Téma: Přihlášení Moto Guzzi v50 Monza - kopie hodnot z TP
23.5.2022 v 21:50
Zdravím fandy starších Guzzi,
dovezl jsem čerstvě z DE pěknou V50 Monzu. Papíry k motorce byly, ale nebyl k ní COC list.
Na STK mi řekli, že potřebují technické hodnoty k provedení dovozové STK a že bude lepší, když si je seženu sám.
Předtím, než tvrdě zaplatím italům za COC, jsem se chtěl zeptat, zda by někdo nezkusil ofotit jeho TP z potřebnými údaji (samozřejmě anonymizovaně) - zkusil bych projít s tím.
Najde se někdo takový?
Případně budu rád, když mi poradíte, zda mi k bezproblémovému přihlášení bude stačit COC, anebo budu potřebovat Certificate of Origin + Technical Data Sheet - nyní se u Fabera žádá na tomto odkazu: https://service.pia...asp?L=EN&B=Guzzi
Díky za každou radu.
dovezl jsem čerstvě z DE pěknou V50 Monzu. Papíry k motorce byly, ale nebyl k ní COC list.
Na STK mi řekli, že potřebují technické hodnoty k provedení dovozové STK a že bude lepší, když si je seženu sám.
Předtím, než tvrdě zaplatím italům za COC, jsem se chtěl zeptat, zda by někdo nezkusil ofotit jeho TP z potřebnými údaji (samozřejmě anonymizovaně) - zkusil bych projít s tím.
Najde se někdo takový?
Případně budu rád, když mi poradíte, zda mi k bezproblémovému přihlášení bude stačit COC, anebo budu potřebovat Certificate of Origin + Technical Data Sheet - nyní se u Fabera žádá na tomto odkazu: https://service.pia...asp?L=EN&B=Guzzi
Díky za každou radu.
stará vrána nemůže mít COC list protože není schválena podle EU legislativy...číslo ES homologace by jsi musel mít v TP, pak by k ní byl COC list...EU tady není věčně, postupy pro schvalovábí motocyklů se měné v čase a členské státy je přijímají postupně....v přechodném období....do té doby schvalují podle národní legislativy případně i s různými národnímu výjimkami ...když přejdou na ES schvalování, výsledkem je číslo ES schválení (globálka) na výrobním štítku, v dokladech + povinně vydaný COC list....
stará jawa také nebude mít COC list....
lidé se neevidují v matrice na základě kopie rodného listu někoho jiného...stejné je to i s motorkou
faber vydá výpis z technickcýh údajů v rozsahu českého TP, případně to co v zahraničním TP chybí....a STK vystaví protokoly...nebo jed do nemecka a nech do TP dopsat zatížení náprav a další hodnoty které jsou v cr povinné
hodně štěstí
Naposledy editováno 24.05.2022 20:04:27
stará jawa také nebude mít COC list....
lidé se neevidují v matrice na základě kopie rodného listu někoho jiného...stejné je to i s motorkou
faber vydá výpis z technickcýh údajů v rozsahu českého TP, případně to co v zahraničním TP chybí....a STK vystaví protokoly...nebo jed do nemecka a nech do TP dopsat zatížení náprav a další hodnoty které jsou v cr povinné
hodně štěstí
Naposledy editováno 24.05.2022 20:04:27
1 reakcí na tento příspěvek Přihlášení Moto Guzzi v50 Monza - kopie hodnot z TP
Ok, díky za info. Takže potřebuji od Fabera výpis z technických údajů. Bohužel zatím nekomunikují.
Vtipný je, že v Německu s tím přihlášením nebyl problém a jezdila tam od roku 1999. A tady se zase vymýšlejí picoviny typu zatížení náprav. A přitom zrovna s tímhle by měla pomoct EU - se sjednocením atd.
Vtipný je, že v Německu s tím přihlášením nebyl problém a jezdila tam od roku 1999. A tady se zase vymýšlejí picoviny typu zatížení náprav. A přitom zrovna s tímhle by měla pomoct EU - se sjednocením atd.
krivaneka> EU pomohla, zavedla jednotné postupy pro schvalování...ale až poté co byla tato motorka schválena....Bohužel my nejsme nemci, u nás nejsou zákony pro lidi proto je rozsah povinných údajů stanoven tak, aby každý, kdo doveze starší motorku, musel za technické údaje platit desítkám eseróček které zastupují v čr výrobce...ale to je stav kterž je tady od listopadu, politici dšlají vše pro zahranično kapitál, český kaptál, pro sebe a na lidi serou
1 reakcí na tento příspěvek Přihlášení Moto Guzzi v50 Monza - kopie hodnot z TP
Poxhybuju, ze ti údaje z nějakého TP technik vezme a použije. Pokud nemá hodnoty z coc, děla se ztotožnění a výpis hodnot. Pokud to nejde, buďto zastoupeni značky anebo Dekra.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přihlášení Moto Guzzi v50 Monza - kopie hodnot z TP
Jindřej> tady b
Není s čím ztotožnit... Pokud se to nedovazelo oficiálně do ČR není tomu tzv. Technicky popis... Kdyby byl na stk by mu to snad řekli...
Není s čím ztotožnit... Pokud se to nedovazelo oficiálně do ČR není tomu tzv. Technicky popis... Kdyby byl na stk by mu to snad řekli...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přihlášení Moto Guzzi v50 Monza - kopie hodnot z TP
CRF1000 píše: Jindřej> tady b
Není s čím ztotožnit... Pokud se to nedovazelo oficiálně do ČR není tomu tzv. Technicky popis... Kdyby byl na stk by mu to snad řekli...
No a jsme zase u DEKRA
Voe bylo bambilion vláken proč si nemáš do ČR dovážet exoty. A stejně to ty lidi zkouší, a co víc, chtějí to LEGÁLNĚ.Před pár lety šlo použít rošádu: dovezl to už můj děda a že nekecám, tady jsou od odho papíry. Z fotoshopu....
Zkus to hodit na veterána.
Julip2> jsou i další možnosti, zákon ukládá žadateli povinnost doložit technické údaje v rozsahu českého TP...o žádné Dekře se tam nepíše...existuje proto možnost oslovit přímo výrobce, v Itálii, případně se domluvil s prodejcem v SRN aby se zeptal zástupce výrobce v SRN...všude nejsou takové podmínky jako v ČR ( pro lidi nic dobrého) výrobci jsou zpravidla rádi že majitelé jezdí jejich značkou a podají pomocnou ruku....,v ČR to tak dělá Škoda auto...potvrzení nebo výpis poskytuje bezplatně....člověk se musí obrátit přímo na ně, nikoliv na dealera, který si účtuje provizi...O uznání předložených podkladů rozhoduje vždy správní orgán
Naposledy editováno 25.05.2022 12:36:45
Naposledy editováno 25.05.2022 12:36:45
Zkusil bych tu První kozí, nebo tady je jedna V50 na prodej s českým TP, zkusil bych se domluvit s prodávajícím na poslání potřebných údajů ( kopii TP )
https://www.motorkar...-50-iii-1743332.html
https://www.motorkar...-50-iii-1743332.html
1 reakcí na tento příspěvek Přihlášení Moto Guzzi v50 Monza - kopie hodnot z TP
Je třeba se domluvit na technické co potřebují a jak jim to stačí, když jsem přihlašoval naposled motorku z r 92 dodal jsem na na STK návod k použití, ve kterém byly požadované údaje, technik je opsal do protokolu a na magostrátu to zkousli. Sice trochu pindal že návod je jen kopie a ještě k tomu pro americkou verzi ale opsal.
Jenda_K> i v dnešní době se najde technik STK, který si technické údaje vymyslí...prostě je napíše do protokolu, případně nechá tyto položky v protokolu prázdné....a pošle s tím člověka na úřad aby si poradil....
samozřejmě vymyšlené technické údaje musí úřednice poznat, pokud není úplně blbá....je pak jen na ní zda to uzná....
osobně se domnívám že elektronický systém evidence vozidle je v dnešní době silně zaplevelen informacemi a technickými údaji, které neodpovídají skutečnosti....je to prostě důsledek stavu kdy se z nadbytečnými údaji čile obchoduje...
mezi STK je konkurence a snaží se klientům vyjít vstříc, dle možnosti je nezatěžovat dalšími náklady....některé velké STK v Praze a okolí mají smlouvy s výrobci, případně s technickou zkušebnou na poskytování chybějících technických údajů za poloviční až třetinové ceny ve srovnání s tím co účtují fyzickým osobám která žádají sami za sebe...je to prostě kšeft...
samozřejmě vymyšlené technické údaje musí úřednice poznat, pokud není úplně blbá....je pak jen na ní zda to uzná....
osobně se domnívám že elektronický systém evidence vozidle je v dnešní době silně zaplevelen informacemi a technickými údaji, které neodpovídají skutečnosti....je to prostě důsledek stavu kdy se z nadbytečnými údaji čile obchoduje...
mezi STK je konkurence a snaží se klientům vyjít vstříc, dle možnosti je nezatěžovat dalšími náklady....některé velké STK v Praze a okolí mají smlouvy s výrobci, případně s technickou zkušebnou na poskytování chybějících technických údajů za poloviční až třetinové ceny ve srovnání s tím co účtují fyzickým osobám která žádají sami za sebe...je to prostě kšeft...
Ahoj, díky všem za komentáře. Už mám postup rozpracován - dám vědět, jak to vyjde. Dovozce mě odkázal na formulář Piaggia, kde vám ty informace poskytnou za 220Euro. Ale sranda je, že samozřejmě takovou debilitu, jako je zatížení náprav, tam stejně nenajdete, protože prostě tento údaj nikdy neexistoval pro tuhle motorku. Protože proč taky. Takže si tento údaje musel v ČR někdy někdo prostě vymyslet a pak mu ho musel někdo na STK schválit a pak "namalovat" do TP. A od té doby se to prostě kopíruje. Ale musíte najít řekněme chápající STK... Takže to vypadá nadějně.
Na konci procesu sem napíšu info pro ty, kteří by si chtěli projít stejné kolečko.
Na konci procesu sem napíšu info pro ty, kteří by si chtěli projít stejné kolečko.
Jak jsem slíbil, vkládám info, jak to dopadlo. Dopadlo to dobře - mám značku .
Nicméně to nebylo tak jednoduché, jak jsem čekal. Nebudu nikoho konkrétně jmenovat. Pokud budete řešit přihlášení Guzzi, napište mi PM.
Tak jako tak musíte udělat dovozovou STK. Jak jsem psal výše, největší problém je se zatížením náprav, které nebude na žádném jiném techničáku z EU.
Takže máte tyto možnosti - napsat do Piaggia a doufat, že to tam bude a budete o 220E chudší. Anebo zkusit zajít na STK, která je pobočka Dekry a nechat si udělat výpis a doufat, že to nějak půjde. Bude to taky stát peníze a čas.
Poslední možnost, kterou jsem zvolil já, bylo najít zpřáteleného dovozce Guzzi, který vám poskytne potřebná data (Faber to fakt není) a ideálně který vám doporučí i "chápající" STK, případně i úřad. Takhle to bylo celkem hladké a rychlé.
Doporučuju si dopředu rozmyslet postup a nezahájit akce s úřady moc brzy, mohli by jste potom narazit na termíny apod.
Je to smutné, ale tak to u nás chodí.
Nicméně to nebylo tak jednoduché, jak jsem čekal. Nebudu nikoho konkrétně jmenovat. Pokud budete řešit přihlášení Guzzi, napište mi PM.
Tak jako tak musíte udělat dovozovou STK. Jak jsem psal výše, největší problém je se zatížením náprav, které nebude na žádném jiném techničáku z EU.
Takže máte tyto možnosti - napsat do Piaggia a doufat, že to tam bude a budete o 220E chudší. Anebo zkusit zajít na STK, která je pobočka Dekry a nechat si udělat výpis a doufat, že to nějak půjde. Bude to taky stát peníze a čas.
Poslední možnost, kterou jsem zvolil já, bylo najít zpřáteleného dovozce Guzzi, který vám poskytne potřebná data (Faber to fakt není) a ideálně který vám doporučí i "chápající" STK, případně i úřad. Takhle to bylo celkem hladké a rychlé.
Doporučuju si dopředu rozmyslet postup a nezahájit akce s úřady moc brzy, mohli by jste potom narazit na termíny apod.
Je to smutné, ale tak to u nás chodí.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Lakýrník - Plzeň a okolí Moto Guzzi V50 Monza | krivaneka | 0 | 20.2.2023 v 09:01 krivaneka |
Guzzi V 50 Moto Guzzi V50 Monza | petrik1 | 13 | 8.10.2011 v 23:43 dva_hrnce |