globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: občas nejde zařadit 1 stupeň a nebo vypadává
Zdravim
Chtěl bych poradit, jestli někdo máte zkušenost či znáte práva :)
Mam KTM 790 adv R, kde mi při pokusu o zařazení jedničky, ať už ve stoje (křižovatka, rozjezd z garáže atd) či za jízdy (podřazení před semaforem, brodem a tak) ta jednička prostě často zařadit nejde, poslední týdny je to hodně špatné. Prostě to zůstane na neutrálu a nepodřadí, musím s motorkou asi tak o metr couvnout nebo jinak zahýbat, znovu zmáčknout spojku atd, aby rychlost zaklapla a nebo ji několikrát zkusit kopnout, na několikátý pokus se to podaří, někdy je rychlejší se rozjet na dvojku. Tohle chování z žádný jiný motorky neznám.
Druhá věc, a to je pro mě ještě horší, je ta, že se jednička tváří jako zařazená, ale po ujetí 1-2 metrů vyskočí, takže při prekérních rozjezdech do kopce, do zatáčky a nebo někde v terénu se rozjedu a najednou mi jednička vyskočí do neutrálu a je docela zábava pak balancovat a nerozbít si hubu a neslítnout někde ze srázu. V takové situaci se jednička tváří jako zařazená, znatelně zaklapne, s motorkou to "kopne" jak to asi každý zná a na ukazateli rychlosti je jednička, rozjedu se a vypadne to. Tuhle situaci se mi povedlo na centrálnim stojanu natočit, video se mi snad povede nahrát.
Moto je ještě pár dní v záruce, do servisu jsem to loni dal, tam prohlídli jen tu hvězdici toho převodového válečku, že tam všecko zapadá, rychlost drží, za jízdy se jim to nepovedlo navodit, podle nich bylo všecko v pořádku a tak udělali jen pravidelný servis a k tomuhle problému mi řekli, že to nenavodili, tedy jsem vlastně já debil, co neumí řadit a že pokud budu opravdu chtít celý motor rozdělat až na převodovku a oni fyzicky na nic nepřídou, tak si zaplatím 30-40 tisíc za rozbor motoru a budu na tom samym.
No a konečně k otázce, jak funguje reklamace motocyklu? Když dám reklamovat nějakou takovou závadu, není snad na záručním servisu, aby na náklady výrobce rozdělal a zkontroloval, co je potřeba, ikdyby tu závadu nenašel a na náklady značky to dal do pořádku? Je vůbec možné, aby hrozili tím, že pokud tam na závadu nepřídou, tak si tu práci na reklamované závadě zaplatím sám? Já znám podobnou situaci jen z telefonů a tam, pokud kdokoliv pošle telefon nebo jakoukoliv jinou elektroniku, tak za žádnou práci v rámci reklamace nic neplatí, prostě se to reklamuje, servis řekne ano, opraveno nebo ne, na závadu jsme nepřišli a je to, ale platím maximálně poštovné.
Jak je to u automoto oblasti prosím? Znáte někdo tyhle podmínky záruční opravy? Samozřejmě pohrůžka 40 tisícema za práci mě celkem od reklamování zboží odrazuje :)
Popřípadě druhá otázka, nesetkal se někdo s podobnou závadou, že bych aspoň věděl, po čem jít?
Mockrát děkuji hlavně za radu ohledně servisu.
Je mi jasný, jaké typy odpovědí se zde objeví a rovnou vám řeknu, že je mi to jedno, ať je to poruchový jak chce, stejně se na tom nejlíp jezdí (když to jezdí) :D



občas nejde zařadit 1 stupeň a nebo vypadává

Skvělá odpověď, děkuji! 28.2.2022 v 21:59 | Nahoru | #1
Tak v tom ti neporadím. Měj se.

občas nejde zařadit 1 stupeň a nebo vypadává

Skvělá odpověď, děkuji! 2.3.2022 v 09:54 | Nahoru | #2
Pokud jsi koupil motorku od KTM z druhé ruky, pak pro tebe platí záruky KTM vydané pro tu motorku osobě, která ji koupila ode dne začátku běhu záruky (typicky předáním motocyklu). Typicky se ke zboží dává záruční list, kde jsou podmínky záruky specifikované. Pokud ti osoba, která ti prodala motorku, záruční podmínky nedala, je to blb (a ty bys je měl chtít, když ti někdo prodává motorku "v záruce"), měly by jít sehnat v autorizovaném prodeji nebo servise KTM (podmínky se typicky vydávají na motorku jako řadu, ne na jednotlivé kusy rozdílné podmínky). Obecně si můžeš podmínky najít na stránkách výrobce (např. zde je KTM), ale jak říkám, konkrétní podmínky jsou v záručních listech.

Co se týče vady, jak naznačuješ - je to jednoduché. Pokud není vada zjistitelná, neprojevuje se, nedá se reprodukovat vadné chování atd. vada neexistuje. Když to pošlu do dalšího levelu - pokud má zboží vadu tak máš právní nárok na odstranění vady (a nebudu se pouštět do vad zjevných, skrytých, existujících při předání atd.). Pokud bys žaloval u soudu nějaký druh nároku z vady výrobku (odstoupení od smlouvy, slevu, odstranění vady), musel by jsi u soudu prokázat, že tvůj nárok je založen na právním základu, tj. že existuje vada, tedy že tvůj výrobek má vadu. Takže bys stejně musel vadu prokazovat, prokazovat, že existuje a že je to něco, co by výrobek neměl dělat a zakládá to tvoje právo k uplatněnému nároku, třeba slevě.

Takže to že vadu tvrdíš je sice pěkný, ale pokud není zjistitelná, neprojevuje se, není vidět, těžko ti může někdo věřit nebo s tím něco dělat, nebo ti přiznat právo. Český národ je plný expertů na všechno a všichni ví, jak by mělo všechno fungovat i když netuší ani prd, takže tím spíš je namístě opatrnost. Je proto typické, že se v servise popíše vada, definují se podmínky, kdy se objevuje a servis se tyto podmínky snaží replikovat, aby se vada projevila. Pokud se neprojeví, tak prostě a doslova není co řešit, protože všechno funguje. Jsou servisy, které nabídnou zákazníkovi např. částečnou demontáž něčeho, co si myslí, že by za tím mohlo být a v případě, že se něco najde, udělají z toho záruční opravu. Když ne, je to práce objednaná zákazníkem a placená zákazníkem.

Nárok na "bezplatné rozebrání a zkontrolování motocyklu" nikdo nemá a nikdo ve smluvních podmínkách takovou věc nenabízí, protože by to byla sebevražda.

Jak píšeš ty - pokud tam vada je, servis uzná, že se děje něco, co by se dít nemělo (a je to v době kryté zárukou) a začne se v tom štrachat, je to už jen na nich (peněžně i odpovědnostně), ty bys z toho neměl nic platit. Ale zase jsou běžná omezení - např. u KTM je záruka po 2 letech s nějakou spoluúčastí na materiál dle kilometrů atd. Bez toho, abys ukázal vadu se s tebou prostě nikdo bavit nebude. Pokud vadu máš a servis ji odmítá odstranit, porušuje smluvní podmínky záruky a přesouváš se spíš do právního řešení věci přes soud (i když napřed asi zkusíš jinýho prodejce, protože záruku lze uplatnit v celé síti).

Z pohledu servisu: Jakmile motorku (auto, mobil, boty...) převezmeš k opravě odpovídáš za to, že to vrátíš ve stavu bez vad, takže proč bys na sebe bral rizika, když není důvod tu motorku vůbec rozebírat? A kdo si lajzne rozebrat cizí motorku, prozkoumat díly při hledán možná fiktivní vady a pak ji zase sestavit, neudělat při tom žádnou chybu, nestrhnout jedinej závit, nezapomenout zasunout jedinej konektor, chytit všechny kapaliny a vrátit je a to všechno zadarmo? Hodina práce mechanika stojí na výplatě třeba 2.000 Kč, k tomu teplo, elektrika, nájem, byrokracie. tj. práce dalšího zaměstnance, nevydělané peníze strávené prací mechanika na něčem zadarmo namísto prací na něčem za peníze...).

Už se opakuju
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výber cestovného endura [1, 2, 3] Yamaha Tenere 700, BMW F 850 GS, KTM 790 Adventure R... Metric 61 16.4.2024 v 08:33 Metric
KTM 790 Adventure R KTM 790 Adventure R Kratas14 20 29.3.2024 v 10:12 Metric
Doporučení servisu ktm 790 adventur... KTM 790 Adventure R ondrej-ek 2 28.2.2024 v 08:53 Dr.fík
Bosna - červenec 2024 KTM 790 Adventure R rsanda 2 24.1.2024 v 15:20 rsanda
Jih Evropy v lednu dodávkou - offroad KTM 790 Adventure R _Sparrow_ 7 30.12.2023 v 20:05 petr1000001


TOPlist