Téma: Pyreneje srpen 2022

24.5.2022 v 18:15
Ahoj, v půlce srpna mám v plánu Pyreneje na cca 14 dní. Jezdívám sám, ale na tuto delší trasu (cca 7000 km) přemýšlím o kolegovi. Jsem z Jižní Moravy, kdo by měl zájem, rád napíšu více info. Pro představu, můžeš mrknout na video z mých cest.

24.5.2022 v 22:20 | Nahoru | #1
Ahoj je to hezke ale tyden přidat.Zatim vždycky sám.

24.5.2022 v 22:31 | Nahoru | #2
Promin po zhlednutí videa jsem břídil.

30.5.2022 v 09:21 | Nahoru | #3
Zdravím, jedeme Pyreneje za 3 týdny, máš nějakou trasu na sdílení? Jen asfalt.
Už jsme tam jednou byli, mohu popř také něco poskytnout..

31.5.2022 v 18:21 | Nahoru | #4
_pat_>Ahoj, mám v plánu jet z Andorry do San Sebastián a zpět, takže chci Pyreneje projet křížem krážem. Čerpal jsem hlavně z článků na motorkářích. Ale jsem velice překvapený, že jedete už tak brzo. Kámoš mně radili, ať jedu od druhé půli srpna do půli září, prý v toto období nejméně prší. Jo a jedu taky asfalt. Jelikož už máš zkušenost, budu rád za kažkou radu. René

1.6.2022 v 07:58 | Nahoru | #5
andorra> jeli jsme to takhle: Route des cols des Pyrénées .
Je to přes 5 známých vrcholů oblíbených při Tour de France.
Jeli jsme to také v druhé polovině června a počasí nám přálo (2019).
Když bude hnusně: > improvizace :)

9.6.2022 v 20:39 | Nahoru | #6
SZ

10.6.2022 v 00:37 | Nahoru | #7
Dělal jsem je od Barcelony tam a zpět.......ale najížděl jsem z Říma přes Civitavecchia na Sardinii a potom do Barcelony trajektem. Se mě nechtělo prcat přes Francii.
Do Lurd doporučuji na poslední večerní mši........má to skvělou atmosféru a i na focení je lepší světlo. A vyniknou ohně.
V horách uvidíš orlosupy.........groteskně poskakují po kamenech, ale je to zajímavé. Pěkné je i Monasterio de Montserrat s černou Madonou. No a na druhé straně Biarritz - hezké procházky okolo moře a hezké skalky. Tam se bábě líbilo.
Tak ať se výlet vydaří - zkouknul jsem pár tvých videí.......pěkné.

10.6.2022 v 20:50 | Nahoru | #8
Lurdy mám v plánu, díval jsem se i na Monasterio de Montserrat, kde to je.Musí to být pěkné, ale mám to velmi časově našlapané a každá zajížďka je už den navíc, což nemám. Díky za pochvalu videí.

5.7.2022 v 20:36 | Nahoru | #9
Zdar, Pyreneje projety, 5 dní konec června. Počasí trochu ruleta, cca den v dešti a zbytek tak akorát.
Hodně mlhy a mraků, průjezdy nádhera. Přes den průměr 25°C, v noci 2x spáno v kempech ( F) kolem 1000m to byla kosa kolem 5°C.
Jinak jsme vždy sjeli přespat do Španělska. Kempy ve Francii velmi přívětivé ceny 2x dokonce za 12 €, jinak se to vždy motalo kolem 20€.
Španělsko mírně dražší.
Velmi malý provoz, samo cyklisti a motorkáři. Espresso za 1,5€.
...Jo a na Tourmaletu budují nové turist.centrum, je tam staveniště. Chybí tam ikonická socha cyklisty.
Lurdy zajímavé.
Daly jsme i Monistrol de Montserrat, krása..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pyreneje srpen 2022

10.7.2022 v 11:34 | Nahoru | #10
_pat_>
Nechal jsem se inspirovat a ta trasa je skvělá. Moc mě to pomohlo. Včera jsem se vratil. Dík.

10.7.2022 v 15:05 | Nahoru | #11

Maho píše: _pat_>

No jo... mi jsme jeli stejnou trasu podruhé po 4 letech a bylo to super, pořád je co objevovat..

2 reakcí na tento příspěvek Pyreneje srpen 2022

12.7.2022 v 15:53 | Nahoru | #12
Jsou představy o přesném termínu? Jestli v půli srpna, tak to bych mohl a pyreneje mě lákají. Nejradši bych jel jen stan a pár drobností. Hlavně silnice a jel bych na FZ750. Co se týče cestování jsem docela nováček a vedení pod někým zkušenějším by se mi hodilo

14.7.2022 v 05:51 | Nahoru | #13
SkotyCZ> Ano, v půli srpna jedu, ale už se mně přihlásil jeden nadšenec a to stačí. Díky za tvůj zájem.

14.7.2022 v 16:32 | Nahoru | #14
Nevadí, hodně zdaru a štěstí na cestě

19.7.2022 v 11:56 | Nahoru | #15
SkotyCZahoj. My mame v planu cestu do Francie nekdy po 16.srpnu.>

12.9.2022 v 07:19 | Nahoru | #16
Zdarec, Pyreneje jsem dal nakonec sám. Počasí vyšlo, občas přeháňka. Z plánovaného krásneho tripu vznikla skoro noční můra. První den se mi pokazila nová navigace, v Andořře jsem se nachal vyfotit, ale italovi spadl mobil a sklo černé, mobil nefunkční. V hlavě nemám jediné telefoní číslo, nevěděl jsem kudy dál cestovat (celou trasu mám elektronicky v obou pokazených přístrojích). Mapu mám, ale málo podrobnou a nepamatuji si přesně plánovanou trasu přes průsmyky, mimo dálnice atd. Problém zavolat domů (když si půjčím mobil), nevim tel.číslo. Napsat e-mail, OK, ale těsně před odjezdem jsem měnil heslo, že prý mám slabé zabezpečení, takže zase nic, protože nevím heslo a ke změně hesla potřebuješ mobil, který nemám. Když přeskočím pár dní, ve Francii projíždím tunelem a rozblikají se všechny kontrolky na palubce a motor zhasne. Setrvačností jsem vyjel a po krátké prohlídce docházím k závěru, volat o pomoc. Ale jak, když není mobil. Stopuji, ale i když zastaví, většinou francouzi moc nekomunikují anglicky, tak zase stopuji. Zrychlím to, odtáhli mně na náklaďáku do servisu, odešel alternátor, oprava do 30 hod. I když jsem měl u Global Assistance zaplacený tarif Max plus(nenabízí nic lepšího), velké zklamání. Zajištění noclehu, převoz ze servisu, hledání dílny - velmi slabá asistence. Za sebe, Pyreneje hezké, ale francouzské Alpy jsou TOP.
Nemám žádné foto, ale kamera na přilbě OK, později ukážu krátké video.

12.9.2022 v 07:48 | Nahoru | #17
Takhle si budeš pamatovat místo v Andoře, kde jsi se fotil...........a stoprocentně již nafurt místo, kde jsi stopoval s nepojízdným strojem.

Já to říkám pořád. Nejkrásnější na tom cestování je skutečnost, když se znovu objevíš před domovními dveřmi..........vzdělání a zážitky ti nikdo nesebere.

12.9.2022 v 10:44 | Nahoru | #18
andorra > no to je teda příběh, tos měl pech, to tě lituju..
Souhlas ve všem s Brůčou, jen bych doplnil, že je potřeba
vyrazit do Pyrenejí opět, aby to ty „negativa“ přebilo.
..A ano francouzké Alpy jsou TOP.

22.10.2022 v 19:27 | Nahoru | #19
Konečně jsem zpracoval krátké video, kdo máte zájem tak mrkněte.

22.10.2022 v 20:46 | Nahoru | #20

Brůča. píše: No - pěkně jsi si to vyžral. Na druhou stranu.............na takový výlet budeš vzpomínat už pořád a jen tak jej ze zážitků nevymažeš. Na projížďku přes Pyreneje, když se nestane nic mimořádného, tak za pár let budeš mít problém si vzpomenout.

s poslední větou nesouhlasím, pan Alzhajmr ti to sebere ani nevíš jak

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pyreneje srpen 2022

23.10.2022 v 00:09 | Nahoru | #21
andorra> Moc pěkné. Do Pyrenejí se chci podívat a tohle video mě přesvědčilo, že místo nejrychlejší cesty tam po dálnici bych to měl vzít francouzsko-italskýma Alpama.
Otázka, když už jste byl tak daleko, proč jste to otočil a nejel dál horama až do Galície? Tam se rozhodně chci také podívat.

23.10.2022 v 07:02 | Nahoru | #22
Deadman> Kam se až zajet podívat? Ono je to o tom, kolik máš volna. Když odečtu 2 dny poruchy moto, tak jsem jel 10 dní a najel 6000 km. Je to velký blázinec, od rána do večera jenom jedeš. Chtělo by to zvolnit, ale chtěl jsem Pyreneje a neměl jsem více času. Samozřejmě mám další plány.

23.10.2022 v 08:57 | Nahoru | #23
Deadman> Jenže když pojedeš přes Alpy - třeba po RDGA, tak si již čtrnáctidenní dovolenou vyčerpal

Já už to řeším tak, že se do cílové destinace snažím dostat co nejrychleji a zkoumání si nechávám na cestu zpět - zbyde-li čas.

A sever Španělska jsem také ještě neprozkoumal. Toulal jsem se jihem a středem, ale ten sever mě také zajímá. A přilepit k tomu Portugalsko........to jsem si také projel z jihu jen po Lisabon a sever mě schází.
Problémem je čas - když už jednou za čas dostane paní tři týdny dovolené v kuse (dělá ve zdravotnictví a zaměstnavatel by jim dával dovolenou nejraději po týdnech ), tak i když budeš jezdit 300km denně, tak se po 3000km musíš otočit k domovu. A to zase moc velký rádius od baráku není.

Tak už různě kombinuji - auto s vlekem, trajekty, vlak a pod. A hlavně jezdíme jen jeden stroj. A moje babička říkávala - společnost je dobrá věc, ale dva lidé je moc

23.10.2022 v 09:51 | Nahoru | #24
Deadman> My jsme jeli trasu Stelvio, Aosta, potom napojit na Route des Grandes Alpes, dolů Monako, caňon Verdon, po pobřeží Perpignan , Andorra, pyrenejema nahoru, Lurdy, Sabinanigo, dolu k Barceloně přes Monserrat a domů nejkratší cestou. 16 dni. 5tis km. Jenom zpět jedeš 4 dni. Na Galícii bys musel mít měsíc čas.

23.10.2022 v 10:22 | Nahoru | #25
Jasně, 2 týdny jsou na Španělsko málo, pokud tam člověk jede po ose.
Já to zvažuji spíš přesun max rychlostí, abych stihl celý sever až do Galície. Franscouzsko-Italské Alpy pak samostatně jako jinou dovolenou - jsou blíž.

Ano, čas je i pro mě problém, mám ženu a děti. Poslední motodovolené jsem měl jen týdenní. Proto jsem jezdil na východ, protože tam jede autovlak. V pátek večer po práci jsem naložil motorku do nočního autovlaku, v sobotu v 7h ráno první den dovolené jsem vyjížděl z Košic. Naprosto ideální, škoda že to takhle nejezdí i dalšími směry.

Ale jsou tu i starší motorkáři, co to mají jinak a klidně si můžou vypadnout na měsíc.

23.10.2022 v 17:41 | Nahoru | #26
Já si to tu s dovolením označím a přiseru se s dotazem.
Na příští rok plánujem dovolenou 14 dní ve Španělsku, Portugalsku, Pyreneje.... Přesun neřešim, dovezem si to tam v dodávce. Kdy je ideální tam jet? Jde mi o to, aby tam nebylo nesnesitelný vedro, ale zase bych se asi rád vykoupal v moři a určitě pojezdil hory, kde když bude v noci nad 5 stupňů, tak v pohodě.
Díky

24.10.2022 v 18:22 | Nahoru | #27
kuba350> Když jsem plánoval Pyreneje, zjišťoval jsem hlavně počasí, kdy je nejlepší vyrazit. Pyreneje jsou hodně deštivé, proto jsou taky pěkně zelené. Z více zdrojů doporučuji - konec srpna a celé září. Ale to jsou jen Pyreneje, ne teplota, ale srážky.