překvapivě tu nemáme téma ohledně nového Tuarega. Registranti jsou tu zatím dva ... myslím s motorkou

Přemýšlíte o něm někdo?
Jeli jste testovačku?
Co si myslíte o ceně?
A o odolnosti v terénu - odložení a pády?
Důležitá věc - co dostupnost dílů od špageťáků?
Nějaké problémy se již objevily?
Za mě - měli jsme ji s kámošem půjčenou na hodinu (každej jednu), takže fakt na chvíli. Ergonomicky to bylo až překvapivě dobrý a příjemný, motorka pocitově opravdu lehká a obratná, ihned důvěra, že si s tím můžu dost dovolit. Motor se musí točit, dole to síly tolik nemá, ale na druhé straně je to 660. Motorka "chce" jet, není to na bublání krajinou


O problémech jsem se zatím nedočetl. Podle advrider.com se v US prodávají jak housky na krámě, tak nevím. Nenašel jsem žádné problémy ani k motorům 660 obecně.
V outback motortek mají teď Tuarega na dílně a pracují na padácích. Komunikace s nima byla fakt super a rychlá. Termín ale zatím nevědí.
Tak co?

Naposledy editováno 02.06.2022 08:55:34
Kdo je zvyklej na litr tak ho vykon t7 neoslni, ale na ten objem to nejede spatne. Závodníkům vykon trochu chybi - ale to jsou proti me piloti o levely jinde
S tim Jindrou se asi dost pilotu takovejch stroju (asi hodne oblibena) ztotozni, tak se jim to libi… ja s Jindrou nemam spolecneho nic, takze pro me je kazda minuta taky utrpeni…
Naposledy editováno 01.06.2022 22:04:54
Animals21 píše: A muzes byt konkretnejsi? Jinak je to jen vykrik do tmy …
Jestli je to na mně , tak zatim problémy se spoji kabelu z vyroby - moto nestartuje, problémy
s čidlem teploty- chybová hlaska- výměna čidla,, pri vyšších teplotách cukani-ztrata výkonu okolo 3,5-4 tis.ot, údajně na tom
aprilia pracuje, obecne tuareg hodně hřeje
nadměrná spotřeba oleje- obcas s tim ma problémy i RS a Tuono, jak jsi psal, zes nenasel zadne problémy s motorem
660 v RS a Tuonu, tak jich bylo vic nez dost, dokonce byla svolavaci akce a měnili cele motory protože praskali ojnice
Co se týká dodávky náhradních dílů, tak vše v rámci běžných dodacích casu aprilie, borec čekal na stojan dva měsíce

Hele jestli se ti ta motorka líbí, tak do ni běž a neřeš, je to dobra motorka, která bude mít svoji mouchy jako každá jiná. Ja se rozhodl
zůstat u tenerky, v přímém srovnani kdy jsem presedal z jedné na druhou to tenerka vyhrala, ale každý má jiné priority a u někoho jiného
by vyhrál tuareg, mimochodem jak jsi psal o cerpadle a tahlu řazení, tak za celou dobu co se tenere prodává s tim nebyl zadnej
problém a cerpadlo na tuaregu je na rane možná ještě vic

Naposledy editováno 02.06.2022 05:12:03
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia Tuareg 660
Berte následující řádky jako nástin subjektivních pocitů/prvních dojmů - je těžký srovnávat stroj, na kterym člověk jezdí 3. rokem se strojem, na kterym má jen pár hodin...
Takže, v čem je v terénu Aprilka lepší než Yamaha?
Pérování - výrazně delší zdvihy jsou prostě +, který nejde okecat, sériová Aprilka na mě působila líp, jak T7 překopaná na Öhlins. Nejvíc to bylo znát na MX trati - z malejch skoků (na velký si na 200kg motorce FAKT netroufám) přistává Tuareg jak do peřin, zato Yamaha je nepříjemně tvrdá. Rolety to samý - Aprilka je krásně kontorlovatelná, stroj je klidnej a jen cítíte jak kola pod váma pracujou nahoru dolu. Yamahu rolety rychle rozhodí, pružení je nevykrývá a mašina celá lítá nahoru dolu. Znát je to samozřejmě i na obyčejných polňačkách - pokud s Yamahou v rychlosti trefíte nějakej výmol, musíte jí hodně pomoct maximálně uvolněnou pozicí těla, jinak se dočkáte nepřijemnýho kopance. Tuareg toho odfiltruje znatelně víc.
Má to ale i druhou stranu - zatímco Yamaha s tímto nastavením funguje jak v terénu, tak na asfaltu, setup Tuarega mi i z toho mála, co jsme silnicích najeli, přišel jako dost uhoupanej. Michal se zatím o nějaké kompromisnější nastavení nesanžil, bo s Mitasky se stejně dynamičtějším hrátkám na asfaltu dost brání (viz dále).
Těžistě - ne, Tuareg vážně neni jako boxery BMW. Asi neni ani jako 790/890 s ušatou nádrží. Ale rozhodně neni tak "top-heavy", jako T7. A to je jasný plus.
Ergonomie - dlužno hned dodat, že pro mých 186cm/94kg jsou obě v lati. Aprilka má ale pro mě lepší řidítka (u Yamahy mi maličko nesedí úhel rukojetí) + užší nádrž v celým rozsahu pohybu (nádrž Yamahy se vpředu rozšiřuje, ale taky žádná trága). Takže rozdíly více-méně kosmetický, ale ve prospěch Tuarega.
V čem je naopak lepší Yamaha?
Motor Solidní záběr Yamahy z nižších otáček a lineární průběh výkonu je přesně to, co od endura chceš. Nebo aspoň co od něj chci já

Další věc je odezva na plyn - celkově dobrá, ale několikrát se mi stalo, jakoby motor při lehkém přidání plynu zaspal a probudilo ho až důrazné otočení rukojetí. Michal to registruje taky, s prodejcem to zatím neřešil. Podotýkám, že celou dobu jsem měl motorku v off-road módu.
Brzdy - přední brzda Aprilie mi přijde do terénu moc ostrá. Naštěstí ji celkem zdatně krotí ABS, ale tupý brzdy Yamahy mi vyhovujou víc. S přibývajícími km bych si zvyk a na silnici by se karta hádám obrátila.
Co je na nich prostě jinak?
Geometrie a z ní vyplývající jízdní vlastnosti. Dvěma slovy, Tenere je stabilita, Tuareg je ovladatelnost. A nejde říct, že jedno je lepší jak druhý, tady prostě záleží na osobních preferencích každýho z nás.
Kličkujete mezi pařezama - je krásný, jak citlivě reaguje Tuareg na přenášení váhy a hbitě zatáčí. Rozhodnete se na poslední chvíli změnit stopu? - žádnej problém, jak přijde na změnu směru, je Aprilka ochota sama.
Na druhou stranu - najděte hezkou polňačku a na Tenerce po ní můžete valit kilo a máte pocit, že kdyby měla tempomat, můžete pustit řidítka a stejně jí nic nerozhází. Teda do chvíle, než přijde první příčnej rigol, kterej prvěří každej milimetr zdvihu jejího odpružení

Možná trochu překvapivě, stabilní chování Yamahy může najít využití i v technickejch pasážích - když nevíte co, tak určete azimut, držte plyn a je tu jistá šance, že projedete. Aprilka mě při pokusu u podobnej přístu jednou celkem vypekla a po divokým poskakování v kolejích od lakatoše sem byl rád, že to skončilo jen zatečením vody do bot.
Docela by mě zajímalo, jak by se motorky chovaly s odpovídajícím obutím v tempu na silnici - každopádně s papučema, co byly k dospozici, se začla Yamaha kývat kolem 130-140, Aprilia už kolem 120.
Ještě pár rychlých poznámek k Aprilce
Topí na pravou nohu. Pokud máte větší část vyjížďky v pravej botě brčálník skřítka Rákosníčka, až tak moc to nevadí, ale jinak to hádám může bejt dost otravný. Michal čistě kvůli teplu uvažuje o decatu.
Kontrola trakce v offu mi přijde nepoužitelná. Stačila první kolej, do který mi spadlo zadní kolo, takže jsem jí chtěl projet "šikmo", abych jí vypnul.
Přední blatník si netyká s kombinací zubatá guma + hodně bláta.
Fuj, to sem se rozepsal. A přitom jsem neodpověděl ani na jednu ze zakladatelových otázek. No nic, možná příště...
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia Tuareg 660
Dočetl jsem 138 stránek na advrider.com a jdu na na fora o malým tuňákovi a RS660, tam se asi dozvím o těch problémech. U Tuarega měli snad 2 uživatelé problém s drobným únikem chl.kapaliny, jinak nic. Ale beru to, ta motorka je venku chvíli.
Nejsem pro ní ani zdaleka rozhodnutej, ale zaujala mě a nějakej pokec by tu o ní měl bejt

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia Tuareg 660
Naposledy editováno 02.06.2022 07:13:26

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia Tuareg 660

Jeste udajne bude novej Transalp, ale jak znam Hondu, bude tezsi nez Tenere a motor tam bude z NC750.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia Tuareg 660
Ani na motor. Tam mi vyhovuje, že se můžu vozit ve středních otáčkách na vlně krouťáků a nemusím to drtit někde vysoko, aby to jelo.
Ale na Tuaregovi jsem se ještě nesvezl.
Naposledy editováno 02.06.2022 08:24:42
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia Tuareg 660
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia Tuareg 660
Aluman píše: Animals21> bezduse na tenerce jsem předělal za 750kc, ty ráfky u tuarega jsou parádní, ale ne na špatný zachazeni do terenu, tam jasne vede yamaha
Což není úplně dobrej nápad, bezdušovej ráfek je na Tenere jen jeden. sorry, už nevím, jestli přední nebo zadní, ale jeden je potřeba dokoupit, páč nemá - nevím, jak je českej ekvivalent, asi drážka - safety bead. EDIT: Přední ráfek není tubeless.
Tenerka je určitě super motorka, tohle není hate téma proti ní

Naposledy editováno 02.06.2022 08:59:03
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia Tuareg 660
Využívám jízdní módy, je znatelný rozdíl mezi Urban, který je fakt dobrý do města, a Explore, který je víc výbušný. Offroad vyzkoušen zatím jen párkrát. Kontrola trakce v terénu je k prdu. Líp ji vypnout úplně.
S doplňky se zatím pytel neroztrhnul, ale chce to čas. Originální nabídka stojí ranec.
Co mi chybí je minimální místo pod sedlem.
Aprilka se mi líbila po všech směrech už od představení a i bez předváděcí jízdy jsem do ní šel

Naposledy editováno 02.06.2022 21:02:01
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia Tuareg 660
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia Tuareg 660

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia Tuareg 660

Sylver píše: Aluman> Jestli ty náhodou netrpíš nějakou averzí na italské motorky nebo zvlášť na Aprilii?!
Těžko říct


Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Transalp XL750 nebo Yamaha Tenere 700 [1 ... 4, 5] Yamaha Tenere 700, Honda XL750 Transalp | BigEasy23 | 147 | 26.3.2023 v 10:41 husq703 |
obleceni na endura [1, 2] Yamaha Tenere 700 | Norik11 | 39 | 21.3.2023 v 10:01 Snozer |
Vymena pruzin Yamaha Tenere 700 | paulie_gsxr | 24 | 4.3.2023 v 12:28 paulie_gsxr |
Yamaha MT-07 fórum (nejen)pro majitele [1 ... 32, 33] Yamaha MT-07, Yamaha MT-07 Moto Cage, Yamaha XSR 700... | SuperSic58 | 967 | 8.1.2023 v 00:04 WildOne |
Progresivní pružiny T7 Yamaha Tenere 700 | tvrzy8 | 7 | 20.12.2022 v 21:11 Mlhan |