globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Aprilia Tuareg 660
Čau lidi,

překvapivě tu nemáme téma ohledně nového Tuarega. Registranti jsou tu zatím dva ... myslím s motorkou

Přemýšlíte o něm někdo?
Jeli jste testovačku?
Co si myslíte o ceně?
A o odolnosti v terénu - odložení a pády?
Důležitá věc - co dostupnost dílů od špageťáků?
Nějaké problémy se již objevily?

Za mě - měli jsme ji s kámošem půjčenou na hodinu (každej jednu), takže fakt na chvíli. Ergonomicky to bylo až překvapivě dobrý a příjemný, motorka pocitově opravdu lehká a obratná, ihned důvěra, že si s tím můžu dost dovolit. Motor se musí točit, dole to síly tolik nemá, ale na druhé straně je to 660. Motorka "chce" jet, není to na bublání krajinou Zkusili jsme jen lehký off a jak mi motorka na silnici přišla uhoupaná a vcelku měkká, paradoxně v terénu mi přišla až moc tvrdá, to mě dost překvapilo. Nicméně to byla čerstvě zajetá předváděčka a podvozek jsme nechali v setupu od nich. Zkušenost tedy krátká, ale veselá a pozitivní

O problémech jsem se zatím nedočetl. Podle advrider.com se v US prodávají jak housky na krámě, tak nevím. Nenašel jsem žádné problémy ani k motorům 660 obecně.

V outback motortek mají teď Tuarega na dílně a pracují na padácích. Komunikace s nima byla fakt super a rychlá. Termín ale zatím nevědí.

Tak co?


Naposledy editováno 02.06.2022 08:55:34

(reakce na) Aprilia Tuareg 660

1.6.2022 v 21:59 | Nahoru | #31
Animals21> Podvozek chce vyměnit. Kamos ted pojede na radiu rally s mym airboxem, snad se dostanu i na brzdu…
Kdo je zvyklej na litr tak ho vykon t7 neoslni, ale na ten objem to nejede spatne. Závodníkům vykon trochu chybi - ale to jsou proti me piloti o levely jinde

S tim Jindrou se asi dost pilotu takovejch stroju (asi hodne oblibena) ztotozni, tak se jim to libi… ja s Jindrou nemam spolecneho nic, takze pro me je kazda minuta taky utrpeni…

Naposledy editováno 01.06.2022 22:04:54

(reakce na) Aprilia Tuareg 660

Skvělá odpověď, děkuji! 2.6.2022 v 00:46 | Nahoru | #32

Animals21 píše: A muzes byt konkretnejsi? Jinak je to jen vykrik do tmy …


Jestli je to na mně , tak zatim problémy se spoji kabelu z vyroby - moto nestartuje, problémy
s čidlem teploty- chybová hlaska- výměna čidla,, pri vyšších teplotách cukani-ztrata výkonu okolo 3,5-4 tis.ot, údajně na tom
aprilia pracuje, obecne tuareg hodně hřeje
nadměrná spotřeba oleje- obcas s tim ma problémy i RS a Tuono, jak jsi psal, zes nenasel zadne problémy s motorem
660 v RS a Tuonu, tak jich bylo vic nez dost, dokonce byla svolavaci akce a měnili cele motory protože praskali ojnice
Co se týká dodávky náhradních dílů, tak vše v rámci běžných dodacích casu aprilie, borec čekal na stojan dva měsíce
Hele jestli se ti ta motorka líbí, tak do ni běž a neřeš, je to dobra motorka, která bude mít svoji mouchy jako každá jiná. Ja se rozhodl
zůstat u tenerky, v přímém srovnani kdy jsem presedal z jedné na druhou to tenerka vyhrala, ale každý má jiné priority a u někoho jiného
by vyhrál tuareg, mimochodem jak jsi psal o cerpadle a tahlu řazení, tak za celou dobu co se tenere prodává s tim nebyl zadnej
problém a cerpadlo na tuaregu je na rane možná ještě vic

Naposledy editováno 02.06.2022 05:12:03

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia Tuareg 660

Skvělá odpověď, děkuji! 2.6.2022 v 01:11 | Nahoru | #33
Tak pánové, schodou okolností jsem měl možnost dneska Tuarega projet. Kamarád Michal si jednoho pořídil, měl tu odvahu půjčit mi ho a tímto mu děkuji za super odpoledne. Najeli jsme asi 70km, on na mojí Tenerce, já na krásným modro-bílo-červeným Tuaregovi. Naprostá většina v lehkém offu (polňačky, lesačky), pár km asfaltových přejezdů, občas trošku techničtější pasáž a nakonec pár koleček na lesní "MX" trati. Obě motorky měly celkem srovantelný gumy, Mitas E-12/E-13 kontra tušim C-17/E-09.
Berte následující řádky jako nástin subjektivních pocitů/prvních dojmů - je těžký srovnávat stroj, na kterym člověk jezdí 3. rokem se strojem, na kterym má jen pár hodin...

Takže, v čem je v terénu Aprilka lepší než Yamaha?
Pérování - výrazně delší zdvihy jsou prostě +, který nejde okecat, sériová Aprilka na mě působila líp, jak T7 překopaná na Öhlins. Nejvíc to bylo znát na MX trati - z malejch skoků (na velký si na 200kg motorce FAKT netroufám) přistává Tuareg jak do peřin, zato Yamaha je nepříjemně tvrdá. Rolety to samý - Aprilka je krásně kontorlovatelná, stroj je klidnej a jen cítíte jak kola pod váma pracujou nahoru dolu. Yamahu rolety rychle rozhodí, pružení je nevykrývá a mašina celá lítá nahoru dolu. Znát je to samozřejmě i na obyčejných polňačkách - pokud s Yamahou v rychlosti trefíte nějakej výmol, musíte jí hodně pomoct maximálně uvolněnou pozicí těla, jinak se dočkáte nepřijemnýho kopance. Tuareg toho odfiltruje znatelně víc.
Má to ale i druhou stranu - zatímco Yamaha s tímto nastavením funguje jak v terénu, tak na asfaltu, setup Tuarega mi i z toho mála, co jsme silnicích najeli, přišel jako dost uhoupanej. Michal se zatím o nějaké kompromisnější nastavení nesanžil, bo s Mitasky se stejně dynamičtějším hrátkám na asfaltu dost brání (viz dále).
Těžistě - ne, Tuareg vážně neni jako boxery BMW. Asi neni ani jako 790/890 s ušatou nádrží. Ale rozhodně neni tak "top-heavy", jako T7. A to je jasný plus.
Ergonomie - dlužno hned dodat, že pro mých 186cm/94kg jsou obě v lati. Aprilka má ale pro mě lepší řidítka (u Yamahy mi maličko nesedí úhel rukojetí) + užší nádrž v celým rozsahu pohybu (nádrž Yamahy se vpředu rozšiřuje, ale taky žádná trága). Takže rozdíly více-méně kosmetický, ale ve prospěch Tuarega.

V čem je naopak lepší Yamaha?
Motor Solidní záběr Yamahy z nižších otáček a lineární průběh výkonu je přesně to, co od endura chceš. Nebo aspoň co od něj chci já Problém Aprilky pak podle mě není ani tak to, že je dole o něco slabší, ale spíš to, že kolem 5.000 otáček jí najednou úplně hroudovitě roste točivej moment. Takže když třeba chcete vyjet z vinglu na dvojku driftem, tak tomu musíte dole pořádně naložit, načež, sotva se zadní kolo utrhne, tak se motor rozjančí a pokud hodně rychle nezaklapnete, tak to vypadá na průzkum rostlinných druhů v nízkém vegetačním patře lesa. Takže zpátky na trať a driftovat technciky správně, čili přes spojku. Jenomže, ta změna charakteru je tam cítit i tak a držet tenhle stroj v terénu furt nad 5.000, nato sem moc malej pan jezdec. Předpokládám, že kdybych měl možnost najet toho na Tuaregu víc, tak bych se s tím sžil, takhle na první dobrou to pro mě byl asi ten nejvíc rušivej faktor na celý motorce.
Další věc je odezva na plyn - celkově dobrá, ale několikrát se mi stalo, jakoby motor při lehkém přidání plynu zaspal a probudilo ho až důrazné otočení rukojetí. Michal to registruje taky, s prodejcem to zatím neřešil. Podotýkám, že celou dobu jsem měl motorku v off-road módu.
Brzdy - přední brzda Aprilie mi přijde do terénu moc ostrá. Naštěstí ji celkem zdatně krotí ABS, ale tupý brzdy Yamahy mi vyhovujou víc. S přibývajícími km bych si zvyk a na silnici by se karta hádám obrátila.

Co je na nich prostě jinak?
Geometrie a z ní vyplývající jízdní vlastnosti. Dvěma slovy, Tenere je stabilita, Tuareg je ovladatelnost. A nejde říct, že jedno je lepší jak druhý, tady prostě záleží na osobních preferencích každýho z nás.
Kličkujete mezi pařezama - je krásný, jak citlivě reaguje Tuareg na přenášení váhy a hbitě zatáčí. Rozhodnete se na poslední chvíli změnit stopu? - žádnej problém, jak přijde na změnu směru, je Aprilka ochota sama.
Na druhou stranu - najděte hezkou polňačku a na Tenerce po ní můžete valit kilo a máte pocit, že kdyby měla tempomat, můžete pustit řidítka a stejně jí nic nerozhází. Teda do chvíle, než přijde první příčnej rigol, kterej prvěří každej milimetr zdvihu jejího odpružení Tuareg se přes rigol přenese s větší grácií, a nedá se říct, že by byl ve vyšším tempu nervózní, ale neochvějnou jistotu Tenerky u něj nenajdete.
Možná trochu překvapivě, stabilní chování Yamahy může najít využití i v technickejch pasážích - když nevíte co, tak určete azimut, držte plyn a je tu jistá šance, že projedete. Aprilka mě při pokusu u podobnej přístu jednou celkem vypekla a po divokým poskakování v kolejích od lakatoše sem byl rád, že to skončilo jen zatečením vody do bot.
Docela by mě zajímalo, jak by se motorky chovaly s odpovídajícím obutím v tempu na silnici - každopádně s papučema, co byly k dospozici, se začla Yamaha kývat kolem 130-140, Aprilia už kolem 120.

Ještě pár rychlých poznámek k Aprilce
Topí na pravou nohu. Pokud máte větší část vyjížďky v pravej botě brčálník skřítka Rákosníčka, až tak moc to nevadí, ale jinak to hádám může bejt dost otravný. Michal čistě kvůli teplu uvažuje o decatu.
Kontrola trakce v offu mi přijde nepoužitelná. Stačila první kolej, do který mi spadlo zadní kolo, takže jsem jí chtěl projet "šikmo", abych jí vypnul.
Přední blatník si netyká s kombinací zubatá guma + hodně bláta.

Fuj, to sem se rozepsal. A přitom jsem neodpověděl ani na jednu ze zakladatelových otázek. No nic, možná příště...

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia Tuareg 660

2.6.2022 v 07:01 | Nahoru | #34
Díky kluci za komenty.

Dočetl jsem 138 stránek na advrider.com a jdu na na fora o malým tuňákovi a RS660, tam se asi dozvím o těch problémech. U Tuarega měli snad 2 uživatelé problém s drobným únikem chl.kapaliny, jinak nic. Ale beru to, ta motorka je venku chvíli.

Nejsem pro ní ani zdaleka rozhodnutej, ale zaujala mě a nějakej pokec by tu o ní měl bejt

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia Tuareg 660

2.6.2022 v 07:12 | Nahoru | #35
Je tu nekdo, kdo vymenil T7 za Tuarega? Zatim jsem narazil jen na lidi, kteri Tuarega vyzkouseli, ale nakonec zustali u Tenerky.

Naposledy editováno 02.06.2022 07:13:26

(reakce na) Aprilia Tuareg 660

2.6.2022 v 07:44 | Nahoru | #36
Koudy01> v ČR nevím, ale určitě se časem takový lidi najdou, hodně z nich ceka na dlouhodobější zkusenosti, na zahraničních fórech takovy lidi co meli tenerku a přešli na tuarega jsou, vesměs vsichni měnili kvůli ovladatelnosti

(reakce na) Aprilia Tuareg 660

2.6.2022 v 08:04 | Nahoru | #37
Animals21> tak ono na vyber moc neni, v podstatě T7 a Tuareg 660, všechno ostatní už je někde jinde a imezi tema dvěma jsou dost velký rozdily, Tuareg je určitě pohodovejsi, sednes na to a hned ses jak kdyby jsi na tom najel už 10000km, ja tomu říkám moto pro holky a to nemyslim nijak špatně, odpustí zpoustu chyb, v podstatě to jezdi samo, tenere je proste tenere se všema svejma neduhama je to ale skvělá motorka, která kdyz si ji clovek upravy k obrazu svému, tak te doveze spolehlivě kolem světa

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia Tuareg 660

2.6.2022 v 08:10 | Nahoru | #38
Jj, to ja beru a pro muj ucel by stacilo vymenit rafky za bezduse (jo, jsem ti postizenej, ale napr. kamos pichnul T7 uz cestou domu od dealera ) a budu na cene Tuarega, furt budu mit horsi podvozek a vsechna ta negativa, co jsme si uz vypsali.

Jeste udajne bude novej Transalp, ale jak znam Hondu, bude tezsi nez Tenere a motor tam bude z NC750.

(reakce na) Aprilia Tuareg 660

2.6.2022 v 08:14 | Nahoru | #39
JohnnyS08> velmi dobre postřehy, minimálně z 90% to vnímám úplně stejně, u tenerky a nejen u ni, je hlavní problem že většina lidí si ten podvozek neumi nastavit a jak to pro ne neni idealne nastaveny z fabriky, tak rikaj, ze je ten podvozek spatnej, ja si podvozek tenere přizpůsobil k obrazu svému a ok, tim neříkám že by nemohl bejt lepsi

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia Tuareg 660

2.6.2022 v 08:17 | Nahoru | #40
Animals21> bezduse na tenerce jsem předělal za 750kc, ty ráfky u tuarega jsou parádní, ale ne na špatný zachazeni do terenu, tam jasne vede yamaha

Aprilia Tuareg 660

2.6.2022 v 08:20 | Nahoru | #41
Já teda s Tenere nejezdím offroad. Jen horší silnice, který jsou u nás teda někdy horší jak průměrná polňačka, ale na podvozku jsem jen vyměnil zadní pružinu, protože nemám 70kg. K tomu jsem trochu překlikal předek a nějak si nemůžu stěžovat.

Ani na motor. Tam mi vyhovuje, že se můžu vozit ve středních otáčkách na vlně krouťáků a nemusím to drtit někde vysoko, aby to jelo.

Ale na Tuaregovi jsem se ještě nesvezl.

Naposledy editováno 02.06.2022 08:24:42

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia Tuareg 660

2.6.2022 v 08:25 | Nahoru | #42
Ahoj, jsem majitelem Tuarega, zatím najeto pouze první tis km. Jízdní dojmy tu rozebírat nebudu, protože je to me první enduro. Před tím byla kawa zx9r a suza sv 650. Spíš bych se vyjádřil ke zde zmiňované spolehlivosti, protože jsem prodejce celkem hodně vyzpovidal. Aprilia si prý s těmito motory velmi věří a jsou pro ně stěžejní, po problémech které byli hned od uvedení tuon na trh minulý rok, kde se přidirali vacky a zaklepavali ventily u prvních modelů, byli v záruce tyto motory vyměněny za modifikované, které jsou i mechanický tissi. Spotřeba oleje se prý neděje, pouze na okruhu si vezme. I u mě při zajíždění nic neubylo, ale je to nic neříkající, motor se pořádně nevytaci a je tam polosyntetika. Další věc je, že Aprilie dává 4 roky celosvětovou zaruku bez omezeni najetých km, což je velmi slusne. Zatím vícemene jediný problém který mám je houpání volnoběžných otáček při teplém motoru, ale předpokládám že to vyřeší synchronizace klapek. Teplo od katu na pravou nohu vůbec nevnímám, asi proto že nejezdím v žabkách ale v kožených botách. Jediné co vnímám v lehkém terénu, když sepne sahara, hoří obě nohy.

(reakce na) Aprilia Tuareg 660

2.6.2022 v 08:33 | Nahoru | #43
ninja949> cos čekal, že ti prodejce řekne , tuareg na tom nebude nijak hůř než ostatní aprilie nebo třeba ktm, ale co se spolehlivosti týká, tak yamaha to taky nikdy nebude, ať ti to jezdí

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia Tuareg 660

2.6.2022 v 08:50 | Nahoru | #44

Aluman píše: Animals21> bezduse na tenerce jsem předělal za 750kc, ty ráfky u tuarega jsou parádní, ale ne na špatný zachazeni do terenu, tam jasne vede yamaha



Což není úplně dobrej nápad, bezdušovej ráfek je na Tenere jen jeden. sorry, už nevím, jestli přední nebo zadní, ale jeden je potřeba dokoupit, páč nemá - nevím, jak je českej ekvivalent, asi drážka - safety bead. EDIT: Přední ráfek není tubeless.

Tenerka je určitě super motorka, tohle není hate téma proti ní

Naposledy editováno 02.06.2022 08:59:03

(reakce na) Aprilia Tuareg 660

2.6.2022 v 09:23 | Nahoru | #45
Animals21> předělávaj se běžně, nájezdeno desetitisíce km

Aprilia Tuareg 660

2.6.2022 v 12:01 | Nahoru | #46
A už tu máme paralelní téma, Tenere World Raid

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia Tuareg 660

2.6.2022 v 12:04 | Nahoru | #47
To si měl tu tabulku dát spíš tam ne?

(reakce na) Aprilia Tuareg 660

2.6.2022 v 12:06 | Nahoru | #48
Koudy01> Jak je libo!

Aprilia Tuareg 660

2.6.2022 v 20:57 | Nahoru | #49
Zdar, Tuarega mám už nějaký měsíc, najeto zatím jen 2tis. Úbytek oleje nepozoruji (první tisíc určitě nic neubylo), problém se startováním ani s volnoběhem nemám. Co je pravda, že topí, a to hlavně na pravé straně. Do venkovních 25 stupňů to ale není nijak nepříjemné. Při vyšších teplotách a hlavně jízdě ve městě to člověk ale cítí. Ve svém hodnocení jsem psal o nejistém přepínači blinkrů, ale poslední dobou jsem si buď zvykl anebo se to víc ochodilo a funguje dobře. Co se mi párkrát stalo s el.plynem je, že při hodně nízkých otáčkách a konstantním plynu motorka občas vynechá, jako by člověk zavřel plyn. Přitom přechod mezi otevřeným a zavřeným plynem je za normálních okolností velmi hladký.
Využívám jízdní módy, je znatelný rozdíl mezi Urban, který je fakt dobrý do města, a Explore, který je víc výbušný. Offroad vyzkoušen zatím jen párkrát. Kontrola trakce v terénu je k prdu. Líp ji vypnout úplně.
S doplňky se zatím pytel neroztrhnul, ale chce to čas. Originální nabídka stojí ranec.
Co mi chybí je minimální místo pod sedlem.

Aprilka se mi líbila po všech směrech už od představení a i bez předváděcí jízdy jsem do ní šel

Naposledy editováno 02.06.2022 21:02:01

Aprilia Tuareg 660

3.6.2022 v 07:22 | Nahoru | #50
Pecka, díky za info. Na tvůj profil jsem samozřejmě koukal (tak jste tu dva ). Už máš quickshifter?

Měj se.

Naposledy editováno 03.06.2022 11:31:06

Aprilia Tuareg 660

4.6.2022 v 06:56 | Nahoru | #51
Nemám. Před měsícem při prvním servisu nebyl k dispozici, aktuální situaci jsem nezjišťoval.

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia Tuareg 660

13.6.2022 v 10:52 | Nahoru | #52
Par tematickych fotek

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia Tuareg 660

15.6.2022 v 11:01 | Nahoru | #53
Aluman> Jestli ty náhodou netrpíš nějakou averzí na italské motorky nebo zvlášť na Aprilii?!

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia Tuareg 660

15.6.2022 v 14:29 | Nahoru | #54
Aluman - to je převoz na závody, voe

Aprilia Tuareg 660

22.6.2022 v 10:03 | Nahoru | #55
Včera jsem ji měl možnost od prodejce na krátkou chvíli cca 20 km vyzkoušet. A první dojem velmi pozitivní

(reakce na) Aprilia Tuareg 660

23.6.2022 v 06:57 | Nahoru | #56

Sylver píše: Aluman> Jestli ty náhodou netrpíš nějakou averzí na italské motorky nebo zvlášť na Aprilii?!


Těžko říct , ale snad ne, dokonce jsem o Tuaregu hodně vážně uvažoval, ale některé věci se mi nezdáli, tak vyckavam jak si povede, proto to sleduji a popravdě zatim to nevypadá na úplně bezproblémovou motorku Jinak majitelům samozřejmě přeju ať se jim problémy vyhýbají a Tuarega si užívaj

(reakce na) Aprilia Tuareg 660

23.6.2022 v 07:01 | Nahoru | #57

Animals21 píše: Aluman - to je převoz na závody, voe


Jj, ale zavody ve výměně dílů , ten jeden borec na odtahovce problem na dovoleny a konec dovolené, čeká se na díly

Aprilia Tuareg 660

18.7.2022 v 08:43 | Nahoru | #58
Skúšal niekto tuarega vs. T700 WR? Tam by mal byť už lepší podvozok.

Aprilia Tuareg 660

23.7.2022 v 09:26 | Nahoru | #59
Asi to už bude vyrovnanější souboj než se standardní T7, i ta cena bude už velmi podobná. Uvidí se. Tuarega myslím teď o něco zlevnili.

Jinak za sebe po 4 měsících provozu a cca 3500km mám k aprilce jedinou výtku, a to je opravdu teplo od motoru.

Aprilia Tuareg 660

1.8.2022 v 21:30 | Nahoru | #60
Asi prodej Tuaregů dost vázne, hlavně u násnesmyslně daly cenu. V DE už jsou k mání pod 10tis. euro předváděčky a nové lehce nad 10tis. To už ke zajímavá cena aby člověk popřemýšlel
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výber cestovného endura [1, 2, 3] Yamaha Tenere 700, BMW F 850 GS, KTM 790 Adventure R... Metric 61 Dnes v 08:33 Metric
Tenére World Raid vs alternativy - ... [1, 2, 3, 4] Yamaha Tenere 700, Aprilia Tuareg 660, Yamaha Tenere... Enky 108 10.4.2024 v 16:13 Metric
trať enduro Yamaha Tenere 700 Eskoun 2 9.4.2024 v 13:49 MH79
Maroko sezóna 2024/25 (případně až ... Yamaha Tenere 700 goffy 2 30.3.2024 v 13:42 goffy
Tenére World Raid vs alternativy - ... Yamaha Tenere 700, Aprilia Tuareg 660, Yamaha Tenere... Enky 2 25.3.2024 v 17:47 Pedl


TOPlist