globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Baterie po X té
27.1.2022 v 08:12
Zdar,potřebuju baterku,je mi fuk značka.Nezajímá mě,mě vydržela tak dlouho a tam ta tak dlouho,Líbí se mi tahle motobat,protože má dvoje kontakty,a hodí se mi..ALE,proč machrujou že má větší startovací proud než konkurence.Píšou 140A,přitom všechny ostatní maj 190A.Dotaz,poznám,to???

https://raglu.cz/mot...2v-8-6ah-p-l-mbtz10s

Naposledy editováno 27.01.2022 08:18:08
Předchozí
1 2
Následující

Baterie po X té

27.1.2022 v 08:14 | Nahoru | #1

1 reakcí na tento příspěvek Baterie po X té

27.1.2022 v 08:32 | Nahoru | #2
8,6Ah pre 900ccm moto? to je teda dost bieda. Myslim, ze si si vybral zly model. ja mam u 600ccm moto 8Ah a 120A start prud, je to AGM takze by som doporucil si ppriplatit za kapacitne lepsiu, nebude to tak na hrane

inak motobatt je samozrejme baterka dobra (ma manzelka v F650cs) ja mam Exide AGM a tiez spokojnost (momentalne 5 rokov a cca 45000km)

1 reakcí na tento příspěvek Baterie po X té

27.1.2022 v 08:33 | Nahoru | #3
píšou vyšší kapacitu, nikoli vyšší startovací proud...

E: jinak záleží na tom, které konkurenční baterky mají na mysli. Třeba mysleli šplouchací...

Vybíral jsem předloni a šel jsem do Exide, byla nejlevnější a defakto od ní neočekávám nic jiného, než že bude dávat proud.

Naposledy editováno 27.01.2022 08:37:11

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterie po X té

27.1.2022 v 08:40 | Nahoru | #4

Komorerth píše: 8,6Ah pre 900ccm moto? to je teda dost bieda. Myslim, ze si si vybral zly model. ja mam u 600ccm moto 8Ah a 120A start prud, je to AGM takze by som doporucil si ppriplatit za kapacitne lepsiu, nebude to tak na hrane

inak motobatt je samozrejme baterka dobra (ma manzelka v F650cs) ja mam Exide AGM a tiez spokojnost (momentalne 5 rokov a cca 45000km)



No nevybral ,je tam určená a roky jsem jí měl,myslím ty hodnoty

Naposledy editováno 27.01.2022 08:44:31

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterie po X té

27.1.2022 v 08:40 | Nahoru | #5

grooll píše: píšou vyšší kapacitu, nikoli vyšší startovací proud...

E: jinak záleží na tom, které konkurenční baterky mají na mysli. Třeba mysleli šplouchací...

Vybíral jsem předloni a šel jsem do Exide, byla nejlevnější a defakto od ní neočekávám nic jiného, než že bude dávat proud.



promin,ale já tam ,čtu startovací proud

Naposledy editováno 27.01.2022 08:44:01

Baterie po X té

27.1.2022 v 08:47 | Nahoru | #6
nepoznas

ale cim vetsi cisla, tim lepsi baterka ne? :D :D

(reakce na) Baterie po X té

27.1.2022 v 08:49 | Nahoru | #7

VlaHa píše: promin,ale já tam ,čtu startovací proud

tak to nekoukáme na stejný odkaz..

2 reakcí na tento příspěvek Baterie po X té

27.1.2022 v 09:38 | Nahoru | #8
Jen pro srovnání, startér u např. Dodávky ducato 2.3 jtd je startér jistém 300A pojistkou. Kolik reálné potřebuje moto při startu?

(reakce na) Baterie po X té

27.1.2022 v 09:38 | Nahoru | #9
VlaHa>
Poznal bys to jedině změřením vnitřního odporu po pá cyklech nabití a vybití,papír snese všechno zvlášť čínskej.

2 reakcí na tento příspěvek Baterie po X té

27.1.2022 v 09:43 | Nahoru | #10
Podle zkusenosti od majitelu v tomto vlaknu https://www.baworak...7987&rowstart=20 je to u Motobatt tak 50:50. Pulce umrela chvili po zaruce, druhy pulce drzi tech 4-5 let. Ja osobne mam spatnou zkusenost s Vartou, ale myslim si, ze dnes si kvalitou podle znacky nevyberes.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterie po X té

27.1.2022 v 09:49 | Nahoru | #11

Slávek-TDM píše: Podle zkusenosti od majitelu v tomto vlaknu https://www.baworak...7987&rowstart=20 je to u Motobatt tak 50:50. Pulce umrela chvili po zaruce, druhy pulce drzi tech 4-5 let. Ja osobne mam spatnou zkusenost s Vartou, ale myslim si, ze dnes si kvalitou podle znacky nevyberes.



nevybírám značku,to jsem psal,jen se mi hodí ty kontakty,prostě řeším ten zavádějící údaj o vyším výkonu proti konkurenci

(reakce na) Baterie po X té

27.1.2022 v 09:58 | Nahoru | #12
VlaHa> Já ji taky kupoval kvůli těm čtyř-kontaktům. A je pravda že je oproti jinejm baterkám o dost těžší.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterie po X té

27.1.2022 v 10:22 | Nahoru | #13

karavanista píše: Jen pro srovnání, startér u např. Dodávky ducato 2.3 jtd je startér jistém 300A pojistkou. Kolik reálné potřebuje moto při startu?



U litrove v2 ma namereno kolem 140A ve spicce - studenej motor, jakmile se to roztoci, spadne to ke 120ti…

Ty specifikace byvaji dost optimisticke a 140A mi neprijde jako moc velka rezerva ikdyz ten ctyrvalec bude brat na start min nez dvouvalec.

Ja jsem vlahovi doporucoval lithiovku, ale je dvakrat drazsi a nejsem v tomhle moc objektivni

1 reakcí na tento příspěvek Baterie po X té

27.1.2022 v 10:26 | Nahoru | #14
Jinak to umístění konektorů na Motobatt mi připadá úplně nahovno, on je v balení nějakej mezikus, kterej se našroubuje a k němu pak kabely v motorce?

(reakce na) Baterie po X té

27.1.2022 v 10:29 | Nahoru | #15
karavanista> Startér pro dvouválcový litr má kolem kilowatty,počty jsou jednoduché. Nicméně pokud koupíš baterku která je schopná dávat dvakrát takový proud tak ji samozřejmě zatěžuje jen z poloviny a ona se ti odvděčí delší výdrží a taky víš že nastartuješ i s napůl vybitou baterií.
Tak assassin to má u změřeno... Lithium bych bral,ale vzhledem k tomu že mě dává alternátor na volnoběh cca 12A a motorka bere 16 A,tak bych asi brzy zůstal někde na semaforech

Naposledy editováno 27.01.2022 10:36:55

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterie po X té

27.1.2022 v 10:35 | Nahoru | #16
assassin> No to by mně zřejmně nezrujnovalo,ale kdyžto vemu tak nejak spotřebně a koupím třeba nejlevnější exide nebo baner a td,do litru,a se svým tet uz nájezdem asi 6 tis za rok(tak že víc stojí než jede)tak je mi i celkem jedno jestli to bude sračka co za dva tři roky odejde.Za tři roky budu mít zas novou a jsem na ceně nějaký kvalitní(zřejmně)a tahle druhá nová bude lepší než ta stará drahá(asi)Já jí chci opravdu jen kvuli tem kontaktu,jinak,jdu a koupím to stylemdobrýden,jednu baterku,děkuju,nashledanou

(reakce na) Baterie po X té

27.1.2022 v 10:37 | Nahoru | #17

Slávek-TDM píše: Jinak to umístění konektorů na Motobatt mi připadá úplně nahovno, on je v balení nějakej mezikus, kterej se našroubuje a k němu pak kabely v motorce?



No čumím na to,že jsou nějaký plochý.To by kdejakej nástavec do vejšky u H9 byl celkem problém.Ona tam zajíždí do místa jak šuplík,nesmí nic vyčnívat

1 reakcí na tento příspěvek Baterie po X té

27.1.2022 v 10:45 | Nahoru | #18
Nejsem žádný baterkový guru, ale pro nadlábnutí mašiny (čtyřválcové litrovky) budou oba startovací proudy víc než dostatečné. Vzpomínám si, že ještě v minulém století, když mi v zimě kiksla baterka v autě BMW 525i, tak jsem vyndal 84Ah se startovacím proudem kolem 200A a nabil starou baterku ze Škody 120, co jsem měl ve sklepě. Velikostně poloviční, kapacita dvoupětinová 34Ah a startovací proud asi 80A - šestiválcová dva-a-půlka chytala i v mrazech bez problémů. Vyšší startovací proud by měl poslat do startéru větší pecku, ale otázka je jestli jí potřebuješ. Při stejné kapacitě bude ale vyšší okamžitý proud dávat logicky kratší dobu.

Co se týče papírového popisu parametrů baterie - papír snese všechno, ale když na to půjdu logicky, tak by baterka, co má nižší startovací proud měla při stejné kapacitě být schopna dávat ten proud o něco déle, pokud by motor nechtěl naskočit. Navíc se taková baterka při startování tolik nevyčerpá a stačí jí kratší čas k plnému nabití. Tudíž by i teoreticky mohla mít delší životnost. I když životnost baterií u motorek je hlavně dána tím, jak se k ní člověk chová mimo sezónu. Tu životnost baterek ovlivňuje i to, kolik bižuterie máš na elektrický obvody připojený - vyhřívaný hefty, vyhřívanej sedák, mlhovky nebo přídavný světelný rampy .... lidi jsou kolikrát schopný neuvěřitelnejch šíleností .... pak je alternátor sotva schopnej obsloužit tyhle přídavný žrouty elektriky a na samotné dobíjení akumulátoru toho už moc nezůstává ....

Pokud se Ti do kastliku vejde, tak baterkou s vyšší kapacitou (větší hodnota Ah) asi nic nezkazíš. Hodnotu maximálního startovacího proudu bych fakt neřešil.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterie po X té

27.1.2022 v 10:48 | Nahoru | #19
VlaHa> Tak ja ti udelam lithiovku s kontaktama na obou stranach

Baterie po X té

27.1.2022 v 10:50 | Nahoru | #20
jinak pro srovnání zkus mrknout na tenhle shop: https://www.battery-import.cz/motobaterie/ mám s nimi osobní zkušenost a ceny obvykle lepší, než drtivá většina moto-shopů

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterie po X té

27.1.2022 v 10:50 | Nahoru | #21

assassin píše: VlaHa> Tak ja ti udelam lithiovku s kontaktama na obou stranach

tak jo,ale musí bejt přesně tak veliká,nebo menší,prostě ne víc 150 87 93

Naposledy editováno 27.01.2022 10:53:08

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterie po X té

27.1.2022 v 10:51 | Nahoru | #22
Leatherboy> Hele ty cisla sedi, nebo si je cucas z prstu? 80A .. to dela kolem 900W no nevim, jestli to staci. Jak jsem psal, mam zmerenej odber u v2 1000 - suzuki TL a duc 999 a oboji u studeneho motoru az 150A

Baterie po X té

27.1.2022 v 10:54 | Nahoru | #23
Maj tam uvedeno že je to náhrada za YTZ10S a YTX7ABS což jsou rozměrově stejný baterky přičemž YTZ10S má lepší parametry a YTX7ABS má horší (jak kapacitu tak CCA). AGM od EXIDE je parametricky v podstatě totožná takže prostě uváděj polopravdu. Správně by měli napsat - překonává svými parametry některé výrobky konkurence s totožnými rozměry a s některými je srovnatelná.

A co se týče startovacího proudu - CCA je měřeno při -18°C tak že to musí dát ten proud po dobu 10s a nesmí poklesnout napětí pod 7,5V (nebo 9V dle DIN - proto baterky v minulym století měly ten proud papírově menší). Takže ne že by to nemělo nějakou vypovídací hodnotu o vlastnostech ale pro běžný podmínky provozu motocyklu (teploty nad nulou a start během 5s) to IMHO není tak žhavej parametr.

edit. to měření CCA trvá 30sec pro normu DIN

Naposledy editováno 27.01.2022 10:56:20

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterie po X té

27.1.2022 v 10:58 | Nahoru | #24
VlaHa> No bude cca dvoutretinova …
Tady mam foto prototypu … pro predstavu velikosti:

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterie po X té

27.1.2022 v 11:03 | Nahoru | #25

assassin píše: VlaHa> No bude cca dvoutretinova …
Tady mam foto prototypu … pro predstavu velikosti:



Kde má kontakty?Nevím o tom nic,dobíjení ok?Atd?a čím to bude pro mně plus že je lithiová?Jinak teda jo,vyrob jí,pošlu adresu adohodnem to,mášli na to náladu

(reakce na) Baterie po X té

27.1.2022 v 11:18 | Nahoru | #26
assassin> už je to nějakej pátek, tak se mi možná čísla popletly .. mea culpa, už šoupu papučema

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterie po X té

27.1.2022 v 11:41 | Nahoru | #27
VlaHa> jo tam chybi viko, na te fotce je to tak napul cesty

dobijeni atd jako olovena AGM... plus je zivotnost - pokud se neznici vybitim do smrti/prebitim tak vydrzi vic nez olovo ... no a dalsi vec je hmotnost, tohle ma cca 780g

jo honda ma hiss - imobilizer, je potreba tu baterku pri delsim stani odpojovat. to immo ji pres zimu vymlati / znici...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterie po X té

27.1.2022 v 11:54 | Nahoru | #28

assassin píše: VlaHa> jo tam chybi viko, na te fotce je to tak napul cesty

dobijeni atd jako olovena AGM... plus je zivotnost - pokud se neznici vybitim do smrti/prebitim tak vydrzi vic nez olovo ... no a dalsi vec je hmotnost, tohle ma cca 780g

jo honda ma hiss - imobilizer, je potreba tu baterku pri delsim stani odpojovat. to immo ji pres zimu vymlati / znici...



tak jo,muzu s ní počítat?a třeba přes zimu,normálně třeba na chvíli na udržovačku?nebo nic?Nebo prostě jako běžná baterka s tím rounem?jinak motorka stojí v pokojový teplotě a normální baterku jsem nikdy nemusel řešit,jen jsem jí třeba v prúběhu těch 4 měsícú napojil přes konektor na dva dny na udržovačku a nic víc

Naposledy editováno 27.01.2022 12:00:15

Baterie po X té

27.1.2022 v 11:57 | Nahoru | #29
Já ji bral taky k vůli oboustraným kontaktům, jsem spokojen.
...tady máš lepší foto, pro představu. https://nastartujes...BTZ10S&results=1

...jaké kontakty tam dělá Assassin? Vypadá to dobře, v tom pouzdru.

Baterie po X té

27.1.2022 v 12:08 | Nahoru | #30
původně jsem měl v SV Exidku, před třema rokama jsem podle Assassina udělal svou Lifepo4, tam je jedinej problém, když je chladněji, tak sotva točí s 2V 650, chce ji to nechat ohřát třeba puštěnejma světlama. Ta původní Exidka minulej rok putovala do telete, letos tý baterce bude osm let a s litrem točí pořád parádně..
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Zapojení ukazatele zařazení rychlos... Honda CB 900F Hornet Pospaa1 21 24.12.2023 v 09:56 Jirka7366
Tempomat Kaoko na Hornet CB 900 F ... Honda CB 900F Hornet Jiřřan 5 6.6.2023 v 18:29 Jiřřan
Tank lock h9 Honda CB 900F Hornet VlaHa 10 11.4.2023 v 07:29 Brunotutti
Honda Hornet Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F Hornet kolousek83 5 10.4.2023 v 13:09 PeťanBé
Rány od zadního kola Honda CB 900F Hornet erichd 2 10.4.2023 v 08:30 KAWAHAB

TOPlist