bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: versys 650, nefunkční přední vidlice
14.4.2022 v 21:05
Posledních pár let jezdím na Versys 650. Je to velmi zábavná motorka a celkem mi vyhovuje. Jen jedna věc mi pije krev: Přední vidlice. Já vím, že je to rozpočtovka. Podvozek nebude dokonalý, zadní pružina by mohl být trochu měkčí-ale ještě to jde. Ale přední vidlice-to je děs! Při přejetí menší nerovnosti se přední kolo odrazí do výšky. Místo aby se vidlice zhoupla a pomalu vrátila zpátky, tak se odrazí a neutlumí nic. Při každé vyjíždce dostávám nespočet ran do předloktí .Nevím jestli je to závada, nebo vlastnost. Máte někdo podobnou zkušenost? Motorku mám koupenou se 4.tisíci kilometrů, nebouranou. Před dvěma lety začala vidlice téct, nechal jsem ji přetěsnit. /Měl jsem několik motorek a u všech byla ta vidlice lepší/.

versys 650, nefunkční přední vidlice

14.4.2022 v 21:15 | Nahoru | #1
Tak to dej do nějakého servisu zkontrolovat (radši jiného než předtím pokud to dřív nedělalo).

versys 650, nefunkční přední vidlice

14.4.2022 v 21:26 | Nahoru | #2
Ono to dělalo celou dobu i před tím přetěsněním...

1 reakcí na tento příspěvek versys 650, nefunkční přední vidlice

14.4.2022 v 22:03 | Nahoru | #3
Tak to rozhodně není normální. Brácha ho měl taky a podvozek je spíš měkčí.

versys 650, nefunkční přední vidlice

15.4.2022 v 19:10 | Nahoru | #4
A nehrál si někdo s nastavením? Máš to naklikáno standardně dle manuálu? Jaký se tam lil olej, dostatečné množství?

1 reakcí na tento příspěvek versys 650, nefunkční přední vidlice

15.4.2022 v 19:42 | Nahoru | #5
výňatek ze service manual:

Odskok (jen pravá vidle, ten vnitřní malý šroub):
Rebound Damper Setting (Only Right Fork Leg) 1+3/4 turns out from the fully clockwise position (Usable Range: 0 ?? 3 turns out)

Předpětí (větší matka):
Fork Spring Preload Setting 7 turns out from the fully clockwise position (Usable Range: 0 ?? 15 turns out)

olej origo SHOWA SS-8 or equivalent (... drahé, dal bych cokoliv 10W)
pravá vidle 410 ml (hladina 75 mm od vrchu)
levá 415 ml (hladina 65 mm)

Zároveň raději omrknout i zadek:

odskok:
Rebound Damper Set 5th click (white mark position) from the 1st click of the fully clockwise position (Usable Range: 0 ?? 13 clicks)

předpětí:
Spring Preload Set 5th position (Adjustable Range: 1st ? 7th position)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) versys 650, nefunkční přední vidlice

15.4.2022 v 21:24 | Nahoru | #6
Sylver> Olej je vyměněný, je tam ten správný. Nastavení podvozku předek i zadek jsem zkoušel přenastavit několikrát-manuál mám, dělal jsem to podle něj. Mě už to připadá, že v těch vidlích fungují jen pružiny. Když přejedu na jinak rovné silnici jeden hrbol, tak u všech motorek, které jsem měl, jdou vidlice dolů a pak se pomalu vrátí-chytnou tu ránu do řidítek a minimalizují ji. Versys přejede hrbol a řidítka mi to nakopne-jako by se ty pružiny ve vidlích nárazem zmáčkly a okamžitě se vrátily.
Podle mě tam nefunguje to přepouštění oleje, které má chytat ty rány.

versys 650, nefunkční přední vidlice

15.4.2022 v 21:46 | Nahoru | #7
Na Versysovi jsem jel pred skoro dvaceti lety (funglovka - predvadecka), ale predni vidle fungovala docela dobre. To vypada, jako by z ty tvoji nekdo vyndal cartridge...

(reakce na) versys 650, nefunkční přední vidlice

15.4.2022 v 23:02 | Nahoru | #8
mengeles>
Mám Verse první model 2009 a ty vidle se mi chovaj stejně, je to vopruz, rychle se s tím dá jet jen na ideálně rovný silinici...

(reakce na) versys 650, nefunkční přední vidlice

15.4.2022 v 23:06 | Nahoru | #9

Ufon_zeleny píše: Tak to rozhodně není normální. Brácha ho měl taky a podvozek je spíš měkčí.



Ano, vidle , když motorka stojí a přes zmáčknutou př. brzdu je stlačíč, jsou měkké a mají celkem dlouhý chod, takže by člověk čekal, že přes nerovnosti to půjde plavně. Chyba lávky, při jízdě přes nerovnosti je to "tvrdý" a odskakuje to. Jel sem i na novějším modelu 2010 a bylo to stejný, podle mě je to vlastnost...

versys 650, nefunkční přední vidlice

16.4.2022 v 07:15 | Nahoru | #10
Tak asi záleží s čím to člověk porovnává. Ano, podvozek není špička od Ohlins, ale rozhodně bych neřekl, že se s tím nedá jezdit mimo hladký povrch. Měl jsem 2010 a fungoval dobře.

versys 650, nefunkční přední vidlice

16.4.2022 v 07:32 | Nahoru | #11
Co loziska v krku?

versys 650, nefunkční přední vidlice

16.4.2022 v 11:13 | Nahoru | #12
ložiska jsou OK, všechno jde hladce, žádné přeskakování. Motorka má najeto sotva 25tisíc km. Měl jsem CZ 175 sport-vylágrovaná, přesto vidle fungovaly dobře. Měl jsem javu 350, vidle byly oproti Versysu excelentní. Občas se projedu na dvourychlostní Babettě a i tady to celkem funguje. Rohodně nejsem rozmazlený nějakou novovýrobou.
Versys je jinak fajn ale ty vidle to celé dost mrší....

versys 650, nefunkční přední vidlice

16.4.2022 v 13:44 | Nahoru | #13
Podle toho co píšeš je tam zkrátka něco špatně. Vydělat šavle a odvézt do servisu. Nemáš v okolí nějaký MX shop/servis? Tam si s tím umí poradit velice dobře.

versys 650, nefunkční přední vidlice

16.4.2022 v 20:36 | Nahoru | #14
Bohužel, to štelování odskoku není ani trochu lineární. 1 3/4 otáčky ze zašroubované polohy je, dle mých zkušeností moc. To už téměř netlumí. Já jezdím 1 1/4.
Taky se to změnilo s progresivníma pružinama. Je to ale stejně "uskákaná koza". Nejvíce by tomu paradoxně prospěl kvalitní zadní tlumič. Ten je nejslabším článkem.

1 reakcí na tento příspěvek versys 650, nefunkční přední vidlice

17.4.2022 v 20:16 | Nahoru | #15
S tím odskokem zkusím trochu zalaborovat. V čem se liší progresivní pružiny od normálních?

(reakce na) versys 650, nefunkční přední vidlice

17.4.2022 v 23:46 | Nahoru | #16

mengeles píše: S tím odskokem zkusím trochu zalaborovat. V čem se liší progresivní pružiny od normálních?



mají dva druhy závitů...ve většině dráhy jsou měkčí, s blížícím se maximálním stlačení tvrdnou

jinak "přetěsnění" není servis. servis vidlí máš dělat ca jednou za 4 roky, většina lidí na to sere jako na brzdovou kapalinu

edit: většina motorek posledních 20 let má progresivní pružiny z výroby...komu to nevyhovuje, kupuje většinou jinou tvrdost. laborovat lze i s hustotou oleje, výškou hladiny, atp. - ale musíš začít od toho, že je šavle správně oservisovaná a následně definovat změny, které chceš udělat

Naposledy editováno 17.04.2022 23:50:41

2 reakcí na tento příspěvek versys 650, nefunkční přední vidlice

18.4.2022 v 12:35 | Nahoru | #17
Progresy z výroby jsou vyjímka! Upřímně, neznám žádnou silniční cestovní ani 10let starou.
...do cca 300tis.

(reakce na) versys 650, nefunkční přední vidlice

19.4.2022 v 07:56 | Nahoru | #18
ramlik> se přiznám, že k čemu jsem se poslední roky namanul - někdo ze známých servisoval, nebo mé motorky - mělo buď plně štelovatelné vidle nebo progresivní pružiny v nich. je fakt, že to nebyly low costové motorky...ale progresy jsem viděl i na skoro 20 letém transalpu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) versys 650, nefunkční přední vidlice

19.4.2022 v 08:39 | Nahoru | #19
ramlik> Progresivní v právem slova smyslu nejsou, ale hodne motorek ma v sérii pruziny co maji rozdílne navinute časti pruziny. Ale spis neznprogresivni jsou “duální”.

Slávek: ja bych tipnul, ze cartridge z toho vyndali uz ve vývoji - respektive tam ani zadnou nedali.

Tyhle “rozpočtové” motorky maji obvykle spis parodii na tlumic, takze tam obvykle neni moc co ladit a servisovat. Ale i na tomhle typu vidlice jsem videl vydrenej “check plate” tzn zpětnou klapku a nefungoval rebound.
Kazdopadne bych to minimalne zkusil overit dotazenim reboundu na max, jestli je cítit nejaka zmena. Pokud to nedela vubec nic tak kontrola u nekoho kdo vi co dela. Pokud to funguje, jen to tlumí malo tak se to obvykle ladi tuzsim olejem (coz neni uplne top postup).
Pokud to ma opravdu “damper rod” vidlici a ne cartridge jak predpokladam, tak by mohlo docela fungovat - hustejsi olej, úprava kompresnich portu + cartridge emulátor.

Pokud to ma cartridge, tak je tam neco spatne a je potreba se podivat dovnitr…

(reakce na) versys 650, nefunkční přední vidlice

19.4.2022 v 22:06 | Nahoru | #20

assassin píše: ramlik> Progresivní v právem slova smyslu nejsou, ale hodne motorek ma v sérii pruziny co maji rozdílne navinute časti pruziny. Ale spis neznprogresivni jsou “duální”.



aha...doteď jsem myslel, že jsou progresivní

versys 650, nefunkční přední vidlice

23.4.2022 v 18:34 | Nahoru | #21
Tak jsem trochu laboroval. Tlumení odskoku-na pravé vidli , které jsem nastavené dle manuálu , jsem zašrouboval nadoraz - a čekal jsem že bude maximálně tlumit odskok. Nestalo se nic, vidle se jen vesele odrážely od všech hrbolů na cestě. Tak jsem odskok vyšrouboval o 1 otáčku-a je to asi ono. Najednou to začalo jakžtakž fungovat. Už se dá projet i ulice vydlážděná kostkami-a tlumení celkem chodí. Pořád je ta motorka zbytečně tvrdá, ale aspoň nějaký pokrok.

versys 650, nefunkční přední vidlice

24.4.2022 v 21:03 | Nahoru | #22
Jsou tri vlastnosti,ktere se nastavuji.Odskok,komprese a predpeti.Predpeti SAG si nastav na sebe.S odskokem bych si moc nehral.Podle tvyho popisu je totiz spatne komprese nebo tvrdy brka.Jestli je to tak od novy motorky,tak jedine dat mekci pruziny nebo mene viskozni olej.Ale je to jedno nebo druhe,z popisu nepoznam,co z toho.

https://www.motorkar...ch-vymena-41560.html

Naposledy editováno 24.04.2022 21:23:11

versys 650, nefunkční přední vidlice

25.4.2022 v 21:30 | Nahoru | #23
Mám sice novějšího Versyse 2016, ale u funglovky jsem byl zklamán, jaká je to tvrdá tupá koza. Nejlépe to chodilo se spolujezdcem. (Mám 80kg + hadry) Teď mám najeto 25 000km, podvozek se výrazně rozchodil a zcitlivěl. Jestli to nebude částečně i tím Tvým nízkým nájezdem.

versys 650, nefunkční přední vidlice

27.4.2022 v 13:38 | Nahoru | #24
versys 2 generácie má vo svojej triede podľa mňa naj podvozok...takmer plne nastaviteľný...mal som ho...keď sa dobre nastavil držal jak pribitý v zákrutách...tam musíš mať niečo dojebané, vymenené alebo to nevieš nastaviť...mám 78kg a dal sa krásne nastaviť na moju váhu..síce zadok som potreboval tak o pol zuba ešte nastaviť....teraz mám 2015ku a furt pičujem lebo to ani kristus nenastaví keďže vzadu nie je možné nastaviť odskok...to že ti to odskočí a dáva rany do rajdov je reboundom...proste musíš ísť na jazdu so šrobovakom a skúšať...niekedy robí rozdiel 1/8 otáčky...tiež si nastav zadok aj tam môže byť chyba

Naposledy editováno 27.04.2022 13:45:11

1 reakcí na tento příspěvek versys 650, nefunkční přední vidlice

4.5.2022 v 19:21 | Nahoru | #25
Ten předek už celkem funguje-bylo to přesně, jak psal Ramlik: to co je psane v manualu je nesmysl. Pokud tlumení odskoku vyšroubuju o předepsaných 1 a 3/4 otáčky, tak se žádné tlumení nekoná a vidlice se od nerovností jen odráží. Vážím 95kg, a mám to vyšroubované o 1 otáčku. Předek se zcivilizoval a začal opravdu tlumit. Teď si budu hrát s nastavením odskoku zadního tlumiče. Zadek je dost tvrdý, i když mám nastaveno nejnižší předpětí pružiny. Jestli se mi to nepovede dohnat, budu přemýšlet o výměně oleje v tlumiči. Nezkoušeli jste to někdo?

versys 650, nefunkční přední vidlice

4.5.2022 v 19:33 | Nahoru | #26
Jestli je prilis tuha pruzina poznas pomoci mereni sagu. Vymena oleje v tlumici je na domaci podminky uz asi dost narocna. Ale nerikam, ze to nejde. Jo a taky casto mivaji tyhle levne motorky tlumic nerozebiratelny…

(reakce na) versys 650, nefunkční přední vidlice

4.5.2022 v 22:00 | Nahoru | #27
mengeles> nejlevnější a nejjednodušší řešení
https://www.motogara...ss-mono/?f[co]=11214
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Versys/ Nx / NC [1, 2] Kawasaki Versys 650, Honda NC 750X, Honda NX500 HALLU 54 26.3.2024 v 20:03 TomasNBK
Držák mobilu [1, 2] Kawasaki Versys 650 Ameral 41 24.3.2024 v 18:10 Radek_S
Připojení navigace Kawasaki Versys 650 Kuba1369 8 14.3.2024 v 10:57 PD5
Nolan n100-5 Kawasaki Versys 650 jandam 26 12.3.2024 v 23:14 Duchodcee
Dodatečné ceny u dealera Kawasaki Versys 650 MartyFox 14 10.3.2024 v 20:21 Ubrus1


TOPlist