druhý den bojuju se zahradním traktůrkem, motor Briggs Stratton 12.5HP. Při startování tlakuje do sání a stříká z karburátoru benzín půl metru vysoko. Některý modely maj prej automatickou dekompresi, kdy takovej vehement drží ventil v kompresi přiotevřenej, aby startér mohl točit a v otáčkách se to odstředivkou zavře. Když jsem motor rozebral, tak tam nic takovýho není, ale sací vačka vypadá nesouměrná s tím, že je víc masa na kompresní straně. Díky tomu to drží sací ventil lehce (asi 1 mm) otevřenej celou kompresi a pořádně dosedne až v pracovním taktu po TDC. Nejspíš díky tomu jsem naměřil kompresi ani ne 2 bary a motor ani neštěkne. Vůle se nastavit nedá, vačka tlačí na tyčku, tyčka rovnou na ventil. Mohlo se stát, že se ventil zaklepal (doteď to chodilo roky v pohodě) nebo to tak má bejt? A co s tím, zbrousit trochu dřík ventilu?
Díky.
Tady žádné podložky nejsou, vačka hejbe tyčkou a tyčka tlačí přímo na dřík ventilu, jednu z těch tí věcí je potřeba ubrousit a většinou se brousí ten dřík, co jsem tak studoval na netu.
Na start sprej to vrčelo, nakonec se ukázalo, že byla hodně bohatá směs, asi aby to běželo s tou malou kompresí. Pošteloval jsem a už to valí. Sice to nýtuje jako Guzzina za studena, ale už mám posekáno.
Je to moje první zkušenost s tím, že motor je KO kvůli nulovejm ventilovejm vůlím.