bmw_r1300gs_cartec





Téma: Jakou první opravdovou okruhovku
3.6.2022 v 09:56
Ahoj,
mám na Vás takový dotaz. Rozhodl jsem se definitivně skončit s ježděním na cestě na sportovní motorce. Přijde mi to extrémně nebezpečná činnost a ani mi to nepřináší uspokojení. A tak jsem se rozhodl, že prodám moji Hondu CBR1000RR a vyměním to za laminátovou věc čistě na okruh.

Chtěl bych se zlepšit ve všech aspektech jízdy, takže brzdy, gas, stopa, pohyb - prostě všechny aspekty jízdy.

A s tím přichází moje otázka:
S čím začít - vrátit se zpět na 600 a nebo pokoušet hasana na litru.

A když 600 tak jakou?
Přemýšlím, že bych totiž koupil něco třeba do 120k s tím, aby mi to nebylo líto poválet po zemi (vždycky to bude líto, ale aby mě to úplně nezruinovalo) A s tím právě vyvstává otázka jakou? CBR 600RR 08-9? ZX6R? GSXR600? nebo R6? je taky problém, že měřím 190cm a vážím 90kg.
A čím to osadit? Quickshifter (je asi jasný) antihop je základ. Co řešit dál? Děkuji moc za každou radu!
Předchozí
1 2
Následující

Jakou první opravdovou okruhovku

3.6.2022 v 11:04 | Nahoru | #1
určitě 600kilo hravější stroj na okruhovky.. zrovna kolega bude prodávat R6 nemá čas už lítat po okruhách

1 reakcí na tento příspěvek Jakou první opravdovou okruhovku

3.6.2022 v 11:22 | Nahoru | #2
a proc si nenechas toho farose a jen ho neprestrojis? Sestka potrebuje drzet pod krkem, litr jede vic odspoda, muze ti to v zacatcich pomoct obzvlast kdyz ho dobre znas ..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou první opravdovou okruhovku

3.6.2022 v 12:08 | Nahoru | #3
Veverčák> lebo v tom nechce mať veľa peňazí 4k€ motorka a keď budeš mať rezervu 3k€ na pit stojan a nahrieváky, malú opravu, tak ti zostane peniaz aj "na kačera"

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou první opravdovou okruhovku

3.6.2022 v 12:22 | Nahoru | #4

Destroyer píše: Veverčák> lebo v tom nechce mať veľa peňazí 4k€ motorka a keď budeš mať rezervu 3k€ na pit stojan a nahrieváky, malú opravu, tak ti zostane peniaz aj "na kačera"



Ono pořízením motorky to jen začíná, peníze do toho rves pořád. Takhle by měl výhodu stroje , který zná a něco o něm ví, včetně stavu. Koupit jetou orkuhovku, obzvlášť pokud nechceš něco novějšího a dražšího, to je docela slušná loterie. Kdyby nic neměl, neřeknu, ale má stroj, který je v podstatě ideální, sice litr, ale hodná motorka a jsou na sebe zvykli. Stačí přestrojit na lamináty, dát tam prepacko, případně řidítka od PP tuningu , ať je po pádu co nejmíň měnění l, pár krytu na víka a může vyjet. A zbytek bude ladit postupně podle toho, co mu bude chybět. Ani ten QS není úplně potřeba, jen to usnadňuje život, důležitější je mít otočené řazení než QS

Samozřejmě každého volba, ale tady mi to přijde fakt jako logicky smer

1 reakcí na tento příspěvek Jakou první opravdovou okruhovku

3.6.2022 v 12:53 | Nahoru | #5
Jo taky o tom tak přemýšlím, Na druhou stranu jsem se setkal s názorem, že šestka pro mě bude lepší v tom, že se právě naučim víc gasovat atd. Přemýšlím i ekonomicky když koupím šestku za kilo 10 do toho dám (což je kompletně servis) tak pořád budu mít 90 na ježdění.

(reakce na) Jakou první opravdovou okruhovku

3.6.2022 v 13:03 | Nahoru | #6

Kubik19 píše: Jo taky o tom tak přemýšlím, Na druhou stranu jsem se setkal s názorem, že šestka pro mě bude lepší v tom, že se právě naučim víc gasovat atd. Přemýšlím i ekonomicky když koupím šestku za kilo 10 do toho dám (což je kompletně servis) tak pořád budu mít 90 na ježdění.



jen abys do te sestky za kilo nedal brzo treba pade za prevodovku apod .. jety okruhovky v tyhle cenovy hladine umi byt nepredvidatelny peklo .

Jakou první opravdovou okruhovku

3.6.2022 v 13:10 | Nahoru | #7
to já vím, ale ta samá převodovka může odejít i tady na mojem cbr. Sice je po full servisu ale stát se může cokoliv. To, bych nemohl jezdit na motorce. Navíc plán je takový, že s tím dám maximálně sezonu.

Jakou první opravdovou okruhovku

3.6.2022 v 13:13 | Nahoru | #8
Pokračovat na tom co znáš je jasná výhoda
Jak píše Veberčák - olítaná okruhová šestka může být cestou do finančních "pekel"
právě proto, že bez otáček *nejede* a na okruzích se k červené zóně otáček určitě
dostávala neustále .

(reakce na) Jakou první opravdovou okruhovku

3.6.2022 v 20:11 | Nahoru | #9
Veverčák> je to pravda ale sú k tomu dva prístupy...
ja si pamätám na časy keď som bol mladý a blbý, nemal ženu, deti a pud sebazáchovy, a zvyknúť si na ľubovoľný stoj mi trvalo presne 3 zákruty, potom som niečím drel o zem, zväčša stupačkou...

Jakou první opravdovou okruhovku

3.6.2022 v 22:39 | Nahoru | #10
Asi mě utlučete, ale jestli jde Kubíkovi19 v první řadě o to, aby se naučil okruhy a závodní jízdě, tak ať si nejdřív pořídí závodního čtvrtlitra (stopětadváca by byla málo, jelikož váží 90kg). Na slabém stroji nic neukecáš a donutí tě to zlepšovat techniku jízdy a stopu.......

A třeba se pak dostaví ten orgasmus, že to natře rádoby závodníkům na šestkách

1 reakcí na tento příspěvek Jakou první opravdovou okruhovku

Skvělá odpověď, děkuji! 4.6.2022 v 07:58 | Nahoru | #11
Sel jsem ze silnice z hektolitra taky na sestku, za mě je to lepší na naučení základů. Ještě lepší možná nějaký trikilo ale na tom asi jezdit nechceš. Obecně to všechno budou vylitaný vrány, který můžou jezdit ještě roky, anebo do toho naseres desetitisíce jen za první rok. Určitě bych koupil něco hotového a nestavět to, to nemá ekonomicky smysl. Čím min uprav, hlavně na motoru, tím lip pro životnost. Základ je prepacko s reversnim řazením, qs, riditka, laminaty, padáky, rychlý plyn. Pak je to už o penězích, podvozek vždycky potěší, je i hodnejsi na gumy. Antihop určitě nepotrebujes, dokud nebudeš jezdit časy typu Brno za 2.12.
Honda se moc nesype, je hodná ale nejede. Měl jsem gsxr a mělo výbornou ovladatelnost, nesypala se ale oproti r6 jela hůř, ale lip než honda. Za me super motorka na začátek a za 120 koupíš slusnou. R6 je z nich nejrychlejší, nejostrejsi, nejmenší, nejtěžší na zvládnutí jízdy (myšleno v tehle kategorii) ale když ji ochocis, tak lepší šestka není. Za tyhle peníze to ale bude nevybaveny kus a byl bych opatrný ohledně stavu. Jiné věci typu triumphu nebo něco italského bych na tvém místě vynechal pro začátek, pokud chceš víc jezdit než řešit problémy
Litr za me dava na okruhu smysl, když je to něco s elektronikou, kde se ta síla a výkonnost dá v rukou amatéra alespoň trochu přenést na trať.
Litr sice hodně odpustí v oblasti výkonu ale pokud chceš jet rychle, už to chce mít nějaký skill. Náklady na údržbu a provoz sestky (pokud neřeším ze se posere) jsou taky menší. Samozřejmě záleží na rukách, kamarád jezdil na starý zx10r má seriovem podvozku pod 2.12 a šlo to

Jakou první opravdovou okruhovku

4.6.2022 v 08:22 | Nahoru | #12
Řešil jsem teď podobnou věc. Po letech chci začít jezdit zase na okruh. Ve finále jsem dospěl k tomu, že 300-400ccm je na rozježdění to pravé. Teď už jen řeším jakou.
Vyhráli to u mě ovladatelností, servisem a taky nedostatkem výkonu, který nutí nedělat chyby

Jakou první opravdovou okruhovku

4.6.2022 v 09:37 | Nahoru | #13
JJ, ač Suzuki-magor , musím se přidat k Jindřejovi co se týká ZX10R ...

2 reakcí na tento příspěvek Jakou první opravdovou okruhovku

Skvělá odpověď, děkuji! 4.6.2022 v 13:16 | Nahoru | #14
Cauves, napisu ti moje postrehy k okruhovkam do PM nebo pres whatsapp

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou první opravdovou okruhovku

4.6.2022 v 13:26 | Nahoru | #15
Kamikadze-Ace> Nechtěl bys to hodit sem? Byl bych za to velmi vděčný. Nebo klidně taky přes PM. Děkuji

(reakce na) Jakou první opravdovou okruhovku

4.6.2022 v 13:43 | Nahoru | #16
Šógun_> jasny hodim to i sem

(reakce na) Jakou první opravdovou okruhovku

4.6.2022 v 18:08 | Nahoru | #17
Kamikadze-Ace> díky dámo na ten názor čekam asi nejvíc :) ty a Ozzy :)

1 reakcí na tento příspěvek Jakou první opravdovou okruhovku

4.6.2022 v 19:48 | Nahoru | #18
Je to už delší doba co jsem byl ve stejném stavu měl jsem YZF1000R najeto okolo 90tis km a propadnul jsem okruhu. Okolí si pořídilo mix strojů a já si pořídil okruhovku taky. Popravdě dědečka jsem už nechtěl na okruhu hoblovat.

Šel jsem na R6 a proč: okolí mělo R6, byla nejdostupnější a na litra jsem neměl koule a prachy. Udělal jsem chybu a v touze mít závoďáka jsem koupil co bylo paštika za 30. Ale jelo to jako kráva :) byla to karbecová R6 bez ničeho jen podvozek žádný gipro, QS

Celkově jsem ten případ od začátku velký oči, půde to samo a hned bude v Brně dvacet .... no poprvé jsem zajel 25 a hned ležel 2x za den ( nepropadat panice)

potom druhá R6 - motor série, podvozek , QS a hodně ochranných věcí ( to je nutnost)

no a poslední R6 byla už jen evoluce - motor série, podvozek K tech, gipro, ochranné prvky takže základní osazení víc netřeba

A z tvého výběru já mám 182cm a 96kg a vypadám na všem jak medvěd na SOBI20

z výběru je vše srovnatelný R6 je takový etalon SSP prostě je jí nejvíc, občas trpí převodovka ale nic co by se nedalo opravit, nevýhoda nemá kazetovou převodovku to má jen myslím Kawa, druhá sada kol je fajn - zaprší přehodíš a jedeš žádný ztrácení peněz za startovný leností přezouvat, antihop má v serii

Ostatní biky tolik neznám občas potkávám víc Kawy než CBR, Suzuki fakt pomálu a potom tu ještě je ta tříválcová 675 píčovina a prostě ergonomicky ano ale zbytek na servis..... no comment manuál servisu je jako indiánská mapa pokladu na stříbrném jezeře

Pokud budeš kupovat okruhovku tak všichni už QS mají , přepáčko budto aliexpress nebo já teda preferuju PP tunning, pozici vyladíš už podle toho jak jezdíš na CBR nebude problém s velikostí takový

A výhoda SSP méně to žere gumy a ty jsou navíc v rozměru 180/60 o dost levnější než litrový 200/60 200/55 já vloni kupoval 180/55 za 100€ ve výprodeji nebo letos 180/60 za 2700czk kus:)

No a závěrem už to tady padlo: motorkou to začíná, stojany ,nahříváky, druhá sada kol, auto co to utáhne ideálně v něm můžes spát, pořádný vozík a kolébku,pořádný stan( když nebudeš s někým v boxu) pořádný nářadí atd. až zrychkíš taky občas spadneš takže potom i oprava něco stojí a pokud pojedeš třeba 2x za rok tak to radši jezdi na sérii s rizikem " designu de la Kačer ze Schwantzovky"

já bych litra chtěl ale ten litr co chci stojí i ojetý přes 500 ....... a na moje mrdalství radši na šestce než aby mě někdo pojel na biku za 200 když mám bike za 500+ to by narušilo moje narušený EGO ještě víc

ps.: a kdy to chceš kupovat? teď je nejhorší doba ......

Naposledy editováno 04.06.2022 19:54:11

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou první opravdovou okruhovku

4.6.2022 v 20:08 | Nahoru | #19
Kamikadze-Ace> děkuji cítím to tak nějak podobně s tím, že úplně moc ohrkaný stroj nechci. Výhoda je že, kvalitní nářadí mám, nahříváky taky, auto není problém, jediné co nemám jsou druhá kola a stan. Stojany a všechno ostatní teda odpadá.

Co se týče motorky, ja prostě na R6 nikdy nejel takže nemam vůbec tucha jaky to je a další věc je cena. R6 je právě proto nejdražší protože je pravděpodobně nejlepší. Mě osobně nejvíc vychází kawa. Kolem kila se to koupit dá a moc úprav to nechce. Co se týče gum, mam docela dobry zdroj a vzhledem k tomu jaky loser sem tak zatím jezdím vždycky jetý a nikdy to nebyl problém.

No chci to koupit hned jak to prodám, byl jsem teď v týdnu na Hondě na cestě a myslím, že to bylo naposledy, fakt mě to nebavilo takže není na co čekat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou první opravdovou okruhovku

4.6.2022 v 20:29 | Nahoru | #20
Jindřej> díky moc za názor zda se mi, že to cítím hodně podobně ostatně stejně jako ACE. prostě 600 je pro mě teď cesta

(reakce na) Jakou první opravdovou okruhovku

4.6.2022 v 20:29 | Nahoru | #21

Jakou první opravdovou okruhovku

4.6.2022 v 20:44 | Nahoru | #22
ou shit to je krásný stroj.. jen ja prostě řeším Barak a tak, takže teĎ 200 dat do toho nemůžu dokud neprodám tu Hondu

Jakou první opravdovou okruhovku

5.6.2022 v 04:48 | Nahoru | #23
táto vyzerá pekne, ale kačeru je to jedno:
https://motocykle.ba...03/yamaha-yzf-r6.php

novšia za lepšiu cenu, len vyzerá že pojazdila už niečo:
https://motocykle.ba...6-2009-okruhovka.php

Jakou první opravdovou okruhovku

5.6.2022 v 08:01 | Nahoru | #24
ty jo ta červeno černá vypadá super sakra kupte někdo tu moji Hondu

1 reakcí na tento příspěvek Jakou první opravdovou okruhovku

5.6.2022 v 11:44 | Nahoru | #25
To nebude ale vůbec lehký , Kubíku
A nebylo by ani bez *všech těch krizí* , který teď máme na krku ...

Naposledy editováno 05.06.2022 11:44:47

(reakce na) Jakou první opravdovou okruhovku

5.6.2022 v 15:55 | Nahoru | #26

Kubik19 píše: Jindřej> díky moc za názor zda se mi, že to cítím hodně podobně ostatně stejně jako ACE. prostě 600 je pro mě teď cesta


Nakonec stejně všichni dojdeme k tomu samýmu, ze nejlepší je r6 I když starý špruch říká - Pravda je jen jedna, Yamaha eR jedna
Každopádně já te občas zahlednu na fb a nějaký slušný skills očividně mas, tak si myslím ze si to uzijes na čemkoliv, pokud to nebude šrot.
Jinak Kawu měl stájový kolega a dobrý. Není to R6 ale jezdit to taky umí hodně rychle. Myslim ze Brno dal taky 12.
Za mě je ale možná zbytečně podceňovaná ta Suzuki.
Anebo proste vem litra a mas klid

1 reakcí na tento příspěvek Jakou první opravdovou okruhovku

5.6.2022 v 16:25 | Nahoru | #27
s velkym okruhem nemam zkusenost, ale na malym okruhu byl rozdil mezi kroskou FC450 2014 prekopanou mnou samodomo na supermoto a motardem z tovarny upravenym na nemeckej mistrak 2017 FS450 cela jedna vterina .... takze si myslim, ze to jak je ktera motorka rychla dela minimalni rozdil a my jako hobici to nemusime resit...

vzal bych to co sezenes v nejlepsi stavu, nezavisle na znacce (samo vyhnout se exotickejm, hlavne evropskejm strojum...)

(reakce na) Jakou první opravdovou okruhovku

5.6.2022 v 16:30 | Nahoru | #28

assassin píše:
(samo vyhnout se exotickejm, hlavne evropskejm strojum...)


WTF???

(reakce na) Jakou první opravdovou okruhovku

6.6.2022 v 07:40 | Nahoru | #29
IvanDvoutakťák> já Vím Ivane. a fakt mě to štve doba je tak na nic. A já se zrovna rozhodl, že budu okruhovat :D
navadí bude stát pod plachtou než někdo dorazí.

Díky kluci za rady, vážím si toho :)

Jakou první opravdovou okruhovku

6.6.2022 v 09:46 | Nahoru | #30
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist