globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: motoveterán
5.4.2022 v 14:11
Poradte mě. Mám možnost koupit moto Yamaha V-Max z Japonska s Japonskými doklady. Moto je 32 let staré a na normální papíry zde nepůjde postavit. Můžu je postavit na veteránské papíry? Má s tím někdo zkušenost?
Předchozí
1 2 3
Následující

motoveterán

5.4.2022 v 14:35 | Nahoru | #1
Kdyby šlo o nějakou mega raritu, ale starej v-max? Nebude jednodušší to koupit v rámci eu? Leda by byla zadax, ale to zas prodraží doprava, bych řekl.

i na bazoši se dá najít pěknej kousek...

3 reakcí na tento příspěvek motoveterán

5.4.2022 v 21:34 | Nahoru | #2
Zrezlé a olezlé mega rarity z Japonska sem tahá pan Pavel z Opavy , z kterého mám ale pocit, že bych s ním nechtěl mít radši nikdy nic společného, stejně jako s kolotočáři, veksláky, bazarníky nebo podnikateli ve fialových sakách.

(reakce na) motoveterán

6.4.2022 v 11:20 | Nahoru | #3
Ariete>

motoveterán

6.4.2022 v 11:32 | Nahoru | #4
Ta doprava musí být "jako v bavlnce".

1 reakcí na tento příspěvek motoveterán

6.4.2022 v 12:50 | Nahoru | #5
Nad 30 let Je to veterán, takže by to jít mělo. Jenom pozor: vše by mělo být v původním Pěkném stavu anebo zrenovované. Kontaktuj nějaký veterán club a zeptej se jich na detaily a další podmínky.Nejlíp jim poslat hnedka fotky a výpis z tp

Naposledy editováno 06.04.2022 12:51:35

1 reakcí na tento příspěvek motoveterán

6.4.2022 v 12:52 | Nahoru | #6
Jo a vozidlo na veteránských papíry by se asi nemělo používat denně, ale o tom jsou spousta diskuzí a tak

(reakce na) motoveterán

6.4.2022 v 15:58 | Nahoru | #7
Ariete> Ing. Pavel !!! Na to bacha , jinak známe i z Prahy detašovanou pobočku !!!!

1 reakcí na tento příspěvek motoveterán

6.4.2022 v 19:56 | Nahoru | #8
Podotek: To že tomu je 32 let vůbec neznamená, že to na veterána postavit lze. 30 let je podmínka nezbytná, nikoli však postačující.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motoveterán

7.4.2022 v 09:50 | Nahoru | #9
Julip2> Jaké jsou ty další podmínky?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motoveterán

7.4.2022 v 12:14 | Nahoru | #10
Fyro> Stav, vzhled, rez, původnost,......třeba
A ohledně používání vozidla denně! - Kde to je psáno???

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motoveterán

7.4.2022 v 12:26 | Nahoru | #11
Dolin> V zákoně o podmínkách provozu:
"Historické vozidlo nelze provozovat na pozemních komunikacích za účelem podnikání a běžného denního užívání pro vlastní potřeby."

(reakce na) motoveterán

7.4.2022 v 13:11 | Nahoru | #12

Kalasnikov píše: Dolin> V zákoně o podmínkách provozu:
"Historické vozidlo nelze provozovat na pozemních komunikacích za účelem podnikání a běžného denního užívání pro vlastní potřeby."



Holt jedu každej den na setkání veteránistů. A na podnikání se používají zcela běžně. Svatby, filmy, atd. Hlavně to nejde nikterak kontrolovat a prokazovat. Takže bez problému.

2 reakcí na tento příspěvek motoveterán

7.4.2022 v 14:21 | Nahoru | #13
tohle je neštěstí... kdejáká ojetá mrdka se cpe na véčka, protože frustráti nemaj na nový přemotorovaný krávy pro ukojení ega a výsledek je, že se čím dál víc komplikuje provoz majitelům skutečných veteránů. teď jsem zase vyrostl při přetestaci. nemám už morál dohadovat se o píčovinách, takže jsem si nechal prodloužit jen dva stroje a zbytek zůstane uloženej v garáži...

motoveterán

7.4.2022 v 14:28 | Nahoru | #14
Loni jsem se ptav v Budějovicích jesti mi dají na veteránský čísla GoldWinga a odpověď zněla, že s tím nemají problém. Pokud to bude v původním origo stavu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motoveterán

7.4.2022 v 14:44 | Nahoru | #15
sardel> A tak jednou jsou nějaký pravidla Platný pro všechny ne? Prosím o definici skutečného veteránu?

Naposledy editováno 07.04.2022 14:47:15

(reakce na) motoveterán

7.4.2022 v 14:45 | Nahoru | #16

Dolin píše: Fyro> Stav, vzhled, rez, původnost,......třeba
A ohledně používání vozidla denně! - Kde to je psáno???

No tak v podstatě jak jsem psal hned na začátku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motoveterán

7.4.2022 v 15:03 | Nahoru | #17

sardel píše: tohle je neštěstí... kdejáká ojetá mrdka se cpe na véčka, protože frustráti nemaj na nový přemotorovaný krávy pro ukojení ega

- nerozumím,..veteránem je vozidlo které splňuje zákonem/příručkama a orgánama dané podmínky ne???? Takže dne suž i Favorit a Vámi citované,..mrdky,...(popravdě kdo je ten frustrát s přemotorovanou károu?)

sardel píše: ... a výsledek je, že se čím dál víc komplikuje provoz majitelům skutečných veteránů..

- jakože jak komplikuje? Já mám jen jednu moto bohužel na Včkách, ale nikde sem tam neviděl problém (mimo celého otravného procesu). A "skutečných" viz výše,....

--------------------------------------
Kalasnikov>
Špatně sem se zaptal. No je tam uvedeno "....běžného denního užívání pro vlastní potřeby". Není tam nic o jízdě. "Použití vozidla" je třeba i přespání, sex (v autě,..i když Fuko onoho času,...ehm,...), vystavení, umožnění si auto vyfotit,... :D
Né vážně,...formulace "běžného denního užívání pro vlastní potřeby", je to že jezdím 364 dní a zbylé dny ne?

(reakce na) motoveterán

7.4.2022 v 15:13 | Nahoru | #18

Fyro píše: Nad 30 let Je to veterán, takže by to jít mělo. Jenom pozor: vše by mělo být v původním Pěkném stavu anebo zrenovované. Kontaktuj nějaký veterán club a zeptej se jich na detaily a další podmínky.Nejlíp jim poslat hnedka fotky a výpis z tp


Píše, že moto by bylo z Japonska, to by si v tom origo TP rozsypanýho čaje moc nepočetli

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motoveterán

7.4.2022 v 15:21 | Nahoru | #19
Fyro> tenhle pseudorovnostářskej blábol už začíná být poněkud únavný.... ne, pravidla nemohou platit pro všechny! nebo ještě přesněji, nemohou být stejný pravidla pro v-maxe a třeba řemenáč z počátku 20. století.

motoveterán

7.4.2022 v 15:39 | Nahoru | #20
Mně se tedy také zdá V-Max na veteránských značkách trochu ujetý.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motoveterán

7.4.2022 v 15:49 | Nahoru | #21
Dolin> letošek:

- jedna motorka děsnej problém, protože na fotce je nečitelný číslo na rámu. ano, je, prostě se to nedá líp nafotit, protože je to vrak vytaženej ze šrotu. stoletej!!! nezájem... není číslo, není razítko. jasně, teoreticky snadno řešitelný. vezmu raznice a... kdo pozná, jestli je to správnej font, vyražený na správným místě atd. takže buzerace stejně na hovno. mám si kurvit zrenovovaný motocykl kvůli byrokracii??? doposud to nikomu nevadilo, vše bylo v cajku. seru na to, nepřetestovávám.

- druhá motorka. číslo je sice vidět, ale první číslice je úplně oskočená ze řady a špatně čitelná. devadesát let starý motocykl. jo, v belgii maníkovi na lince ujela ruka s raznicí. devadesát let to nikomu nevadilo. a teď se mám posrat? nepřetestovávám.

- třetí motorka. čísla jsou sice čitelný, ale nějaký divný. jako opravovaný. jo, jasně, jsou. ale v roce 1933 vy ignoranti! fabrika držela nějakou lajnu číslování/rok. byla krize. neprodalo se. tak to opravili následující rok, aby jim to sedělo do tabulek. další rok už se na to vyprdli, páč krize pokračovala. kdo tohle ale ví? nikdo! tuhle motorku jsem si už ale vydržkoval, protože ji potřebuju. ale těch keců kolem!

- auťák. škodovka. osmdesát šest let. nafocená v profi ateliéru pro muzeum v MB. tak jsem ty fotky použil do přetestace. děsnej problém. nesplňuje zadání. má být neutrální pozadí. kurva, co může být za neutrálnější pozadí než neutrální šedá?! prý jsem si to mohl někde vokopírovat z nějaký knížky. bez komentáře. nafocený jen výrobní štítek na prsou. výrobní číslo motoru? nemám. nejde nafotit. je pod parohama. to jako mám kvůli testaci rozebrat sání a výfuk??? číslo rámu? pičusové, číslo rámu škodovka neuváděla! "vinko" se řídilo číslem motoru. a kdo z vás ignorantů to ví? ano, na rámu je vyražený identický číslo jako je na motoru. kolik lidí na světě ale ví kde? deset? dvacet? a abych se k němu dostal, musel bych shodit blatník, podběh - a možná i vyndat motor. nasrat, nepřetestovávám. největší prdel je, že to nikdy nevadilo ani na STK. a najednou neřešitelná komplikace.

a to nemluvím o píčovinách, jako je focení tachometru apod. to už je opravdu jen buzerace.

a důvod? FKHV se předposrala a chce být ve všem krytá. na jednu stranu je to o nervy, na druhou ji částečně chápu. protože kdejaký jouda cpe na véčka lacinou překoňovanou ojetou bestii, aby si prodloužil péro a platil nízký povinný. snaží se vojebávat s vinkama, údajema atd. a pak vzikaj průsery. zvlášť, když mobil s foťákem a kameru v autě má každej, takže sebemenší exces se snadno rozmázne. a takovejhle joudům nejde o žádný veterány, to si nebudeme nalhávat.

stačí takhle?

Naposledy editováno 07.04.2022 15:49:39

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motoveterán

7.4.2022 v 16:04 | Nahoru | #22

Ariete píše: Zrezlé a olezlé mega rarity z Japonska sem tahá pan Pavel z Opavy

Pan Pavel z Opavy není nikdo jiný než pan Brída majitel fy Motoscoot. Někdejší dovozce Betek pod značkou Jawa a tvůrce retro NewPionýra 555.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motoveterán

7.4.2022 v 16:13 | Nahoru | #23

sardel píše: ... a důvod? FKHV se předposrala a chce být ve všem krytá. na jednu stranu je to o nervy, na druhou ji částečně chápu. protože kdejaký jouda cpe na véčka lacinou překoňovanou ojetou bestii, aby si prodloužil péro a platil nízký povinný. snaží se vojebávat s vinkama, údajema atd. a pak vzikaj průsery. zvlášť, když mobil s foťákem a kameru v autě má každej, takže sebemenší exces se snadno rozmázne. a takovejhle joudům nejde o žádný veterány, to si nebudeme nalhávat. ...

Ale hovno. Vetsi cast veteranistickych bossu byli bezceni zmrdi uz za bolsevika, kseftovani s ND, s casem ve svazarmovskych dilnach ... a od te doby se jenom meni procento onech zmrdu. Skokove narostlo ve chvili vzniku zelenych znacek a testaci a dale plynule roste. Nemazes, nejedes. Jak proste. Na zadne joudy s malym perem to nehazej - kdyby jim tu testaci nektery z tech zmrdu neudelal, nemeli by ji. Cela tahle zkurvena situace je ciste "prace" MD a veteranistickych bossu, nikoho jineho.

(reakce na) motoveterán

7.4.2022 v 16:44 | Nahoru | #24

sardel píše: Fyro> tenhle pseudorovnostářskej blábol už začíná být poněkud únavný.... ne, pravidla nemohou platit pro všechny! nebo ještě přesněji, nemohou být stejný pravidla pro v-maxe a třeba řemenáč z počátku 20. století.

Tak předpokládám že to je daný nějakým zákonem a zákony platí pro všechny ne?A veteránská lobby musí prolobovat v tom zákoně rozdíly mezi řemenáčem aVmaxem,pokud je to teda potřeba.

Naposledy editováno 07.04.2022 16:46:26

motoveterán

7.4.2022 v 16:47 | Nahoru | #25
Pokud to doteď v tom zákoně není,Tak je veterán jako veterán, Podle toho znění zákona teda.Každý občan tyhle republiky se podle toho zákona může zařídit, jedno jestli se to někomu nelíbí.

Naposledy editováno 07.04.2022 16:48:44

2 reakcí na tento příspěvek motoveterán

7.4.2022 v 16:57 | Nahoru | #26
Jsem testačním komisařem. Mám něco předválečného, něco poválečného. Třeba péráka. Mám i panelku, je jí 60 let, ale jako veterána ji moc neberu. Je jich na každém srazu XY...prostě něco mi brání uznávat 60. léta a pozdější jako plnohodnotné veterány. Co je před válkou, to je úplně jiné. To jsou ti praví veteráni. Vím, tento můj pohled není podle FIVy, ale je můj...
Když testujeme vozidlo z 80. a 90. let, jsem přísný. Musí být jako z fabriky, žádné změny, prostě historická původnost na 100 %. Setkáváme se totiž čím dál častěji s "vyčuránky", kteří mají úplně jiný zájem, než mít z auta/mota z roku 1991 čistě veterána. Pokud testujeme třeba Tatru 12 nebo Ariela 557, maličkosti odpustíme. Třeba jeden neopletený kabel, když ostatní opletené jsou.
O veterány se zajímám a mám je přes 40 let. O žádných bossech nebo "lepších" veteránistech nevím. Faktem je, že testuje se čím dál hůř. Přibývají nutné fotky, vše jen přes internet...
A denní ježdění ? Je to nekontrolovatelné, ale když otestujeme Zetora 25 a potom ho vidím jak pracuje v lese tak majiteli rovnou říkám, aby o přetestaci ani nežádal. Otestovaný veterán neslouží k dennímu provozu, práci či podnikání. To je snad pochopitelné a pokud si někdo nechá vozidlo otestovat jen 30 let mladé a potom s ním běžně jezdí, nemá s veteránismem asi moc společného.
Tak tolik...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motoveterán

7.4.2022 v 17:19 | Nahoru | #27
Medved> to je teda zase blábol... co ty o tom víš?
s véčkama jsem neměl doteď žádnej problém. všude jsem je chválil. a nikoho jsem nikdy "nemazal", anžto nebylo zapotřebí. možná je to tím, že jsem testoval vždy veterány a ne nějaký dvousetkoňový bmw z devadesátejch.

(reakce na) motoveterán

7.4.2022 v 18:32 | Nahoru | #28

Medved píše: Ale hovno. Vetsi cast veteranistickych bossu byli bezceni zmrdi uz za bolsevika, kseftovani s ND, s casem ve svazarmovskych dilnach ... a od te doby se jenom meni procento onech zmrdu. Skokove narostlo ve chvili vzniku zelenych znacek a testaci a dale plynule roste. Nemazes, nejedes. Jak proste. Na zadne joudy s malym perem to nehazej - kdyby jim tu testaci nektery z tech zmrdu neudelal, nemeli by ji. Cela tahle zkurvena situace je ciste "prace" MD a veteranistickych bossu, nikoho jineho.



(reakce na) motoveterán

7.4.2022 v 19:38 | Nahoru | #29

elevator píše: Pan Pavel z Opavy není nikdo jiný než pan Brída majitel fy Motoscoot. Někdejší dovozce Betek pod značkou Jawa a tvůrce retro NewPionýra 555.


To snad víme, ne? Že je to Brída a kdo je to Brída.

motoveterán

7.4.2022 v 21:45 | Nahoru | #30
Firemní kolega z Anglie mi prodal zalevno AJS model 14 z roku 1961. Avšak moto mimo EU starší 8 let nejde přihlásit na normální RZ, což byl můj původní plán, mám k motu komplet dokumentaci. Musí to jít jako veterán. To by neměl být problém. Na co je potřeba dát pozor je proclení a daň. Mě celníci moto uznali jako položku 9705, viz níže, pak se platí clo 0% a daň jen 15% (pozor, z kupní ceny + ceny za dopravu!). Jinak je to za 8% clo a 21% DPH. Přesto jsem dal za dopravu, proclení a daň téměř to co za moto samotnou, nicméně celkem pořád méně než za tuctové jawy a čz z té doby.

Osobně bych tahal mimo EU jen opravdové rarity, obyčejnou motorku jako Vmax bych hledal v EU.

Číslo 9705 zahrnuje sběratelská motorová vozidla a letadla historické nebo etnografické hodnoty:

1) která jsou ve svém původním stavu, bez podstatných změn na podvozku, karoserii, řízení, brzdném systému, převodech nebo systému zavěšení, motoru, křídlech atd. Jestliže jsou motorová vozidla a letadla zachovalá a udržovaná v dobrém historickém stavu, jsou povoleny opravy a renovace, výměna porouchaných nebo opotřebovaných částí, součástí, příslušenství a jednotek. Modernizovaná nebo pozměněná motorová vozidla a letadla jsou vyloučena;

2) jejichž stáří je v případě motorových vozidel nejméně 30 let a v případě letadel nejméně 50 let;

3) model nebo typ vozidla se již nevyrábí.

Požadované charakteristiky pro zahrnutí do sbírky – motorová vozidla nebo letadla jsou poměrně vzácná, normálně se nepoužívají pro svůj původní účel, jsou předmětem zvláštních obchodních případů mimo normální obchod s podobnými užitkovými předměty a mají vyšší hodnotu – se pro motorová vozidla a letadla považují za splněné v případech, kdy motorová vozidla nebo letadla vyhovují třem výše uvedeným kritériím.

Naposledy editováno 07.04.2022 21:59:36
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Najde se někdo kdo da dohromady vmaxe Yamaha V-MAX ridethebest 12 1.4.2024 v 21:48 docent
Bílé pneu Yamaha V-MAX Indy1312 1 5.1.2024 v 14:21 PlusOne
Vmax 1200 zadni rameno Yamaha V MAX ridethebest 2 10.7.2023 v 14:08 VMAXconte
V max 1200 typ motoru - výkon Yamaha V MAX ridethebest 2 10.7.2023 v 14:07 VMAXconte
V max 1200 identifikace motoru Yamaha V MAX ridethebest 6 10.7.2023 v 14:00 VMAXconte


TOPlist