globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Netahá víc jak 5000 otáček
30.3.2022 v 16:27
Dobrý den, vlastním aprilii rs 125 rv2005. Po opravě par základních věcí a pridělání přívěry netahá víc jak 5000 otáček na kvalty 3 4 5 a 6. Motor je po go (nova klika, píst, nicasil, ložiska, gufera) a najeto od go 50km. Opravář mi řekl at to pořádně zahřeju a zkusím to parkrat za jízdu vytočit nad 8 tisíc aby se otevřela privera a aby se v budoucnu nezalepila. Při zaběhu motoru do 500km se má točit jen do 6 tisíc od 1000km nad 8 tisíc. Mám problem při vytočení motorky. Na kvaltu 1 a 2 se vytočí krásně nad 8 tisíc a privera se otevře a jede jako blázen. Problem nastává při vyšších kvaltech (od trojky po sestku) motor nelze vytočit nad 5 tisíc otáček při plném plynu (jak kdyby tam byl nějaký omezovac otáček nebo to měli výkon jen do 5 tisíc otáček a konec). Samozřejmě při zabehu motoru se tomu dávat nesmí a to vím. Jen jak jsem jel tak jsem to zkusil vytočit nad 6 tisíc a při uškrceném plynu to proste neslo (kromě na kvaltu 1 a 2). Prosím o radu, čím by to mohlo být, jestli jen tím ze to ze začátku po syrově novém motoru takhle je nebo tam je něco jinak.

1 reakcí na tento příspěvek Netahá víc jak 5000 otáček

30.3.2022 v 18:39 | Nahoru | #1
ty jo.. měl jsem kdysi RS tuono.. stejnej motor.. nevim vůbec OO I když bys měl tu přívěru zavřenou tak to vytočíš.. nemůže bejt něco vyloženě špatně z tý opravy? jinak smaozřejmě tyhle motorky se musej pořádně zahřát aby točily ty otáčky.. ale to určitě víš.. měl jssem motor z mita po nikasilu a normálně jsme ot zajel nezažil jsem ten problém.. fakt sorry nevim.. ale tak mechanik by ti měl říct ne? mu cinkni.. ví co jak dělal. jak je na tom karburátor? koukal jsi na svíčku? je cihlová? neni někde skříplá hadice benzínu? něco přicpanýho? trysky v pořádku? olej mícháš přímo do benzínu nebo používáš ten factory dávkovač? co dáváš za olej?

Naposledy editováno 30.03.2022 18:43:29

(reakce na) Netahá víc jak 5000 otáček

30.3.2022 v 18:53 | Nahoru | #2
Allann> Ahoj, předchozí majitel dělal go motoru a na ostatní věci se vykašlal. Co dělal opravář kterému jsem to dal aby to nachystal tak aby to stoprocentně prošlo technickou tak dělal elektriku (pálilo to 15ku pojistku), nový zadní brzdový kotouč, vyměnil svod výfuku (starý byl prohnily), dala se tam origo koncovka výfuku (byl tam doteď nechápu proc fake akrap na 4t), hadice chladiče (stará byla uškrcená ve čtyřech místech) a tu priveru a kapaliny. Oil master je zapojeny. Ptal jsem se kamaráda a zítra pokud bude pekne se na tom projede a taky říkal něco o te svíčce, ze to muže být nějaká blbost nebo tam něco bude v karbecu (minuly majitel nechal nastavit karbec na tovární stav na záběh).

Netahá víc jak 5000 otáček

30.3.2022 v 19:10 | Nahoru | #3
Zkontroluj předstih stroboskopem. Stává se, že se střihne klínek mezi rotorem a čepem klikovky, rotor se pootočí a pak to s moc malým nebo s moc velkým předstihem nejde vytočit. Vsadil bych na to, že je to složené bez toho klínku, od oka, protože se snadno ztratí a vyrábět nový se někomu nechtělo.

1 reakcí na tento příspěvek Netahá víc jak 5000 otáček

30.3.2022 v 19:46 | Nahoru | #4
Osobně jsem se setkal po výměně svodu v servisu - zůstal tam škrtící kužel a pak to taky nešlo vytočit. Servis koupil nový svod Gianelli a namontoval ho - odborný servis!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Netahá víc jak 5000 otáček

30.3.2022 v 22:01 | Nahoru | #5
mito7> Opravář mi teď řekl ze by ten svod mohl být přiškrcený. Mohlo by to být i tím? Slyšel jsem ze by i mohla být chudá směs. Při rozjezdu musím promačkávat spojku abych se rozjel protože jinak se to dusi a zhasne

Naposledy editováno 30.03.2022 23:08:30

(reakce na) Netahá víc jak 5000 otáček

31.3.2022 v 03:25 | Nahoru | #6

Lukynek27 píše: mito7> Opravář mi teď řekl ze by ten svod mohl být přiškrcený. Mohlo by to být i tím? Slyšel jsem ze by i mohla být chudá směs. Při rozjezdu musím promačkávat spojku abych se rozjel protože jinak se to dusi a zhasne


No tak jak jsem psal tohle je základ koukni na svíčku to máš venku okamžitě.
pokud je směs špatná nastav ji správně.. podívej se do manuálu, kolik otáček má bejt ven.. nebo ještě lépe, nastav motor tak, aby měl co nejvyšší otáčky při štelování směsi.. pokud je svíčka černá je směs bohatá, pokud bílá je chudá.. cihlová je akorát. a svíčku zkus jinou tak jako tak.. to je spotřební materiál co běžně odejde třeba po zimě .. pamatuju u mý rs.. po zimě nechytla prostě dal sem novou svíci vždycky.


Naposledy editováno 31.03.2022 03:26:55

Netahá víc jak 5000 otáček

31.3.2022 v 07:25 | Nahoru | #7
Ještě jak to popisuješ, že nad 5000 rpm na vyšší kvalty se tomu nechce, kdyby byla přívěra trvale ověřená, tak na 4-5-6 to opravdu nemá sílu překonat hranici mezi 5000 a 6000 rpm. Ale že se to nerozjede ani na trojku, to je divné.

Netahá víc jak 5000 otáček

31.3.2022 v 08:22 | Nahoru | #8
Máš dobře nastavený karbec- směs a poloha jehly? Pak si pamatuju že se dělala ještě nějaká vůle na lanku na přívěře, pokud tedy nemáš EVO přívěru která má podtlak.

1 reakcí na tento příspěvek Netahá víc jak 5000 otáček

1.4.2022 v 11:09 | Nahoru | #9
Jak jsem psal minuly majitel nechal karbec nastavit na tovární stav (neznamená to ze to je správně). Karburator se ještě musí určitě poladit. Ptal jsem se kluka co na aprilkach jezdí už 15 let a říkal ze muj problem bude na 90% v karburatoru. Dostane se tam smitko a uz to děla bordel. Karburator dam známému poštelovat, profouknou se a nastaví trysky jehla atd.

Naposledy editováno 01.04.2022 11:12:49

(reakce na) Netahá víc jak 5000 otáček

1.4.2022 v 20:28 | Nahoru | #10

Lukynek27 píše: Jak jsem psal minuly majitel nechal karbec nastavit na tovární stav (neznamená to ze to je správně). Karburator se ještě musí určitě poladit. Ptal jsem se kluka co na aprilkach jezdí už 15 let a říkal ze muj problem bude na 90% v karburatoru. Dostane se tam smitko a uz to děla bordel. Karburator dam známému poštelovat, profouknou se a nastaví trysky jehla atd.


no jako ono by sis to udělal v klidu sám tam je to jednoduchý.. a uměl bys to pak furt.. ale to záleží na povaze no.. hlavně se toho nebát... jako klučina jsem karburátory dával servisákum a dneska kroutim hlavou proč..prostě jsem se bál že tam něco rozbiju :D nevim.. přitom čízy jsem rozebíral furt.. je to všechno stejný a když se na něčem zasekneš a nebude to v manuálu někdo poradí.

Naposledy editováno 01.04.2022 20:29:54

Netahá víc jak 5000 otáček

2.4.2022 v 13:47 | Nahoru | #11
Včera se na tom projel kamarád a říkal ze to nejede tak jak má, ze to jede max na 30% výkonu. Boji se ze by bylo špatně udelane go (stačí špatně nalisovane ložisko kliky a už se to pridira). Říkal at vycistim cely svod a dam novou svíčku a sešteluju karbec. Když se na tom projel tak vytáhl normalne nad 8k otáček ale prý se mu to zda přidřené. Tak řekl at zkontroluju tyhle věci a pak se uvidí. Hlavně doufam v to ze to go tam špatně udelane nebylo a ze po nalazeni to bude vpohode
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Dva takty jsou víc než dost [1 ... 95, 96] Cagiva Mito 125, Aprilia RS 125, Yamaha TDR 125, Gil... Beranidlo 2876 Včera v 00:02 tomasNJ
Aprilia Rs 125 Nestartuje Aprilia RS 125 Tesin 1 23.5.2023 v 20:19 kokoška.
3tydny stala a nedává jiskru Aprilia RS 125 Jawák81 19 6.5.2023 v 14:27 Jawák81
Jakou 125ku Cagiva Mito 125, Aprilia RS 125, KTM 125 SX, Husqvar... frantisekkal 7 6.12.2022 v 00:14 JARDA-001
hadičky odolné brzdovce Honda CBR 900RR Fireblade, Kawasaki ZX-6R Ninja, Yam... Trollface001 25 26.8.2022 v 06:45 FJRPEPA


TOPlist