Naposledy editováno 24.03.2022 21:07:55
1 reakcí na tento příspěvek Přechod na jiní olej
API - ty rozdíly mezi SL a SN pro třídy 10W-40 apod. spočívají hlavně v obsahu některých aditiv, typicky fosfor - ten je u SN limitován na 800ppm pro 10W-40 aby nedocházelo k "otravám" katalyzátorů (co se týče ostatních vlastností tak je to v daný viskozitní třídě srovnatelný ale u některých testů je použitá jiná metodika, u tříd xW-30 a xW-20 je tam víc rozdílů).
JASO MA2 znamená že olej splňuje požadavky japonců na olej pro motor s mokrou spojkou a společnou náplň pro převodovku (sranda je že je tam k ochraně převodovky požadován min. obsah fosforu 800ppm zatímco u API SN je to maximální obsah), mimochodem to taky znamená že ten olej splňuje i některou API (SG nebo novější).
1 reakcí na tento příspěvek Přechod na jiní olej
Naposledy editováno 24.03.2022 21:41:46
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přechod na jiní olej
VašekMazák píše: combust> takže k ochraně převodovky je potřeba minimálně 800ppm fosforu u toho shell to je minimům a u moto road maximum a jestli to chápu dobře tak Shell splňuje některý normy API SG?
Vždyť jsi to sám napsal. Shell plní API SL a ELF plní novější API SN.
JASO jen požaduje aby olej plnil některou z norem API počínaje SG a konče (zatím SP) a přidává k těm testům dle API ještě test na vlastnosti na zachování tření na mokrý spojce a protože se zatím neshodli na tom jak testovat schopnosti oleje požadované u provozu se společnou náplní pro motor a převodovku (SSI) tak se zatím spoléhají na to že předepsaný obsah fosforu to zaručí (jinak takový test je např. FZG "Forschungsstelle für Zahnrader und Getriebebau" co uvádí např. Motul u svých olejů - dost možná to bude použitý v další edici JASO MA).
Podstatný je to JASO MA/MA2. API se co se týče vlastností pro třídu 10w-40 moc neměnila. Spíš se s každou třídou mění nároky na chemický vlastnosti. SJ zavedla limitaci fosforu na 1200ppm, pak SN na 800ppm atd. Naposled se omezoval u API SN+ obsah vápníku kvůli LSPI u přímovstřikovejch turbomotorů. To fakt nemá smysl řešit v případě XL125V.
kerut píše: oleje bych z principu nemichal ani od stejny znacky.. stat by se nic nemelo ale dnesni oleje jsou takovej mix, ze by se mohla tlouct nejaka aditiva (nefungovat spolu-dohromady optimalne).. tech par deci nalej do pily (na retez),..
souhlas.. hlavně proč.. neni důvod.
1 reakcí na tento příspěvek Přechod na jiní olej
ačkoli těch GPZetek dost skapalo na vršek
jen...jestli tohle kupuješ za 333CZK jsi tedy grand!
Naposledy editováno 25.03.2022 09:17:54
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Nestartuje Varadero 125 Honda XL 125V Varadero | Trollik1 | 6 | 13.4.2024 v 08:37 krokoš |
Brzda přibržďuje za studena Honda XL 125V Varadero | Namalorazce2408 | 7 | 19.3.2024 v 22:26 Slávek-TDM |
Klepání od motoru po přidání víc ne... Honda XL 125V Varadero | Moutindown | 7 | 10.3.2024 v 22:57 Slávek-TDM |
palivový filtr Honda XL 125V Varadero | jardic | 7 | 24.2.2024 v 23:13 Palucha |
Rozebrání motoru Honda XL125 V Vara... Honda XL 125V Varadero | Lokyn1 | 10 | 23.2.2024 v 21:42 Lokyn1 |