bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Volnoběh
25.4.2022 v 17:05
Zdravím všechny příznivce moto. Jak nastavit volnoběh na CBF 1000 r. 2010 ? Dle servisního manuálu jsem nenašel jakým šroubem a jak se k němu dostanu ? Nebo to jde jen přez diagnostiku ? Mám vysoké ot.min. 1500 a mají být 1100 - 1200 ot.min. Co s tím ? Nebo proč jsou vysoké ? Podtlaky jsou sladěny na budíky. Díky za užitečnou odpověď.

Více na: https://www.motorka...poradna&oid=6819
Copyright © Motorkari.cz

1 reakcí na tento příspěvek Volnoběh

25.4.2022 v 17:35 | Nahoru | #1
Protože si ECU myslí, že je motor studený?
Protože švindluje čidlo teploty?
Protože zůstává otevřený termostat?
Protože je málo chladicí kapaliny v chladiči a v expanzce?
Nastavit to není čím.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Volnoběh

25.4.2022 v 18:52 | Nahoru | #2
Ariete> Větrák spíná normálně.

(reakce na) Volnoběh

25.4.2022 v 19:23 | Nahoru | #3
Jenda68> to se s tím co píše ariete nijak nevylučuje. Pokud to má vysoký volnoběh, tak bych si také tipnul čidlo teploty. V servisních manuálech zpravidla bývá popsáno při jaké teplotě má mít jaký odpor, tím se dá zkontrolovat

1 reakcí na tento příspěvek Volnoběh

25.4.2022 v 19:28 | Nahoru | #4
Jak vypadá v manuálu ta kapitola o slaďování podtlaků na budíky?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Volnoběh

25.4.2022 v 19:38 | Nahoru | #5
Ariete> To mě nastavoval mechoš šroubkama

(reakce na) Volnoběh

25.4.2022 v 19:57 | Nahoru | #6
Jenda68> Tak to mechošovi zavez.

1 reakcí na tento příspěvek Volnoběh

25.4.2022 v 20:01 | Nahoru | #7
Taky si myslím, že je to špatně udělaný a nechal mechoš moc otevřený klapky

1 reakcí na tento příspěvek Volnoběh

25.4.2022 v 21:01 | Nahoru | #8
Jediná další možnost je, že by volnoběžný ventil dostatečně nedovíral.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Volnoběh

25.4.2022 v 22:36 | Nahoru | #9
Ariete> No problém je že EN neumím. Takže se řídím dle obrázků

Naposledy editováno 25.04.2022 22:37:44

(reakce na) Volnoběh

25.4.2022 v 22:40 | Nahoru | #10
X-tra-X> To bych viděl jako logickej důvod. Přivřít klapky.

Volnoběh

25.4.2022 v 22:54 | Nahoru | #11
Píšou tam, na prvním obrázku, že na volnoběh jsou škrticí klapky zavřené a množství vzduchu do všech čtyř válců řídí IACV ventil. Taky by mohly být netěsné nebo prasklé ty hadice (distribution hoses).
Na druhém obrázku, že IACV je úplně zavřený po přidání plynu a nebo při zařazené rychlosti a puštěné spojce, tj. za jízdy.
Po zapnutí klíčku to má v motorku IACV zahrkat (operating sound)
Ohřev motoru - warming up - ventil je otevřený v závislosti na teplotě motoru až do finální teploty.

(reakce na) Volnoběh

26.4.2022 v 09:29 | Nahoru | #12

Jenda68 píše: Ariete> No problém je že EN neumím. Takže se řídím dle obrázků



Google EN umí :
IACV (regulačný ventil voľnobehu)
Tento motocykel využíva systém Idle Air Control pre radový štvorvalec, tento systém sa skladá z IACV a rozvodných hadíc na tele škrtiacej klapky. Keď je spínač zapaľovania zapnutý, množstvo nasávaného vzduchu sa určuje z informácií zistených snímačom ECT. Počas štartovania motora alebo pri udržiavaní voľnobehu (škrtiaca klapka zatvorená) sa množstvo nasávaného vzduchu koriguje informáciami rôznych snímačov.
Tento systém eliminuje potrebu manuálneho nastavenia otáčok voľnobehu a nastavenia vzduchovej skrutky pre synchronizáciu telesa škrtiacej klapky.

PREVÁDZKA
IACV, keď motor beží na voľnobeh, takže ECM sa zastaví, aby ovládal prevádzku IACV v zatvorenej polohe v prípade, že ECM zistí nasledujúci stav:

* Otvorená škrtiaca klapka
* Vypínač neutrálu (zaradený prevodový stupeň) a spínač spojky vypnutý (uvoľnenie páčky spojky)

So spínačom zapaľovania v polohe ON
Keď je spínač zapaľovania ON, IACV aktivuje počiatočnú funkciu, poloha voľnobeh - otvorené - voľnobeh. Zaznie prevádzkový zvuk krokového motora.

Naštartujte motor - zahrievanie
To optimalizuje otvorenie obtoku so zatvorenou škrtiacou klapkou a korigované množstvo nasávaného vzduchu prejde, čo umožňuje správne naštartovanie motora.

Po naštartovaní motora ECM riadi polohu posuvného ventilu IACV a upravuje množstvo nasávaného vzduchu v závislosti od teploty chladiacej kvapaliny motora.

Po zahriatí - voľnobeh
Keď ECM signalizuje zahrievanie motora teplotou chladiacej kvapaliny motora, uvedie do činnosti krokový motor, aby posunul posúvač do zatvorenej polohy. Výsledkom je menšie množstvo obtokového vzduchu v porovnaní s množstvom počas zahrievania motora, čo umožňuje udržiavať správny chod motora na voľnobeh.

Naposledy editováno 26.04.2022 13:26:21
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda CBF 1000 servo vyfuku Honda CBF 1000 Bubo32 1 Dnes v 07:20 wáca
sena 50s Honda CBF 1000 Krtek215 17 10.4.2024 v 14:31 Luba007
Honda CBF 1000 Honda CBF 1000 Bubo32 14 4.4.2024 v 09:01 Bubo32
Přepínání celkových a denních kilom... Honda CBF 1000 CBF1000ABS 2 27.3.2024 v 00:23 CBF1000ABS
Honda CBF 1000 Honda CBF 1000 Bubo32 15 23.3.2024 v 23:00 kalous72


TOPlist