Téma: Mz 150 dotaz
9.4.2022 v 12:39
Zdravím, potřeboval bych prosím vědět kolik oleje dát do předních tlumičů na Mz 150. Předem díky za odpovědi.
Přesněji 230 ccm min. a 250 max.
Kontroluje se to čtverků drátem nadoraz.
Minimálnímu množství odpovídá smočení drátu v délce 350mm, maximálnímu 370mm.
Omastek - míšajů se opičí kapky 50/50 tlumičák a motorák tak, aby viskozita byla 8-12 cSt při 50 stupních Celestýna...
Když se teda budem bavit co píše chytrá knížka k temuto stroji...
Množstvím oleje se dá upravit charakter pružení a viskozitou tlumení. To enom tak na okraj pro teho, kdo si chce s jízdními vlastnostmi a pohodlím trošku pohrát.
Kontroluje se to čtverků drátem nadoraz.
Minimálnímu množství odpovídá smočení drátu v délce 350mm, maximálnímu 370mm.
Omastek - míšajů se opičí kapky 50/50 tlumičák a motorák tak, aby viskozita byla 8-12 cSt při 50 stupních Celestýna...
Když se teda budem bavit co píše chytrá knížka k temuto stroji...
Množstvím oleje se dá upravit charakter pružení a viskozitou tlumení. To enom tak na okraj pro teho, kdo si chce s jízdními vlastnostmi a pohodlím trošku pohrát.
Na nějaký míchání se vyprdni, to je 30 let stará historie. Dnes jsou k dostání přímo oleje vhodné viskozity. Jak bylo výše zmíněno, do předních 230 až 250 ml oleje SAE 10W (ISO VG 32), např. hydraulický olej OTHP3. Do zadních SAE 5W (ISO VG 15) např. Mogul Silent.
...akorát se musíš tů viskozitů trefit...
Běžný zákazník tam naleje, co kůpí ve kšeftě.
Neběžný zákazník može v takové vidli, kerá nemá štelování, si doladit co potřebuje. Aby nemusel řešit, že mu to de moc do ruk a nebo hrbatý plášť...
Jen tak na okraj - konkrétně hydraulický olej má třecí vlastnosti podobné šmirglu. Hydraulikuje, ale že by plunžr tlumičů nejak extra mazal...a z teho plyne poněkud problematická funkce, taková vidla jaksi moc nerovnosti nežehlí...
Běžný zákazník tam naleje, co kůpí ve kšeftě.
Neběžný zákazník može v takové vidli, kerá nemá štelování, si doladit co potřebuje. Aby nemusel řešit, že mu to de moc do ruk a nebo hrbatý plášť...
Jen tak na okraj - konkrétně hydraulický olej má třecí vlastnosti podobné šmirglu. Hydraulikuje, ale že by plunžr tlumičů nejak extra mazal...a z teho plyne poněkud problematická funkce, taková vidla jaksi moc nerovnosti nežehlí...
1 reakcí na tento příspěvek Mz 150 dotaz
Jeden čerstvý a konkrétní případ - kamarád do svého japonského endurka nalél to, co tam patří - a vidlice se stala "kanapíčkem". Jaksi žádný zjevný tlumicí účinek ani na jednu stranu.
Tak to naštvaný vypustil a nemaje nic inšího, tak tam nalél motorák 10W-40. A ejhle - stal se zázrak a vidla funguje.
Tož a fčíl si kup olej vhodné viskozity...tři stovky v prdeli a efekt nula.
Né že by to bylo pravidlem, ale stat se to može.
Tak to naštvaný vypustil a nemaje nic inšího, tak tam nalél motorák 10W-40. A ejhle - stal se zázrak a vidla funguje.
Tož a fčíl si kup olej vhodné viskozity...tři stovky v prdeli a efekt nula.
Né že by to bylo pravidlem, ale stat se to može.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... | _Macca_ | 25 | 5.9.2023 v 08:47 Medved |
Vhodný servis na větší údržbu MZ ETZ 150, Honda GL1200 GoldWing, Honda CX 500, Hon... | Apo-Rider | 8 | 29.6.2023 v 16:18 Apo-Rider |
MZ etz 150 MZ ETZ 150 | rasputin122 | 20 | 16.6.2023 v 12:42 Ladislav122 |
Mz 150 velikost čísel na rámu MZ ETZ 150 | assox | 0 | 2.11.2022 v 19:53 assox |
zamyšlení se nad MZ ETZ MZ ETZ 150 | moto_man | 11 | 16.8.2022 v 16:11 hondaman1 |