bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: ECU flash
11.4.2022 v 22:32
Zdar lidi, tak trochu jsem bádal a zajímalo by mě, kolik z vás by zvážilo nechat si flashnout jednotku za účelem zvýšení výkonu a slazení palivové mapy při výměně například výfuku, filtru apod.

V tuto chvíli řeším zaustopení německé firmy, která tohle dlouhý leta dělá a tady u nás mám takovej pocit to trochu vázne.. takže při úpravě svý mašiny jsem byl nucenej jednotku poslat tam a následně jsem si řek, že by nebylo od věci, aby to někdo pořádně začal dělat i u nás.

Co vy na to?
Předchozí
1 2
Následující

3 reakcí na tento příspěvek ECU flash

11.4.2022 v 22:42 | Nahoru | #1
Hele a kdyz teda jsi nekam posilal jednotku tak jak ji prizpusobili tvemu vyfuku, sani atd?

(reakce na) ECU flash

12.4.2022 v 06:20 | Nahoru | #2

assassin píše: Hele a kdyz teda jsi nekam posilal jednotku tak jak ji prizpusobili tvemu vyfuku, sani atd?



Okometrická metoda dle fotky motocyklu :)

(reakce na) ECU flash

12.4.2022 v 06:55 | Nahoru | #3

assassin píše: Hele a kdyz teda jsi nekam posilal jednotku tak jak ji prizpusobili tvemu vyfuku, sani atd?


Pokud to jen osladili, tak to jde. Horší by bylo, kdyby ji takto naslepo i odladili...

Naposledy editováno 12.04.2022 16:24:32

(reakce na) ECU flash

12.4.2022 v 09:41 | Nahoru | #4
assassin> ajajaj to je jako ten secí stroj co chodí dobře, ale neseje

ECU flash

12.4.2022 v 09:54 | Nahoru | #5
tak to ja zas nerikam, ze to nejde. jen ti co jen nalejvali SW nebo se jen tvarili, ze tam neco nahravaji udelali chiptuningu takovou nic moc povest... pak se tezko nekomu vysvetluje, ze to delas "poradne" kdyz budes mit kancl s PC tot vse... koupit brzdu je detail, ale sehnat lidi...

a jak velkej je u nas na tohle trh? no tohle uz si musi kazdej spocitat sam...

ECU flash

12.4.2022 v 18:14 | Nahoru | #6
Je pravda, že se lidem tady u nás zdálo hodně dát několik tisíc za správné naladění motoru skrz montáž jiných výfuků a podobně, pak taky ty motory podle toho vypadaly, ale dneska už je situace jiná, hodně se to změnilo a čím dál tím víc lidí mě kvůli tomu kontaktuje a dělám tyhle úpravy v sériových jednotkách motoru pořád častěji.
Můžeš říct, se kterou firmou řešíš to zastoupení?
Jak bylo výše uvedeno, tak těžko můžeš dělat takový úpravy na motorce, pokud ji nemáš u sebe, to můžeš tak maximálně přeprogramovat nějaký funkce, vypnout nějaký systémy, ale upravovat palivový mapy asi moc ne a dělat to tak, jako to nabízí některé firmy u nás, že napíšou parametry výkonu a krouťáku o 10-12% vyšší a napíšou k tomu poznámku "až" a ve finále ti tam nahrajou připravenej software, kterej ti reálně nezvedne výkon téměř vůbec a jen jim tam za to necháš 4-5 litrů, tak to opravdu nemá smysl. Každej, kdo o tom má povědomí, tak ví, že pořádný individuální naladění vyžaduje dost měření a času, takže se do takovejch částek nemáš šanci vejít. Něco jinýho je jen doladění při výměně výfuku, ale samozřejmě taky záleží, na jakým stroji to děláš, jestli upravuješ tzv. jednu mapu, nebo pro každej válec a kvalt...

1 reakcí na tento příspěvek ECU flash

13.4.2022 v 06:47 | Nahoru | #7
chapu ladeni vykonu a hledani novych koniku u zavodni okruhovky. u stokonove silnicni rozpoctovky mi to prijde jako zbytecne vyhozene penize. pokud ti tech 115 kobyl (nebo jakou mas verzi) nestaci, tak to prodej a kup neco silnejsiho uz z vyroby. vetsinou spolu s vykonem ziskas i lepsi podvozek atd.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ECU flash

13.4.2022 v 06:57 | Nahoru | #8
dan1024> Ne kazdej hleda kone. Mne to treba po vymene vyfuku kvuli zvuku a vaze jelo dost na prd. Motor se zakuckaval a tak. Tak bylo treba osladit mapu. Jestli to pridalo nejaky kone nebo naopak, vubec netusim. Ale je to o 5kg lehci a pekne to vrci - po tom oslazeni

ECU flash

13.4.2022 v 07:05 | Nahoru | #9
Takhle na dalku si umim predstavit prehrani map, kdy je jasna konfigurace. Treba na MG jdou koupit mapy, ale je tam uveden konkretni vyfuk, ventilovy vule a dalsi nastaveni a vi se, ze to je od typka, kterej ty mapy poctive odjezdil a odladil. Asi to neni uplne idealni na 100%. Ale funguje to. Z motorky, ktera se chova blbe, to udela motorku, ktera jede pekne za par penez.

Naposledy editováno 13.04.2022 07:06:44

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ECU flash

13.4.2022 v 07:06 | Nahoru | #10
Koudy01> jako prvni vec tazatel uvadel "za ucelem zvyseni vykonu", z toho jsem usoudil, ze kone hleda vymena vyfuku, aby to pekne vrcelo (coz je pro mnoho lidi dulezitejsi nez tech 5 kilo dole), je kazdeho vec. pokud sis to ale nechal naladit poradne, mas urcite grafy z brzdy, takze bys mel vedet, jaky vliv ta uprava mela na stado kobyl.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ECU flash

13.4.2022 v 07:09 | Nahoru | #11
dan1024> Grafy z brzdy nemam. Jezdil jsem na tom a sbiral data z provozu. A ne z brzdy. Takze vim, ze smes mam v poradku. Vykonove parametry neznam.

1 reakcí na tento příspěvek ECU flash

13.4.2022 v 07:14 | Nahoru | #12
Jen k tomu flash bez brzdy... Někdy to smysl dává, viz moje zkušenost:

XTček jsem odladil spoustu a v závěru jsou skoro všechny palivové mapy stejné na různé koncovky. Takže mám v nabídce odškrcenou verzi na Standardní koncovku a na otevřenou koncovku.

(reakce na) ECU flash

13.4.2022 v 07:21 | Nahoru | #13
PetrL3> Jo, to je ono. Otazka, jestli pro bezneho uzivatele, ktery si vymeni vyfuk a mozna i filtr, ma smysl z nefungujici motorky udelat za velky penize motorku vyladenou na 100% a nebo se spokoji za vyrazne min penez s vyladenim pouze dejme tomu na 95%, coz stejne nepozna a motorce to nijak zvast neublizi.

Naposledy editováno 13.04.2022 07:22:34

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ECU flash

13.4.2022 v 08:30 | Nahoru | #14
Koudy01> pocitove poznas maximalne to, ze jsi tam nevyrobil vetsi prusvih. pokud ti to ale takto ke stesti staci, prodejce vyfuku i ladic jsou s tvymi prachami taky spokojeni

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ECU flash

13.4.2022 v 08:41 | Nahoru | #15
dan1024> Ve finále je právě ten pocit z jízdy stejně důležitý, jako nějaké měření na dynamometru. Z dyna máš data, ale k nim potřebuješ ještě jízdní zkušenost, abys s nima mohl správně naložit.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ECU flash

13.4.2022 v 08:57 | Nahoru | #16
dan1024> no, s myma prachama ladic spokojenej moc neni. Leda bych si platil sam sobe...Mam lambdu a logger. Takze jsem se neridil jen pocitem. Akorat jsem motorku nedrtil na brzde, ale jezdil jsem na ni. Takze jsem k udajum o otackach, zatizeni, smesi, teplotach,....pridal jeste ten svuj pocit z realne jizdy. Ale kolik tam je koni nebo Nm, to nevim.

Ale jak uz jsem psal, uplne si nemyslim, ze je pro bezne ucely potreba ladit kazdy kus motocyklu zvlast. Pokud Franta na svoji motorce poctive odladi mapu pro otevrenej vyfuk, moc nevidim problem v tom nahrat ji na jinej kus stejne motorky s otevrenym vyfukem. Idealne jeste stejnym otevrenym vyfukem.

Naposledy editováno 13.04.2022 08:58:10

(reakce na) ECU flash

13.4.2022 v 09:36 | Nahoru | #17
Koudy01> Máš pravdu, akorát každej výfuk má jiný parametry a na to něco univerzálního udělat nejde...

(reakce na) ECU flash

13.4.2022 v 09:41 | Nahoru | #18
Ariete> u nejakeho specifickeho ladeni, kdy zamerne posilis cast otackoveho spektra na ukor jineho a vznikne ti tam dira, tak mozna ano. tam s tim musis pocitat a pracovat s tim. u bezneho smrtelnika, co meni vyfuk kvuli "cvrkani", jde hlavne o to, aby zbytecne nevyrobil nejake diry na krivkach. velky prusvih poznas i pri jizde, bez dyna bych to ale nedelal. pochopitelne prehrani mapy pro znamou a odzkousenou konfiguraci bez dyna je pro bezny provoz ok.

(reakce na) ECU flash

13.4.2022 v 09:43 | Nahoru | #19
Koudy01> jak jsem psal, pokud jsi spokojeny, tak je to zcela v poradku. ja zastavam nazor spise poridit silnejsi/lepsi stroj. pokud uz bych se do ladeni pustil, radeji bych zaplatil nekoho, kdo to udela poradne

ECU flash

18.4.2022 v 15:40 | Nahoru | #20
Děkuji všem za reakce a odpovědi . Toto téma je podle mě na věčnou spekulaci a do jistý míry souhlasim s každym názorem.
Nicméně za primárně žádoucí efekt považuji to, že mašina po výměně laufu/filtru buď cukala, nebo ztratila výkon. Tohle zákonitě musí potkat 90% lidí, co tuhle úpravu podstoupí. To že flash nebude 100% na míru je jasný, ale kýženej efekt je pohybovat se ve stechiometrii. Mapy, co má tahle firma jsou ověřený a prošly vývojem, testováním a následnym review zákazníka a u téhle firmy zákaznický portfolio je už celkem široký.
Pokud člověk stojí o lepší zvuk a výkon mu stačí, tak jako tak by měl podstoupit určitou úpravu, aby motor nedostával zbytečně "kick-ass". Všechno to střílení, plameny apod. je sice na efekt fajn, ale bohužel to hlásí špatně nadávkovanou směs. Co se odbržďování týče, chce to brát v potaz taky to, že se ta motorka testuje vždycky v totálním kalupu. Tzn. že odladění na brzdě znamená zpravidla odladění pro kalup. Krom toho tahle firma spojila se samotným flashem další software, který rozšíří spektrum vyhodnocování informací od lamby - tudíž to spolupracuje stále s momentálníma podmínkama. Dražší verze tohodle modulu dokáže dokonce měnit palivovou mapu podle aktuálního stylu jízdy.
Tohle všechno by samozřejmě mohl být kdejakej blekot, kterej bych tu mohl vysázet i jen tak. Nicméně úprava již proběhla na dvou xsr900 a jedné fz01 a všichni nadmíru spokojeni

1 reakcí na tento příspěvek ECU flash

24.6.2022 v 13:10 | Nahoru | #21
Tak je to tady bando.. dostali jsme se do finále a vše, co je třeba se dovíte zde:
https://www.svarcperformance.com/

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ECU flash

24.6.2022 v 13:34 | Nahoru | #22
Tiervaskanto> jeste si udelejte korekturu textu...

nárůst výkonu 10-15% v závyslosti na hardwarových úpravách

1 reakcí na tento příspěvek ECU flash

24.6.2022 v 15:22 | Nahoru | #23
Tak hlavně za cca 500 EUR nabízí něco, co tu už někdo dělá 6500-7000 Kč...

(reakce na) ECU flash

28.6.2022 v 13:16 | Nahoru | #24
Slávek-TDM> Díky za upozornění

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ECU flash

28.6.2022 v 13:22 | Nahoru | #25
PetrL3> Ano, proto je třeba si v tomto případě udělat nějaký research a zjistit, na jaký z těchto softwarů se dá spolehnout a zda je vůbec případně možné uvést jej do původního stavu.

V tomto ohledu nelze vyšší cenu brát za směrodatný údaj, neboť vývoj softwaru a pal. map není levná záležitost.

Např. při zvolení společnosti "Woolich" nastává mechanický zásah do řídící jendotky a tím se můžeme rovnou rozloučit jak se zárukou, tak s možností uvedení do původního stavu.

Cena rídící jednotky se +- pohybuje okolo 25 tis. Kč

1 reakcí na tento příspěvek ECU flash

28.6.2022 v 13:39 | Nahoru | #26
všeobecně nechat udělat mapu na jednotce bez kontroly na brzdě je o ničem.....to si rovnou kup PCV, stáhni mapu z webu a jezdi nemáš žádnou kontrolu pro sebe, že je to v pořádku. Moc bohaté nebo chudá ty jako laik poznáš tak podle svíček jak to pálí to je asi tak vše. Viděl jsem motorek na brzdě hodně, takže si troufám tvrdit, že univerzální mapa od franty sice funguje, ale pokud to myslíš trochu vážně, tak to nech udělat pořádně. Jinak když dáš jen koncovku a případně filtr, tak nějaké super výsledky nečekej, to hlavní se děje na vstupu do sání a pak na svodech

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ECU flash

28.6.2022 v 14:15 | Nahoru | #27
Sonicek> Souhlasim . V každém případě zde se nejedná o univerzální palivovou mapu od Franty, ale od společnosti Dimsport, která to dělá téměř 30 let a neustále vyvíjí svůj software, tak aby bylo potažmo co nejméně potřeba se na brzdě ukázat. Nemluvě o tom, že jej využívá i valná většina závodních jezdců. Pokud zjistím, že motorka jede citelně lépe, nestřílí z výfuku apod., tak se dá relativně s jistotou říct, že směs bude v oblasti stechiometire a tím pádem v cajku.

Pro maximální vylazení je samozřejmě brzda nutná, ale zase berme v potaz to, že pro street jezdce je dostačující mít věc, která funguje a napraví neduhy způsobené euro normama, nebo třeba hardware tuningem. Zejména ucukaný plyn, propady výkonu ve středních otáčkách, střílení nebo přehřívání motoru apod.

(reakce na) ECU flash

28.6.2022 v 15:18 | Nahoru | #28

Tiervaskanto píše: PetrL3> Ano, proto je třeba si v tomto případě udělat nějaký research a zjistit, na jaký z těchto softwarů se dá spolehnout a zda je vůbec případně možné uvést jej do původního stavu.

V tomto ohledu nelze vyšší cenu brát za směrodatný údaj, neboť vývoj softwaru a pal. map není levná záležitost.

Např. při zvolení společnosti "Woolich" nastává mechanický zásah do řídící jendotky a tím se můžeme rovnou rozloučit jak se zárukou, tak s možností uvedení do původního stavu.

Cena rídící jednotky se +- pohybuje okolo 25 tis. Kč



To musí i ten, co už to dělá za 6-7 tisíc. (což mě zajimá jako zákazníka)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ECU flash

28.6.2022 v 16:33 | Nahoru | #29

Tiervaskanto píše: ...od společnosti Dimsport, která to dělá téměř 30 let

Tak to musí být velcí frajeři. Uživit se v roce 1993 nahráváním palivových map chtělo asi dost odříkání

(reakce na) ECU flash

28.6.2022 v 17:09 | Nahoru | #30

vybouřená_mrkev píše: Tak to musí být velcí frajeři. Uživit se v roce 1993 nahráváním palivových map chtělo asi dost odříkání


Možná je živí víc auta, než motorky, takže proč ne?
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Yamaha Mt 09 při nižších otáčkách c... Yamaha MT-09 Czlad 19 Včera v 09:36 SuperSic58
Spolehlivost MT-09 Yamaha MT-09 Ale3 20 13.4.2024 v 07:15 dewwil
zkušenosti + doporučení pneu Yamaha MT-09 Gery9 11 10.4.2024 v 22:17 TomasNBK
návod v CZ Yamaha MT 09 rok 2021-2023 Yamaha MT-09 Gery9 6 5.4.2024 v 21:01 Michal.R6
Poptavam parkovani motorky v Milovi... Yamaha MT-09 Dan75 0 19.3.2024 v 19:37 Dan75


TOPlist