pořídíl jsem xt 600 staršího data, dle všeho r.87 typ 2kf....nechce dobíjet, zapalování je ok (volnoběh 30V...při vyšších otáčkách 60V), zkoušel jsem i se zátěží (žárovka, vše ok), do regulátoru kabely ok. Regulátor se po chvilce začne dost hřát a to jede bez zátěže/jen kontrolka Neutrál...koupil jsem na eshopu novej...viz.foto..a je to stejný, hřeje se a na výstupu nic...cca 3V (u starýho nic OV). kupoval jsem podle typu a vzhlelu....jsou konstrukčně stejné, u nového je to typ pro xt 600 86-95.
nemáte někdo typ na "funkční/odzkoušenej regulátor" do tohoto stroje?
popis elektro, zapalování zvlášť do cívky/svíčky, jednofáz do regulátoru, za regulátorem baterka + zátež (světla,blinkry, kontrolky....vše změřeno na baterku při max. odběru 12V/3A a vše ok). Při zapojení regulátoru s baterkou to po chvíli přestane svítit/blikat...jakoby ten regulátor shodil celou baterku....tak nevím, asi bude použit špatný regulátor.vím, že je tu spousty o dobíjení a měření,ale to nebude můj problém....asi..
děkuji za rady


1 reakcí na tento příspěvek regulátor dobíjení XT 600 2kf
Ano,mínus baterky je propojen s mínusem regulátoru a to vše ukostřeno na šroubu co drží regulátor....proměřeno ohmicky...protože jsou kabely ve svazku ?
Ikdyź dle el schématu v návodu xt 600 2kf to ukostřené není a mínus celé motorky je taženo kabelem ?
Zkoušel jsme měřit regulátor bez zátěže,nevím,jestli je to správně...a na výstupu nic a regulátor za chvilku horkej...
Tak nevím,co je špatně.....
Ale se zapojenou baterkou 12V/5A po nastartování regulátor nedobíjí,napětí baterky klesne na 12,5V,po zapnutí parkovaček/blinkru o dalšího 0,5V míň,po zapnutí světel to padne na 11V...celkovej proud 3A...a regulátor hřeje jak blázen.
Tu baterku před měřením jsem nabil a dobíječka ukáže,že je plně nabitá...nabíječku používám na auta,další motorku a vše ok..
Když dám baterku do motorky (bez nastartování)a projdu všechny světla,blinkry,kontrolky je elektrika ok...i proudově vše sedí...ale jak nastartuju a zapojím regulátor, konec...nic nesvítí a na baterce naměřím třeba 6V..
Regulator by mel mit 2 konektory, jeden 2-pinovej (vstup jsou 2 bile kabely z civek) a druhej 3-pinovej.
Tady je schema:

4-pinovej regulator je pro novejsi modely jako XT600E.
Aspon si to matne pamatuju, kdyz mel bracha pred ctvrtstoletim 2NF, ktera jezdila i bez baterie. Sice moc nesvitila, ale to nas netrapilo.
Motorka je takovej paskvil,podle tp r.v.97,ale vše včetně elektriky pasuje z 2kf r.87...dělal jsem novou elektriku vzadu,pak jsem rozdělal svazek,který vede dopředu a barvy a zapojení sedělo z 2kf ? ze zapalování vedou dva žluté do regulátoru a ostatní do CDI dle barev z manuálu včetně neutrálu....bočák je asi odpojenej,dráty jsem nenašel...startuje to i bez baterky...vše dle schéma ?
Motorka je takovej paskvil,podle tp r.v.97,ale vše včetně elektriky pasuje z 2kf r.87...dělal jsem novou elektriku vzadu,pak jsem rozdělal svazek,který vede dopředu a barvy a zapojení sedělo z 2kf ? ze zapalování vedou dva žluté do regulátoru a ostatní do CDI dle barev z manuálu včetně neutrálu....bočák je asi odpojenej,dráty jsem nenašel...startuje to i bez baterky...vše dle schéma ?
1 reakcí na tento příspěvek regulátor dobíjení XT 600 2kf

Z alternátoru jdou 2 konektory do svazku a připojení ze svazku k regulátoru je přes jeden konektor 2xfáze, +, -
1 reakcí na tento příspěvek regulátor dobíjení XT 600 2kf
Fík77 píše: ještě schéma zapojení z manuálu 2kf a tak to na motorce bylo zapojeno :)
nahoře vedle sebe cívky z motoru a dole + - pro motorku.....
tak teď nevím, co je správně, měřil jsem to "diodově" a moc moudrý z toho nejsem.....zkusím sehnat jednofázový regulátor a uvidím...asi...
Základní schémata třífázového a jednofázového regulátoru, podle kterých by se dalo zjistit, co máš vlastně doma. Blbé je, že ani ti, kdo to prodávají, netuší typ a nemají k tomu popis



1 reakcí na tento příspěvek regulátor dobíjení XT 600 2kf
Pokud jsi si jisty, ze mas v konektoru kabely spravne (treba ze nejsou prohozeny mezi sebou bily draty), je mozny, ze se ti zkratujou civky ve statoru. Jestli nekdo jezdil dlouho bez baterie (a protoze jsou v dynamu aspon 2 dalsi extra civky, ktery vedou rovnou do CDI bez regulace, tak to jde), klidne muzou byt ty ostatni spalene.
Jestli je ten regulátor třífázový a místo třetí fáze se připojí kostra, tak místo, aby tyristory zkratovaly fáze mezi sebou ve špičce, zkratují se na kostru a asi trvale, hřeje se to přespříliš a vybije to baterku. A možná už je i po regulátoru.
1 reakcí na tento příspěvek regulátor dobíjení XT 600 2kf

dám info,jak pochodím s novým regulátorem, díky


má dva konektory, jedne 2-pinovej (dva bílé/cívka motoru), jeden 3-pinový (červená +, černá - , hnědá -)...dle mého elektrikářského rozumu jsou vyvedeny dva mínusy a jsou rozděleny mezi spotřebiče/žárovky....
zapojím regulátor, baterku a nastartuju.....na baterce 17-18Vss při volnoběhu, při vyšších otáčkách to letí nahoru....zapnu světla, blinkr, brzd.světlo a padne to o 1,5V...což je pořád moc a baterka by to dlouho nevydržela.....zkouším ještě vše zapojit bez baterky a při startu nechávám zapnutá světla, po nastartování vše funguje, napětí opět 1žV a výš, co je zajímavé, přední světlo svítí nejvíc na volnoběh, po přidání světlo lehce pohasne.....další pokus byla připojená baterka, odpojené "-" od kostry a napětí padlo o cca 1,5 - 2V, ale pořád 14V na volnoběh a při otáčkách to jde nahoru. poslední pokus je tzv. na fechtla, což je bez baterky a zapnutá světla (aby byl odběr), vše funguje, ale napětí je přes 16V....tak nevím, co žárovky vydrží......tento styl zapojení mi vyhovuje, nestarám se o baterku a všechno svítí

teď přemýšlím, na co vlastně ta baterka na motorce je ??? když budu někde stát bez nastartovanýho motoru a chci svítit???
možná by šlo napětí z regulátoru ještě stáhnout,ale to tam budu tvát další elektroniku a to nechcu....kupoval jsem xtéško pro jeho jednoduchost, nakopávačka a provoz bez baterky (ikdyž se všude píše, že musí mít cívky nějaký odpor), moje motorka je důkaz, že ne (jezdila s upáleným konektorem z motoru a cívkám se nic nestalo).....ale stejně mi to vrtá hlavou, jestli mám elektriku jinou než zapalování, že se to spolu pere :)
ještě jsem dostal typ na elektrikáře co hoví altíkům, regulátorům a všemu kolem elektriky na autech/motorkách....třeba bude vědět......když něco zjistím, ještě napíšu

kdyby měl někdo nějaké postřehy, rád si je vyslechnu....

1 reakcí na tento příspěvek regulátor dobíjení XT 600 2kf
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Start páka Yamaha XT 600 Yamaha XT 600 | Michal729 | 2 | 31.5.2023 v 13:37 Michal729 |
Nenažrané XT 600 2kf, karburátor, s... Yamaha XT 600 | Markoš89 | 3 | 2.5.2023 v 11:22 Markoš89 |
Nastavení vzdušníku Yamaha XT 600 4... Yamaha XT 600 | Hanz_XT600 | 7 | 16.3.2023 v 07:27 Slávek-TDM |
Yamaha XT 600 34l elektrika Yamaha XT 600 | ladis321 | 5 | 28.10.2022 v 19:59 combust |
sedlo XT 600 Yamaha XT 600 | Fík77 | 5 | 20.7.2022 v 07:32 rg250 |