globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Aprilia Tuareg 660
Čau lidi,

překvapivě tu nemáme téma ohledně nového Tuarega. Registranti jsou tu zatím dva ... myslím s motorkou

Přemýšlíte o něm někdo?
Jeli jste testovačku?
Co si myslíte o ceně?
A o odolnosti v terénu - odložení a pády?
Důležitá věc - co dostupnost dílů od špageťáků?
Nějaké problémy se již objevily?

Za mě - měli jsme ji s kámošem půjčenou na hodinu (každej jednu), takže fakt na chvíli. Ergonomicky to bylo až překvapivě dobrý a příjemný, motorka pocitově opravdu lehká a obratná, ihned důvěra, že si s tím můžu dost dovolit. Motor se musí točit, dole to síly tolik nemá, ale na druhé straně je to 660. Motorka "chce" jet, není to na bublání krajinou Zkusili jsme jen lehký off a jak mi motorka na silnici přišla uhoupaná a vcelku měkká, paradoxně v terénu mi přišla až moc tvrdá, to mě dost překvapilo. Nicméně to byla čerstvě zajetá předváděčka a podvozek jsme nechali v setupu od nich. Zkušenost tedy krátká, ale veselá a pozitivní

O problémech jsem se zatím nedočetl. Podle advrider.com se v US prodávají jak housky na krámě, tak nevím. Nenašel jsem žádné problémy ani k motorům 660 obecně.

V outback motortek mají teď Tuarega na dílně a pracují na padácích. Komunikace s nima byla fakt super a rychlá. Termín ale zatím nevědí.

Tak co?

Naposledy editováno 02.06.2022 08:55:34

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia Tuareg 660

Skvělá odpověď, děkuji! 2.6.2022 v 01:11 | Nahoru | #1
Tak pánové, schodou okolností jsem měl možnost dneska Tuarega projet. Kamarád Michal si jednoho pořídil, měl tu odvahu půjčit mi ho a tímto mu děkuji za super odpoledne. Najeli jsme asi 70km, on na mojí Tenerce, já na krásným modro-bílo-červeným Tuaregovi. Naprostá většina v lehkém offu (polňačky, lesačky), pár km asfaltových přejezdů, občas trošku techničtější pasáž a nakonec pár koleček na lesní "MX" trati. Obě motorky měly celkem srovantelný gumy, Mitas E-12/E-13 kontra tušim C-17/E-09.
Berte následující řádky jako nástin subjektivních pocitů/prvních dojmů - je těžký srovnávat stroj, na kterym člověk jezdí 3. rokem se strojem, na kterym má jen pár hodin...

Takže, v čem je v terénu Aprilka lepší než Yamaha?
Pérování - výrazně delší zdvihy jsou prostě +, který nejde okecat, sériová Aprilka na mě působila líp, jak T7 překopaná na Öhlins. Nejvíc to bylo znát na MX trati - z malejch skoků (na velký si na 200kg motorce FAKT netroufám) přistává Tuareg jak do peřin, zato Yamaha je nepříjemně tvrdá. Rolety to samý - Aprilka je krásně kontorlovatelná, stroj je klidnej a jen cítíte jak kola pod váma pracujou nahoru dolu. Yamahu rolety rychle rozhodí, pružení je nevykrývá a mašina celá lítá nahoru dolu. Znát je to samozřejmě i na obyčejných polňačkách - pokud s Yamahou v rychlosti trefíte nějakej výmol, musíte jí hodně pomoct maximálně uvolněnou pozicí těla, jinak se dočkáte nepřijemnýho kopance. Tuareg toho odfiltruje znatelně víc.
Má to ale i druhou stranu - zatímco Yamaha s tímto nastavením funguje jak v terénu, tak na asfaltu, setup Tuarega mi i z toho mála, co jsme silnicích najeli, přišel jako dost uhoupanej. Michal se zatím o nějaké kompromisnější nastavení nesanžil, bo s Mitasky se stejně dynamičtějším hrátkám na asfaltu dost brání (viz dále).
Těžistě - ne, Tuareg vážně neni jako boxery BMW. Asi neni ani jako 790/890 s ušatou nádrží. Ale rozhodně neni tak "top-heavy", jako T7. A to je jasný plus.
Ergonomie - dlužno hned dodat, že pro mých 186cm/94kg jsou obě v lati. Aprilka má ale pro mě lepší řidítka (u Yamahy mi maličko nesedí úhel rukojetí) + užší nádrž v celým rozsahu pohybu (nádrž Yamahy se vpředu rozšiřuje, ale taky žádná trága). Takže rozdíly více-méně kosmetický, ale ve prospěch Tuarega.

V čem je naopak lepší Yamaha?
Motor Solidní záběr Yamahy z nižších otáček a lineární průběh výkonu je přesně to, co od endura chceš. Nebo aspoň co od něj chci já Problém Aprilky pak podle mě není ani tak to, že je dole o něco slabší, ale spíš to, že kolem 5.000 otáček jí najednou úplně hroudovitě roste točivej moment. Takže když třeba chcete vyjet z vinglu na dvojku driftem, tak tomu musíte dole pořádně naložit, načež, sotva se zadní kolo utrhne, tak se motor rozjančí a pokud hodně rychle nezaklapnete, tak to vypadá na průzkum rostlinných druhů v nízkém vegetačním patře lesa. Takže zpátky na trať a driftovat technciky správně, čili přes spojku. Jenomže, ta změna charakteru je tam cítit i tak a držet tenhle stroj v terénu furt nad 5.000, nato sem moc malej pan jezdec. Předpokládám, že kdybych měl možnost najet toho na Tuaregu víc, tak bych se s tím sžil, takhle na první dobrou to pro mě byl asi ten nejvíc rušivej faktor na celý motorce.
Další věc je odezva na plyn - celkově dobrá, ale několikrát se mi stalo, jakoby motor při lehkém přidání plynu zaspal a probudilo ho až důrazné otočení rukojetí. Michal to registruje taky, s prodejcem to zatím neřešil. Podotýkám, že celou dobu jsem měl motorku v off-road módu.
Brzdy - přední brzda Aprilie mi přijde do terénu moc ostrá. Naštěstí ji celkem zdatně krotí ABS, ale tupý brzdy Yamahy mi vyhovujou víc. S přibývajícími km bych si zvyk a na silnici by se karta hádám obrátila.

Co je na nich prostě jinak?
Geometrie a z ní vyplývající jízdní vlastnosti. Dvěma slovy, Tenere je stabilita, Tuareg je ovladatelnost. A nejde říct, že jedno je lepší jak druhý, tady prostě záleží na osobních preferencích každýho z nás.
Kličkujete mezi pařezama - je krásný, jak citlivě reaguje Tuareg na přenášení váhy a hbitě zatáčí. Rozhodnete se na poslední chvíli změnit stopu? - žádnej problém, jak přijde na změnu směru, je Aprilka ochota sama.
Na druhou stranu - najděte hezkou polňačku a na Tenerce po ní můžete valit kilo a máte pocit, že kdyby měla tempomat, můžete pustit řidítka a stejně jí nic nerozhází. Teda do chvíle, než přijde první příčnej rigol, kterej prvěří každej milimetr zdvihu jejího odpružení Tuareg se přes rigol přenese s větší grácií, a nedá se říct, že by byl ve vyšším tempu nervózní, ale neochvějnou jistotu Tenerky u něj nenajdete.
Možná trochu překvapivě, stabilní chování Yamahy může najít využití i v technickejch pasážích - když nevíte co, tak určete azimut, držte plyn a je tu jistá šance, že projedete. Aprilka mě při pokusu u podobnej přístu jednou celkem vypekla a po divokým poskakování v kolejích od lakatoše sem byl rád, že to skončilo jen zatečením vody do bot.
Docela by mě zajímalo, jak by se motorky chovaly s odpovídajícím obutím v tempu na silnici - každopádně s papučema, co byly k dospozici, se začla Yamaha kývat kolem 130-140, Aprilia už kolem 120.

Ještě pár rychlých poznámek k Aprilce
Topí na pravou nohu. Pokud máte větší část vyjížďky v pravej botě brčálník skřítka Rákosníčka, až tak moc to nevadí, ale jinak to hádám může bejt dost otravný. Michal čistě kvůli teplu uvažuje o decatu.
Kontrola trakce v offu mi přijde nepoužitelná. Stačila první kolej, do který mi spadlo zadní kolo, takže jsem jí chtěl projet "šikmo", abych jí vypnul.
Přední blatník si netyká s kombinací zubatá guma + hodně bláta.

Fuj, to sem se rozepsal. A přitom jsem neodpověděl ani na jednu ze zakladatelových otázek. No nic, možná příště...

(reakce na) Aprilia Tuareg 660

2.6.2022 v 08:14 | Nahoru | #2
JohnnyS08> velmi dobre postřehy, minimálně z 90% to vnímám úplně stejně, u tenerky a nejen u ni, je hlavní problem že většina lidí si ten podvozek neumi nastavit a jak to pro ne neni idealne nastaveny z fabriky, tak rikaj, ze je ten podvozek spatnej, ja si podvozek tenere přizpůsobil k obrazu svému a ok, tim neříkám že by nemohl bejt lepsi
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Tenére World Raid vs alternativy - ... [1, 2, 3, 4] Yamaha Tenere 700, Aprilia Tuareg 660, Yamaha Tenere... Enky 116 Dnes v 08:48 bazin.
Výber cestovného endura [1, 2, 3] Yamaha Tenere 700, BMW F 850 GS, KTM 790 Adventure R... Metric 61 16.4.2024 v 08:33 Metric
trať enduro Yamaha Tenere 700 Eskoun 2 9.4.2024 v 13:49 MH79
Maroko sezóna 2024/25 (případně až ... Yamaha Tenere 700 goffy 2 30.3.2024 v 13:42 goffy
Tenére World Raid vs alternativy - ... Yamaha Tenere 700, Aprilia Tuareg 660, Yamaha Tenere... Enky 2 25.3.2024 v 17:47 Pedl


TOPlist