globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Přechod na jiní olej
Mám Hondu Varadero 125 doteď jsem do ní dával olej polosyntetický Shell advance AX7 10w40 má různí označení SEA J 300, API SL, JASO MA2. A teď jsem chtěl měnit a jednu osobu jsem pověřil nákupem nového oleje nakonec mám olej moto 4 road 10w40 elf JASO MA2, API SN ale nejsem si jistý jaký olej to je protože místo tři typu oleje jsou tam čtyři. Dají se míchat zbylo mi trocha oleje Shell řekněme třista mililitrů a jaký je rozdíl mezi SL a SN?


Naposledy editováno 24.03.2022 21:07:55

Přechod na jiní olej

24.3.2022 v 21:07 | Nahoru | #1
pokiaľ tam neleješ fritol tak je všetko v poriadku...

1 reakcí na tento příspěvek Přechod na jiní olej

Skvělá odpověď, děkuji! 24.3.2022 v 21:36 | Nahoru | #2
SAE J300 - rozdělení viskozitních tříd a stanovení viskozity - podružný (to vlastně používaj všichni tak to ani většinou neuváděj)
API - ty rozdíly mezi SL a SN pro třídy 10W-40 apod. spočívají hlavně v obsahu některých aditiv, typicky fosfor - ten je u SN limitován na 800ppm pro 10W-40 aby nedocházelo k "otravám" katalyzátorů (co se týče ostatních vlastností tak je to v daný viskozitní třídě srovnatelný ale u některých testů je použitá jiná metodika, u tříd xW-30 a xW-20 je tam víc rozdílů).
JASO MA2 znamená že olej splňuje požadavky japonců na olej pro motor s mokrou spojkou a společnou náplň pro převodovku (sranda je že je tam k ochraně převodovky požadován min. obsah fosforu 800ppm zatímco u API SN je to maximální obsah), mimochodem to taky znamená že ten olej splňuje i některou API (SG nebo novější).

1 reakcí na tento příspěvek Přechod na jiní olej

24.3.2022 v 21:41 | Nahoru | #3
oleje bych z principu nemichal ani od stejny znacky.. stat by se nic nemelo ale dnesni oleje jsou takovej mix, ze by se mohla tlouct nejaka aditiva (nefungovat spolu-dohromady optimalne).. tech par deci nalej do pily (na retez),..

Naposledy editováno 24.03.2022 21:41:46

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přechod na jiní olej

24.3.2022 v 21:49 | Nahoru | #4
combust> takže k ochraně převodovky je potřeba minimálně 800ppm fosforu u toho shell to je minimům a u moto road maximum a jestli to chápu dobře tak Shell splňuje některý normy API SG?

(reakce na) Přechod na jiní olej

Skvělá odpověď, děkuji! 24.3.2022 v 22:27 | Nahoru | #5

VašekMazák píše: combust> takže k ochraně převodovky je potřeba minimálně 800ppm fosforu u toho shell to je minimům a u moto road maximum a jestli to chápu dobře tak Shell splňuje některý normy API SG?


Vždyť jsi to sám napsal. Shell plní API SL a ELF plní novější API SN.
JASO jen požaduje aby olej plnil některou z norem API počínaje SG a konče (zatím SP) a přidává k těm testům dle API ještě test na vlastnosti na zachování tření na mokrý spojce a protože se zatím neshodli na tom jak testovat schopnosti oleje požadované u provozu se společnou náplní pro motor a převodovku (SSI) tak se zatím spoléhají na to že předepsaný obsah fosforu to zaručí (jinak takový test je např. FZG "Forschungsstelle für Zahnrader und Getriebebau" co uvádí např. Motul u svých olejů - dost možná to bude použitý v další edici JASO MA).
Podstatný je to JASO MA/MA2. API se co se týče vlastností pro třídu 10w-40 moc neměnila. Spíš se s každou třídou mění nároky na chemický vlastnosti. SJ zavedla limitaci fosforu na 1200ppm, pak SN na 800ppm atd. Naposled se omezoval u API SN+ obsah vápníku kvůli LSPI u přímovstřikovejch turbomotorů. To fakt nemá smysl řešit v případě XL125V.

Přechod na jiní olej

24.3.2022 v 22:45 | Nahoru | #6
Schvaluju smíchání a slití všech zbytků do jedné flašky a jednoho motoru.

(reakce na) Přechod na jiní olej

25.3.2022 v 01:08 | Nahoru | #7

kerut píše: oleje bych z principu nemichal ani od stejny znacky.. stat by se nic nemelo ale dnesni oleje jsou takovej mix, ze by se mohla tlouct nejaka aditiva (nefungovat spolu-dohromady optimalne).. tech par deci nalej do pily (na retez),..


souhlas.. hlavně proč.. neni důvod.

Přechod na jiní olej

25.3.2022 v 06:34 | Nahoru | #8
Já naopak nevidím důvod to nemíchat podle toho, co se zrovna naskytne někde v akci. Stejně v motoru dost starého oleje zůstane, takže řešit, jestli to smíchat nebo zbytek vyhodit je zbytečný.

Přechod na jiní olej

25.3.2022 v 08:52 | Nahoru | #9
presne tak
ak ste nekdo mali rozobraty motor tak by ste videli ze tam je dost oleja
napriklad
hayabusa
v servisnom manuali
vymena oleja 3,3 litra
vymena oleja s filtrom 3,5
rozobraty motor,suchy a novy filter 4,2

1 reakcí na tento příspěvek Přechod na jiní olej

25.3.2022 v 09:16 | Nahoru | #10
Twl. já vůbec nechápu, jak nám mohly ty starý GPZtka a XJ a FJ čka vůbec jezdit bez všech těch písmenek

ačkoli těch GPZetek dost skapalo na vršek

jen...jestli tohle kupuješ za 333CZK jsi tedy grand!

Naposledy editováno 25.03.2022 09:17:54

Přechod na jiní olej

25.3.2022 v 22:39 | Nahoru | #11
já přešel na všech 4T movitostech na ELF z důvodu ceny, specifikace...a hlavně že to měly na nálepce moje závodní angličáky v dětství. Zatím nic neodešlo na motor...

Přechod na jiní olej

26.3.2022 v 06:21 | Nahoru | #12
Presne tak, taky ELF, uz nekolik let a vsechno bez problemu

(reakce na) Přechod na jiní olej

26.3.2022 v 10:10 | Nahoru | #13

t_freedom píše: Twl. já vůbec nechápu, jak nám mohly ty starý GPZtka a XJ a FJ čka vůbec jezdit bez všech těch písmenek



No právě, dokud byl olej "jen olej" tak nějaký písmenka nebyly potřeba.

Naposledy editováno 26.03.2022 10:11:51
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nestartuje Varadero 125 Honda XL 125V Varadero Trollik1 6 13.4.2024 v 08:37 krokoš
Brzda přibržďuje za studena Honda XL 125V Varadero Namalorazce2408 7 19.3.2024 v 22:26 Slávek-TDM
Klepání od motoru po přidání víc ne... Honda XL 125V Varadero Moutindown 7 10.3.2024 v 22:57 Slávek-TDM
palivový filtr Honda XL 125V Varadero jardic 7 24.2.2024 v 23:13 Palucha
Rozebrání motoru Honda XL125 V Vara... Honda XL 125V Varadero Lokyn1 10 23.2.2024 v 21:42 Lokyn1


TOPlist