Naposledy editováno 07.06.2022 18:48:19
Suzuki jsem nikdy neměl vždy honda nebo kawa tak nemám žádnou zkušenost zda do toho případně jít.
Ty CB 1000R srovnání jsem myslel spíše ve výbavě co se týká funkcí na displeji, výbavy motorky atd.
Mám GSX-S 1000. Kupovaná jako nová červen 2020. Tenkrát jsem se rozhodoval právě mezi Zedem a GSX-S. Nebo takhle. Už jsem téměř šel pro Zeda, kterého jsem si vyhlédl na Motosalonu v Brně. Původně jsem uvažoval i o Ninje SX. Tu jsem nakonec zavrhl, protože se mi na moje ježdění zdála zbytečně rozměrná. Chtěl jsem něco sportovního, ale ne supersport. A taky hrála velkou roli cena, protože SX výrazně dražší. Nějaký můj strop jsem si dal 300 000.
Byl jsem ve Vrbovce a už šel vlastně dojednat nákup Zeda. A pak jsem si řekl, že ještě nakouknu k Suzuki. Uviděl jsem černo šedé GSX-S a vzhledem k ceně a parametrům to ve mně začalo hlodat. Zrovna se někdo informoval u prodejce a já chvilku poslouchal. Sedl si, okouknul vše kolem a ještě se vrátil kouknout na Zeda. A jak se mi ještě před hodinou líbil, tak teď už tolik ne. Určitě má atraktivní tvary současné doby, to ale byl z mého pohledu vlastně mínus.
Co rozhodlo:
Cena byla +- podobná. Suzuki o pár tisíc v zakladu dražší. Z mého pohledu ale víc motorky, takový chpapáčtější vzhled. Zed se mi zdál takový juniorský a proti GSX-S menší. Prostě GSX-S je stará dobrá škola. Elektronické vychytávky jako třeba BT konektivitu na ježdění nepotřebuji. Dál je samozřejmě výrazně vyšší výkon a krouťák. Měl jsem Blackbirda a pak i o dost stabší Kawu. Kawa všechno v pohodě, ale ten výkon a akcelerace mi prostě chyběla. Pak taky osvědčený motor z K5. No a i když jsem vždy o Suzuki říkal, že je to hrnec šroubů, myslím si, že to zpracování má Suzuki taky festovnější. Při další návštěvě, kdy jsem motky znova okoukl, bylo rozhodnuto a složil jsem zálohu.
V mezičase jsem ještě poptal prodejce v okolí.
Mimo Motart také JP moto, Global Moto, Moto Mejtský, Suzuki Hamouz. Velký zájem projevil Hamouz a Global moto. U obou prodejců slušné a korektní jednání. Motart nic nebylo špatně, ale prostě ty emoce při prodeji nejsou. JP moto a Moto Mejtský bez reakce. Asi mají dost a prodat další moto nepotřebují. Nakonec jsem zvolil Motart. Tak nějak už jsem dal slovo a i když bych dostal jinde o něco nižší cenu, chtěl jsem dané slovo dodržet, i když ze studeného přístupu pana Golise jsem byl trochu překvapený. Hamouzovi a Global moto jsem se v telefonu omluvil, že to třeba klapne jindy. U Hamouze jsem si loni nechal namontovat laďák MIVV.
Po dvou letech provozu mám najeto 20 000. Nenastal žádný problém, vše drží, sedí, žádná reklamace, prostě nic. Sednu a jedu. Z mého pohledu je GSX-S perfektní kompromis mezi sportovní motorkou a cestovní, kdy je tam víc sportovna, není ale problém za den ukrojit 600 kilometrů. Zadek už to trochu cítí, mírně zápěstí od trvale otočného plynu, jinak celkem pohoda. Na první čtyři kvalty jede jako prase, na zadní jde jako nic. TCS mám trvale na jedničku. Jen těsně po zimě, kdy je ještě všude bordel na dvojku. To samé tak od půlky října, než přestanu jezdit. ABS do jízdy nekecá. Nebo takhle, já nejezdím tak agresivně, aby kecalo. Trochu horší jsou zrcátka, ty jsem v rozích doplnil menšími, abych viděl vedle sebe. Jediný, co bych vlastně ze Zeda bral, je ledkový přední světlo. Určitě bude svítit lépe a není třeba řešit oser s výměnou žárovky. Když jedu s kolegou skútristou, mám spotřebu okolo 4,8. Když jezdím sám, tak do 5,5 a to už jsou dost nelegální rychlosti. Bezmozek a pacient je za 6,5 - 7. Takže na litr je motorka při pohodový jízdě překvapivě úsporná. I Tak bych ale ocenil o něco větší nádrž. Ta je na 17 litrů. Kdyby byla na 19, nezlobil bych se.
Doplnil jsem nějaký drobnosti jako padáky, USB nabíječku, rozšíření stojánku plus další věci A taky laďák MIVV. S ním jede moto lépe ve všech otáčkách. Ono je to vidět i na dynu na webu výrobce. Samozřejmě může někdo tvrdit, že je to placebo. Hádat se nebudu.
Po dvou letech provozu rozhodnutí absolutně nelituji. S motorkou jsem spokojený řekněme na 95%, jsem rád, že jsem nekoupil Zeda. Celkově jsem upravil názor na značku. Původně jsem byl hlavně fanoušek Hondy. Protože jsem jako majitel (a i z jiného důvodu, kdy jsem jezdil na mnoha jiných motorkách co měli dovozci jako testovací pro novináře) vystřídal všechny značky velké japonské čtyřky, můžu v klidu napsat, že všechno dobrý. S žádnou značkou žádné potíže, na všechny jsem vždy nasedl a jen jezdil. Nejvíc mi ale k srdci přirostl Blackbird. To byl splněný sen.
S GSX-S budeš myslím spokojený.
edit: odstraněno pár překlepů, doplněn text.
Naposledy editováno 09.06.2022 14:24:04
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Pneu pro Kawasaki Z900 [1, 2] Kawasaki Z900 | zahadnytajemny | 34 | 2.2.2024 v 13:33 docent |
Z900 - rozvody, ventily Kawasaki Z900 | zahadnytajemny | 9 | 24.10.2023 v 23:51 SuperSic58 |
Kawasaki Z900 2023 Self-Diagnosis Kawasaki Z900 | Jirrri | 2 | 27.8.2023 v 21:56 Jirrri |
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... | pajovka | 101 | 14.6.2023 v 06:32 t_freedom |
Výběr moto Yamaha FZ1 N, Yamaha MT-09, Kawasaki Z900, Triumph S... | ondrastoud | 22 | 12.6.2023 v 08:30 jawatar |