naposledy editováno 12.06.2022 10:40:21
1 reakcí na tento příspěvek Vliv předstihu na detonace při deceleraci
1 reakcí na tento příspěvek Vliv předstihu na detonace při deceleraci
Throttle position autodetection: It allows the control unit to detect the closed throttle position; just press the Enter key.
Self-adjustable parameters reset: Lambda probe self-adaptability parameters reset: operation to be carried out after the throttle body is cleaned or in the case a new engine, a new lambda probe or a new injector is fitted, or the correct operation of the injection system or the valves is restored.
Chápu to tak, že to umí porovnat aktuální stavy některých čidel s hodnotami, které by za daných podmínek mělo čidlo vykazovat. Například TPS. Možná nějaké tlaky, průtok v sání.
edit - na tohle téma je nedokončená diskuse Euro 5 vs 4
Naposledy editováno 17.06.2022 08:11:07
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv předstihu na detonace při deceleraci

Anti> Rozvést to, to je na slohovku...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv předstihu na detonace při deceleraci
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv předstihu na detonace při deceleraci
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv předstihu na detonace při deceleraci
V literature se doctes, ze rychlost laminarniho (podzvukoveho, deflagracniho) horeni je primo umerna teplote cela plamene. Viz adiabaticka teplota plamene.
U prilis chude smesi mas prebytek kysliku a dusiku ktery se neucastni spalovani, ale musis ho ohrivat --> chladnejsi horeni --> pomalejsi deflagrace.
Naopak u prilis bohate smesi ti prebyvaji uhlovodiky, ktere se neucastni horeni, ale musis je ohrivat --> chladnejsi horeni --> pomalejsi deflagrace.
Proto bude nejvyssi teplota cela plamene a tedy rychlost horeni nejvyssi pobliz stechiometrie.
Z empirie vyplyva, ze u dnesnich benzinovych motoru co jezdi na E5 je max. rychlost spis kolem lambda 1.05-1.1.
Prvni obrazek z googlu na dotaz "flame speed based on lambda".

btw: Detonacni spalovani apriori predpokladat coby primy dusledek vysoke rychlosti horeni...to je silne zavadejici a nespravna uvaha.
Naposledy editováno 18.06.2022 18:49:05
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv předstihu na detonace při deceleraci

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv předstihu na detonace při deceleraci
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv předstihu na detonace při deceleraci
assassin píše: Anti> Me uz je to fuk, ale krom toho ze si dal velkou praci s popisem me neshopnosti, tak zapomnel Koudymu poradit jak to teda je…
Neporadil. Ale i tak jsem se tam nasel:
lze dnes z různých příspěvků vypozorovat, že řada motorkářů, jak si říkají, má dnes motocykl nejen k ježdění, ale často také k hrabání se v něčem, čemu rozumí napůl
Tohle jsem celej ja

Naposledy editováno 19.06.2022 18:30:44
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv předstihu na detonace při deceleraci
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv předstihu na detonace při deceleraci
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv předstihu na detonace při deceleraci
Tvar te zavislosti a princip zustava i ve spalovacim motoru.
S okrajovymi podminkami jako je tlak, teplota a entropie(vireni smesi) se meni ta absolutni hodnota rychlosti (a teploty) plamene... a ano u klasickeho benzinaku to budou hodnoty jak pises neno i vice a budou spise v mirne bohate smesi (cca 0.9).
Naposledy editováno 20.06.2022 18:41:33
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv předstihu na detonace při deceleraci
Jinak já jsem si kdysi uložil tento obrázek, tvar křivky se podobá tvému grafu, ovšem maximum rychlosti hoření je tady jasně na straně bohaté směsi.
Zdroj už nevím, možná nějaké pokusy z minulého století.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv předstihu na detonace při deceleraci
Hlavni fatory na pozici maxima u realnych motoru co si pamatuju byly palivo, vireni a homogenita smesi, chlazeni (teplota sten i BMET). Cim horsi chlazeni sten a jejich vyssi teplota oproti prumerne teplote, stejne jako jeji lepsi promiseni, tim chudsi bude nejrychlejsi smes (protoze je rovnomernejsi a netvori u sten bohate hotspoty) . Ethanol posouva zpravidla maximum taky do chudsi smesi.
edit: co se tyce absolutni hodnoty, tak je to dnes i o dost vice nez 25m/s, u jednoho moderniho NA 60kW trivalce, 1.2L , CR11 s palivem E10 jsme namerili pres 35m/s.
Naposledy editováno 20.06.2022 19:24:31
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv předstihu na detonace při deceleraci

Co je BMET?
1 reakcí na tento příspěvek Vliv předstihu na detonace při deceleraci

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv předstihu na detonace při deceleraci

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv předstihu na detonace při deceleraci
Naposledy editováno 20.06.2022 23:48:21
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv předstihu na detonace při deceleraci
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv předstihu na detonace při deceleraci

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv předstihu na detonace při deceleraci
Naposledy editováno 21.06.2022 10:07:57

Ploché dno pístu na konci komprese vytlačuje směs z protilehlých štěrbin a rozfoukává hořící směs ve střechovitém spalovacím prostoru. Nic lepšího nejde vymyslet:

Vrstevník motoru DFV - Ferrari 312B, měl kapku vyšší výkon díky otáčkám, ale horší mechanickou a termickou účinnost. Spalovací prostor byl podobný jako u DFV, ale rozlehlý a ne tak kompaktní.

Předchůdce Ferrari 512 F1, motor 1,5L z půlky šedesátých let měl tehdejší závodní klasiku - střechovitě tvarované písty a velký úhel mezi ventily, z dnešního pohledu neúčinný design. Na obrázku verze s přímým vstřikem:

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv předstihu na detonace při deceleraci
To střílení ve výfuku asi odstranit nepůjde, když je škrticí klapka pořád pootevřená. I bez paliva se při brždění motorem naplní výfukové potrubí vzduchem a jak se do toho pak dostane nedokonale spálená směs, tak si to uprcne ... Pro klid v duši, ono to ve výfuku střílí (dohořívá nespálená směs z předchozího cyklu) i když je motor v tahu, akorát to není slyšet.
To zvýšení předstihu na začátku fáze s palivem by mělo umožnit zapálení nedokonalé směsi (zapaluje se líp při menším tlaku), prohoření (turbulence s menším množstvím směsi bude slabší) a podle mě hlavně vyexpandování a ochlazení spalin už ve válci, aby ve výfuku znova nechytly. Z výfukového potrubí se tak postupně vytlačí vzduch a nahradí inertníma spalinama.
Naposledy editováno 21.06.2022 11:09:19
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv předstihu na detonace při deceleraci
Ale když tam to palivo nechám cákat nějaký furt, neuprcne si to za žádných okolností ani jednou. Na tom Stelviu to mají vyladěný nějak tak, že to neuprcavá aní bez paliva a klapka je tam otevřená ještě víc (4,7°). Ale jak už psali chlapi dřív, je tam jiná jednotka, jiný řízení volnoběhu a nevím, co ještě.
Tak je možný, že na V11 to takhle dobře vyladit nějakým jednodušším způsobem ani nejde.
Naposledy editováno 21.06.2022 11:20:34
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Technické okénko Moto Guzzi V11 [1 ... 17, 18] Moto Guzzi V11 | MaraGuzziV11 | 515 | 29.10.2022 v 18:22 Koudy01 |
Italské železo v detajlech(mouchy a... [1 ... 10, 11] Moto Guzzi V11 | Markus.1 | 301 | 14.8.2020 v 23:59 Koudy01 |
Tachometr Moto Guzzi V11 | štylák | 0 | 21.9.2019 v 01:29 štylák |
Problém s otáčkoměrem Moto Guzzi V11 | Koudy01 | 3 | 24.7.2019 v 06:42 Koudy01 |
Griso vs V11 Moto Guzzi V11, Moto Guzzi Griso 850, Moto Guzzi Gri... | Lof87 | 24 | 16.7.2019 v 13:37 Koudy01 |