překvapivě tu nemáme téma ohledně nového Tuarega. Registranti jsou tu zatím dva ... myslím s motorkou

Přemýšlíte o něm někdo?
Jeli jste testovačku?
Co si myslíte o ceně?
A o odolnosti v terénu - odložení a pády?
Důležitá věc - co dostupnost dílů od špageťáků?
Nějaké problémy se již objevily?
Za mě - měli jsme ji s kámošem půjčenou na hodinu (každej jednu), takže fakt na chvíli. Ergonomicky to bylo až překvapivě dobrý a příjemný, motorka pocitově opravdu lehká a obratná, ihned důvěra, že si s tím můžu dost dovolit. Motor se musí točit, dole to síly tolik nemá, ale na druhé straně je to 660. Motorka "chce" jet, není to na bublání krajinou


O problémech jsem se zatím nedočetl. Podle advrider.com se v US prodávají jak housky na krámě, tak nevím. Nenašel jsem žádné problémy ani k motorům 660 obecně.
V outback motortek mají teď Tuarega na dílně a pracují na padácích. Komunikace s nima byla fakt super a rychlá. Termín ale zatím nevědí.
Tak co?

Naposledy editováno 02.06.2022 08:55:34
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia Tuareg 660

Přece jenom mě velké chudé přední kolo u dvoumetrákové motorky až tak nebere.
Dokoupil bych držák na boční kufry a možná nějaké lehčí padáky a kryt motoru a byla by podle mých představ.
Kdybych byl v jiné zivotní etapě tak jí koupím jako další motorku k CRF300L abych mohl někdy svézt ženu

V té trikoloře mi ji snad udělali na míru k oblečení


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia Tuareg 660
Ariete píše: Počkám na Pegaso
Přece jenom mě velké chudé přední kolo u dvoumetrákové motorky až tak nebere.
Nevím, co znamená chudé ve spojení s kolem


Teplo od motoru by mělo být řešitelné bohužel jedině výměnou celých svodů z důvodu euro 5. U euro 4 (samozřejmě myšleno na jiných strojích, např V85TT, která byla e4 a pak e5) to šlo jen vyndáním katalyzátoru a nahrazením Y trubkou. Našel jsem v zahraničí za 14tis Kč. Pro info.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia Tuareg 660
Jsem samozřejmě rád, že se objevila Tenere a teď Tuareg, ale nebudu si zkoušet namlouvat, že bych na tom já zvládnul nějaké opičárny mimo asfalt a udusanou hlínu. A to ani s drapákem na předku a s nelegálním drapákem na zadku.
Musel bych si zapovědět příkrá stoupání, příkrá klesání, zkoušet dojet někam, odkud už cesta dál nevede a je potřeba se otočit na pár metrech, blatíčko, travičku, mokrou travičku, cokoliv, kde by to hrozilo pádem, velkou škodou a nezvednutím motorky. Takže pro mě by dávalo větší smysl Pegaso a zůstat a cestě.
Tuareg má pružení nastavené na silnici a pro dva, terénáři povolovali předpětí pružin a přiměřeně útlum, aby využili zdvih pérování. Tenere se jevila snadněji řiditelná na asfaltu v zatáčkách, ale fouká na ní. Mimo asfalt pomáhá slabší záběr v nižších otáčkách u motoru Aprilia s trakcí, plus Tuareg má nastavitelné brždění motorem.
S Tenere je to víc adrenalinu a mimo asfalt vhodnější geometrie stupačky - řidítka - sedlo. Tuareg má řidítka moc vysoko a vzadu, pro jízdu v sedě.
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia Tuareg 660
Jestli má Tuareg na plně stavitelném podvozku něco nastavené, tak v tom nevidím problém a zdvihy má jasně lepší než T7. Z toho, co jsem četl (a T7 nejel), tak Tuareg nižší těžiště, ovladatelnější, nižší sedlo, líp se řídí jak asfalt, tak lehký off, motor slabší dole, silnější je až nahoře a hlavně - lepší geometrie stupačky, řidítka, sedlo. Čímž nezpochybňuju, co píšeš.
Ani já na té motorkce nehodlám jezdit nějaké příkré výjezdy, pořád je to těžký hovado. Ale z hovad nejlehčí. Oceňuju bezduše. Užití vidím jako veselá na silnici, použitelná v lehkým offu. Spousta lidí dojela dojela do Mongolska na velkým GéeSu.
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia Tuareg 660
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia Tuareg 660
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia Tuareg 660
Naposledy editováno 01.06.2022 10:14:03
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia Tuareg 660

Naposledy editováno 01.06.2022 10:37:04
Ještě k té charakteristice motoru, tady je to přímo ze zdroje, s malým dovětkem, že dyno napoví, ale úplnou odpověď dát nemůže, protože osobní preference, chování v částečném zatížení, reakce na plyn, to z toho vidět není. Nejel jsem na nich, ale když to dyno srovnám s jinýma motorkama, tak na silnici mi víc vyhovuje charakteristika, jakou má Tuareg, jen to musí být v rychlostech a s výkonem, které nejsou nad moje schopnosti, a 60kW už je docela dost. Naopak u charakteristiky Tenere, kde motor nad 7000 rpm docela vadne, i když papírově tam výkon je, mi vadí, že člověk to na silnici točí, ale je to takové mdlé, bez radosti.
Mimo silnici chápu, že průměrnému jezdci vyhovuje víc pohodlný a neagresivní Tuareg, zatímco motokrosař ocení, jak se Tenere umí postavit na zadní.

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia Tuareg 660
Pak je tady ještě zajímavý video, kterých 12 věcí je podle pána na Tuaregu špatně. S něčím souhlasit můžeme, s něčím ne, něco mi nevadí, něco je blbost. tu
A obecně. Já T7 nejel, těžko o ní můžu mluvit. Určitě to je kvalitní moto, ale na podvozek jsem teda chválu nikdy neslyšel, vysoké těžiště se skloňuje taky pořád, vzhledem k původu motoru je na ráně tyčka řazení (co má asi metr) a vodní pumpa. U takhle těžké motorky rozhodně nechci řešit defekt dušového kola. A investice, které tohle řeší, vyjdou na 100tis Kč. Nesmysl. Nečekám od Tuarega nějaké extra výkony v terénu, nemám naivní očekávání. Chci si projet šotoliny Rumunska, pevnosti v italských Alpách, atd. Na obecné cestování je to příjemná lehká a obratná motorka, která ale jede. Tak nějak. Vlastně se na to dá koukat i jako "nejlehčí motorka s bezdušovejma ráfkama" ... pro někoho blbost, pro mě důležitá věc.
Naposledy editováno 01.06.2022 13:10:46
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia Tuareg 660
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia Tuareg 660
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia Tuareg 660

edit - https://motostatz.c...on-top-speed-review/
.
Naposledy editováno 01.06.2022 15:04:54
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia Tuareg 660
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Transalp XL750 nebo Yamaha Tenere 700 [1, 2, 3, 4] Yamaha Tenere 700, Honda XL750 Transalp | BigEasy23 | 104 | Včera v 13:15 Metric |
obleceni na endura [1, 2] Yamaha Tenere 700 | Norik11 | 39 | 21.3.2023 v 10:01 Snozer |
Vymena pruzin Yamaha Tenere 700 | paulie_gsxr | 24 | 4.3.2023 v 12:28 paulie_gsxr |
Yamaha MT-07 fórum (nejen)pro majitele [1 ... 32, 33] Yamaha MT-07, Yamaha MT-07 Moto Cage, Yamaha XSR 700... | SuperSic58 | 967 | 8.1.2023 v 00:04 WildOne |
Progresivní pružiny T7 Yamaha Tenere 700 | tvrzy8 | 7 | 20.12.2022 v 21:11 Mlhan |