Téma: Praskající hlavní (30A) pojistka
11.4.2022 v 09:15
Zdravím , mám problém s praskající hlavní pojistkou (30A). Loni na podzim mi odešel regulátor dobíjení - přebíjel. Přišel jsem na to pozdě , až ve chvíli kdy mi odešla vlivem přebíjení baterka. Takže jsem vyměnil baterku i s regulátorem. Jenže mi začala praskat právě hlavní (30A) pojistka. Myslel jsem , že je to jen shoda náhod a problém je někde ve startéru , protože mi občas cvakalo startovací relé a nic se nedělo. Rozdělal jsem tedy startér a vyměnil uhlíky. Myslel jsem , že je problém vyřešen , protože uhlíky byli natolik sjeté , že se dráty od nich téměř dotýkaly pouzdra , v kterých uhlíky chodí a tím , že se občas dotknou , a tak vznikne zkrat a spálí to právě hlavní pojistku. Po výměně uhlíků motorka startuje na jedničku , ale problém s praskající pojistkou setrvává. Rozhodl jsem se tedy pro koupi startovacího relé - beze změny. Vyměnil pojistkovou skříňku (jsou v ní nevyměnitelné diody) - beze změny. Prošel jsem kabeláž. Našel jsem spálené kabely , resp. konektory co jdou ze statoru nahoru k reglu. Opravil jsem je , změřil dobíjení - vše OK. Problém setrvává. Už mě nenapadá kde hledat a čeho se chytit. Neměl jste někdo podobný problém ?

PS : Pojistka z počátku praskala vždy po chcípnutí motoru. Normálně jsem dojel bez problému kam jsem chtěl , chcípnul motor a v tu chvíli praskla. Takže jsem pojistku vyměnil , bez problémů nastartoval a odjel. Nyní už pojistka praská i za běhu motoru. Někdy člověk na pojistku najede 2 kilometry , jindy 20km. Pojistka mi dokonce praskla , když motorka stála na místě (takže jen minimální vibrace od motoru) , pojistku jsem vyměnil , aniž bych s motorkou hýbal a zase běží. To znamená , že kdyby byl problém v kabeláži , tak by to bylo furt ve zkratu a pojistka praskala pořád , což se ale neděje...

Pokud někdo něco podobnýho řešil , budu rád za jakoukoliv radu , díky moc

1 reakcí na tento příspěvek Praskající hlavní (30A) pojistka

11.4.2022 v 09:20 | Nahoru | #1
Spínací skříňka?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Praskající hlavní (30A) pojistka

11.4.2022 v 10:24 | Nahoru | #2
Ariete> Asi jediná věc , co jsem ještě nekontroloval. Mrknu na to

(reakce na) Praskající hlavní (30A) pojistka

11.4.2022 v 11:27 | Nahoru | #3
StandaD46> Právě. Pojistka se přepálí, když chytneš na spínačku.

1 reakcí na tento příspěvek Praskající hlavní (30A) pojistka

11.4.2022 v 12:42 | Nahoru | #4
No problém v kabeláži může být takový, že se odhalený drát jen někdy dotkne kostry.

1 reakcí na tento příspěvek Praskající hlavní (30A) pojistka

11.4.2022 v 13:49 | Nahoru | #5
Prodřený drát kolem krku řízení

(reakce na) Praskající hlavní (30A) pojistka

11.4.2022 v 14:00 | Nahoru | #6
Pedl> To jo , ale zvláštní je to , že se pojistka přepálí někdy i v momentě , kdy se motorka nehýbe (krom vibrací motoru) a ve chvíli kdy dáš novou už zase vše funguje bez problémů a můžeš normálně jet

(reakce na) Praskající hlavní (30A) pojistka

11.4.2022 v 14:01 | Nahoru | #7
Ondros> Bohužel nemáš pravdu

2 reakcí na tento příspěvek Praskající hlavní (30A) pojistka

11.4.2022 v 16:50 | Nahoru | #8
zavézt k někomu, kdo má multimetr a umí ho používat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Praskající hlavní (30A) pojistka

11.4.2022 v 16:54 | Nahoru | #9
crestik> Wau tak přesně tyhle komentáře jsem potřeboval... Co tam chceš měřit , když je to funkční ? A jen občas to něco udělá ?

(reakce na) Praskající hlavní (30A) pojistka

11.4.2022 v 16:57 | Nahoru | #10

crestik píše: zavézt k někomu, kdo má multimetr a umí ho používat


Jenže multimetr mu v tu chvíli kdy se to tváří zdravě, zřejmě nepomůže.

1 reakcí na tento příspěvek Praskající hlavní (30A) pojistka

11.4.2022 v 17:37 | Nahoru | #11
Cituji:
"Myslel jsem , že je problém vyřešen , protože uhlíky byli natolik sjeté , že se dráty od nich téměř dotýkaly pouzdra , v kterých uhlíky chodí a tím , že se občas dotknou , a tak vznikne zkrat a spálí to právě hlavní pojistku."

Toto je blbost, protože nejen přívodní lanko od uhlíku je vodič, ale i uhlík samotný je vodič, tak že je samozřejmé, že jak držák uhlíku (pouzdro, ve kterém uhlík chodí), tak přívod k uhlíku i samotný uhlík je na stejném potenciálu a vzájemné dotýkání těchto třech věcí nemůže vyvolat zkrat v žádném případě.

P. S. však taky sám píšeš, že se tím problém nevyřešil.

edit: To to -> Toto

Naposledy editováno 12.04.2022 12:36:13

(reakce na) Praskající hlavní (30A) pojistka

11.4.2022 v 18:32 | Nahoru | #12
StandaD46>
FJRPEPA>
metoda výměny nepomohla, nastává čas začít něco měřit. Je problém s elektrikou, kam to teda zavézt, když na to nestačím, k pekaři? Rady asi budou zbytečné, když si oba myslí, že multimetr bude k ničemu.

Naposledy editováno 11.04.2022 18:37:28

Praskající hlavní (30A) pojistka

11.4.2022 v 20:49 | Nahoru | #13
Pochopitelně odvézt k odborníkovi a nastane v tomto případu, vylučovací metoda.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Praskající hlavní (30A) pojistka

11.4.2022 v 20:58 | Nahoru | #14
StandaD46> Ono toho v té spínačce moc není, ale mohly se rozpadnout kontaktní plíšky nebo vydřít dráhy do hloubky plastového těla a propojit to na nýtek na kostru.


Edit - a pak ještě to samotné kovové očko přidržující kabeláž

Naposledy editováno 11.04.2022 21:01:33

(reakce na) Praskající hlavní (30A) pojistka

11.4.2022 v 21:09 | Nahoru | #15
Ariete> To jsem právě kontroloval a jen vyčistil

1 reakcí na tento příspěvek Praskající hlavní (30A) pojistka

11.4.2022 v 21:10 | Nahoru | #16

Praskající hlavní (30A) pojistka

11.4.2022 v 21:25 | Nahoru | #17
A co patice od startovaciho relé nebo relé čerpadla, kámoš měl něco podobného a byla fest zaoxidovana a relé myslím částečně specene,chovalo se to podobne jak tobě

Praskající hlavní (30A) pojistka

11.4.2022 v 22:57 | Nahoru | #18
Zkus natáhnout nový - i + hlavní vodiče. Svazek jsi rozbalil a zkontroloval?

1 reakcí na tento příspěvek Praskající hlavní (30A) pojistka

12.4.2022 v 10:03 | Nahoru | #19
Můj tip je vadný regulátor. Od výroby nemusí být v pohodě, obzvlášť, pokud se u něj projevuje přechodná, náhodně se objevující závada tak to na výstupní kontrole nepoznají.
Odpojit výstupní vodič z regulátoru, na něj připojit zátěž, třeba dvě halogenky a nastartovat. Pokud mám pravdu, pojistka nepraskne a připojené žárovky třeba samovolně zhasnou vlivem chyby regulátoru. Ale to už záleží na tom, co se v něm odhrává.

Přesněji se dá měřit, pokud se pojistka nahradí žárovkami - je jich potřeba víc, o výkonu alespoň 200W, používám H4ky protože mají dvě vlákna.
Při zkratu se znatelně víc rozsvítí, jinak buď nesvítí vůbec, nebo jen lehce žhnou. No a jak se víc rozsvítí, tak měřím klešťákem proud ve vodičích. Někdy dokonce vadný okruh znatelně hřeje. Bez klešťáku se dá jít cestou postupného odpojování.

(reakce na) Praskající hlavní (30A) pojistka

12.4.2022 v 10:10 | Nahoru | #20
Maxipes_Fík> pravda, potvrzuji.

(reakce na) Praskající hlavní (30A) pojistka

12.4.2022 v 11:18 | Nahoru | #21
StandaD46> Ahoj, nevím jestli to tu už bylo, ale mně to dělalo na gsxr 1000 totéž co tobě. Někdy to zničehonic přepálilo pojistku. Chybu jsem měl v krabičce chcípáku na řídítku, kde byl odhalený drátek a sporadicky zkratoval na řídítko. Po zaizolování izolačkou bylo po problému.

(reakce na) Praskající hlavní (30A) pojistka

12.4.2022 v 12:42 | Nahoru | #22

grooll píše: Můj tip je vadný regulátor. Od výroby nemusí být v pohodě, obzvlášť, pokud se u něj projevuje přechodná, náhodně se objevující závada tak to na výstupní kontrole nepoznají.
Odpojit výstupní vodič z regulátoru, na něj připojit zátěž, třeba dvě halogenky a nastartovat. Pokud mám pravdu, pojistka nepraskne a připojené žárovky třeba samovolně zhasnou vlivem chyby regulátoru. Ale to už záleží na tom, co se v něm odhrává.

Přesněji se dá měřit, pokud se pojistka nahradí žárovkami - je jich potřeba víc, o výkonu alespoň 200W, používám H4ky protože mají dvě vlákna.
Při zkratu se znatelně víc rozsvítí, jinak buď nesvítí vůbec, nebo jen lehce žhnou. No a jak se víc rozsvítí, tak měřím klešťákem proud ve vodičích. Někdy dokonce vadný okruh znatelně hřeje. Bez klešťáku se dá jít cestou postupného odpojování.



Toto je správná metoda, i síťové spínané zdroje se po opravě připojují k napájení přes žárovku, aby se zjistilo, jestli byl oprava úspěšná nebo ne, i bez ohňostroje.

Praskající hlavní (30A) pojistka

12.4.2022 v 18:16 | Nahoru | #23
Zdravím , děkuju všem za tipy a rady. Vypadá to opravdu na vadný regulátor , proto ho vyreklamuji a uvidíme co bude dál

1 reakcí na tento příspěvek Praskající hlavní (30A) pojistka

18.5.2022 v 09:41 | Nahoru | #24
Zdravím , tak po delší odmlce bych rád uzavřel toto téma. Regulátor jsem vyreklamoval neúspěšně - prý závada ze strany motocyklu Koupil jsem tedy nový (Tourmax) a problém vyřešen.

Děkuji všem za rady a ochotu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Praskající hlavní (30A) pojistka

18.5.2022 v 10:02 | Nahoru | #25
StandaD46> Od koho byl ten regulátor?

(reakce na) Praskající hlavní (30A) pojistka

7.6.2022 v 10:32 | Nahoru | #26
DRN.> Ten vadný nějaký španěl DZE , ten co tam mám teď a funguje je od Tourmax
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rada při výběru motorky Kawasaki KLE 500, BMW F 650 GS, Aprilia Pegaso 650, ... karosa 6 25.6.2022 v 10:19 kawapavel
Navýšení plexi Kawasaki KLE 500 holhas 10 22.5.2022 v 17:45 gathis
prodloužení vidlic Kawasaki KLE 500 bolux 24 2.3.2022 v 19:50 SaimonDR
Kle 500 (2004) vyfuk + svody Kawasaki KLE 500 Freedomcz 14 1.2.2022 v 21:17 Merhaut
přední stupačky Kawasaki KLE 500 Fog70 10 28.1.2022 v 21:10 Darado2008


TOPlist