globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nestartuje, bliká, páli pojistky
4.3.2022 v 07:36
Dobrý den, chtěl bych se zeptat, mám problem s elektrikou, při otočením klíčkem se nic nerozsvítilo a motorka byla mrtvá. Po výměně pojistky 15a což je pojistka od světel, klíčku, solenoidu atd tak se najednou rozsvitili budiky a motorka šla nastartovat. Po 5ti minutách na volnoběhu při přidání plynu všechno zhaslo a opět se roztrhla pojistka 15a. Takhle se to opakovalo 4x po sobě a někdy ta pojistka se roztrhla jen při otočením klíčku. Plasty kde je startovací knoflík a vypinaci knoflík se protáčí a tak nevím jestli se s něčím nějak mohlo pohnout atd. Kamarád mi říkal at vyčistim regulátor dobíjení ze muže být zaoxidovany ale kdyby to nebylo tím, tak čím?

1 reakcí na tento příspěvek Nestartuje, bliká, páli pojistky

4.3.2022 v 08:03 | Nahoru | #1
nemáš přehozené poly na baterce + a - ? a pak bych asi zkontroloval, jaké je napětí při běžícím motoru (možná špatný regulátor)

(reakce na) Nestartuje, bliká, páli pojistky

4.3.2022 v 08:30 | Nahoru | #2
Johny_Servis> Dneska na to všechno mrknu, podívám se na ten regulátor a uvidim, mám kamaráda co by se mi na to podíval, říkal ze při 5000ot by to nemělo přesáhnout 13,8 a tak uvidime co vymyslim. Póly na baterie jsou tak jak byli a při koupě motorky se na ni bracha projel a všechno vpohodě

1 reakcí na tento příspěvek Nestartuje, bliká, páli pojistky

4.3.2022 v 12:49 | Nahoru | #3
tak hlavně ty poly baterie lze snadno zkontrolovat (změřit) kterej je + a kterej -. Jinak neplatí že při právě 5000ot to musí mít právě 13.8V, ale chápeš správně že při běžícím motoru by to mělo být něco mezi 13 az cca. 14,5 V a s otáčkami by se to nemělo nějak zásadně měnit. Tím budeš vědět jestli regulátor reguluje.

(reakce na) Nestartuje, bliká, páli pojistky

4.3.2022 v 13:12 | Nahoru | #4
Johny_Servis> Ještě jednou díky za radu, kterou už sice vím ale jsem rad za každou radu protože to konzultuji s více lidma, jeden říká ze to je zkrat, druhy ze je přerušeny drát, další at vyčistím svorkovnici od regulátoru a pokud by to neslo tak alternátor, a majitel jednoho servisu zas říká ze to tím nebude a pokud jo tak buď motorka přebíjí nebo nedobíji

Nestartuje, bliká, páli pojistky

5.3.2022 v 08:31 | Nahoru | #5
Kdyby motorka nedobíjela, tak to nebude pálit pojistky. Někde je zkrat!

Nestartuje, bliká, páli pojistky

5.3.2022 v 11:07 | Nahoru | #6
souhlas s výše napsaným, jestli ti to pálí 15A pojistku, jde baterka jednoznačně někde v palubní síti do tvrdýho zkratu. Takže jestli se ti vrtěj ty plasty s ovládacíma prvkama na řídítkách, začal bych hledat tam - komplet rozebrat a zkontolovat, jestli se někde neprodřely nebo neupadly dráty a neškrtaj o sebe nebo o kostru. To by mohlo souviset s tím jak píšeš, že průser nastal "po otočení plynu.." , protože v tu chvíli s tím můžeš nepřímo zahejbat a ten občasnej zkrat se v tu chvíli projeví.. Stejně tak to může ale bejt zkrat kdekoliv jinde, kritický místo je přechod z řídítek na rám kolem krku řízení se to vrtí furt tam a zpět a časem selžou i ty nejkvalitnější kabely. Pak by to eště mohl dokázat proraženej výstup regulátoru (tzn na straně do baterky), ale to by trvalo furt a baterka by nebyla dobíjená, naopak by jí to spolehlivě vybilo, už by dávno chcípla, takže ten to asi nebude. Kontaktol tohle fakt nespraví, to ti garantuju, ikdyž očistit konektory od sraček je samozřejmě žádoucí kvůli prevenci jiných problémů.

Nestartuje, bliká, páli pojistky

6.3.2022 v 10:57 | Nahoru | #7
Přes týden to někomu hodím ať se mi na to podívá, protože opět to zkratuje a někde bude prostě chyba a jak se začne nezkušený člověk hrabat v elektrice, tak je to to nejhorší co může být, radši dám peníze za servis než svůj čas do opravy neopravy, a aby to nakonec stálo ještě víc

1 reakcí na tento příspěvek Nestartuje, bliká, páli pojistky

6.3.2022 v 12:37 | Nahoru | #8
Prostě je někde prodřený kabel, který zkratuje na kostru. Jednoduchá závada, která se ale špatně hledá.

(reakce na) Nestartuje, bliká, páli pojistky

6.3.2022 v 19:22 | Nahoru | #9

Radek2107 píše: Prostě je někde prodřený kabel, který zkratuje na kostru. Jednoduchá závada, která se ale špatně hledá.



Spatne hleda ? To jde propipat merakem, zvlast kdyz hori konkretni pojistka, od ktery je konecny mnozstvi dratu ...

Nestartuje, bliká, páli pojistky

6.3.2022 v 20:01 | Nahoru | #10
Sundej oba ovladace na riditkach. Podle meho ti to zkratuje tam nebo ve spinacce.

2 reakcí na tento příspěvek Nestartuje, bliká, páli pojistky

6.3.2022 v 23:16 | Nahoru | #11
no, závady, který se projevujou jen občas, ty se fakt hledaj nejhůř.. Ten zkrat zdá se není trvalej.
A jestli kluk nemá aspoń základní elektrotechnické znalosti a zkušenosti, uvažuje celkem správně, když to chce svěřit někomu znalému, než dělat naslepo nějaký zoufalý pokusy s něčim, čemu nerozumí.. To by to mohl jen dokurvit.

(reakce na) Nestartuje, bliká, páli pojistky

7.3.2022 v 10:29 | Nahoru | #12
EnduroOnRoad> tak sundat ovladače z řidítek dokáže snad i průměrně vycvičená opice. Možná i můj nešikovnej dvanáctiletej mladej

(reakce na) Nestartuje, bliká, páli pojistky

7.3.2022 v 13:27 | Nahoru | #13

EnduroOnRoad píše: no, závady, který se projevujou jen občas, ty se fakt hledaj nejhůř.. Ten zkrat zdá se není trvalej.
A jestli kluk nemá aspoń základní elektrotechnické znalosti a zkušenosti, uvažuje celkem správně, když to chce svěřit někomu znalému, než dělat naslepo nějaký zoufalý pokusy s něčim, čemu nerozumí.. To by to mohl jen dokurvit.



Tak nerikam ze to nema dat do servisu, jen ze nevidim nic tak strasnyho na hledani zkratu kterej je jasne danej kdyz uz 5* letela ta sama pojistka ....

Naposledy editováno 07.03.2022 13:27:39

Nestartuje, bliká, páli pojistky

8.3.2022 v 17:19 | Nahoru | #14
Tak Aprilku jsem dneska hodil jednomu pánovi, co motorky opravuje. Projde to a připraví na technickou. První co jsem mu řekl bylo to, že u spínače na přední brzdě jsou dva dráty, které jsou zapojené dobře, ale jsou odhalené, protože když jsme moto s bráchou přivezli domů a sundával kurtnu, tak je z tama vyrval a musel jsem je tam dát po domácku zpátky. Hned mi na to řekl že to beztak bude tím, že se to dotýká kostry. 15a pojistka podle servisního manuálu je od světel, klasika klíček, solenoid, přívěra a další takový kraviny. Přívěra je zaslepená to jsme se bavili že to tam budu dávat až moto bude zajeté když je moto po GO a má najeto 10km od GO. Doufám a taky si myslím že to ničím jiným pravděpodobně nebude. Jeden kluk mi říkal že moto je v mínusovém pólu, takže bude chyba na plusovém kabelu. Posloupnost zapojení: Alternátor-regulátor-baterie-hlavní plusový kabel který rozvádí el. po celé moto. Doufám, že bude vše v pořádku a kdyby to samé někomu dělalo, tak ať zde napíše a při konečné opravě řeknu co bylo špatně. Za všechny rady moc díky :)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Dva takty jsou víc než dost [1 ... 95, 96] Cagiva Mito 125, Aprilia RS 125, Yamaha TDR 125, Gil... Beranidlo 2875 15.4.2024 v 21:44 Anti
Aprilia Rs 125 Nestartuje Aprilia RS 125 Tesin 1 23.5.2023 v 20:19 kokoška.
3tydny stala a nedává jiskru Aprilia RS 125 Jawák81 19 6.5.2023 v 14:27 Jawák81
Jakou 125ku Cagiva Mito 125, Aprilia RS 125, KTM 125 SX, Husqvar... frantisekkal 7 6.12.2022 v 00:14 JARDA-001
hadičky odolné brzdovce Honda CBR 900RR Fireblade, Kawasaki ZX-6R Ninja, Yam... Trollface001 25 26.8.2022 v 06:45 FJRPEPA


TOPlist