bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: brzdy
 
14.3.2022 v 19:06
ahoj, při výměně destiček jdou zasunout válečky jen zatlačením, nebo se musí povolit odvzdušňov?ky? díky.
Předchozí
1 2
Následující

brzdy

14.3.2022 v 19:17 | Nahoru | #1
Zatlacenim

2 reakcí na tento příspěvek brzdy

14.3.2022 v 19:29 | Nahoru | #2
...kdybys mel povolovat odvzdusnovaky pokazdy kdyz pustis brzdu, bylo by to dost neprakticky jen pred tim zatlacovanim nedolejvej nadobku po risku, to az po tom

(reakce na) brzdy

14.3.2022 v 19:39 | Nahoru | #3
kerut> a nenechávej ji otevrenou, jinak budeš mít všecko zachvístaný..

(reakce na) brzdy

14.3.2022 v 19:46 | Nahoru | #4
kerut> vem si brčko, kapalinu z nádobky vysaj do huby a až vyměníš desky tak ji jednoduše vrátíš z5, no.

brzdy

14.3.2022 v 21:40 | Nahoru | #5

brzdy

15.3.2022 v 01:01 | Nahoru | #6
Teda proti gustu žádnej dyšputát. Vyloženě nutný to určitě není, ale podle mě je to vhodný. Když se ještě k tomu na odvzdušňovák zároveň nasadí hadička s druhým koncem ponořeným do lahvičky s už třeba použitou brzdovkou, dá se tak eliminovat vniknutí vzduchu do systému, ale hlavně si člověk tím bordelem ze třmenu nezasviní celej systém. Zvlášť tam, kde je jednotka ABS, která může být, co se týče nečistot v kapalině, docela citlivá.

brzdy

15.3.2022 v 07:57 | Nahoru | #7
Romans toto je urcite najlepsi sposob, navyse stlacanim valceka nepretlacas cely system rurok a abs az do nadrzky, cez odvzdusnovak to ide niekolkonasobne lahsie a navyse ak si niekedy pred vymenou dolieval nadrzku tak nutne ides cez rysku a vytlacas kvapalinu von

brzdy

15.3.2022 v 08:59 | Nahoru | #8
Při výměně samotných brzdových destiček se rozhodně nedoporučuje cokoliv dělat s odvzdušňovákem!
...to, že to po jeho povolení jde lehčeji, není důvod to tak dělat!

Správně se má odsát nádobka, zatlačit pístky,vyměnit destičky, doplnit nádobka. Po našroubování a několikerém stlačení brzdy upravit hladinu kapaliny v nádobce na správnou hodnotu.

brzdy

15.3.2022 v 09:10 | Nahoru | #9
Před zatlačním pístků bych ještě doporučil je očistit, minimálně pístky, ideálně celý třmen.

brzdy

15.3.2022 v 09:26 | Nahoru | #10
a hlavně si zajisti ostatní pístky, aby ti některý nevyjel, když se budeš snažit jeden zamáčknout

1 reakcí na tento příspěvek brzdy

15.3.2022 v 09:33 | Nahoru | #11
A po úspěšné výměně jedete destičky tzv. zapect?

(reakce na) brzdy

15.3.2022 v 11:59 | Nahoru | #12
codriver> po úspěšné výměně normálně používám motorku dál s tím že si jsem vědom toho že prvních pár jízd si to musí všechno k sobě sednout, ale nevidím důvod to nějak "zapékat"

2 reakcí na tento příspěvek brzdy

16.3.2022 v 16:24 | Nahoru | #14
Při výměně kotouče a destiček, rozhodně není potřeba to navzájem nějak zajíždět.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) brzdy

16.3.2022 v 18:16 | Nahoru | #15

FJRPEPA píše: Při výměně kotouče a destiček, rozhodně není potřeba to navzájem nějak zajíždět.



A to ti rikal kdo, mechanik u vas v JZD???

I pokud se dava jiny druh desticek z jineho druhu materialu nez predesle... Tak by se mel kotouc vzit lehce smirglem, aby se trochu vybrousila stara napecena smes a znovu zajet nove desticky....

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) brzdy

16.3.2022 v 20:55 | Nahoru | #16

FJRPEPA píše: Při výměně kotouče a destiček, rozhodně není potřeba to navzájem nějak zajíždět.



Na zajizdeni desek i kotoucu jsou postupy - popsane i primo u produktu napr. Zavodni rady od bremba … zalezi ale na pouziti a v jake kategorii se clovek pohybuje a co od brzd ocekava…

Oioi: presne tenhle postup byl popsanej na letaku prilozenem k deskam brembo z04 co ted jezdim na motardu…

Naposledy editováno 16.03.2022 20:56:30

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) brzdy

16.3.2022 v 20:56 | Nahoru | #17
oioi01> Takhle se to dělá u vás v JZD? Kolikátku šmirgl doporučíš?

(reakce na) brzdy

16.3.2022 v 21:02 | Nahoru | #18
ramlik> Viz vyse, idealniho brzdneho vysledku se dosahne kdyz se na povrchu kotouce vytvori vrstvicka z materialu z jakeho jsou tvorene desky - na to nejspis narazi ve svem prispevku Pepafjr kdy pise o novych deskach a novych kotoucich…

Jinak pro "zavodni" desky jsou stanovene postupy, kdy se nejakou sekvenci dostanou desky na teplotu kdy se na povrch dostane pojivo, nasledne se nechaji zchladnout a pojivo ztuhnout a dalsim zabrzdim se ztuhle pojivo "odroli" - v pripade nedodrzeni postupu se "pory" kotoucu nasyti tekutym ohratym pojivem a brzdy nemaji uplne idealni vlastnosti… ano je to vec zavodeni a nejakych minimalnich rozdilu, ale sportovni motorky maji blizko zavodeni ikdyz se pouzivaji v provozu…

Naposledy editováno 16.03.2022 21:03:44

(reakce na) brzdy

16.3.2022 v 22:56 | Nahoru | #19

ramlik píše: oioi01> Takhle se to dělá u vás v JZD? Kolikátku šmirgl doporučíš?



Podle toho jak si drsny motorkar, jestli hodne drsny, tak min 80ku...

Fakt nevim, sam sem to nedelal, pac mam na tunaku nove desky uz asi 7 let, protoze sem mrdal...

Nedavno sem to cetl prave od assasina..

(reakce na) brzdy

16.3.2022 v 23:08 | Nahoru | #20

assassin píše: zalezi ale na pouziti a v jake kategorii se clovek pohybuje a co od brzd ocekava…



2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) brzdy

17.3.2022 v 06:34 | Nahoru | #21

oioi01 píše: A to ti rikal kdo, mechanik u vas v JZD???

I pokud se dava jiny druh desticek z jineho druhu materialu nez predesle... Tak by se mel kotouc vzit lehce smirglem, aby se trochu vybrousila stara napecena smes a znovu zajet nove desticky....



Neumíš číst, píšu když se mění kotouč s destičkama, nepíšu nic jen o samotné výměně destiček. Ještě jsem neviděl u zcela nové motorky, že by ji někdo vytáhnul z krámu a zajížděl destičky, ani v manuálu na ovládání nic takového není.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) brzdy

17.3.2022 v 06:36 | Nahoru | #22

assassin píše: Na zajizdeni desek i kotoucu jsou postupy - popsane i primo u produktu napr. Zavodni rady od bremba … zalezi ale na pouziti a v jake kategorii se clovek pohybuje a co od brzd ocekava…

Oioi: presne tenhle postup byl popsanej na letaku prilozenem k deskam brembo z04 co ted jezdim na motardu…



Chápu, že u destiček pro závodní použití, tomu tak být může nebo musí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) brzdy

17.3.2022 v 08:43 | Nahoru | #23
FJRPEPA> jasne, ze u obyc motorek se to asi neresi...
Ale nejaky smysl to zajeti asi ma, kdyz to pise i prodejce brzd... Ale rozdil bude asi stejne nepoznatelny, pro obyc uzivatele...

(reakce na) brzdy

17.3.2022 v 13:28 | Nahoru | #24
oioi01> u obyčejné motorky bych nové kotouče především odmastil / teď měním na obyčejném maxiskůtru -brembo/ a jsou z výroby něčím nakonzervované- mastné...dávám i nové destičky a první kilometry budu samozřejmě brzdit opatrně , protože vzájemná poloha destiček a kotoučů není nikdy stoprocentně ideální a musí si to "sednout" ...to je to zajíždění.....to je logická úvaha...u starších kotoučů a nových destiček je zajíždění také potřebné, kotouče nejsou hladké, destičky ano..nerovnosti kotouče se zajížděním přenesou na plochu destiček a při vzájemném doteku - při brždění se tak kotouče a destičky dotýkají maximální plochou...logicky pak bude i brzdný účinek větší...

brzdy

17.3.2022 v 13:48 | Nahoru | #25
Nečetl jsem před tím odkaz Zdenysrx6 a osobně jsem se nikdy nesetkal s info o "šmirglování" kotouče. Ale ten způsob, co popisuje Assassin jsem viděl v WSBK a i můj mechanik mě to takto doporučuje. A moje zkušenost potvrzuje.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) brzdy

17.3.2022 v 13:54 | Nahoru | #26

FJRPEPA píše: ... Ještě jsem neviděl u zcela nové motorky, že by ji někdo vytáhnul z krámu a zajížděl destičky, ani v manuálu na ovládání nic takového není.



V každém manuálu nové motky je to popsáno, říká se tomu zajíždění nového stroje, pokud se nemýlím.

(reakce na) brzdy

17.3.2022 v 18:42 | Nahoru | #27

FJRPEPA píše: Chápu, že u destiček pro závodní použití, tomu tak být může nebo musí.



Napriklad EBC ma takovou zajizdeci proceduru predepsanou i pro silnicni automobilni rady desek (urcite od Red a Yellow stuff vyse). Ta tmave cervena povrchova zajizdeci vrstva EBC desek ma ostatne na povrchu brusna zrna.

Naposledy editováno 17.03.2022 18:43:08

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) brzdy

18.3.2022 v 06:51 | Nahoru | #28

ramlik píše: V každém manuálu nové motky je to popsáno, říká se tomu zajíždění nového stroje, pokud se nemýlím.



Motorky zcela nové jsem měl tři a nikdy jsem toto v návodu o brzdách nečetl, ale hlavně nikdy jsem je nezajížděl.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) brzdy

18.3.2022 v 10:43 | Nahoru | #29
FJRPEPA> Jelikož je motocykl nový, nesmí být během prvních 1000km příliš zatěžován.
Věta z uživatelského manuálu FZS6.

Ale ty si o tom určitě myslíš a víš svoje.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) brzdy

18.3.2022 v 14:11 | Nahoru | #30

ramlik píše: FJRPEPA> Jelikož je motocykl nový, nesmí být během prvních 1000km příliš zatěžován.
Věta z uživatelského manuálu FZS6.

Ale ty si o tom určitě myslíš a víš svoje.



Když se ještě vrátíme k výměně, tak správně by se po výměně měl zajíždět i řetěz. A dělá to někdo ?

Naposledy editováno 18.03.2022 14:20:48
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist