globalmoto_duben_nolan





Téma: A2 lepší seškrcená nebo neseškrcená
26.1.2022 v 13:02
Prosím o radu či názor. 17 letý syn se chystá udělat řidičák na A2. Od dětství řádí na minibiku, pitbiku a krosce na polňačkách za barákem. Do budoucna pravděpodobně přejde i na velké A. Je motoristicky - technicky lepší koupit motorku z výroby A2, např, Honda CB 500F (nebo nějakou 500stovku)nebo seškrcenou A na A2, např. Honda CB 650R, Yamaha MT 07, Suzuki SV650...nějakou 7-8-900 stovku? Taky bych mu mohl nechat seškrtit svůj V-Strom 650 a sám si koupit něco jiného, silnějšího. Ale on v jeho věku chce raději naháč nebo zmrzlinu.
Někteří výrobci např. Honda nabízí, že když u nich koupím novou motorku, tak seškrcení a pak zase otevření provedou zdarma.

Otázka zní, zda je lepší mít (ať novu či ojetou) od výrobce motorku 500/35kw dimenzovanou celkově, vč. podvozku na tento výkon nebo je pro jezdce i motorku lepší mít seškrcenou motorku celkově dimenzovanou na vyšší výkon? (aby to seškrcení např. neškodilo motoru) Díky.

(reakce na) A2 lepší seškrcená nebo neseškrcená

27.1.2022 v 09:49 | Nahoru | #31
Kohlstein> Říká člověk, který se tady pravidelně sere do ostatních

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) A2 lepší seškrcená nebo neseškrcená

27.1.2022 v 09:49 | Nahoru | #32

JirkaLN píše: Kohlstein> v tomto vlákně se nejvíc a opět sereš pouze ty.
Myslím, že jsi další adept k nominaci do místní ankety Blb roku 2022.
Stupidními reakcemi to všem jen potvrzuješ.



A to je každý den někde jinde :D Už ho sleduji delší dobu a fakt to bude nějaká tupá hlava

2 reakcí na tento příspěvek A2 lepší seškrcená nebo neseškrcená

27.1.2022 v 10:01 | Nahoru | #33
Díky za čím dál více věcných názorů. Je pravda, že na polňačkách toho má nalítáno dost, na asfaltu minimum, v běžném provozu nic.
Je tedy dost pravděpodobné, že v průběhu autoškoly a ochutnání jiných než krosových motorek a silničního provozu může věci vidět jinak něž teď.
Také je pravda, a to už jsem psal výš, že díky tomu, že je zvyklý na lehké pitbiky, nemá o těžší motorky (viz. moje nabídka uškrcení V-Stromu), zájem.
A úplně to chápu, proto mu to necpu. Byla jen jedna z teoreticky možných variant. A ihned šla ze stolu. Je to celé předběžné a on sám to časem (po autoškole)
rozsekne. Jen teď přes zimu, covid a mimo sezónu jsem našel čas se o tom spolu s ním začít bavit a říct si o názory i na fóru.

Dosud opravdu nevybírá konkrétní motorku, ale jen pro zajímavost, kdyby dnes byl ten den "D", tak by se dle jeho slov rozhodoval asi mezi Hondou CB 500F (naháč), CBR 500R (kapota) a právě mezi ušrcenými většími sourozenci Honda CB 650R (naháč), Honda CBR 650R (kapota). Takže by se pak musel i rozhodovat i mezi dvouválcem a čtyřválcem. Přitom dosud 11 let jezdí jen jednoválce. Jinak dělá na vysoké úrovni sport, výška 175, váha 69. Ale to píši celé jen pro kompletnější představu.

(reakce na) A2 lepší seškrcená nebo neseškrcená

27.1.2022 v 10:04 | Nahoru | #34
zahadnytajemny> Já bych šel do CB 500F.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) A2 lepší seškrcená nebo neseškrcená

27.1.2022 v 10:07 | Nahoru | #35
Kratas14> Jsem ti před půl rokem rozkopal hračky a teď zkoušíš, kde bys mit to vrátil? Zkus se místo toho nějak rozumně vyjádřit k zakladatelovu dilematu, když ty teda ta tupá hlava nejseš.

1 reakcí na tento příspěvek A2 lepší seškrcená nebo neseškrcená

27.1.2022 v 10:16 | Nahoru | #36
Kohlstein> zobeš, hulíš a nebo ti někdo ublížil ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) A2 lepší seškrcená nebo neseškrcená

27.1.2022 v 10:17 | Nahoru | #37
Kohlstein> Díky za připomenutí, už vlastně tehdy jsem zjistil jaký si blb. Protože vlastně jen ty máš pravdu a přes to nejede vlak

A před malou chvílí jsem zakladateli vlákna napsal jak bych tohle řešil já. Vzal bych origo moto s 35kW, bez blbých keců.

Naposledy editováno 27.01.2022 10:20:40

(reakce na) A2 lepší seškrcená nebo neseškrcená

27.1.2022 v 10:18 | Nahoru | #38

JirkaLN píše: Kohlstein> zobeš, hulíš a nebo ti někdo ublížil ?



Já si myslím, že ho stará doma mlátí. Nebo mu rve koňské dildo do prdele.

(reakce na) A2 lepší seškrcená nebo neseškrcená

27.1.2022 v 10:32 | Nahoru | #39

Kratas14 píše: Kohlstein> Díky za připomenutí, už vlastně tehdy jsem zjistil jaký si blb. Protože vlastně jen ty máš pravdu a přes to nejede vlak
A před malou chvílí jsem zakladateli vlákna napsal jak bych tohle řešil já. Vzal bych origo moto s 35kW, bez blbých keců.


Tvoje řešení bylo originál číňan - koupit to by byla taková malá službička maoistům. Záhadný Tajemný dal něco na výběr a ty jsi mu akorát přitakal to jediné, na co bys se dokázal beze strachu o život vyškrábat.

(reakce na) A2 lepší seškrcená nebo neseškrcená

27.1.2022 v 11:08 | Nahoru | #40
zahadnytajemny> Uvidíš, na co ho posadí v motoškole, když jsem dělal motoškolu na "A" já (Praha rok 2007), tak to bylo skoro všude jen o Suzuki B6 (uškrcený na A2 a otevřený na A), teď je to trochu barevnější. Ale osobně mám za to, že mu bude sedět něco hubenýho vysokýho, uvidíš. A ta volba Hondy je určitě taky ovlivněná main-streamem, když zhruba čtvrtina strojů na silnicích jsou Hondy a víc než 20% nově prodaných strojů jsou Hondy . Japonci jsou skvělí! A co se aut týče, nedám na ně dopustit (a nechápu, že někdo ještě kupuje ty evropský plechovky) )) ale třeba zatouží po nějaký exotice

(reakce na) A2 lepší seškrcená nebo neseškrcená

27.1.2022 v 11:34 | Nahoru | #41

Kratas14 píše: A to je každý den někde jinde :D Už ho sleduji delší dobu a fakt to bude nějaká tupá hlava


Možná není hodný ale rozhodně není tupý a těch sem taky píše...Můj kluk si dělal taky teď v 18 řidičáky a koupil enduro na značkách.

A2 lepší seškrcená nebo neseškrcená

27.1.2022 v 12:39 | Nahoru | #42
Pokud dosud nejezdil v provozu ani na 125, tak bych volil něco co je postaveno jako A2: Honda CB 500, KTM 390, Kawasaki 400, provedení dle směrování synátora, myšleno naháč, kapota, cestovní enduro. Nebude se zbytečně prát s hmotností, obutím velké motorky a i provozní náklady a případné škody budou levnější. O nic nepřijde a není důvod někam zbytečně spěchat.

1 reakcí na tento příspěvek A2 lepší seškrcená nebo neseškrcená

27.1.2022 v 12:47 | Nahoru | #43
S neškrcenou 35kW bude mít ten pocit, že motorku případně ždímá nadoraz (to myslím jako klad, prostě co v motoru je, to si můžeš nakroutit).
U škrcený by minimálně mně furt vrtalo šiškou, že tam toho je víc a asi bych to brzo hrozně chtěl mít k dispozici

A pocitově bych řekl, že i motoru by mohlo dělat líp, když se občas řádně propláchne (vypálení usazenin atd), než když ho plomba nepustí třeba přes 50% potenciálu. ale je to jen moje spekulace.

A2 lepší seškrcená nebo neseškrcená

27.1.2022 v 13:00 | Nahoru | #44
sorry jako, neptal bych se cizích v poradně ale vlastního syna, co chce a co mu vyhovuje...jak může cizí člověk z poradny vědět, jaký by mohl nebo měl mít cizí syn pocit, kdyby....On se ten syn nemůže s tou kupovanou motorkou před jejím zakoupením projet? Aby měl nějaký vlastní pocit?

A2 lepší seškrcená nebo neseškrcená

27.1.2022 v 13:21 | Nahoru | #45
pro kluka jsem nechal uškrtit transalpa 650 o pár kw /legálně Honda a zapsat / , zacínal na varaderu 125 ,

za mě v pohode ,naučí se lítat na větší mašině, dodělá A ,necháme otevřít , pokud bude chtít ať si koupí potom co chce

u nás rozhodlo i to že kluk byl 185cm velký

Naposledy editováno 27.01.2022 13:52:47

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) A2 lepší seškrcená nebo neseškrcená

27.1.2022 v 13:30 | Nahoru | #46
callowsick>

U škrcený by minimálně mně furt vrtalo šiškou, že tam toho je víc a asi bych to brzo hrozně chtěl mít k dispozici

Mně přijde že to dnes má spousta uživatelů silnic naopak:)

(reakce na) A2 lepší seškrcená nebo neseškrcená

27.1.2022 v 13:34 | Nahoru | #47

odgin píše: callowsick> Mně přijde že to dnes má spousta uživatelů silnic naopak:)



Jsem stejného názoru. Spousta "motorkářů" musí mít pod prdelí 100kW, ale potom ten výkon neumí využít a jezdí s tím jak s hnojem.

A2 lepší seškrcená nebo neseškrcená

27.1.2022 v 14:45 | Nahoru | #48
Já osobně bych volil něco jako MT07 ve verzi 35 kW. Lehká motorka, nekomplikovaná technika a i trochu potenciálu do budoucna. Na běžné ježdění po silnici zcela dostačující.

Naposledy editováno 27.01.2022 14:45:50

1 reakcí na tento příspěvek A2 lepší seškrcená nebo neseškrcená

27.1.2022 v 19:03 | Nahoru | #49
No já bych koupil origo z fabriky. A to i z důvodu budoucích úspor. Pokud to budeš dodatečně skrtit tak z max. Výkonu 0,2kw/kg to zn. Max 70 kW. Jenže třeba Triumph dělá speed tripla rovnou na 35 kW a pak až dosáhne na A tak mu to elektronický pouze otevřou a má motorku s 86 kW. Tak že tak.

A2 lepší seškrcená nebo neseškrcená

27.1.2022 v 19:04 | Nahoru | #50
No já bych koupil origo z fabriky. A to i z důvodu budoucích úspor. Pokud to budeš dodatečně skrtit tak z max. Výkonu 0,2kw/kg to zn. Max 70 kW. Jenže třeba Triumph dělá speed tripla rovnou na 35 kW a pak až dosáhne na A tak mu to elektronický pouze otevřou a má motorku s 86 kW. Tak že tak.

A2 lepší seškrcená nebo neseškrcená

27.1.2022 v 20:24 | Nahoru | #51
Doporučuji neškrcenou, tovární 35 kW (nebo i méně). Moto je na výkon stavěná, předělávky mají vždy nějaké ale, proto se motorky na konkrétní výkony pro různě
zdatné uživatele staví. Může ji kdykoliv poslat dál - pokud to tedy není úplně o penězích.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) A2 lepší seškrcená nebo neseškrcená

27.1.2022 v 21:46 | Nahoru | #52
cage11> triumph dělá litra na 35kw? a to už je jak za mých dob 25kw kdy to byla sama r1 zx12 na 25kw já skončil u z ale těch 81kw se taky dalo v 18 zkrotit..

1 reakcí na tento příspěvek A2 lepší seškrcená nebo neseškrcená

27.1.2022 v 22:58 | Nahoru | #53
Nejlepší bude když si synator vybere sám.
Nakonec určitě vybere jen papírově seškrcenou jinak otevřená, takových inzerátu je dost

(reakce na) A2 lepší seškrcená nebo neseškrcená

27.1.2022 v 23:11 | Nahoru | #54

Pekeno píše: Nejlepší bude když si synator vybere sám.
Nakonec určitě vybere jen papírově seškrcenou jinak otevřená, takových inzerátu je dost



Nevím, ale právě takový bych pro mlaďase nebral, pokud se chci dožít vnoučat ....On má ještě čas vyrůst a vyblbnout se. Měl jsem kdysi pár kamarádu, který už nemám, právě kvůli týhle "blbosti". šli do otevřených motorek, který byly papírově zavřený .... a pak koukat přes rakev na fotku kamaráda, to není pěkná vzpomínka.

A2 lepší seškrcená nebo neseškrcená

28.1.2022 v 00:38 | Nahoru | #55
To jedine vim jiste, ze by ani on sam do papirove seskrcene, ale jinak otevrene, jit nechtel. A ani ja bych mu to rozhodne nedovolil a financne nepodporil.

I z vasich nazoru se cim dal vic zda byt rozumnejsi spis varianta jit postupne pres nejakou klasickou A2.

A2 lepší seškrcená nebo neseškrcená

28.1.2022 v 01:00 | Nahoru | #56
sel bych cestou A2 a to neco volitanyho z treti ctvrty ruky, uz proto, ze v 17-ti vi prd co bude chtit za rok, natoz za dyl, proste na rozkoukani se..
..navic to bude proti seskrceny velky motorce i lehci a ovladatelnejsi

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) A2 lepší seškrcená nebo neseškrcená

28.1.2022 v 02:33 | Nahoru | #57
Robinsson> speeda 675 ne litra. A je pouze seskrcenej elektronický žádný zásah v motoru. A má dobrý bike na celý život s dobrým objemem i výkonem.

A2 lepší seškrcená nebo neseškrcená

28.1.2022 v 07:13 | Nahoru | #58
Buď něco fakt lehkýho a obratnýho, aby to seškrcení absolutně nezdupalo potenciál vaha vs. výkon. Protože pak se z toho stáne pouze nepružná hromada železa s širokejma gumama. Tedy pokud to jde, tak třeba ten street 675 jak píše Cage11.
Nebo něco menší kubatury do těch 35kW, lehký z výroby. Nějakej ten DUKE 390 aj.
Ale ja se dnes absolutně nevyznám co jde a nejde seškrtit a co se vejde do těch limitů.
Hodně, jak psali jiní, záleží na postavě a zkušenostech kluka, tedy jak si psal na motorkách jezdí už nějakou dobu. Tak snad potenciál nějakýho ovládání tu je.

(reakce na) A2 lepší seškrcená nebo neseškrcená

28.1.2022 v 08:52 | Nahoru | #59

Johny_Servis píše: PlusOne> člověče jak jsem mohl přežít přechod z jawy 350/632 na Horneta 600 co měl 100 koní a bez jakýchkoliv asistentů a elektroniky ?
Paradoxně byla ta Honda asi tak 100x ovladatelnější a bezpečnější než ten potrat z Týnce.



Asi štěstí. Nebo fakt, že cokoliv bylo lepší, než Jawa
Klučina na silnici teprve začíná, tak proč si to neusnadnit motorkou, která je uživatelsky příjemná.... já jsem bez předchozích zkušeností skočil rovnou na 750, měl jsem tehdy důvody, proč jsem to tak udělal (nebo jsem si teda myslel, že je mám) a nešel na začátek do nějakého přátelštějšího půllitru. Dneska už bych to viděl taky jinak, a jak jsem psal, pokud budu v budoucnu řešit svého syna, doporučím mu totéž...

1 reakcí na tento příspěvek A2 lepší seškrcená nebo neseškrcená

28.1.2022 v 09:25 | Nahoru | #60
Za me bych mu (i kdyz uz je vylezdenej na pitbajkach atd) koupil LEHKOU motorku, cilize ninju 300/400 / RC390 / Yamahu R3 ci jejich nahate ekvivalenty. Na nauceni se poradne jezdit je to daleko lepsi nez seskrcena sestka.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Barva svíček, bohatost Suzuki SV 650 Rolda89 12 Včera v 07:43 Rolda89
Budiky Suzuki SV 650 Treable 4 29.2.2024 v 19:24 Mňojo
Suzuki SV 1000 - 299km/h matice na... Suzuki SV 650, Suzuki SV 1000, Suzuki SV 1000S, Suzu... čábe 14 16.10.2023 v 20:06 čábe
2 válec brždění motorem [1, 2] Suzuki SV 650 simon123 45 17.9.2023 v 02:41 eMnatřetí
Výměna pneu - Písek Suzuki SV 650 piknikk 4 29.6.2023 v 12:55 Rebel245

TOPlist